Halkla ilişkiler açısından kooperatiflerle kar amacı gütmeyen diğer işletmelerin karşılaştırılması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Nihal Beykal

Danışman: MEHMET TIĞLI

Özet:

Anahtar Kelimeler : Kooperatifler, Kooperatifçilik, Halkla İlişkiler, Vakıf, Kar Amacı Gütmeyen İşletmeler HALKLA İLİŞKİLER AÇISINDAN KOOPERATİFLERLE KAR AMACI GÜTMEYEN DİĞER İŞLETMELERİN KARŞILAŞTIRILMASI Kurumların dış dünya ile iletişimlerinin sağlıklı olması açısından halkla ilişkiler araç ve yöntemlerini kullanmasının önemi bilinmektedir. Kar amacı güden veya gütmeyen çoğu kurum bu araçlardan faydalanmaktadır. Kooperatifler, çalışmaları hakkında bilgi vermek ve hedef kitlelerine ulaşmak için halkla ilişkiler araçlarından etkin olarak yararlanmamasına rağmen; diğer kar amacı gütmeyen işletmelerin, halkla ilişkileri daha etkin kullanarak hedef kitlelerine kolay ulaştıkları gözlenmiştir. Bu çalışma ile kooperatiflerinde diğer kar amacı gütmeyen işletmeler gibi halkla ilişkiler çalışmalarıyla hedef kitlelerine daha kolay ulaşabilecekleri anlatılmaya çalışılmıştır. Kooperatiflerin ve vakıfların halkla ilişkiler hakkında nasıl çalışmalar yaptığını görebilmek için her işletme türünden birer örnek seçilerek çalışmaları incelenmiştir. Seçilen örneklerde, kurumsal yapılarıyla halkla ilişkiler araçlarını kullanmaları arasındaki bağ araştırılmıştır. Kooperatiflerinde diğer kar amacı gütmeyen işletmeler gibi halkla ilişkileri faaliyetlerinden kurumlarının yapılarına uygun olanı kullanabilecekleri görülmüştür. Key words : Cooperative, Cooperative System, Public Relations, Foundation, Non-Profit Organisation ABSTRACT COMPARİSON OF COOPERATİVES AND OTHER NON-PROFİT ORGANİSATİON İN TERMS OF PUBLİC RELATİONS The importance of public relations tools and methods for a stable communication between the institutions and the outside world, is very well known. The most of the instutions and non profit organisations are taking advantage of these tools. Even the cooperatives are not efficiently using these tools for informing the people and target population, it was observed that the other nonprofit organizations are reaching to their target population by using the public relations more efficiently. This study is explaining that the cooperatives can reach to their target populations like the non-profit organizations by using public relations. An example from each organization was chosen and their practices were studied for the name of observing how the cooperatives and the foundations work on public relations. Regarding the chosen examples, the connection between the corporate structure and the way of using the public relations tools was examined. It was determined that the cooperatives can use the adequate public relations tools for their corporate structure like the other nonprofit organizations.