Biyografi
Marmara
Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Anabilim Dalında görev
yapmaktadır. Lisans öğrenimini Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Anabilim dalında tamamladı. Yüksek Lisans öğrenimini İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Kimya bölümünde tamamladı. Doktorasını Leeds Üniversitesi’nde “Çözünme ve Çözünürlük
konusunda “kavramsal anlamayı sağlama” noktasında gerçekleştirdi. Temel çalışma
alanlarından bazıları, yapılandırmacı öğrenme anlayışı, yapılandırmacık
temelindeki öğretim stratejileri, kavram yanılgılarının giderilmesi, kavram
karikatürleri, kimya/fen ders kitaplarıdır, alternatif ölçme yöntemleri, fen ve
kimya eğitiminde bilimsel projeler. Milli Eğitim Bakanlığı’nın lise kimya,
üstün yeteneklilerde fen ve kimya müfredat geliştirme komisyonlarında yer
almıştır. TÜBİTAK BİDEB kurul üyesi ve Türk Kimya Derneği yönetim
kurulu üyesidir.
Eğitim Bilgileri
1995 - 1998
1995 - 1998Doktora
The University of Leeds, Birleşik Krallık
1992 - 1994
1992 - 1994Yüksek Lisans
İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Türkiye
1986 - 1991
1986 - 1991Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1998
1998Doktora
Teaching For Conceptual Understanding: developing and evaluating Turkish students’ understanding of the solubility concept through a specific teaching intervention
The University Of Leeds
1994
1994Yüksek Lisans
Yeni dioxepin türevlerinin sentezi (III)
İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Kimya Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2010 - 2016
2010 - 2016Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1999 - 2010
1999 - 2010Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1998 - 1999
1998 - 1999Öğretim Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1992 - 1998
1992 - 1998Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorBilim İnsanları Destek Programları Başkanlığı (BİDEB) Danışma Kurulu Üyeliği
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK), Bilim İnsanları Destek Programları Başkanlığı (BİDEB) Danışma Kurulu Üyeliği
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorYönetim Kurulu Üyeliği
Türkiye Kimya Derneği, Yönetim Kurulu Üyeliği
2010 - 2020
2010 - 2020Danışman
Özel okullar, Danışman
2018 - 2019
2018 - 2019Eğitmen
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmen Enstitüleri, Eğitmen
2018 - 2019
2018 - 2019Üstün Yetenekliler Fen Bilimleri Müfredat Komisyon Üyesi
Talim ve Terbiye Kurulu, Üstün Yetenekliler Fen Bilimleri Müfredat Komisyon Üyesi
2010 - 2019
2010 - 2019Eğitmen
özel okullar, Eğitmen
2012 - 2018
2012 - 2018Kimya müfredat komisyon Üyesi
Talim ve Terbiye Kurulu, Kimya müfredat komisyon Üyesi
2015 - 2016
2015 - 2016Öğretim Üyesi
Gedik Üniversitesi, Öğretim Üyesi
2011 - 2014
2011 - 2014Öğretim Üyeliği
Maltepe Üniversitesi, Öğretim Üyeliği
1991 - 1992
1991 - 1992Fen Bilgisi ve Kimya Öğretmeni
Tercüman Lisesi, Fen Bilgisi ve Kimya Öğretmeni
Yönetilen Tezler
2022
2022Doktora
Endüstri ve Canlılarda Enerji Ünitesinin Öğretimine Entegre Edilen FETEMM Uygulamalrının Farklı Öğrenme Stillerine ve Zeka Alanlarına Sahip Öğrencilerin Kavrama
Üce M. (Danışman), Kabapınar F. (Danışman)
F.TATLI(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Kimyanın temel kanunları, kimyasal hesaplamalar ve mol kavramı ünitelerinin yapılandırmacılık temelli ters yüz edilmiş sınıf modeli ile öğretimi
KABAPINAR F. (Danışman)
D.Tekin(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ SIVILAR KONUSUNA İLİŞKİN DÜŞÜNCE BİÇİMLERİNİN ÇOKLU MODEL KULLANIMIYLA BELİRLENMESİ
Ağlarcı Özdemir O. (Eş Danışman), Kabapınar F.
M.OK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
KAVRAM KARİKATÜRÜ TEMELİNDE TASARLANAN ÖĞRETİMİN 9. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PERİYODİK ÖZELLİKLERİ KAVRAMALARINA ETKİSİ
Kabapınar F. (Danışman)
G.KARAKIRIK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
FARKLI ÖĞRENME STİLLERİNE VE ZEKÂ ALANLARINA SAHİP ÖĞRENCİLERİNÖĞRETMEN PROFİLİ TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ
Kabapınar F. (Danışman)
B.GÜNEY(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
PROBLEME DAYALI ÖĞRETİMİN FARKLI ÖĞRENME STİLLERİ VE ZEKÂ ALANLARINA SAHİP ÖĞRENCİLERİN ASİTLER VE BAZLAR KONUSUNU ÖĞRENMELERİ ÜZERİNE ETKİSİ
Kabapınar F. (Danışman)
T.KUMBASAR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
SOSYO-KÜLTÜREL YAPILANDIRMACILIK TEMELİNDE TASARLANAN ETKİNLİKLERİNİN KİMYA ÖĞRENCİLERİNİN OKULDA KİMYA KONUSUNU KAVRAMALARINA ETKİSİ
Kabapınar F. (Danışman)
B.ŞAHİN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Kimya Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme Anlayışlarına veÖğretim Tasarım Becerilerine Etkisi: Bir Eylem Araştırması
Kabapınar F. (Danışman)
K.KARA(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Webquest destekli STEM eğitiminin akademik başarıya etkisi ve zekâ türleri ile öğrenme stilleri arasındaki ilişki
KABAPINAR F. (Danışman)
A.SEFA(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Bilimsel tartışma (argümantasyon) öğretim becerilerinin gelişimi: Fen bilgisi öğretmen adayları ile durum çalışmaları
KABAPINAR F. (Danışman)
C.CENGİZ(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Bilimin doğası ve bilimsel tartışma ile birleştirilmiş bilimin doğası eğitiminin lise 10. sınıf öğrencilerinin bilimin doğası anlayışları, tartışma becerileri ve kimya dersine karşı tutumları üzerine etkilerinin karşılaştırılması
KABAPINAR F. (Danışman)
İ.BUKET(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Toplam kalite yönetimi ve performans değerlendirme sisteminin işletmeler tarafından algılanma biçimi ve uygulanma düzeyinin belirlenmesi
KABAPINAR F. (Danışman)
S.GÜN(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Araştırmaya dayalı öğrenmenin madde konusunda ilköğretim öğrencilerinin akademik başarıları, kavramsal anlamaları, tutumları, bilimsel süreç ve iletişim becerileri üzerine etkisi
KABAPINAR F. (Danışman)
P.ŞİMŞEK(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Bilimsel tartışma yönteminin ortaöğretim öğrencilerinin kimyasal değişimler konusunu anlamaları, bilimin doğası hakkındaki görüşleri, bilimsel süreç, iletişim ve argüman becerileri üzerine etkisi
