Prof. Dr. FİLİZ KABAPINAR


Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Kimya Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, Sosyal Bilimler İnterdisipliner, Bilim Tarihi Ve Felsefesi, Çevre Çalışmaları, Eğitim Özel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Kimya Eğitimi

Metrikler

Yayın

170

Yayın (WoS)

14

Yayın (Scopus)

8

Atıf (WoS)

48

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

80

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

9

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

54

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Diğer Toplam)

147

Proje

7

Fikri Mülkiyet

1

Tez Danışmanlığı

24

Açık Erişim

18
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Anabilim Dalında görev yapmaktadır. Lisans öğrenimini Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Anabilim dalında tamamladı. Yüksek Lisans öğrenimini İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Kimya bölümünde tamamladı. Doktorasını Leeds Üniversitesi’nde “Çözünme ve Çözünürlük konusunda “kavramsal anlamayı sağlama” noktasında gerçekleştirdi. Temel çalışma alanlarından bazıları, yapılandırmacı öğrenme anlayışı, yapılandırmacık temelindeki öğretim stratejileri, kavram yanılgılarının giderilmesi, kavram karikatürleri, kimya/fen ders kitaplarıdır, alternatif ölçme yöntemleri, fen ve kimya eğitiminde bilimsel projeler. Milli Eğitim Bakanlığı’nın lise kimya, üstün yeteneklilerde fen ve kimya müfredat geliştirme komisyonlarında yer almıştır. TÜBİTAK BİDEB kurul üyesi ve Türk Kimya Derneği yönetim kurulu üyesidir.  

Eğitim Bilgileri

1995 - 1998

1995 - 1998

Doktora

The University of Leeds, Birleşik Krallık

1992 - 1994

1992 - 1994

Yüksek Lisans

İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Türkiye

1986 - 1991

1986 - 1991

Lisans

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1998

1998

Doktora

Teaching For Conceptual Understanding: developing and evaluating Turkish students’ understanding of the solubility concept through a specific teaching intervention

The University Of Leeds

1994

1994

Yüksek Lisans

Yeni dioxepin türevlerinin sentezi (III)

İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Kimya Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2010 - 2016

2010 - 2016

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

1999 - 2010

1999 - 2010

Yrd. Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

1998 - 1999

1998 - 1999

Öğretim Görevlisi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

1992 - 1998

1992 - 1998

Araştırma Görevlisi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Bilim İnsanları Destek Programları Başkanlığı (BİDEB) Danışma Kurulu Üyeliği

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK), Bilim İnsanları Destek Programları Başkanlığı (BİDEB) Danışma Kurulu Üyeliği

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Yönetim Kurulu Üyeliği

Türkiye Kimya Derneği, Yönetim Kurulu Üyeliği

2010 - 2020

2010 - 2020

Danışman

Özel okullar, Danışman

2018 - 2019

2018 - 2019

Eğitmen

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmen Enstitüleri, Eğitmen

2018 - 2019

2018 - 2019

Üstün Yetenekliler Fen Bilimleri Müfredat Komisyon Üyesi

Talim ve Terbiye Kurulu, Üstün Yetenekliler Fen Bilimleri Müfredat Komisyon Üyesi

2010 - 2019

2010 - 2019

Eğitmen

özel okullar, Eğitmen

2012 - 2018

2012 - 2018

Kimya müfredat komisyon Üyesi

Talim ve Terbiye Kurulu, Kimya müfredat komisyon Üyesi

2015 - 2016

2015 - 2016

Öğretim Üyesi

Gedik Üniversitesi, Öğretim Üyesi

2011 - 2014

2011 - 2014

Öğretim Üyeliği

Maltepe Üniversitesi, Öğretim Üyeliği

1991 - 1992

1991 - 1992

Fen Bilgisi ve Kimya Öğretmeni

Tercüman Lisesi, Fen Bilgisi ve Kimya Öğretmeni

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (40)
SCI-E, SSCI, AHCI (12)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
Scopus (6)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (23)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. ÖĞRENCİLERİNİN RADYOAKTİFLİK İLE İLGİLİ OLAYLARI ANLAMALARINDA SÜREÇ AŞAMALI RESİMLER NE KADAR ETKİLİDİR?

