Prof. Dr. ŞABAN BERK


Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Bilimsel Disiplinler, Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Eğitim Programları ve Öğretim

E-posta: saban.berk@marmara.edu.tr
Web: https://avesis.marmara.edu.tr/saban.berk
Ofis: A2-301
Posta Adresi: Marmara Üniversitesi, Recep Tayyip Erdoğan Külliyesi, Atatürk Eğitim Fakültesi A2 Binası, Ofis no:301 Maltepe _İstanbul

Metrikler

Yayın

68

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

2

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

33

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

62

Proje

19

Tez Danışmanlığı

18

Açık Erişim

31
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Kahramanmaraş Doğumludur. İlk ve ortaöğrenimini  Kahramanmaraş'ta, lisans ve yüksek lisans eğitimini Marmara Üniversitesinde tamamladı (detaylar sol taraftaki Eğitim Bilgileri menüsündedir). Doktora eğitimini Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim anabilim dalında tamamladı. 2013 yılında Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalında  Dr Öğr. Üyesi olarak göreve başlayan Berk Doçent olarak aynı bölümdeki görevini sürdürmektedir.  Üniversite deneyiminden önce alanıyla ilgili özel sektörün farklı dallarında ve sivil toplum kuruluşlarında eğitimcilik ve yöneticilik; Millî Eğitim Bakanlığının farklı kurumlarında (tamamı mesleki ve teknik anadolu lisesi) öğretmen, uzman ve koordinatör olarak görev yapmıştır. 

Çalışma alanları içerisinde program geliştirme, program değerlendirme, öğretmen yetiştirme, mesleki ve teknik eğitim konuları ağırlıktadır.  13 tane Avrupa Birliği (AB) projesini, çoğunda yürütücü/koordinatör (ülke yada kurum) olarak tamamlamış ve bu kapsamda 20 AB ülkesinin 50 farklı şehrinde bir haftadan az olmayan sürelerde çalışma ziyareti gerçekleştirmiştir. AB projeleri vesilesiyle edindiği deneyimleri Eğitimde Proje Hazırlama ve Karşılaştırmalı Eğitim dersleri aracılığıyla öğrencileriyle paylaşmaktadır. 

Evli ve 3 çocuk babasıdır. 

Eğitim Bilgileri

2006 - 2012

2006 - 2012

Doktora

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr), Türkiye

1998 - 2002

1998 - 2002

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Teknoloji Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

1993 - 1996

1993 - 1996

Lisans

Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Elektrik Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2012

2012

Doktora

Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanan modüler sistemin Provus’un Farklar Modeli ile değerlendirilmesi Sürdürülebilir Kalkınma

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr)

2002

2002

Yüksek Lisans

Meslek liseleri elektrik bölümü mezunlarının sanayi gereksinimlerini karşılayabilme düzeylerinin belirlenmesi Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Teknoloji Eğitimi (Yl) (Tezli)

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2020

2020

Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Mesleki Eğilimlerin Değişen İş Dünyası İhtiyaçlarına göre Tespit Edilmesi ve Doğru Yönlendirme Yöntemlerinin Geliştirilmesi Çalıştayı

Mesleki Eğitim

Milli Eğitim Bakanlığı-ILO

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Eğitim Programları ve Öğretim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2013 - 2020

2013 - 2020

Dr. Öğr. Üyesi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Yönetimsel Görevler

2018 - 2021

2018 - 2021

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2016 - 2021

2016 - 2021

Bölüm Başkanı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü

2015 - 2020

2015 - 2020

Dekan Yardımcısı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi

Akademi Dışı Deneyim

1998 - 2013

1998 - 2013

Öğretmen-Uzman-Koordinatör

MILLI EGITIM BAKANLIGI, Öğretmen-Uzman-Koordinatör

2011 - 2011

2011 - 2011

Visiting Instructor

City of Westminster College-London-UK, Visiting Instructor

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

İleri İstatistik

İleri İstatistik

İleri İstatistik

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Eğitimde Program Değerlendirme

Eğitimde Denetleme ve Değerlendirme

İstatistik I

İstatistik II

Eğitim İstatistiği ve Uygulamaları

Araştırma Yöntemleri

Eğitimde Denetleme ve Değerlendirme(2. grup)

Eğitimde Denetleme ve Değerlendirme-(1. Grup)

