Berk Ş. (Yürütücü), Kaya M. O.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2019 - 2020
Bu çalışmanın amacı 2015 yılında yapılan TEOG
(2) ve PISA sınavları matematik sorularının öğretim ilkeleri bağlamında
değerlendirilmesidir. Araştırmanın modelini, genel tarama modellerinden tekil
arama türü oluşturmaktadır. Araştırmanının örneklemini İstanbul Üniversitesi
ve Marmara Üniversitesi Matematik Eğitimi anabilim dalında görev yapan 20 akademisyen
ve Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullarda görev yapan 100 matematik
öğretmeni oluşturacaktır. Araştırmada hem nitel hem de nicel veriler toplanacaktır.
Nitel veriler doküman analizi ve araştırmacılar tarafından oluşturulacak yarı
yapılandırılmış görüşme formu ile nicel veriler ise araştırmacılar tarafından
oluşturulacak anket formu ile elde edilecektir. Doküman analizi ile 2015
yılında uygulanan PISA ve 2.TEOG soruları ve bu sınavlara ilişkin temel
kuramsal bilgiler incelenecektir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu ve anket
formu ile hem Matematik Eğitim Anabilim Dalı öğretim elemanlarından hem de
belirli niteliklere (alanda veya eğitim bilimleri alanında yüksek lisans
derecesine sahip olma vb) sahip matematik öğretmenlerinden 2015 yılında
gerçekleştirilen hem TEOG (2) hem de PISA matematik sorularının öğretim ilke
ve yöntemlerine uygunluk düzeyinin saptanmasına katkı sağlayacak veriler
toplanacaktır. Elde edilen veriler araştırmanın amaçları doğrultusunda uygun
istatistiksel tekniklerle analiz edildikten sonra sonuç, tartışma ve öneriler
kısmı oluşturulacaktır. Elde edilen sonuçlar özellikle ulusal
sınavlarda sorulan soruların öğretim ilkeleri dikkate alınarak
hazırlanmasına, dolayısıyla ulusal sınavlarda gösterilen başarıların eşdeğer
uluslararası sınavlarda da gösterilebilmesine katkı sağlaması beklenmektedir. |