KABAPINAR F. (Danışman)
A.GÜMRAH(Öğrenci)
2011
2011Doktora
Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik öz-yeterlik inançlarına göre pedagojik alan bilgilerindeki değişimin incelenmesi
BAYRAM H. (Eş Danışman), KABAPINAR F. (Eş Danışman)
M.SAKA(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Araştırma temelli öğretim ve bilimsel tartışma yönteminin ilköğretim öğrencilerinin asitler ve bazlar konusunu öğrenmesi üzerine etkilerinin karşılaştırılması
KABAPINAR F. (Danışman)
B.KAYA(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Sosyo-kültürel oluşturmacılık temelinde tasarlanan öğretimin ortaöğretim öğrencilerinin periyodik özellikleri öğrenmeleri üzerine etkisinin belirlenmesi
KABAPINAR F. (Danışman)
Ş.GENÇ(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Radyoaktiflik konusunun sosyo-kültürel oluşturmacı anlayış temelinde öğretiminin ortaöğretim öğrencilerinin öğrenmeleri üzerine etkisinin belirlenmesi
KABAPINAR F. (Danışman)
N.ŞAHİN(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Ortaöğretim öğrencilerinin kimyasal bağ kavramına ilişkin yanılgıları ve bu yanılgıları destekleyen düşünce biçimleri
KABAPINAR F. (Danışman)
B.ADİK(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Orta Öğretim öğrencilerin kimyasal reaksiyonlara ilişkin kavram yanılgıları destekleyen düşünce biçimleri
KABAPINAR F. (Danışman)
A.Ergenç(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Orta öğretim öğrencilerin kimyasal reaksiyonlara ilişkin kavram yanılgıları ve bu yanılgıları destekleyen düşünce biçimleri
KABAPINAR F. (Danışman)
A.ERGENÇ(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
Öğrencilerin atom- molekül kavramlarına ilişkin yanılgıları, yanılgıları gidermek üzere özel bir öğretim yönteminin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
KABAPINAR F. (Danışman)
N.Pideci(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
Ortaöğretim kurumlarında öğretimi yapılan kimya dersinin kimyasal hesaplamalar, kimyasal tepkimeler ve kimyasal termodinamik öğretimi sırasında karşılaşılan başarısızlıkların nedenleri ve çözüm yollarının irdelenmesi
BAYRAM H. (Eş Danışman), KABAPINAR F. (Eş Danışman)
H.POLAT(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
Öğrencilerin atom-molekül kavramlarına ilişkin yanılgıları gidermek üzere özel bir öğretim yönteminin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
KABAPINAR F. (Danışman)
N.PİDECİ(Öğrenci)
Makaleler
2024
20241. Sosyal Bilgiler ve Fen Bilimlerinde Argümantasyon Temelli Öğretim Süreci: Öğrenciler ve Öğretmenden Yansımalar
AKAYDIN B. B., KABAPINAR Y., KABAPINAR F.
Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi , cilt.10, sa.2, ss.169-192, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20232. Ters Yüz Sınıf Modeli ile Mol Kavramı ve Kimyasal Hesaplamalar Ünitelerinin Öğretimi
Tekin D., KABAPINAR F.
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.1-40, 2023 (Hakemli Dergi)
2020
20203. Lise Öğrencilerinin Tercih Ettikleri Öğretmen ProfillerininBelirlenmesi
GÜNEY B., KABAPINAR F.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.50, ss.105-124, 2020 (TRDizin)
2020
20204. Yapılandırmacı Öğrenme Anlayışıyla İlişkisi Bağlamında Üstün Zekalılarda Fen Öğretimine Bakmak: Nobel Ödülüne Giden Yolda...
KABAPINAR F.
Yeni Türkiye , 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20205. Öğretmen Adaylarının Vücudun pH Dengesi Konusundaki Bilgi Entegrasyon Düzeylerinin İncelenmesi
Şahin F., Kabapınar F.
e- Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.7, ss.1-15, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20196. ARAŞTIRMA SORGULAMAYA DAYALI EĞİTİM PROGRAMININ KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME ÖĞRETME ANLAYIŞLARINA ETKİSİ: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
kara k., KABAPINAR F.
Türkiye kimya derneği dergisi kısım c , 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20197. Kavram Karikatürü Temelinde Tasarlanan Öğretimin 9. Sınıf Öğrencilerinin Atom Yarıçapı Kavramını Öğrenmelerine Etkisi
karakırırk g., KABAPINAR F.
Türkiye Kimya Dernegi Dergisi Kisim C , 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20188. Prospective teachers and secondary students’ ideas on global environmental issues: Contradictions -Similarities
KABAPINAR F., CENGİZ C., AĞLARCI O.
International Journal of Learning and Teaching , cilt.10, ss.13-21, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20179. Eğitim Araştırmacılarının Bilim Etiğine İlişkin Görüşleri
ÇETİNKAYA E., ÇETİNKAYA E., YILDIRIM M., KABAPINAR F.
Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.84-101, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201710. Dolaylı Fen Öğretiminde Hizmet Öncesi Argümantasyon Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasını Kavramalarına Etkisi
CENGİZ C., KABAPINAR F.
Journalof the Turkish Chemical Society, Section C: Chemical Education , cilt.2, ss.19-62, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201611. The Teaching Processes of Prospective Science Teachers with Different Levels of Science-Teaching Self-Efficacy Belief
Saka M., Bayram H., Kabapınar F.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.16, ss.915-942, 2016 (SSCI)
2016
201612. Kimya Öğretmen Adaylarının Bilime ve Sözde Bilime İlişkin Görüşlerinin Geliştirilmesi
AĞLARCI O., KABAPINAR F.
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2016 (Hakemli Dergi)
2014
201413. Secondary Students Reference to Properties of Matter to Chemical Bonds Is the Onus on the Ontological Mismacth Only
KABAPINAR F.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.28, ss.235-249, 2014 (SSCI)
2013
201314. Secondary Students' Reference to Properties of Matter to Chemical Bonds: Is the Onus on the Ontological Mismatch Only?
Kabapinar F.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.28, sa.3, ss.235-249, 2013 (SSCI)
2012
201215. The Effect Of Discovery Learning Method On High School Students Understanding Of Daily Life Chemistry
AĞLARCI O., KABAPINAR F.
