İnternet ortamında emlak hizmetlerinin pazarlanması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2003

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Celalettin Bilgin

Danışman: MEHMET TIĞLI

Özet:

GENEL BİLGİLER İsim ve Soyadı: Celalettin BİLGİN Anabilim Dalı : İşletme Programı : Üretim Yönetimi ve Pazarlama Tez Danışmanı : Yrd. Doç. Dr. Mehmet TIĞLI Tez Türü ve Tarihi : Yüksek Lisans - Ağustos 2003 Anahtar Kelimeler : Emlak, Internet, Pazarlama INTERNET ORTAMINDA EMLAK HİZMETLERİNİN PAZARLANMASI Internet'in yaygınlaşmaya başlamasıyla günlük hayatın bir çok öğesi değişim içine girmiştir. Bu değişimden en çok etkilenen alanlarda biri de ticaret hayatı olmuştur. Bu değişim fırtınası içinde emlak pazarlaması veren emlakçılar da etkilenmişlerdir. Emlak pazarlaması alıcılar, satıcılar ve kiracıların hepsini bir sistem bütünlüğü içerisinde bir araya getirmiştir. Emlağın sabitlik özelliği, alıcı ve satıcıları buluşturacak emlak araçlarını (emlakçıları) gerekli kılmaktadır. Bu tezde internet ortamında emlak pazarlama hizmeti incelenmiştir. Kullanıcılar arasında karşılıklı iletişim kurulmasına olanak verdiğinden emlakçı ile müşteri arasında kişisel iletişimi kolaylaştırıyor. Internet'te bulunan bilgiye dünyanın her yerinden 24 saat ulaşabilme imkanı olduğundan emlakçılık hizmetlerinin ve mevcut taşınmazların tanıtımının ve pazarlamasının kesintisiz olarak yapılması pazarlama faaliyetlerini olumlu yönde etkilemektedir. Bu da hizmeti alan ve verenlerin sayısında artma sağlamaktadır. Tüm araçlardan faydalanarak emlakçılar, ev alacaklarla harcadıkları zamanı aslında en aza indiriyor. Bir çok durumda müşteriler saatlerce evlerle ilgili bilgi listelerini, fotoğraflarını ve video turlarını inceledikten sonra alım kararı veriyor. Bu olayın e-devlet aracılığında gelişmesi internet ortamında emlak hizmeti pazarlamasının gelişmesini artıracak en önemli faktör olacaktır. GENERAL KNOWLEDGE Name and Surname : Celalettin BİLGİN Field : İşletme Programme : Üretim Yönetimi ve Pazarlama Supervisor : Yrd. Doç. Dr. Mehmet TIĞLI Degree Awarded and Date : Master - August 2003 Keywords : Real Estate, Internet, Marketing ABSTRACT REAL ESTATE MARKETING ON THE INTERNET ENVIRONMENT As Internet becomes widespread, many elements of the daily life began to change accordingly. One of the areas that are affected by these changes is the commercial life. In this stormy atmosphere of change, the real estate agents that gives real estate marketing sevices have also affected. The real estate marketing brought the purchasers, sellers and renters together as a system integrity. The stability characteristic of real estate makes the real estate tools that bring the purchasers and sellers together (the real estate agents) necessary. In this thesis, real estate marketing in the internet environment is investigated. Because it gives the chance for communication of the real estate agent and the customer, it facilities the personal communication and; for the reason it is possible to reach the information on the internet 24 hours in a day and the marketing and advertisement of current immovables can be done permanently, the marketing activities are affected positively, in addition to these the number of people who take and give these services is increasing. By using all these methods, real estate agents minimizes the time they spend with the house purchasers. In many cases, customers make a decision for buying after examining the information lists, photos and videos for hours. The development of this event with impact of e-goverment will be a very important factor to give speed to real estate marketing's progress in the internet environment.