KABAPINAR F., ŞAHİN F.

2. BİLSEL INTERNATIONAL KORYKOS SCIENTIFIC RESEARCHES AND INNOVATION CONGRESS, Mersin, Türkiye, 10 Mayıs 2024, ss.874-886, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

2. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRE KİRLİLİĞİ KAVRAMINI YAPILANDIRMA SÜRECİNDE KANITA VE EMPATİYE DAYALI DÜŞÜNMENİN KATKISI

KABAPINAR F., ŞAHİN F.

2. BİLSEL INTERNATIONAL KORYKOS SCIENTIFIC RESEARCHES AND INNOVATION CONGRESS, Mersin, Türkiye, 10 Mayıs 2024, ss.855-874, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

3. Öğrenci ve Öğretmen Adaylarının Sıvılar Konusuna İlişkin Düşünce Biçimlerinin Çoklu Model Kullanımıyla Belirlenmesi

OK M., AĞLARCI ÖZDEMİR O., KABAPINAR F.

2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

4. Çevre Sorunları ve Plastik Poşet Uygulamasına Bakış Açıları Bağlamında Halkın/Öğrencilerin Görüşlerini İncelemek: Dünya mı, 25 Kuruş mu?

KABAPINAR F., Kartal B., Kayım S., Akbulut S.

I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.688-696, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

5. Kuramdan Uygulamaya Kimya Derslerinde Kanıt Temelli Öğrenmeyi Uygulamak: Parçalardan Bütüne Giden Anlamlandırma Süreci

KABAPINAR F.

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

6. Farklı Yaklaşımlarla Atom Modellerinin Öğretiminin Ortaöğretim Öğrencilerinin Öğrenmeleri Üzerine Etkisi

KABAPINAR F.

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

7. ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ SIVILAR KONUSUNA İLİŞKİN DÜŞÜNCE BİÇİMLERİNİN ÇOKLU MODEL KULLANIMIYLA BELİRLENMESİ

OK M., AĞLARCI O., KABAPINAR F.

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

9. Bilişsel yapılandırmacılık sosyo-kültürel yapılandırmacılığa karşı: Hangisi kütle ve hacim kavramlarının öğretiminde daha etkilidir?

Kabapınar F., Şahin F., Ayartepe S.

VIth International EurasianEducational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

10. ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİSİPLİNLER ARASI PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

Şahin F., Kabapınar F.

V. TURKCESS EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

11. ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİSİPLİNLERARASI İLİŞKİ KURMA BECERİLERİNİ DEĞERLENDİRMEDE KAVRAM HARİTALARININ KULLANILMASI

Şahin F., Kabapınar F.

V. TURKCESS EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

12. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETİM MATERYALLERİNİ DERS PLANLARINDA KULLANMA BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

Şahin F., Kabapınar F.

V. TURKCESS EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

14. Effectiveness of Submicroscopic Multi-Frame Illustrations on Students Conceptual Understanding

KABAPINAR F.

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

15. Effectiveness Of Sociocognitive Conflict Resolution On Confronting Students To Opposing Ideas And Remedying Alternative Ideas

Kabapınar F., Şahin F.

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

16. Periyodik Tabloyu Öğrenme ve Öğretmenin Etkileşimli Yolları

KABAPINAR F.

6.ulusal kimya eğitimi kongresi, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

17. Periyodik Tabloyu Öğrenme ve Öğretmenin Etkileşimli Yolları

KABAPINAR F.

6.ulusal kimya eğitimi kongresi, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

18. Periyodik Tabloyu Öğrenme ve Öğretmenin Etkileşimli Yolları

KABAPINAR F.

6.ulusal kimya eğitimi kongresi, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

19. Periyodik Tabloyu Öğrenme ve Öğretmenin Etkileşimli Yolları

KABAPINAR F.

6.ulusal kimya eğitimi kongresi, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

20. Periyodik Tabloyu Öğrenme ve Öğretmenin Etkileşimli Yolları

KABAPINAR F.

6.ulusal kimya eğitimi kongresi, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

21. Periyodik Tabloyu Öğrenme ve Öğretmenin Etkileşimli Yolları

KABAPINAR F.

6.ulusal kimya eğitimi kongresi, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

23. Do the characters of science education adopted to the paradigm shift? Do they prefer pozitivist or constructivist view in teaching?