Rivista CnS , ss.18-21, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201216. The effect of discovery learning method on high school students’ understanding of daily life chemistry concepts
AĞLARCI O., KABAPINAR F.
La Chimica Nella Scuola , 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201117. An Analysis of the Relationships Between Prospective Chemistry Teachers Views of Learning and Teaching Nature of Science Preferred Learning Styles and Their Classroom Practice Is there a consonance
AĞLARCI O., KABAPINAR F., DEDE G.
Western Anatolian Journal of Educational Sciences , ss.45-52, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201118. Evaluation of The Field Trips to Environments For Informal Learning Case of The Energy Park
CENGİZ C., KABAPINAR F.
Western Anatolian Journal of Educational Science , ss.197-202, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201119. Secondary Students Use of Submolecular Representations How compatible Are They With the Accepted Models
İLKAY BUKET A. Ö., KABAPINAR F.
Western Anatolia Journal of Educational Sciences , ss.377-382, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201120. An analysis of the relationships between prospective chemistry teachers’ views of learning and teaching, nature of science, preferred learning styles and their classroom practice.
AĞLARCI O., KABAPINAR F., Dede G.
Western Anatolian Journal of Educational Sciences , 2011 (Hakemli Dergi)
2009
200921. What Makes Concept Cartoons More Effective? Using Research to Inform Practice
Kabapinar F.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.34, sa.154, ss.104-118, 2009 (SSCI)
2009
200922. Multi frame illustrations A molecular visual strategy in learning and teaching chemistry concepts
KABAPINAR F.
Australian Journal of Education in Chemistry , ss.11-16, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200823. Öğrencilerin kimyasal bağ konusundaki kavram yanılgılarına ilişkin literatüre bir bakış II Moleküller arası bağlar
KABAPINAR F.
Milli Eğitim Dergisi
, ss.279-296, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200724. Öğrencilerin kimyasal bağ konusundaki kavram yanılgılarına ilişkin literatüre bir bakış I Molekül içi bağlar
KABAPINAR F.
Milli Eğitim , ss.18-35, 2007 (Scopus)
2007
200725. Ortaöğretim öğrencilerinin kimyasal bağ uzunluğu ve bağ açısına ilişkin yanılgıları
KABAPINAR F.
Çağdaş Eğitim , cilt.32, ss.16-25, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200726. Students ideas about changes in mass associated with melting
KABAPINAR F.
Science Education Review , cilt.6, ss.132-138, 2007 (SSCI)
2007
200727. Students alternative conceptions Melting
KABAPINAR F.
Science Education Review , cilt.6, ss.124-125, 2007 (SSCI)
2007
200728. Prospective teachers perception of multi frame illustrations as a way of teaching chemistry
KABAPINAR F.
Australian Journal of Education in Chemistry , ss.5-10, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200629. Ortaöğretim öğrencilerinin kovalent bağda elektronların konum ve hareketlerini anlama biçimleri
KABAPINAR F., BERRİN A.
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi , ss.205-228, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200630. Oluşturmacı anlayış temelinde fen öğretimi ve fen ders kitapları Bir ders kitabı ünitesi olarak çözünürlük
KABAPINAR F.
Eurasian Journal of Educational Sciences , cilt.22, ss.139-149, 2006 (SSCI)
2006
200631. Kimya öğretmen adaylarına ders kitaplarını dizayn ve okunabilirlik açılarından inceleme becerisinin kazandırılması
KABAPINAR F.
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi , ss.109-132, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200532. Yapılandırmacı öğrenme sürecine katkıları açısından fen derslerinde kullanılabilecek bir öğretim yöntemi olarak kavram karikatürleri
KABAPINAR F.
Kuram Ve Uygulamada Egitim Bilimleri , cilt.5, ss.101-146, 2005 (SSCI)
2005
200533. Effectiveness of teaching via concept cartoons from the point of view of constructivist approach
KABAPINAR F.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (Educational Sciences: Theory and Practice) , cilt.5, ss.101-146, 2005 (SSCI)
2005
200534. Ortaöğretim 11 sınıf öğrencilerinin fiziksel değişim ve kimyasal bağ ilişkisini anlama seviyesi
KABAPINAR F., BERRİN A.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.38, ss.123-147, 2005 (Hakemli Dergi)
2004
200435. Bir başka perspektiften fen öğretimine bakmak Geleneksel anlayıştan oluşturmacı constructivist yaklaşıma geçişin gerekliliği
KABAPINAR F.
Eğitim Bilim , ss.30-33, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
200336. Aktif öğrenme ve öğretmen yöntemleri fen bilgisi öğretimi
KABAPINAR F., AKBEN N., BIKMAZ F.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi (EAUM) Yayınları , 2003 (Hakemli Dergi)
2003
200337. Kavram yanılgılarının ölçülmesinde kullanılabilecek bir ölçeğin bilgi kavrama düzeyini ölçmeyi amaçlayan ölçekten farklılıkları
KABAPINAR F.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , ss.398-417, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
200338. Oluşturmacı anlayışı yansıtması açısından Türk ve İngiliz fen bilgisi ve kimya ders kitaplarındaki görsel öğeler
KABAPINAR F.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.119-126, 2003 (SSCI)
1999
199939. Synthesis of new functional dioxepin polymers
TALINLI E. N., SİRKECİOĞLU O., KABAPINAR F., ODABAŞI Ş.
Reactive Polymers
, ss.289-293, 1999 (SCI-Expanded)
1995
199540. Synthesis of new 1 3 dioxepin derivatives
TALINLI E. N., SİRKECİOĞLU O., KABAPINAR F.
BULLETIN DES SOCIETES CHIMIQUES BELGES
, cilt.104, ss.679-682, 1995 (SCI-Expanded)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. ÖĞRENCİLERİNİN RADYOAKTİFLİK İLE İLGİLİ OLAYLARI ANLAMALARINDA SÜREÇ AŞAMALI RESİMLER NE KADAR ETKİLİDİR?
KABAPINAR F., ŞAHİN F.
2. BİLSEL INTERNATIONAL KORYKOS SCIENTIFIC RESEARCHES AND INNOVATION CONGRESS, Mersin, Türkiye, 10 Mayıs 2024, ss.874-886, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRE KİRLİLİĞİ KAVRAMINI YAPILANDIRMA SÜRECİNDE KANITA VE EMPATİYE DAYALI DÜŞÜNMENİN KATKISI
KABAPINAR F., ŞAHİN F.
