Ters Yüz Sınıf Modeli ile Mol Kavramı ve Kimyasal Hesaplamalar Ünitelerinin Öğretimi


Creative Commons License

Tekin D., KABAPINAR F.

Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, cilt.11, sa.1, ss.1-40, 2023 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 11 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2023
  • Doi Numarası: 10.56423/fbod.1200304
  • Dergi Adı: Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.1-40
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı, dijital ortamda hazırlanan öğretim materyalinin aracılık ettiği, ters yüz sınıf modeli ile öğretimin mol kavramı ve kimyasal hesaplamalar ünitelerine ait akademik başarı puanları, yapılan öğretimin bilimsel süreç becerisine olan etkisi, öğrencilerin baskın öğrenme stilleri ve kendi kendine öğrenme becerilerindeki farklılaşmanın incelenmesidir. Nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel model olarak tasarlanan çalışma, iki deney ve bir kontrol grubu olarak 10. sınıf öğrencileri (n=90) ile 2019-2020 eğitim-öğretim yılının güz döneminde 10 hafta süreyle yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak, akademik başarı testi, bilimsel süreç becerileri testi, öğrenme stilleri ölçeği ve kendi kendine öğrenme becerileri ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulguları olarak, iki deney grubuna uygulanan, yapılandırmacı yaklaşımlarla farklılaşan öğretim modelinin, bilimsel süreç becerisi yönünde farklılık yaratmadığı, fakat kendi kendine öğrenme becerisi ve iki üniteye ait hazırlanan akademik başarı testi açısından fark yarattığı tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcı ve bağımsız öğrenme stili baskın öğrenci gruplarında akademik başarıyı artırmada ters yüz sınıf modelinin etkinliği ön plana çıkmıştır.
The aim of this study is to examine the academic achievement scores of the mole concept and chemical calculations units, the effect of the teaching on science process skills, the dominant learning styles of the students and the differences in self-learning skills of the students, mediated by the instructional material prepared in digital environment and teaching with the flipped classroom model. The study was designed as a quasi- experimental design with a pretest-posttest control group model from quantitative research methods, was conducted with 10th grade students (n=90) as two experimental and one control group for 10 weeks in the fall semester of the 2019-2020 academic year. Academic achievement test, science process skills test, learning styles scale and self- directed learning skills scale were used as data collection tools. As research findings, it was identified that the teaching model differentiated by constructivist approaches applied to the two experimental groups did not make a difference in terms of science process skills, but it made a difference in terms of self-directed learning skills and academic achievement test prepared for two units. In addition, the effectiveness of the flipped classroom model in increasing academic achievement in participatory and independent learning style dominant student groups came to the forefront.