KABAPINAR F.

3rd Mediterranean International Conference onSocial Sciences, 19 - 22 Haziran 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

25. Public Understanding Of Science: Toplumun Fen Kavramlarını Gündelik Yaşamda Kullanımdan Kesitler:

KABAPINAR F., ÇALIŞ P.

27th International Conference on Educational Sciences, 19 - 22 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

26. Benefitting musical intelligence in science and social studies educational settings

KABAPINAR Y., KABAPINAR F.

13. Balkan Education and Science Kongress, Edirne, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

27. Teaching and evaluating scientific process skills of secondary science students

KABAPINAR F.

13. Balkan Education and Science Kongress, 6 - 08 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

28. The Effect of Problem-Based Teaching Intervention over the Learning of Studentswith Different Learning Styles and Multiple Intelligence

KUMBASAR T., KABAPINAR F.

1st International Congress onSeeking New Perspectives in Education, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

29. Determination of the Relationship Between High School Students’ MultipleIntellegence Areas and Preferred Teachers Profile

GÜNEY B., KABAPINAR F.

1st International Congress onSeeking New Perspectives in Education, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

30. Effects of Learning Styles and Type of Intelligence on the STEM and WebquestIntegrated Teaching Intervention

ONSEKİZOĞLU A. S., KABAPINAR F.

1st International Congress onSeeking New Perspectives in Education, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

31. Determination of High School Students’ and Prospective Chemistry Teachers’ Viewsof Liquids by Multiple Representations

OK M., AĞLARCI O., KABAPINAR F.

1st International Congress onSeeking New Perspectives in Education, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

32. Determination of the Concept of Antibiotic Dilency of Physical, Chemistry, Biologyand Science Teacher Candidates

Şahin F., Kabapınar F., Alp Z. B., Talaslıoğlu S.

1st International Congress onSeeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

33. The Effect of Different Multi-Frame Illustrations on Students‘ Learning Solubility

DOĞAN Z., KABAPINAR F.

1st International Congress onSeeking New Perspectives in Education, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

34. The Importance of Visual Materials at Concept Learning

Talaslıoğlu S., Şahin F., Kabapınar F.

1st International Congress onSeeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

38. ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİYE KAVRAM KARİKATÜRÜ İLE FEN ÖĞRETİMİ: TEK ÖRNEKLEM EYLEM ÇALIŞMASI

ATEŞ İ., KABAPINAR F.

Üstün Yetenekliler ve Eğitimi Kongresi, 4 - 06 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

39. Determination Of Health Lİteracy: Case Study

TANRIKULU S., KABAPINAR F.

27th International Conference on Educational Sciences, 18 - 22 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

41. FARKLI ÖĞRENME STİLLERİNE SAHİP ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETMEN PROFİLİ TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ

GÜNEY B., KABAPINAR F., CENGİZHAN S.

International congress on science and Education, Afyon, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

42. FARKLI DİSİPLİNLERDEKİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME VE ÖĞRETME HAKKINDAKİ ANLAYIŞLARI

KABAPINAR F., KABAPINAR Y., GÜNEY B.

International congress on Sceince and Education, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

46. The Examination of the Implementation Processes of Argumentation Activities Designed by PSTs

CENGİZ C., KABAPINAR F.

7th international conference on reserach in education, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

47. The Examination of PSTs’ Processes of Designing Argumentation Activities

CENGİZ C., KABAPINAR F.

7th international congress on reserach in education, 27 Nisan - 29 Ocak 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

48. Effectiveness of Argumentation Education on Prospective Science Teachers’ Argumentation Skills

CENGİZ C., KABAPINAR F.

26. uluslararası eğitim bilimleri kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

51. How Successful We Are in Helping Our Students to Meet the Attainment Targets Regarding Scientific Process Skills Appear in The Chemistry Programme

KABAPINAR F.

2nd International Conference on Social Studies and Education Research, 4 - 06 Kasım 2016, cilt.1, ss.100-101, (Özet Bildiri)

2016

2016

52. Do Turkish Students Prefer Positivist or Constructivist TeachingApproaches

KABAPINAR F.