2. BİLSEL INTERNATIONAL KORYKOS SCIENTIFIC RESEARCHES AND INNOVATION CONGRESS, Mersin, Türkiye, 10 Mayıs 2024, ss.855-874, (Tam Metin Bildiri)
2019
20193. Öğrenci ve Öğretmen Adaylarının Sıvılar Konusuna İlişkin Düşünce Biçimlerinin Çoklu Model Kullanımıyla Belirlenmesi
OK M., AĞLARCI ÖZDEMİR O., KABAPINAR F.
2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20194. Çevre Sorunları ve Plastik Poşet Uygulamasına Bakış Açıları Bağlamında Halkın/Öğrencilerin Görüşlerini İncelemek: Dünya mı, 25 Kuruş mu?
KABAPINAR F., Kartal B., Kayım S., Akbulut S.
I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.688-696, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. Kuramdan Uygulamaya Kimya Derslerinde Kanıt Temelli Öğrenmeyi Uygulamak: Parçalardan Bütüne Giden Anlamlandırma Süreci
KABAPINAR F.
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. Farklı Yaklaşımlarla Atom Modellerinin Öğretiminin Ortaöğretim Öğrencilerinin Öğrenmeleri Üzerine Etkisi
KABAPINAR F.
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ SIVILAR KONUSUNA İLİŞKİN DÜŞÜNCE BİÇİMLERİNİN ÇOKLU MODEL KULLANIMIYLA BELİRLENMESİ
OK M., AĞLARCI O., KABAPINAR F.
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20198. BİLİŞSEL YAPILANDIRMACILIK SOSYO-KÜLTÜREL YAPILANDIRMACILIĞA KARŞI: HANGİSİ KÜTLE VE HACİM KAVRAMLARININ ÖĞRETİMİNDE DAHA ETKİLİDİR?
KABAPINAR F., ŞAHİN F., Ayartepe S.
EJERCongress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2315-2322, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. Bilişsel yapılandırmacılık sosyo-kültürel yapılandırmacılığa karşı: Hangisi kütle ve hacim kavramlarının öğretiminde daha etkilidir?
Kabapınar F., Şahin F., Ayartepe S.
VIth International EurasianEducational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201910. ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİSİPLİNLER ARASI PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ
Şahin F., Kabapınar F.
V. TURKCESS EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201911. ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİSİPLİNLERARASI İLİŞKİ KURMA BECERİLERİNİ DEĞERLENDİRMEDE KAVRAM HARİTALARININ KULLANILMASI
Şahin F., Kabapınar F.
V. TURKCESS EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201912. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETİM MATERYALLERİNİ DERS PLANLARINDA KULLANMA BECERİLERİNİN İNCELENMESİ
Şahin F., Kabapınar F.
V. TURKCESS EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201913. Araştırma Sorgulama Temelli Öğretimin Ortaokul Öğrencilerinin Asit ve Bazlar Konusunu Öğrenmeleri ve Bilimsel Süreç Becerileri Üzerine Etkisi
KABAPINAR F., KAYA B.
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201914. Effectiveness of Submicroscopic Multi-Frame Illustrations on Students Conceptual Understanding
KABAPINAR F.
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201915. Effectiveness Of Sociocognitive Conflict Resolution On Confronting Students To Opposing Ideas And Remedying Alternative Ideas
Kabapınar F., Şahin F.
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201916. Periyodik Tabloyu Öğrenme ve Öğretmenin Etkileşimli Yolları
KABAPINAR F.
6.ulusal kimya eğitimi kongresi, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
201917. Periyodik Tabloyu Öğrenme ve Öğretmenin Etkileşimli Yolları
KABAPINAR F.
6.ulusal kimya eğitimi kongresi, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
201918. Periyodik Tabloyu Öğrenme ve Öğretmenin Etkileşimli Yolları
KABAPINAR F.
6.ulusal kimya eğitimi kongresi, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
201919. Periyodik Tabloyu Öğrenme ve Öğretmenin Etkileşimli Yolları
KABAPINAR F.
6.ulusal kimya eğitimi kongresi, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
201920. Periyodik Tabloyu Öğrenme ve Öğretmenin Etkileşimli Yolları
KABAPINAR F.
6.ulusal kimya eğitimi kongresi, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
201921. Periyodik Tabloyu Öğrenme ve Öğretmenin Etkileşimli Yolları
KABAPINAR F.
6.ulusal kimya eğitimi kongresi, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2018
201822. Fen bilimleri öğretmen adaylarının akılcı ilaç kullanımı ve antibiyotik direnci ile ilgili bilgi düzeyleri
Şahin F., Kabapınar F., Alp Z. B., Talaslıoğlu S. S.
ICSESS, İstanbul, Türkiye, 22 - 30 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201823. Do the characters of science education adopted to the paradigm shift? Do they prefer pozitivist or constructivist view in teaching?
KABAPINAR F.
3rd Mediterranean International Conference onSocial Sciences, 19 - 22 Haziran 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201824. Eğitim bilimciler, öğretmen adayları ve öğretmenlerin teori, strateji, yöntem ve model kavramları arasındaki farklara ilişkin düşünceleri
Kabapınar F., Şahin F.
BES, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201825. Public Understanding Of Science: Toplumun Fen Kavramlarını Gündelik Yaşamda Kullanımdan Kesitler:
KABAPINAR F., ÇALIŞ P.
27th International Conference on Educational Sciences, 19 - 22 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201826. Benefitting musical intelligence in science and social studies educational settings
KABAPINAR Y., KABAPINAR F.
13. Balkan Education and Science Kongress, Edirne, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201827. Teaching and evaluating scientific process skills of secondary science students
KABAPINAR F.
13. Balkan Education and Science Kongress, 6 - 08 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201828. The Effect of Problem-Based Teaching Intervention over the Learning of Studentswith Different Learning Styles and Multiple Intelligence
KUMBASAR T., KABAPINAR F.
1st International Congress onSeeking New Perspectives in Education, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201829. Determination of the Relationship Between High School Students’ MultipleIntellegence Areas and Preferred Teachers Profile
GÜNEY B., KABAPINAR F.
1st International Congress onSeeking New Perspectives in Education, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201830. Effects of Learning Styles and Type of Intelligence on the STEM and WebquestIntegrated Teaching Intervention
ONSEKİZOĞLU A. S., KABAPINAR F.
1st International Congress onSeeking New Perspectives in Education, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201831. Determination of High School Students’ and Prospective Chemistry Teachers’ Viewsof Liquids by Multiple Representations
OK M., AĞLARCI O., KABAPINAR F.
1st International Congress onSeeking New Perspectives in Education, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201832. Determination of the Concept of Antibiotic Dilency of Physical, Chemistry, Biologyand Science Teacher Candidates
Şahin F., Kabapınar F., Alp Z. B., Talaslıoğlu S.
1st International Congress onSeeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201833. The Effect of Different Multi-Frame Illustrations on Students‘ Learning Solubility
DOĞAN Z., KABAPINAR F.
