Hofstede’nin kültürel boyutları ve bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2005

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Demet Ayğan

Danışman: MEHMET TIĞLI

Özet:

Globalleşme uluslararası teknik, ekonomik ve kültürel ilişkilere yeni anlamlar yüklemiştir. Böylesi bir gelişmenin doğal sonucudur ki bugün; bilgi teknolojileri hızla gelişmiş, iletişim kanalları çeşitlenmiş ve ülkelerarası insani- kültürel ilişkiler olağanüstü boyutlara ulaşmıştır. Gelişen uluslararası insani- kültürel boyutlu ilişkiler, beraberinde insanlığın gündemine kültürel farklılıkları da taşımıştır. Böylece, uluslar küreselleşmenin sayesinde kültürel çeşitliliğin farkına daha fazla varmışlardır. Dünyada çok çeşitli kültürlerin varlığının farkına varma; özellikle farklı coğrafyalarda ve kültürel atmosferlerde çalışmak durumunda olan işletmeleri konuyla daha çok ilgilenmeye yönlendirmiştir. Pazarlama stratejileri üzerindeki kültürel farklılıkların etkileri işletmenin uluslararası başarısı için önem arz etmektedir. Üç bölümden oluşan çalışmanın ilk bölümünde, kültürün tanımı yapılmış ve bununla ilgili örnekler verilmeye çalışılmıştır. İkinci bölümde Hofstede'nin kültürel boyutlarının açıklanmasına ayrılmıştır. Hofstede araştırmasında ulusal kültürel farklılıkları beş farklı boyutta -Güç mesafesi, Erillik/Dişillik, Bireycilik/toplumculuk, Belirsizlikten kaçınma, Uzun-kısa dönemli yaklaşım- incelemiştir. Çalışmada bu boyutlara yer verildikten sonra otomobil sektöründeki yöneticilerin Türk tüketicisini bu boyutlara göre nasıl değerlendirdiği üzerine bir araştırma yer almaktadır. Uygulamanın örneklemi, uluslararası çapta faaliyet gösteren otomotiv sektörlerinin İstanbul'daki distribütörlerin pazarlama bölümünde çalışan uzmanlardan oluşmaktadır. GENERAL KNOWLEDGE Name and Surname : Demet Ayğan Field : Business Programme : International Management Supervisor : Associate Professor Mehmet Tığlı Degree Awarded and Date : Master- July 2005 Keywords : Culture, Hofstede, Cultural Differences ABSTRACT HOFSTEDE'S CULTURAL DIMENSIONS AND PRACTICE Globalization has lead to new dimensions in the field of the international technics, economic and cultural relations. Thus, the development of information technologies, the variety of communication networks, and the increasing efficiency of the international by humanitarian and culturally dimensioned relations brought about cultural concept and cultural differences for us. As a consequence of this fact, nations have become more aware of this cultural pluralism with the help of globalization. Effects of cultural differences on marketing strategies is important to a firm's international success. The good understanding and awareness of these cultural differences have key roles on firm's way of doing things abroad. The thesis comprises of three parts with the first part explaining the concepts of a culture of marketing. In the second part of this thesis, Hofstede's Cultural Dimensions is being explained. The research of Hofstede studies together identified and validated five independent dimensions of national cultural differences: Power Distance, Individualizm/Collectivism, Uncertainty Avoidance, Masculinity/Femininity, Long- Short Term Orientation. In this research study, an analytical method has been developed to utilise the approach of Hofstede in assessing cultural considerations. A research about automotive industry is the third section of this thesis. This study focuses on these dimensions and how the managers in this sector evaluate Turkish customer according the variables of these five dimensions. These ideas were first based on a large research project into national cultural differences across subsidiaries of a multinational corporation (IBM) in 64 countries.