Öğretimin Farklılaştırılması

AB Sürecinde Eğitim

Karşılaştırmalı Eğitim

Eğitim İstatistiği

Lisans

Lisans

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenlik

Öğretmenlik Uygulaması

Ölçme ve Değerlendirme

Ölçme ve Değerlendirme

Ölçme ve Değerlendirme

Eğitim Felsefesi

Rehberlik

Ölçme ve Değerlendirme

Yetişkin Eğitimi

Ölçme ve Değerlendirme

Program Geliştirme ve Öğretim

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Eğitim Bilimine Giriş

Öğretim İlke Ve Yöntemleri

Yönetilen Tezler

2025

2025

Yüksek Lisans

4.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi

Berk Ş. (Danışman)

Ö.SEVİNDİM(Öğrenci)

2025

2025

Yüksek Lisans

Comparative Analysis of Turkish and Russian Teacher Training Programs

Berk Ş. (Danışman)

N.DOSMURADOVA(Öğrenci)

Tezsiz Lisansüstü Danışmanlıkları

2021

2021

Yüksek Lisans-Tezsiz

Pandemi Sürecinde İlkokul Öğrencileri Arasında Yaşanan Siber Zorbalığın İncelenmesi

Berk Ş. (Danışman)

P.Öztürk(Öğrenci)

2021

2021

Yüksek Lisans-Tezsiz

Covıd-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitimde Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yaşadığı Sorunlar ve Çözümleri

Berk Ş. (Danışman)

P.Saraç(Öğrenci)

2021

2021

Yüksek Lisans-Tezsiz

İlköğretim Öğretmenlerinin Çocukların Katılım Haklarına Yönelik Yaklaşımlarının İncelenmesi

Berk Ş. (Danışman)

Y.Topraklı(Öğrenci)

2021

2021

Yüksek Lisans-Tezsiz

Uzaktan Eğitim Sürecinde Bilgisayar Öğretmenlerinin Karşılaştığı Güçlüklere Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi

Berk Ş. (Danışman)

S.Arab(Öğrenci)

2021

2021

Yüksek Lisans-Tezsiz

Uzaktan Eğitim Sürecinde İlkokul Velilerinin Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Berk Ş. (Danışman)

Ö.Gülseren(Öğrenci)

2020

2020

Yüksek Lisans-Tezsiz

Okul müdürlerine göre öğretmen problemlerine ilişkin nitel bir çalışma

Berk Ş. (Danışman)

H.Koç(Öğrenci)

2020

2020

Yüksek Lisans-Tezsiz

Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının Paydaş Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi

Berk Ş. (Danışman)

F.Öneryıldız(Öğrenci)

2020

2020

Yüksek Lisans-Tezsiz

Özel Anaokullarının Problemlerinin İncelenmesi

Berk Ş. (Danışman)

G.Öncel(Öğrenci)

2020

2020

Yüksek Lisans-Tezsiz

İlkokullarda Ders Denetimine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

Berk Ş. (Danışman)

F.Önal(Öğrenci)

2020

2020

Yüksek Lisans-Tezsiz

Proje Okullarında Yöneticilerinin Görüşlerine Göre Eğitim Finansmanı Sorunları ve Çözüm Önerileri

Berk Ş. (Danışman)

O.Kılıç(Öğrenci)

2020

2020

Yüksek Lisans-Tezsiz

Meslek Liselerinde İdarecilerin Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Berk Ş. (Danışman)

A.Özbek(Öğrenci)

2019

2019

Yüksek Lisans-Tezsiz

Okul Müdürlerinin İstenen ve İstenmeyen Davranışların İncelenmesi

Berk Ş. (Danışman)

N.Aksu(Öğrenci)

Verdiği Kurs ve Eğitimler

2017 - 2017

2017 - 2017

Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kursu

Akademik Birimler - Kurs

Berk Ş.

Makaleler

Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (3)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (9)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Evaluation Of The 4th Grade Socıal Studies Curriculum (2023)

Sevindim Ö., Berk Ş.

23rd International Primary Teacher Education Symposium, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2025, ss.26-27, (Özet Bildiri)

2025

2025

2. Geogebra Destekli Matematik Öğretimine İlişkin Yapılmış Araştırmaların Meta-Analizi

Mazı S., Berk Ş.

6. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 17 - 18 Ekim 2025, ss.28-30, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2025

2025

3. Yerel Yerleştirme ile Mesleki Ortaöğretim Kurumlarına Yerleşen Öğrencilerin Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin ve Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi

Berk Ş., Demirer M., Dak G.

6. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ , İstanbul, Türkiye, 17 - 18 Ekim 2025, ss.265-267, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2025

2025

4. TYMM 7. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Dere İ., Berk Ş.

23. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, Sarajevo, Bosna-Hersek, 15 - 17 Ekim 2025, ss.15-17, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2025

2025

5. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Berk Ş., Demirer M., Dak G.

1. ULUSLARARASI EĞİTİM KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 3 - 04 Haziran 2025, (Özet Bildiri)

2025

2025

6. Öğretmen Eğitiminde ve İstihdamında Mülakat Sorunu: Ne Zaman, Nerede, Nasıl Yapılmalı?

BERK Ş.

TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI: YENİKLİKLER, SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 26 - 27 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)

2025

2025

7. A COMPREHENSIVE OVERVIEW OF DIFFERENTIATION STUDIES BASED ON MULTIPLE INTELLIGENCES THEORY: A META-SYNTHESIS STUDY

BERK Ş., Abualfaılat R.

1st INTERNATIONAL SCHOLARSHIP OF TEACHING AND LEARNING CONGRESS, İstanbul, Türkiye, 20 Nisan 2025, (Özet Bildiri)

2025

2025

8. TÜRKİYE’DE ORTAOKUL BİNALARI ÖĞRETİM PROGRAMLARINA NE KADAR UYGUN?

Saran Yıldız S., BERK Ş.

4th International Conference on Education, İzmir, Türkiye, 7 - 09 Mart 2025, (Özet Bildiri)

2025

2025

9. An Analysis Of Studies Conducted Using The Direct Instruction Model: A Meta-Synthesis Study

Erbuyurucu Z. C., BERK Ş.

5. INTERNATIONAL ULUDAĞ SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, 22 Şubat 2025, (Tam Metin Bildiri)

2025

2025

10. Okul yöneticilerinin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeline Yönelik Oluşturdukları Metaforların Değerlendirilmesi

BERK Ş., Demirer M., DAK G.

İSTANBUL EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Ocak 2025, (Özet Bildiri)

2024

2024

11. Üniversitelerin PDR Anabilim Dallarının Öğretim Programlarının İçerik Analizi

BERK Ş., Uzundal S.

5. Eğitim Araştırmaları Kongresi (EAK2024), İstanbul, Türkiye, 18 Ekim 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

12. EVALUATION OF PRIMARY SCHOOL 4TH GRADE SOCIAL STUDIES CURRICULUM (2018)

Sevindim Ö., Berk Ş.

8th INTERNATIONAL EDUCATION AND INNOVATIVE SCIENCES CONGRESS, Ankara, Türkiye, 23 - 25 Kasım 2023, ss.127-128, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

13. Türkiye Program Değerlendirme Standartları Çerçevesinde Bir Meta Değerlendirme Çalışması

Sarıkayış F., Berk Ş.

11. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (ICCI-EPOK 2023), Aydın, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, ss.111-112, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

14. Eisner’in Eğitsel Eleştiri Modeline Göre Felsefe Öğretim Programının Değerlendirilmesi

Çelik H., Berk Ş.

FSMVU-EAK2023 4. Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Ekim 2023, ss.54-55, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

15. Eisner’ın Eğitsel Eleştiri Modeline Göre Yapılmış Program Değerlendirme Çalışmalarının İncelenmesi: Bir Meta-Sentez Çalışması

Şentürk Y., Berk Ş.

FSMVU-EAK2023 4. Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Ekim 2023, ss.16, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

16. Meta Değerlendirme Nedir? Nasıl Yapılır? Uygulamalı Bir Meta Değerlendirme Örneği

İnan N., Berk Ş.

3. EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ: GEÇMİŞTEN GELECEĞE EĞİTİM, İstanbul, Türkiye, 14 Ekim 2022, sa.50, ss.610-628, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2022

2022

17. Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının (1, 2 ve 3. Sınıflar) ÖgeleriAçısından Değerlendirilmesi

Uslu-Kocabaş H., Berk Ş.

3. EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ: GEÇMİŞTEN GELECEĞE EĞİTİM, İstanbul, Türkiye, 14 Ekim 2022, ss.400-413, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

18. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Erken Çocukluk Eğitiminde Değerler Eğitimine Yönelik Görüşleri

Özdemir B., BERK Ş.

X. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 Ekim 2022, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

19. İlkokul Öğretmenlerinin Doğrudan Öğretim Modeline Yönelik Metaforik Algıları

Berk Ş., Uslu-Kocabaş H.

10th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2022), Ankara, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2022, ss.819-824, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

20. Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programında Sergi Ünitesinin Öğrenen Profili ve Beceri Gelişimi Üzerindeki Rolünün İncelenmesi

İnan N., Berk Ş.

10. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2022, ss.722-727, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

21. COMPARATIVE EVALUATION OF MATHEMATICS QUESTIONS OF A NATIONAL EXAM (TEOG) AND AN INTERNATIONAL EXAM (PISA) WITHIN THE CONTEXT OF TEACHING PRINCIPLES

Kaya M. O., Berk Ş.

International Conference on Education and E-Learning, Makkah, Suudi Arabistan, 15 Şubat 2020, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

22. COMPARATIVE EVALUATION OF SCIENCE QUESTIONS OF A NATIONAL (TEOG) AND AN INTERNATIONAL (PISA) EXAMS HELD IN 2015 IN THE CONTEXT OF TEACHING PRINCIPLES

Kızılay E., Berk Ş.

5th International Congress on Education Sciences and Learning Technology (ICESLT), Tuzla, Bosna-Hersek, 6 - 10 Kasım 2019, ss.13, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

23. Comparing Turkey and Canada in the Context of Program Elements of Primary School Mathematics Curriculum

Çetinbağ A., Berk Ş.

2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2019, ss.87-89, (Özet Bildiri)

2019

2019

24. An examination of the relationship between teacher opinions related to the elements of the human rights citizenship and democracy course curriculum and self-efficacy beliefs

Purcu S. S., Berk Ş.

2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2019, ss.100-102, (Özet Bildiri)

2019

2019

25. COMPARATIVE ANALYSIS OF THE 2ND –GRADE CURRICULUM OF THE TURKISH MINISTRY OF EDUCATION AND INTERNATIONAL BACCALAUREATE CURRICULUM

VATANSEVER E., BERK Ş.

18th International Primary Teacher Education Symposium (IPTES 2019), 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

26. RESEARCH OF TEACHERS’VIEWS ON VALUE EDUCATION IMPLEMENTATIONS IN THE SCOPE OF PRIMARY SCHOOL SOCIAL STUDIES

ÖZLEŞMİŞ N., BERK Ş.

18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2019), Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

27. How to Conduct a Metaevaluation: A Metaevaluation Practice

Ülker M. N. Ö., KERİMOĞLU E., BERK Ş.

7th International Congress on Curriculum and Instruction, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

28. Türkiye, Kanada ve Hong Kong’un Ortaokul Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması

Erbilge A. E., BERK Ş.

VIth International Eurasian Educational research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

29. İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi

BERK Ş., Purcu S. S.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

30. İlkokul Üçüncü Sınıf İstanbul Dersinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

BERK Ş., Solmaz M.

9. Ulusal Öğretmenim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 2 - 03 Aralık 2017, ss.2626, (Özet Bildiri)

2017

2017

31. An Evaluation Of The Third Grade Science Curriculum

BERK Ş., SENTÜRK Ö.

26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

32. Curriculum Development Studies in Vocational Education in Turkey Reasons Issues and Suggestions

BERK Ş.

International Conference on Social Science, Literature, Business and Education, New-York, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 22 Aralık 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

33. Evaluation of Secondary School s New Curricula for Mathematics

ÖZDEMİR A. Ş., BERK Ş., Kaya M. O.

4th International Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

34. Reviewing of Teacher Training Curricula A New Dimension of Pre Service Training Curricula Social Skills

BERK Ş.

4th ınternational Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

36. Evaluation of Supporting Formal and Non Formal Education and Training Courses Utilizing Participant Oriented Evaluation Model

BERK Ş., Yılmaz H., Ayşe M.

3rd International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

37. Examining self efficacy beliefs and attitudes of prospective music teachers trained concurrent and consecutive teacher training model

BERK Ş., YILDIZ Y.

ERPA International Congresses on Education, Atina, Yunanistan, 5 - 07 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2007

2007

39. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Duygusal Zekâ Düzeylerinin İncelenmesi

BERK Ş., ÖZDEMİR A.