1st International Congress onSeeking New Perspectives in Education, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201834. The Importance of Visual Materials at Concept Learning
Talaslıoğlu S., Şahin F., Kabapınar F.
1st International Congress onSeeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201835. Lise öğrencilerinin ve öğretmenlerinin gündelik yaşamda etkileşim halinde oldukları ürünlerin içerik ve kullanım biçimine ilişkin farkındalıklarının belirlenmesi
KABAPINAR F., DİNÇER A.
ULEAD, 8 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201836. Bire bir analojilerin lise öğrencilerinin kimyasal bağlar kavramını öğrenmeleri üzerine etkisi: Tekli analojiler çoklu analojilere karşı
KABAPINAR F., YALÇINLAR E.
ULEAD, 8 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201837. ÖZEL YETENEKİBİR ÖĞRENCİNİN ÖZELLİKLERİNE İLİŞKİN KENDİ, VELİ VE SINIF ÖĞRETMENİNİNGÖRÜŞLERİ: TEK ÖRNEKLEM DURUM ÇALIŞMASI
ATEŞ İ., KABAPINAR F., ÖZTÜRK S.
Üstün Yetenekliler ve Eğitimi Kongresi, 4 - 06 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201838. ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİYE KAVRAM KARİKATÜRÜ İLE FEN ÖĞRETİMİ: TEK ÖRNEKLEM EYLEM ÇALIŞMASI
ATEŞ İ., KABAPINAR F.
Üstün Yetenekliler ve Eğitimi Kongresi, 4 - 06 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201839. Determination Of Health Lİteracy: Case Study
TANRIKULU S., KABAPINAR F.
27th International Conference on Educational Sciences, 18 - 22 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201840. Farklı Yapılandırmacılık Anlayışına Dayalı Öğretim Stratejilerinin Öğrencilerin Kimyasal Bağları Öğrenmeleri Üzerine Etkisi: Kavramsal Değişim Metinleri Çürütücü Metinlere Karşı
KABAPINAR F., GÜNEN S.
27th International Conference on Educational Sciences, 18 - 22 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201841. FARKLI ÖĞRENME STİLLERİNE SAHİP ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETMEN PROFİLİ TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ
GÜNEY B., KABAPINAR F., CENGİZHAN S.
International congress on science and Education, Afyon, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201842. FARKLI DİSİPLİNLERDEKİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME VE ÖĞRETME HAKKINDAKİ ANLAYIŞLARI
KABAPINAR F., KABAPINAR Y., GÜNEY B.
International congress on Sceince and Education, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2017
201743. Sosyo-K lt rel Yapılandırmacılık Temelı nde Tasarlanan Öğretı mı n Öğrencı lerı n Okulda Kı mya Konusunu Kavramalarna Etkı sı nı n Belı rlenmesı
şahin b., KABAPINAR F.
5. ulusal kimya eğitimi kongresi, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201744. EFFECTIVENESS OF TEACHING INTERVENTIONS BASED ON SOCIOCULTURAL CONSTRUCTIVISM ON ENVIRONMENTAL PROBLEMS: GROUP LEARNING VERSUS INDIVIDUAL LEARNING
Kabapınar F., Ağlarcı Özdemir O.
ESERA, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, ss.1248-1256, (Tam Metin Bildiri)
2017
201745. A Comparison of the Effects of Integrated Nature of Science Instruction and Argumentation Instruction on Grade 10 Students’ Nature of Science Views
ataç özdemir i., KABAPINAR F.
7th international conference on reserach in education, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201746. The Examination of the Implementation Processes of Argumentation Activities Designed by PSTs
CENGİZ C., KABAPINAR F.
7th international conference on reserach in education, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201747. The Examination of PSTs’ Processes of Designing Argumentation Activities
CENGİZ C., KABAPINAR F.
7th international congress on reserach in education, 27 Nisan - 29 Ocak 2017, (Özet Bildiri)
2017
201748. Effectiveness of Argumentation Education on Prospective Science Teachers’ Argumentation Skills
CENGİZ C., KABAPINAR F.
26. uluslararası eğitim bilimleri kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201749. Determination Of Secondary Students’ Conceptual Frameworks On Periodic Properties: Misconceptions And Underpinning Ideas
KABAPINAR F., karakırırk g.
26. uluslararası eğitim bilimleri kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201750. THE EFFECTS OF INQUIRY-BASED LEARNING ON CONCEPTUAL UNDERSTANDING OF MATTER: EVAPORATION, CONDENSATION AND BOILING
şimşek İnal p., KABAPINAR F.
26.uluslararası eğitim bilimleri kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201651. How Successful We Are in Helping Our Students to Meet the Attainment Targets Regarding Scientific Process Skills Appear in The Chemistry Programme
KABAPINAR F.
2nd International Conference on Social Studies and Education Research, 4 - 06 Kasım 2016, cilt.1, ss.100-101, (Özet Bildiri)
2016
201652. Do Turkish Students Prefer Positivist or Constructivist TeachingApproaches
KABAPINAR F.
2nd International Conference on Social Studies and Education Research, 4 - 06 Kasım 2016, cilt.1, ss.103-104, (Özet Bildiri)
2016
201653. THE USABILITY OF CARTOONS IN DESIGNING INQUIRY BASED TEACHING ENVIRONMENT
KABAPINAR F.
1st International Academic Research Congres, 3 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201654. DO PROSPECTIVE TEACHERS DIFFERENTIATE BETWEEN THEORY STRATEGY METHOD AND MODEL
KABAPINAR F.
1st International Academic Research Congres, 3 - 05 Kasım 2016, ss.149, (Özet Bildiri)
2016
201655. Evaluation of PSTs Individual Profiles about Effect of Argumentation in Science Education on Relationship between Understandings of NOS and Learning Teaching Approaches
CENGİZ C., KABAPINAR F.
3rd INTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTATIONALAND EXPERIMENTAL SCIENCE AND ENGINEERING, 19 - 24 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201656. Determination the feasibility of science projects conducted for science fairs as STEM education
KABAPINAR F., CENGİZ C.
3rd INTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTATIONALAND EXPERIMENTAL SCIENCE AND ENGINEERING, 19 - 24 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201657. Empathy as a conceptual tool for changing the values from antropocentric to ecocentric in protection environment
KABAPINAR Y., KABAPINAR F.
World Conference on Educational Sciences, Madrid, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2016
201658. Empathy as a conceptual tool for changing the values from antropocentric to ecocentric in protection environmen
KABAPINAR F., KABAPINAR Y.
8th World Conference on Educational Sciences, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2016
201659. Prospective teachers and secondary students ideas on global environmental issues Contradictions or similarities
KABAPINAR F., CENGİZ C., AĞLARCI O.