2nd International Conference on Social Studies and Education Research, 4 - 06 Kasım 2016, cilt.1, ss.103-104, (Özet Bildiri)

2016

2016

53. THE USABILITY OF CARTOONS IN DESIGNING INQUIRY BASED TEACHING ENVIRONMENT

KABAPINAR F.

1st International Academic Research Congres, 3 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

54. DO PROSPECTIVE TEACHERS DIFFERENTIATE BETWEEN THEORY STRATEGY METHOD AND MODEL

KABAPINAR F.

1st International Academic Research Congres, 3 - 05 Kasım 2016, ss.149, (Özet Bildiri)

2016

2016

55. Evaluation of PSTs Individual Profiles about Effect of Argumentation in Science Education on Relationship between Understandings of NOS and Learning Teaching Approaches

CENGİZ C., KABAPINAR F.

3rd INTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTATIONALAND EXPERIMENTAL SCIENCE AND ENGINEERING, 19 - 24 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

56. Determination the feasibility of science projects conducted for science fairs as STEM education

KABAPINAR F., CENGİZ C.

3rd INTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTATIONALAND EXPERIMENTAL SCIENCE AND ENGINEERING, 19 - 24 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

57. Empathy as a conceptual tool for changing the values from antropocentric to ecocentric in protection environment

KABAPINAR Y., KABAPINAR F.

World Conference on Educational Sciences, Madrid, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

60. Educational Researchers Viewpoints on Research Ethics IsThere a Dilemma

KABAPINAR F., YILDIRIM M., ERTAN Ç., ÇETİNKAYA E.

8th World Conference on Educational Sciences(WCES-2016), Madrid, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

65. İskele Yöntemi ile Yüzey Geriliminin Öğretilmesi

KABAPINAR F., KURU E.

IV. Ulusal Kimya Eğitimi kongresi, Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

67. Science project competitions as a way for integrating STEM in K12 education Feasibility and contributions

GÜMRAH A., KABAPINAR F.

2nd Internationsl Conference on New Trends in Education, İstanbul, Türkiye, 29 - 30 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

69. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Bilinci ve Öğretimine İlişkin Algılarının Belirlenmesi

Demir S., Usta Gezer S., Şahin F., Kabapınar F.

9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, Athens, Yunanistan, 16 - 18 Ekim 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

70. The effects of multi frame illustrations on secondary students understanding of solubility equilibrium

KABAPINAR F., KULBAYEV B., KARAGÖZ B.

I st Eurasian Educational Research Congress, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

71. Effects of the conceptual conflict strategy on students cognitive models regarding covalent bonding which model experienced conceptual change

KABAPINAR F., ARUCU S.

I st Eurasian Educational Research Congress, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

72. Ortaöğretim Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerinin Araştırmaya Dayalı Deneyler ile Ölçülmesi

DEMİREL M., KABAPINAR F.

11.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

73. Öğretmen Ve Öğrencilerin Hazır Gıdalarda Kullanılan Katkı Maddelerine İlişkin Farkındalıklarının Belirlenmesi

KARAKIRIK G., ŞAHİN B., KABAPINAR F.

11.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

74. Qualitative Analysis of the Prospective Teachers Portfolios Prepared During Teaching Chemistry Method Course

KABAPINAR F.

Bilateral Workshop on Portfolio in Teacher Training, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

75. Açık uçlu deneyler ile fen performansını değerlendirmek Beceri ölçümü için bir alternatif

ATEŞ İ., KABAPINAR F.

IV. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 9 - 13 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

76. Farklı Düzeyde Fen Öğretimi Öz Yeterliğine Sahip Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretim Süreçlerinin İncelenmesi

Saka M., Bayram H., Kabapınar F.

Yüksek Öğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları 1. Ulusal kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Mayıs - 01 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

77. Fen Bilgisi öğretmen adaylarının fiziksel ve kimyasal değişimi kavrama biçimleri

KABAPINAR F., CENGİZ C.

III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

79. Yeni Kimya Öğretim Programı Hazırlık Süreci ve Değişimi Anlamak

YILMAZ H., AYAS A., COŞTU B., SÖZBİLİR M., KABAPINAR F., SEÇKEN N., et al.