XVI. Eğitim Bilimleri Kongresi, Gazi Osmanpaşa Üniversitesi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

40. Türkiye ve Almanya da Vardiyalı Çalışan Türk İşçilerinde Stres ve Başetme Yaklaşımları

BERK Ş., KARAGÜVEN M. H.

9. Ulusal Ergonomi Kongresi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2003, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

41. Eğitim Örgütü Yöneticilerinin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Sorumlulukları

BERK Ş., ünal s.

XI. Eğitim Bilimleri Kongresi, Yakın Doğu Üniversitesi, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 23 - 26 Ekim 2002, (Özet Bildiri)

2001

2001

42. Elektromanyetik Kirlilik ve İnsan Sağlığına Etkilerinin incelenmesi

BERK Ş., UZUNÇARŞILI Ü., şeker s.

8. Ulusal Ergonomi Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Türkiye, 25 - 26 Ekim 2001, (Tam Metin Bildiri)

2001

2001

43. Türkiye ve Almanya da Üretim Sektöründe Çalışanlarda Vardiyalı Çalışma Sisteminin Kaygı ve Öfke Düzeyine Etkisi

KARAGÜVEN M. H., BERK Ş.

8. Ulusal Ergonomi Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Türkiye, 25 - 26 Ekim 2001, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Mesleki Eğitimde Yaşanan Gelişmeler

BERK Ş., Demirer M.

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE DÖNÜŞÜM 2002-2024, ALPAYDIN YUSUF, Kültür Kürşat, Editör, SETA, İstanbul, ss.213-243, 2024

2023

2023

2. Genel Eğitim ve Mesleki Eğitimin Karşılaştırılması: Mesleki Eğitim ve Geleceği

BERK Ş.

21. YÜZYILDA EĞITIM POLITIKALARI: KARŞILAŞTIRMALI PERSPEKTIFLER, Akgün Birol, Alpaydın Yusuf, Editör, Springer Nature Singapore Pte Ltd., İstanbul, ss.141-169, 2023

2023

2023

3. YUSUF HAS HACİB’İN EĞİTİM ANLAYIŞI

BERK Ş.

Maarif Düşüncemizin Kuramsal Temelleri-1, Akpınar Burhan, Oral Behçet, Özer Bayram, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.187-218, 2023

2022

2022

4. Problem Çözme

BERK Ş., Saran Yıldız S.

Çocuklara düşünmeyi öğretmek içinde (Teaching Childeren to Think), Baysal Nurdan, Sarıcan Elif, Editör, Pegem A, Ankara, ss.1-30, 2022

2022

2022

5. General Education Versus Vocational Education: Vocational Education and Its Future

Berk Ş.

Education Policies in the 21st CenturyComparative Perspectives, Akgün,Birol; Alpaydın,Yusuf, Editör, Palgrave Macmillan; Springer Nature, İstanbul, ss.131-160, 2022 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Ansiklopedide Bölümler

2025

2025

1. MESLEKÎ TEKNİK EĞİTİM

Berk Ş.

Türkiye Maarif Vakfı, ss.1-5, 2025

Desteklenen Projeler

2023 - 2024

2023 - 2024

ÖZEL EĞİTİMDE VELİLER ÜZERİNDEKİ SORUMLULUK BASKISININ İNCELENMESİ (VÜSBİ)Sürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı

Berk Ş.

2023 - 2024

2023 - 2024

Konuşan Ders KitaplarıSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı

Berk Ş.

2019 - 2020

2019 - 2020

PISA VE TEOG SINAVLARI MATEMATİK SORULARININ ÖĞRETİM İLKELERİ BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİSürdürülebilir Kalkınma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans

(Proje Özeti)
Berk Ş. (Yürütücü), Kaya M. O.

2018 - 2020

2018 - 2020

RENEWABLE SOURCES OF ENERGY-OUR CHANCE FOR CLEAN AIR IN EUROPESürdürülebilir Kalkınma

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi

(Proje Özeti)
Berk Ş., Ergezen M. D.(Yürütücü)

2017 - 2019

2017 - 2019

Vocationally Orientated Culture and Language in NeedSürdürülebilir Kalkınma

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey

(Proje Özeti)
Berk Ş., Demirer M.(Yürütücü)

2015 - 2017

2015 - 2017

Competences Learning at Secondary SchoolsSürdürülebilir Kalkınma

Erasmus Projesi , Erasmus Projesi, Avrupa Düzeyi

(Proje Özeti)
Özdemir A., Berk Ş. (Yürütücü)

2015 - 2017

2015 - 2017

Competences Learning at Secondary SchoolsSürdürülebilir Kalkınma

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi

(Proje Özeti)
Berk Ş. (Yürütücü)

2014 - 2016

2014 - 2016

Vocationally Oriented culture and language in the Medical Emergency Sector Vocal Medical Sürdürülebilir Kalkınma

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey

(Proje Özeti) Creative Commons License
Berk Ş. (Yürütücü), Akdeniz N.