8th World Conference on Educational Sciences, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2016
201660. Educational Researchers Viewpoints on Research Ethics IsThere a Dilemma
KABAPINAR F., YILDIRIM M., ERTAN Ç., ÇETİNKAYA E.
8th World Conference on Educational Sciences(WCES-2016), Madrid, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2016
201661. Lisansüstü Öğrencileri ve Akademisyenlerin Bilimsel Etik Hakkındaki Görüşleri
ÇETİNKAYA E., ÇETİNKAYA E., YILDIRIM M., KABAPINAR F.
8th World Conference on Educational Sciences, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2016
201662. Prospective Teachers and Secondary Students Ideas on Global Environmental Issues Contradictions and Similarities
KABAPINAR F., Cengiz C., AĞLARCI O.
8th World Conference on Educational Sciences, 4 - 06 Şubat 2016
2015
201563. Hizmet Öncesi Argumantasyon Eğitiminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasına ilişkin Kavramaları Üzerine Etkisi
CENGİZ C., KABAPINAR F.
IV. Ulusal Kimya Eğitimi kongresi, Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201564. Hizmet Öncesi Argumantasyon Eğitiminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Öğretme Anlayışları Üzerine Etkisi
CENGİZ C., KABAPINAR F.
IV. Ulusal Kimya Eğitimi kongresi, Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201565. İskele Yöntemi ile Yüzey Geriliminin Öğretilmesi
KABAPINAR F., KURU E.
IV. Ulusal Kimya Eğitimi kongresi, Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201566. Sosyal Yapılandırmacılık temelinde geliştirilen öğretim etkinliklerinin lise 10 Sınıf öğrencilerinin fosil yakıtlar konusunu öğrenmeleri üzerine etkisi
KABAPINAR F., KARA K.
IV. Ulusal Kimya Eğitimi kongresi, Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201567. Science project competitions as a way for integrating STEM in K12 education Feasibility and contributions
GÜMRAH A., KABAPINAR F.
2nd Internationsl Conference on New Trends in Education, İstanbul, Türkiye, 29 - 30 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201568. Gündelik Yaşamı Fen Deneylerine Taşımak Yapılamayan Zor Deneyleri Kolay Kılmak Eğitimde iyi Örnekler Konferansı 2015
BİRCAN Y., KABAPINAR F.
Sabancı Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 11 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201469. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Bilinci ve Öğretimine İlişkin Algılarının Belirlenmesi
Demir S., Usta Gezer S., Şahin F., Kabapınar F.
9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, Athens, Yunanistan, 16 - 18 Ekim 2014, (Özet Bildiri)
2014
201470. The effects of multi frame illustrations on secondary students understanding of solubility equilibrium
KABAPINAR F., KULBAYEV B., KARAGÖZ B.
I st Eurasian Educational Research Congress, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201471. Effects of the conceptual conflict strategy on students cognitive models regarding covalent bonding which model experienced conceptual change
KABAPINAR F., ARUCU S.
I st Eurasian Educational Research Congress, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201472. Ortaöğretim Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerinin Araştırmaya Dayalı Deneyler ile Ölçülmesi
DEMİREL M., KABAPINAR F.
11.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201473. Öğretmen Ve Öğrencilerin Hazır Gıdalarda Kullanılan Katkı Maddelerine İlişkin Farkındalıklarının Belirlenmesi
KARAKIRIK G., ŞAHİN B., KABAPINAR F.
11.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201474. Qualitative Analysis of the Prospective Teachers Portfolios Prepared During Teaching Chemistry Method Course
KABAPINAR F.
Bilateral Workshop on Portfolio in Teacher Training, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2014
201475. Açık uçlu deneyler ile fen performansını değerlendirmek Beceri ölçümü için bir alternatif
ATEŞ İ., KABAPINAR F.
IV. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 9 - 13 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2014
201476. Farklı Düzeyde Fen Öğretimi Öz Yeterliğine Sahip Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretim Süreçlerinin İncelenmesi
Saka M., Bayram H., Kabapınar F.
Yüksek Öğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları 1. Ulusal kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Mayıs - 01 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2013
201377. Fen Bilgisi öğretmen adaylarının fiziksel ve kimyasal değişimi kavrama biçimleri
KABAPINAR F., CENGİZ C.
III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
201378. Ortaöğretim öğrencilerinin fiziksel ve kimyasal değişimi kavramaları üzerine animasyon ve süreç aşamalı resimlerin etkisinin karşılaştırılması
ÖZDEMİR İ., KABAPINAR F.
III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
201379. Yeni Kimya Öğretim Programı Hazırlık Süreci ve Değişimi Anlamak
YILMAZ H., AYAS A., COŞTU B., SÖZBİLİR M., KABAPINAR F., SEÇKEN N., et al.
III. Ulusal Kİmya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2012
201280. Ne Kadar Kimya Okur Yazarı Ögrencilerin Kimyasal Tepkimelerde Mikroskobik Moleküler Ve Sembolik Gösterimlerinin İncelenmesi
KABAPINAR F., ÖZDEMİR İ.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201281. Kimya öğretmen adaylarının bilim anlayışları Bilimselliğe karşı sözde bilim
AĞLARCI O., KABAPINAR F.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201282. Kimya Ögretmen Adaylarının Bilim Anlayısları Bilimsellige Karsı Sözde Bilim
AĞLARCI O., KABAPINAR F.
21. Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201283. Kimya Ögretmen Adaylarının Bilim Anlayısları Bilimsellige Karsı Sözde Bilim
AĞLARCI O., KABAPINAR F.
21. Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201284. The Effect of Discovery Learning Method on High School Students' Understanding of Daily Life Chemistry Concepts
AĞLARCI O., KABAPINAR F.
ICCE 22-22nd International Conference on Chemistry Education - ECRICE 11-11th European Conference in Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201285. The Effect Of Discovery Learning Method On High School Students Understanding Of Daily Life Chemistry Concepts
AĞLARCI O., KABAPINAR F.
22nd International Conference on Chemistry Education & 11th European Conference on Research in Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)
2012
201286. Prospective Chemistry Teachers Ideas Concerning Global Climate Change Ozone Layer Depletion Greenhouse Effect and Acid Rain Are They Scientifically Acceptable
KABAPINAR F., AĞLARCI O., CENGİZ C.
22nd International Conference on Chemistry Education & 11th European Conference on Research in Chemical Education, Rome, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)
2012
201287. Prospective Chemistry Teachers' Ideas Concerning Global Climate Change, Ozone Layer Depletion, Greenhouse Effect and Acid Rain: Are They Scientifically Acceptable?
KABAPINAR F., AĞLARCI O., CENGİZ C.
ICCE 22-22nd International Conference on Chemistry Education - ECRICE 11-11th European Conference in Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)
2012
201288. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunları ile ilgili Görüşleri ve Bu Görüşlerin Geliştirilmesi
AĞLARCI O., KABAPINAR F.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2012
201289. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunları ile İlgili Görüşleri ve Bu Görüşlerin Geliştirilmesi
AĞLARCI O., KABAPINAR F.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2011
201190. Turkish prospective science teachers perceptions of environmental consciousness
Usta Gezer S., Demir Kaçan S., Kabapınar F., Şahin F.
Souheatern Association for Science Teacher Education Conference, Athens, Yunanistan, 14 - 15 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201191. An Analysis of the Relationships between Prospective Chemistry Teachers' Views of Learning-Teaching, the Nature of Science, Preferred Learning Styles and Their Classroom Practice: Is There a Consonance?
AĞLARCI O., KABAPINAR F., DEDE G.
World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), Aydın, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201192. An Analysis of the Relationships Between Prospective Chemistry Teachers Views of Learning and Teaching Nature of Science Preferred Learning Styles and Their Classroom Practice Is there a consonance
AĞLARCI O., KABAPINAR F., DEDE G.
World Conference on New Trends in Science Edu, Aydın, Türkiye, 13 - 16 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201193. Secondary students ideas of the conservation of mass in physical and chemical changes
KABAPINAR F., CENGİZ C., AĞLARCI O.
changesEuropean Conference on Educational Research-Urban Education Main Conference, Berlin, Almanya, 13 - 16 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201194. Secondary students use of submolecular representations How compatable they are with the accepted models
ÖZDEMİR İ., KABAPINAR F.
World Conference on New Trends in Science Education, Aydın, Türkiye, 13 - 16 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201195. Secondary Students' Ideas of the Conservation of Mass in Physical and Chemical Changes
KABAPINAR F., CENGİZ C., AĞLARCI O.
ECER 2011-European Conference on Educational Research, Berlin, Almanya, 13 - 16 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201196. Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasına İlişkin Görüşlerinin Öğrenme ve Öğretme Anlayışları ile İlişkisi
AĞLARCI O., KABAPINAR F.
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
2011
201197. Kimya Öğretmen Adaylarının Öğrenme ve Öğretme Anlayışları ile Öğrenme Stillerinin Yapılandırmacılık Felsefesi ile Olan Uyumu
KABAPINAR F., AĞLARCI O.
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
2011
201198. Çoklu Zeka Kuramı ve Yapılandırmacılık Temelinde Çekirdek Kimyasına İlişkin Öğretim Programının Tasarlanması ve Değerlendirilmesi
DEDE G., KABAPINAR F.
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2011, (Özet Bildiri)
2011
201199. Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasına İlişkin Görüşlerinin Öğrenme ve Öğretme Anlayışları ile İlişkisiI
AĞLARCI O., KABAPINAR F.
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2011, (Özet Bildiri)
2011
2011100. Sosyo Kültürel Yapılandırmacılık Temelinde Tasarlanan Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Küresel Isınma Olayını Kavramaları Üzerine Etkisi
KABAPINAR F., CENGİZ C.
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi (II. UKEK-2011), Erzurum, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2011, (Özet Bildiri)
2011
2011101. Kimya Öğretmen Adaylarının Öğrenme ve Öğretme Anlayışları ile Öğrenme Stillerinin Yapılandırmacılık Felsefesi ile Olan Uyumu
KABAPINAR F., AĞLARCI O.
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi (II. UKEK-2011), Erzurum, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2011, (Özet Bildiri)
2010
2010102. Kimya Laboratuar Çalışmalarının Farklı Öğrenme Stillerine Sahip Biyoloji Öğretmen Adaylarının Ders Başarılarına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
AĞLARCI O., KABAPINAR F.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
2012
2012103. Secondary students views of learning and preference for teaching approach in chemistry How compatible they are with the constructivist epistemology
ÖZDEMİR İ., KABAPINAR F.
European Science Education Research association (ESERA 2011, Lyon, Fransa, 7 - 09 Eylül 2012
2010
2010104. The effects of inquiry-based learning on elementary students' conceptual understanding of matter, scientific process skills and science attitudes
Simsek P., KABAPINAR F.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1190-1194, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010105. Designing and evaluating a specific teaching intervention on chemical changes based on the notion of argumentation in science
Gumrah A., KABAPINAR F.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1214-1218, (Tam Metin Bildiri)
2001
2001106. Ortaöğretim Fizik ve Kimya Derslerinde YaygınOlarak Kullanılan Bilgisayar Yazılımlarının Dizayn Açısından incelenmesi.
KABAPINAR F., ÖZDENER DÖNMEZ N., SALAN Ü.
IV Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Türkiye, 14 Şubat 2001, (Özet Bildiri)
2001
2001107. Orta öğretim öğrencilerinin çözünürlük kavramına ilişkin yanılgılarını besleyen düşünce birimleri
KABAPINAR F.
Yeni Bin Yılın Başında Türkiye’xxde Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 9 - 11 Ocak 2001, (Özet Bildiri)
2001
2001108. İşlevleri ve kavramsal anlamaya katkıları açılarından Türk ve İngiliz fen ders kitaplarındaki görsel ögeler
KABAPINAR F.
Yeni Binyılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 8 - 11 Ocak 2001, (Tam Metin Bildiri)
2000
2000109. Ortaöğretim Fizik ve Kimya derslerinde yaygın olarak kullanılan yazılımların dizayn açısından incelenmesi
KABAPINAR F., ÖZDENER DÖNMEZ N., SALAN Ü.
IV. Fen Bilimleri Eğitim Kongresi, 6 - 08 Eylül 2000, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİSİPLİNLER ARASI ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ŞAHİN F., KABAPINAR F.
Eğitim Bilimlerinde Modern Araştırma ve İncelemeler-2024, ŞAHİN HARUN, ALKAN BİLAL BARIŞ, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.327-311, 2024
2023
20232. Film Okuma Metodolojisi Ve Film Okuma Temelli Etkinliklere Bakmak: Bir Filmin Daha Ötesinde
KABAPINAR Y., KABAPINAR F.
Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek: Kadrajda Eğitim Var, Kabapınar, Yücel; Kabapınar, Filiz, Editör, PegemA, Ankara, ss.1-22, 2023
2022
20223. ENVIRONMENTAL EDUC ATION VIA EMPATHY: CH ANGING ETHICAL ATTITUDES FROM “FOR ME” TO “FOR THE ECOSYSTEM”
KABAPINAR F., KABAPINAR Y.