III. Ulusal Kİmya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

80. Ne Kadar Kimya Okur Yazarı Ögrencilerin Kimyasal Tepkimelerde Mikroskobik Moleküler Ve Sembolik Gösterimlerinin İncelenmesi

KABAPINAR F., ÖZDEMİR İ.

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

81. Kimya öğretmen adaylarının bilim anlayışları Bilimselliğe karşı sözde bilim

AĞLARCI O., KABAPINAR F.

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

82. Kimya Ögretmen Adaylarının Bilim Anlayısları Bilimsellige Karsı Sözde Bilim

AĞLARCI O., KABAPINAR F.

21. Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

83. Kimya Ögretmen Adaylarının Bilim Anlayısları Bilimsellige Karsı Sözde Bilim

AĞLARCI O., KABAPINAR F.

21. Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

84. The Effect of Discovery Learning Method on High School Students' Understanding of Daily Life Chemistry Concepts

AĞLARCI O., KABAPINAR F.

ICCE 22-22nd International Conference on Chemistry Education - ECRICE 11-11th European Conference in Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

85. The Effect Of Discovery Learning Method On High School Students Understanding Of Daily Life Chemistry Concepts

AĞLARCI O., KABAPINAR F.

22nd International Conference on Chemistry Education & 11th European Conference on Research in Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

86. Prospective Chemistry Teachers Ideas Concerning Global Climate Change Ozone Layer Depletion Greenhouse Effect and Acid Rain Are They Scientifically Acceptable

KABAPINAR F., AĞLARCI O., CENGİZ C.

22nd International Conference on Chemistry Education & 11th European Conference on Research in Chemical Education, Rome, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2012

2012

87. Prospective Chemistry Teachers' Ideas Concerning Global Climate Change, Ozone Layer Depletion, Greenhouse Effect and Acid Rain: Are They Scientifically Acceptable?

KABAPINAR F., AĞLARCI O., CENGİZ C.

ICCE 22-22nd International Conference on Chemistry Education - ECRICE 11-11th European Conference in Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

88. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunları ile ilgili Görüşleri ve Bu Görüşlerin Geliştirilmesi

AĞLARCI O., KABAPINAR F.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

89. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunları ile İlgili Görüşleri ve Bu Görüşlerin Geliştirilmesi

AĞLARCI O., KABAPINAR F.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

90. Turkish prospective science teachers perceptions of environmental consciousness

Usta Gezer S., Demir Kaçan S., Kabapınar F., Şahin F.

Souheatern Association for Science Teacher Education Conference, Athens, Yunanistan, 14 - 15 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

93. Secondary students ideas of the conservation of mass in physical and chemical changes

KABAPINAR F., CENGİZ C., AĞLARCI O.

changesEuropean Conference on Educational Research-Urban Education Main Conference, Berlin, Almanya, 13 - 16 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

94. Secondary students use of submolecular representations How compatable they are with the accepted models

ÖZDEMİR İ., KABAPINAR F.

World Conference on New Trends in Science Education, Aydın, Türkiye, 13 - 16 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

95. Secondary Students' Ideas of the Conservation of Mass in Physical and Chemical Changes

KABAPINAR F., CENGİZ C., AĞLARCI O.

ECER 2011-European Conference on Educational Research, Berlin, Almanya, 13 - 16 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

96. Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasına İlişkin Görüşlerinin Öğrenme ve Öğretme Anlayışları ile İlişkisi

AĞLARCI O., KABAPINAR F.

II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

99. Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasına İlişkin Görüşlerinin Öğrenme ve Öğretme Anlayışları ile İlişkisiI

AĞLARCI O., KABAPINAR F.

II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

101. Kimya Öğretmen Adaylarının Öğrenme ve Öğretme Anlayışları ile Öğrenme Stillerinin Yapılandırmacılık Felsefesi ile Olan Uyumu

KABAPINAR F., AĞLARCI O.

II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi (II. UKEK-2011), Erzurum, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2011, (Özet Bildiri)

2010

2010

104. The effects of inquiry-based learning on elementary students' conceptual understanding of matter, scientific process skills and science attitudes

Simsek P., KABAPINAR F.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1190-1194, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2010

2010

105. Designing and evaluating a specific teaching intervention on chemical changes based on the notion of argumentation in science

Gumrah A., KABAPINAR F.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1214-1218, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2001

2001

107. Orta öğretim öğrencilerinin çözünürlük kavramına ilişkin yanılgılarını besleyen düşünce birimleri

KABAPINAR F.