2013 - 2015

2013 - 2015

Ready Study go Around Europe Linguistic and Cultural Coaching in Initial Vocational Education (RSGA)Sürdürülebilir Kalkınma

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey

(Proje Özeti)
Berk Ş. (Yürütücü)

2012 - 2014

2012 - 2014

Sustainable Development of Art Design and Handcraft in Education (SUEDA)Sürdürülebilir Kalkınma

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği Projesi, Avrupa Düzeyi

(Proje Özeti)
Berk Ş. (Yürütücü), Yardimci K. G.

2011 - 2013

2011 - 2013

From School to Career A Methodology for a Student Centric Career Guidance by using Career Path Test CPT S2CPT Proje No 2011 1 PL1 LEO05 19873Sürdürülebilir Kalkınma

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey

(Proje Özeti)
Berk Ş. (Yürütücü)

2011 - 2013

2011 - 2013

Enhance and Validate Your Skills for a Better Future Perspectives Proje No 2011 1 ES1 LEO05 35864Sürdürülebilir Kalkınma

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey

(Proje Özeti)
Berk Ş. (Yürütücü)

2008 - 2010

2008 - 2010

European Electronics Workshop Team Promoting EuroSkills Competitions EEWT Sürdürülebilir Kalkınma

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey

(Proje Özeti)
Berk Ş. (Yürütücü)

2008 - 2010

2008 - 2010

Attractive Vocational Guidance for Pupils (VGP)Sürdürülebilir Kalkınma

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey

(Proje Özeti)
Berk Ş. (Yürütücü)

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi

Bilim Kurulu Üyeliği

2019 - 2020

2019 - 2020

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi

Editörler Kurulu Üyesi

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Eğitim Programları ve Öğretim Derneği

Üye

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Ekim 2019

Ekim 2019

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi

Bildiri (Özet)

Haziran 2019

Haziran 2019

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Kasım 2018

Kasım 2018

Trakya Eğitim Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Mayıs 2018

Mayıs 2018

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Temmuz 2020

Temmuz 2020

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Marmara Üniversitesi, Türkiye

Mart 2019

Mart 2019

TÜBİTAK Projesi

2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Marmara Üniversitesi, Türkiye

Ekim 2018

Ekim 2018

TÜBİTAK Projesi

2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Marmara Üniversitesi, Türkiye

Bilimsel Danışmanlıklar

2018 - 2018

2018 - 2018

Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık

TUBİTAK

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Ekim 2019

Ekim 2019

2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Yaprakdal A. B., Berk Ş., Bayram D., Süzük E., Köklü O., Üce M., et al.
İstanbul, Türkiye

Mayıs 2018

Mayıs 2018

1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Yaprakdal A. B., Doğan Ö. K., Kotan S., Berk Ş., SÜZÜK E., İREZ O. S., et al.
İstanbul, Türkiye

Mart 2018

Mart 2018

Ulusal Eğitim Araştırmaları Öğretmen Sempozyumu

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Berk Ş.
Ankara, Türkiye

Eylül 2017

Eylül 2017

Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Sakız G., İbrahimoğlu Z., Berk Ş.
İstanbul, Türkiye

Mayıs 2017

Mayıs 2017

24. İstanbul Türk Müziği Festivali

Sanatsal Faaliyet Organizasyonu

Berk Ş.
İstanbul, Türkiye


Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Şubat 2020 - 01 Şubat 2020

01 Şubat 2020 - 01 Şubat 2020

International Conference on Education and E-Leraning

Çalışma Grubu

Makkah-Suudi Arabistan

01 Kasım 2019 - 01 Kasım 2019

01 Kasım 2019 - 01 Kasım 2019

International Congress on Education, Science and Learning Technology

Çalışma Grubu

Sarajevo-Bosna-Hersek

01 Ekim 2019 - 01 Ekim 2019

01 Ekim 2019 - 01 Ekim 2019

2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education

Çalışma Grubu

İstanbul-Türkiye

01 Ekim 2019 - 01 Ekim 2019

01 Ekim 2019 - 01 Ekim 2019

18th International Primary Teacher Education Symposium

Çalışma Grubu

Antalya-Türkiye

01 Ekim 2019 - 01 Ekim 2019

01 Ekim 2019 - 01 Ekim 2019

7th International Curriculum and Instruction

Çalışma Grubu

Ankara-Türkiye

01 Haziran 2019 - 01 Haziran 2019

01 Haziran 2019 - 01 Haziran 2019

VIth International Eurasian Educational Research Congress

Çalışma Grubu

Ankara-Türkiye

01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018

01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018

X. International Congress of Educational Research

Çalışma Grubu

Nevşehir-Türkiye

01 Aralık 2017 - 01 Aralık 2017

01 Aralık 2017 - 01 Aralık 2017

X. Ulusal Öğretmenim Sempozyumu

Çalışma Grubu

İstanbul-Türkiye

01 Aralık 2016 - 01 Aralık 2016

01 Aralık 2016 - 01 Aralık 2016

International Conference on Social Science, Literature, Business and Education

Çalışma Grubu

New-York-Amerika Birleşik Devletleri

01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016

01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016

4th International Conference on Curriculum and Instruction

Çalışma Grubu

Antalya-Türkiye

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

3rd International Congress on Curriculum and Instruction

Çalışma Grubu

Adana-Türkiye

01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015

01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015

International conference on New Horizons in Education

Çalışma Grubu

Barcelona-İspanya

Davetli Konuşmalar

Şubat 2025

Şubat 2025

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Nedir? Ne Değildir?

Seminer

Beşiktaş İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü-Türkiye

Ocak 2025

Ocak 2025

Dönüşüm Çağı: 21. Yüzyıl Becerileri ile Yarını Şekillendirmek Oturumu

Konferans

İstanbul İLMEM-Türkiye

Ocak 2020

Ocak 2020

Eğitimde Bireysel Farklılıklar

Seminer

Osmangazi İmamhatip Ortaokulu-Türkiye

Burslar

2011 - 2011

2011 - 2011

Grundtvig Visits and Exchanges (İngiltere)

Avrupa Birliği Komisyonu

2010 - 2010

2010 - 2010

LDV Contact Seminar-Developing Competences for Professionals in VETPrague/Czech Republic. 17-20 November2010

Avrupa Birliği Komisyonu

2010 - 2010

2010 - 2010

LLP-Study Visit:In-service training for teachers: advisory system, teacher centers(2009-SV-01-TR-LLP-03716)-İspanya

Avrupa Birliği Komisyonu

2009 - 2010

2009 - 2010

Comenius Contact Seminar-International Cooperation Between Technical and Vocational Schools -Alden Biesen/Belgiium-2-6 December 2009

Avrupa Birliği Komisyonu

2009 - 2009

2009 - 2009

English Language Training for Vocational Teachers: A Blended Approach (UK-2008-678-007)İngiltere

Avrupa Birliği Komisyonu

2006 - 2006

2006 - 2006

Effective Communication in a European Context (UK-2006-009)İngiltere

Avrupa Birliği Komisyonu

Jüri Üyelikleri

Ekim-2021

Ekim 2021

Tez Savunma (Doktora)

Pınar Çanakçı - Marmara Üniversitesi

Ocak-2020

Ocak 2020

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Işıl Cimilli Hüzmeli - Marmara Üniversitesi

Ocak-2020

Ocak 2020

Tez Savunma (Doktora)

Mehmet Fatih Kayan - Düzce Üniversitesi

Aralık-2019

Aralık 2019

Doktora Yeterlik Sınavı

Işıl Cimilli Hüzmeli - Marmara Üniversitesi

Ocak-2019

Ocak 2019

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Pınar Çanakçı - Marmara Üniversitesi

Eylül-2018

Eylül 2018

Tez Savunma (Doktora)

Mustafa Demirer - İstanbul Üniversitesi

Mart-2018

Mart 2018

Yarışma

TubitakArdeb - Marmara Üniversitesi

Kasım-2017

Kasım 2017

Tez Savunma (Doktora)

Yalçın Yıldız - Marmara Üniversitesi

Mayıs-2015

Mayıs 2015

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Yalçın Yıldız - Marmara Üniversitesi