New Dimensions in Educational Sciences without Borders, Abdülkadir Kabadayı, Burcu Avcı Akbel, Editör, Livre De Lyon, Lyon, ss.81-102, 2022
2019
20195. ORTAOKUL SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KAVRAMSAL ÖĞRENMELERİNE ÇİZİMLERİN ETKİSİ: MADDE DÖNGÜLERİ
Şahin F., Kabapınar F.
Eğitim Bilimlerinde Akademik Çalışmalar, Dr.Öğr.Üyesi Ahmet DÖNGER Dr.Öğr.Üyesi Hacı YILDIZ, Editör, İVPE, Chachak, ss.210-229, 2019
2019
20196. BİLİM MERKEZLERİNDEKİ EĞİTİM ATÖLYELERİ: GELİŞTİRİLME, UYGULANMA ve DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Kabapınar F., Adadan E.
Okul Duvarlarının Ötesinde Öğrenme Yolculuğu Bilim Teknoloji Merkezleri ve Bilim Müzeleri, Fitnat Köseoğlu ve Uygar Kanlı, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-345, 2019
2019
20197. Bilim merkezlerindeki eğitim atölyeleri: Geliştirilme, uygulanma ve değerlendirme süreci
KABAPINAR F., ADADAN E.
Okul duvarlarının ötesine öğrenme yolculuğu: Bilim-Teknoloji merkezleri ve bilim müzeleri, Fitnat Köseoğlu Uygar Kanlı, Editör, Nobel Akademik, ss.425-452, 2019
2019
20198. Okul dışı öğrenme ortamı olarak bilim merkezlerinde fen eğitimi: Öğrenme ve öğretim
ADADAN E., KABAPINAR F.
Okul duvarlarının ötesine öğrenme yolculuğu: Bilim-Teknoloji merkezleri ve bilim müzeleri, Fitnat Köseoğlu Uygar Kanlı, Editör, Nobel Akademik, ss.99-120, 2019
2019
20199. Kimya ve fen derslerine kanıt temelli öğrenmeyi eklemlemek olanaklı mıdır? Uygulamalı bir çalışma
KABAPINAR F.
Kimlik belirleyen derslerde kanıt temelli öğrenme, Yücel Kabapınar, Editör, PegemA, Ankara, ss.259-289, 2019
2019
201910. ORTAOKUL SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİNKAVRAMSAL ÖĞRENMELERİNE ÇİZİMLERİN ETKİSİ:MADDE DÖNGÜLERİ
Talaslıoğlu S. S., ŞAHİN F., KABAPINAR F.
Eğitim Bilimlerinde Akademik Çalışmalar, Ahmet DÖNGER,Üyesi Hacı YILDIZ, Editör, IVPE, ss.210-228, 2019
2017
201711. Okul öncesi fen eğitiminde madde ve özelliklerine ilişkin etkinlikler
KABAPINAR F.
Okul öncesi dönemde fen eğitimi meslek liseleri için, Fatma Şahin, Editör, Hedef CS Basım Yayın, Ankara, ss.110-149, 2017
2017
201712. Kimya Öğretiminde kavram Karikatürlerinin Kullanımı
KABAPINAR F.
Kimya Öğretimi, Ayas, A. Sözbilir, M. (Ed) PegemA (sf ). Ankara, Editör, PegemA, Ankara, ss.487-515, 2017
2016
201613. Okulöncesinde Fen Kavramları ve Öğretimi
Şahin F., Kabapınar F., Yıldırım M., Güven İ., Alabay E., Yurt Ö., et al.
Okulöncesi Dönemde Fen Eğitimi Meslek Liseleri için, Fatma Şahin, Editör, Hedef Yayıncılık, Ankara, ss.86-107, 2016
2015
201514. OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN EĞİTİMİ
ŞAHİN F., YURT Ö., ALABAY E., KABAPINAR F., YILDIRIM M., GÜVEN İ., et al.
Hedef cs yayın basım, Ankara, 2015
2015
201515. Okul öncesi fen eğitiminde madde ve özelliklerine ilişkin etkinlikler
KABAPINAR F.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Fatma Şahin, Editör, Hedef cs Basım Yayın, Ankara, ss.110-149, 2015
2015
201516. OKUL ÖNCESİNDE FEN KAVRAMLARI VE ÖĞRETİMİ
Şahin F., Kabapınar F., Demir Kaçan S., Güven İ., Yıldırım M., Alabay E., et al.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN EĞİTİMİ, Şahin, Fatma, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.87-110, 2015
2015
201517. Çevre ve Çevre Eğitimi Bağlamında Empatiye Bakmak
KABAPINAR F.
Empatiyle Gelişmek Empatiyi Geliştirmek Çocuk ve Empati, Y. Kabapınar, Editör, PegemA, Ankara, ss.219-243, 2015
2008
200818. Matematik, fen ve teknoloji eğitiminde ölçme ve değerlendirme
Olkun S., KABAPINAR F.
Matematik Fen ve Teknoloji Öğretimi, Özdaş, A. , Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.233-252, 2008
Patent
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorTürkiye Kimya Dernegi Dergisi Kisim C
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorTUBITAK
Danışma Kurulu Üyesi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
02 Mayıs 2019 - 04 Mayıs 2019
02 Mayıs 2019 - 04 Mayıs 2019UKEK
Davetli Konuşmacı
Ankara-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 48
h-indeksi (WOS): 4
Jüri Üyelikleri
Haziran-2019
Haziran 2019Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- İstanbul Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
- Boğaziçi Üniversitesi
Şubat-2019
Şubat 2019Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Haziran-2018
Haziran 2018Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- İstanbul Üniversitesi
Haziran-2018
Haziran 2018Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Haziran-2018
Haziran 2018Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- İstanbul Üniversitesi
Ocak-2018
Ocak 2018Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Haziran-2017
Haziran 2017Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Mayıs-2017
Mayıs 2017Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
- İstanbul Üniversitesi
Ocak-2017
Ocak 2017Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Haziran-2016
Haziran 2016Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Haziran-2016
Haziran 2016Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
- Maltepe Üniversitesi
Şubat-2016
Şubat 2016Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Eylül-2015
Eylül 2015Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Haziran-2015
Haziran 2015Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Eylül-2014
Eylül 2014Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Haziran-2014
Haziran 2014Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- İstanbul Üniversitesi
Ekim-2013
Ekim 2013Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Ekim-2012
Ekim 2012Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Haziran-2012
Haziran 2012Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Eylül-2011
Eylül 2011Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Mayıs-2011
Mayıs 2011Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Ekim-2010
Ekim 2010Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Haziran-2010
Haziran 2010Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Haziran-2009
Haziran 2009Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Ekim-2008
Ekim 2008Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Şubat-2007
Şubat 2007Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Haziran-2006
Haziran 2006