Yeni Bin Yılın Başında Türkiye’xxde Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 9 - 11 Ocak 2001, (Özet Bildiri)

2001

2001

108. İşlevleri ve kavramsal anlamaya katkıları açılarından Türk ve İngiliz fen ders kitaplarındaki görsel ögeler

KABAPINAR F.

Yeni Binyılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 8 - 11 Ocak 2001, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİSİPLİNLER ARASI ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

ŞAHİN F., KABAPINAR F.

Eğitim Bilimlerinde Modern Araştırma ve İncelemeler-2024, ŞAHİN HARUN, ALKAN BİLAL BARIŞ, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.327-311, 2024

2023

2023

2. Film Okuma Metodolojisi Ve Film Okuma Temelli Etkinliklere Bakmak: Bir Filmin Daha Ötesinde

KABAPINAR Y., KABAPINAR F.

Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek: Kadrajda Eğitim Var, Kabapınar, Yücel; Kabapınar, Filiz, Editör, PegemA, Ankara, ss.1-22, 2023

2022

2022

3. ENVIRONMENTAL EDUC ATION VIA EMPATHY: CH ANGING ETHICAL ATTITUDES FROM “FOR ME” TO “FOR THE ECOSYSTEM”

KABAPINAR F., KABAPINAR Y.

New Dimensions in Educational Sciences without Borders, Abdülkadir Kabadayı, Burcu Avcı Akbel, Editör, Livre De Lyon, Lyon, ss.81-102, 2022

2019

2019

5. ORTAOKUL SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KAVRAMSAL ÖĞRENMELERİNE ÇİZİMLERİN ETKİSİ: MADDE DÖNGÜLERİ

Şahin F., Kabapınar F.

Eğitim Bilimlerinde Akademik Çalışmalar, Dr.Öğr.Üyesi Ahmet DÖNGER Dr.Öğr.Üyesi Hacı YILDIZ, Editör, İVPE, Chachak, ss.210-229, 2019 Creative Commons License

2019

2019

6. BİLİM MERKEZLERİNDEKİ EĞİTİM ATÖLYELERİ: GELİŞTİRİLME, UYGULANMA ve DEĞERLENDİRME SÜRECİ

Kabapınar F., Adadan E.

Okul Duvarlarının Ötesinde Öğrenme Yolculuğu Bilim Teknoloji Merkezleri ve Bilim Müzeleri, Fitnat Köseoğlu ve Uygar Kanlı, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-345, 2019

2019

2019

7. Bilim merkezlerindeki eğitim atölyeleri: Geliştirilme, uygulanma ve değerlendirme süreci

KABAPINAR F., ADADAN E.

Okul duvarlarının ötesine öğrenme yolculuğu: Bilim-Teknoloji merkezleri ve bilim müzeleri, Fitnat Köseoğlu Uygar Kanlı, Editör, Nobel Akademik, ss.425-452, 2019

2019

2019

8. Okul dışı öğrenme ortamı olarak bilim merkezlerinde fen eğitimi: Öğrenme ve öğretim

ADADAN E., KABAPINAR F.

Okul duvarlarının ötesine öğrenme yolculuğu: Bilim-Teknoloji merkezleri ve bilim müzeleri, Fitnat Köseoğlu Uygar Kanlı, Editör, Nobel Akademik, ss.99-120, 2019

2019

2019

9. Kimya ve fen derslerine kanıt temelli öğrenmeyi eklemlemek olanaklı mıdır? Uygulamalı bir çalışma

KABAPINAR F.

Kimlik belirleyen derslerde kanıt temelli öğrenme, Yücel Kabapınar, Editör, PegemA, Ankara, ss.259-289, 2019

2019

2019

10. ORTAOKUL SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİNKAVRAMSAL ÖĞRENMELERİNE ÇİZİMLERİN ETKİSİ:MADDE DÖNGÜLERİ

Talaslıoğlu S. S., ŞAHİN F., KABAPINAR F.

