Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2009
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Doğan Kurtuldu
Danışman: MEHMET TIĞLI
Özet:EĞLENCE YÖNLÜ ETKİNLİKLERİN MÜŞTERİ SADAKATİ YARATMADA ETKİSİ VE BİR UYGULAMA Teknolojinin hızla geliştiği, ürün ve hizmetlerin gittikçe daha benzer özelliklere sahip olduğu alternatif işletme sayısının arttığı, tüketici istek ve ihtiyaçlarının sürekli değiştiği, beklentilerin her geçen gün daha da fazlalaştığı günümüz rekabet ortamında işletmeler müşteri sadakati yaratmak için etkinlik pazarlamasından yararlanabilmektedir. Etkinlik pazarlamasının bir türü olan eğlence yönlü etkinlikler yoluyla müşteriler ile kurulan ilişkiler sayesinde müşteri sadakati yaratılmaktadır ve bu hizmetler rakipler tarafından da kolay kolay taklit edilememektedir. Bu araştırmanın amacı, eğlence yönlü etkinliklerin müşteri sadakati yaratmadaki etkisini ortaya koyarak müşteri bağlılığı açısından etkinlik pazarlamasının uygulama biçimlerini irdelemektir. Bu tezde müşteri sadakati yaratmada etkinlik pazarlamasının bir türü olan eğlence yönlü etkinliklerin nasıl uygulandığı, firmaların genç müşterilere yaklaşırken hangi eğlence yönlü etkinlikleri düzenlemesi gerektiği, hangi eğlence etkinliklerinin önem kazandığı gösterilmiş ve uygulama kısmındaki sonuçlarla da pekiştirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Etkinlik Pazarlaması, Eğlence Yönlü Etkinlikler, Müşteri Sadakati, Müşteri Tatmini. ABSTRACT THE EFFECT OF ENTERTAINMENT ORIENTED ACTIVITIES IN CREATING CUSTOMER LOYALTY AND AN APPLICATION Enterprises are able to benefit from event marketing to create customer loyalty in the competitive environment where: technology develops rapidly, alternative enterprises emerge as product and services have similar features, the request and need of the consumers change constantly and the expectations increase every passing day. Customer loyalty is created due to relationship established with customers through entertainment oriented activities, which is a type of event marketing and these services are not possible to be imitated by competitors. The objective of this study is to examine the form of event marketing application in terms of customer dependence setting forth the effect of entertainment oriented activities in creating customer loyalty. In this thesis, the application of the effect of entertainment oriented activities in creating customer loyalty, the kind of activities the companies arrange when approaching young customers and the kind of activities that gained importance is shown and confirmed with the results in the application section. Key Words: Event Marketing, Entertainment Oriented Activities, Customer Loyalty, Customer Satisfaction.