Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.6, ss.220-236, 2009 (Hakemli Dergi)
Kuşkusuz ki mesleki ve teknik eğitim yetiştirdiği insangücünün nitelikleri ile ülkenin
endüstriyel ve ekonomik kalkınmasını büyük ölçüde etkileme gücüne sahiptir. Bu bağlamda, gelişmekte
olan ülkeler arasında bulunan Türkiye’nin de, mesleki ve teknik ortaöğretimde nitelik artırmaya yönelik
arayışları da halen devam etmektedir. Gerçekleştirilen bu araştırma kapsamında, mesleki teknik
ortaöğretimi daha etkili kılma yolundaki arayışlar tartışıldıktan sonra, yeterliğe dayalı modüler sistem
uygulamaları öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmiştir. Çalışma kapsamında öğretmen
görüşlerinin modüler sisteme geçişte yaşanan sorunlar üzerine yoğunlaştığına dikkat edilmesiyle, çalışma
modüler sisteme ilişkin sorunlara ve olası çözüm önerilerine yönlendirilmiştir. Öğretmen görüşlerinin
analizleri sonrasında modüler sisteme ilişkin sorunların dört başlık altında toplandığı görülmüştür.
Bunlar: Modüler öğretim programlarında modüllerin yapısından kaynaklanan sorunlar; modüler sisteme
yönelik bilgilendirmenin yetersizliğinden kaynaklanan sorunlar; modüler sisteme geçişte yapısal
düzenlemelerin yetersizliğinden kaynaklanan sorunlar ve modüler sisteme geçişte fiziki olanakların
yetersizliğinden kaynaklanan sorunlar olarak sınıflandırılmışlardır.