Eğitim Bilimlerinde Akademik Çalışmalar, Ahmet DÖNGER,Üyesi Hacı YILDIZ, Editör, IVPE, ss.210-228, 2019

2017

2017

11. Okul öncesi fen eğitiminde madde ve özelliklerine ilişkin etkinlikler

KABAPINAR F.

Okul öncesi dönemde fen eğitimi meslek liseleri için, Fatma Şahin, Editör, Hedef CS Basım Yayın, Ankara, ss.110-149, 2017

2017

2017

12. Kimya Öğretiminde kavram Karikatürlerinin Kullanımı

KABAPINAR F.

Kimya Öğretimi, Ayas, A. Sözbilir, M. (Ed) PegemA (sf ). Ankara, Editör, PegemA, Ankara, ss.487-515, 2017

2016

2016

13. Okulöncesinde Fen Kavramları ve Öğretimi

Şahin F., Kabapınar F., Yıldırım M., Güven İ., Alabay E., Yurt Ö., et al.

Okulöncesi Dönemde Fen Eğitimi Meslek Liseleri için, Fatma Şahin, Editör, Hedef Yayıncılık, Ankara, ss.86-107, 2016

2015

2015

15. Okul öncesi fen eğitiminde madde ve özelliklerine ilişkin etkinlikler

KABAPINAR F.

Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Fatma Şahin, Editör, Hedef cs Basım Yayın, Ankara, ss.110-149, 2015

2015

2015

16. OKUL ÖNCESİNDE FEN KAVRAMLARI VE ÖĞRETİMİ

Şahin F., Kabapınar F., Demir Kaçan S., Güven İ., Yıldırım M., Alabay E., et al.

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN EĞİTİMİ, Şahin, Fatma, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.87-110, 2015

2015

2015

17. Çevre ve Çevre Eğitimi Bağlamında Empatiye Bakmak

KABAPINAR F.

Empatiyle Gelişmek Empatiyi Geliştirmek Çocuk ve Empati, Y. Kabapınar, Editör, PegemA, Ankara, ss.219-243, 2015

2008

2008

18. Matematik, fen ve teknoloji eğitiminde ölçme ve değerlendirme

Olkun S., KABAPINAR F.

Matematik Fen ve Teknoloji Öğretimi, Özdaş, A. , Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.233-252, 2008

Patent

2015

2015

Meyvelerin tazeliğini belirleyen detektör

Patent

Standart Tescil

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Türkiye Kimya Dernegi Dergisi Kisim C

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

TUBITAK

Danışma Kurulu Üyesi



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

02 Mayıs 2019 - 04 Mayıs 2019

02 Mayıs 2019 - 04 Mayıs 2019

UKEK

Davetli Konuşmacı

Ankara-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 48

h-indeksi (WOS): 4

Jüri Üyelikleri

Haziran-2019

Haziran 2019

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Haziran-2019

Haziran 2019

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- İstanbul Üniversitesi

Haziran-2019

Haziran 2019

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

- Boğaziçi Üniversitesi

Şubat-2019

Şubat 2019

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Haziran-2018

Haziran 2018

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- İstanbul Üniversitesi

Haziran-2018

Haziran 2018

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Haziran-2018

Haziran 2018

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- İstanbul Üniversitesi

Ocak-2018

Ocak 2018

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Haziran-2017

Haziran 2017

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Mayıs-2017

Mayıs 2017

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

- İstanbul Üniversitesi

Ocak-2017

Ocak 2017

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Haziran-2016

Haziran 2016

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Haziran-2016

Haziran 2016

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

- Maltepe Üniversitesi

Şubat-2016

Şubat 2016

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Eylül-2015

Eylül 2015

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Haziran-2015

Haziran 2015

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Eylül-2014

Eylül 2014

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Haziran-2014

Haziran 2014

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- İstanbul Üniversitesi

Ekim-2013

Ekim 2013

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Ekim-2012

Ekim 2012

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Haziran-2012

Haziran 2012

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Eylül-2011

Eylül 2011

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Mayıs-2011

Mayıs 2011

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Ekim-2010

Ekim 2010

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Haziran-2010

Haziran 2010

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Haziran-2009

Haziran 2009

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Ekim-2008

Ekim 2008

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Şubat-2007

Şubat 2007

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Haziran-2006

Haziran 2006

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi