Kimyanın temel kanunları, kimyasal hesaplamalar ve mol kavramı ünitelerinin yapılandırmacılık temelli ters yüz edilmiş sınıf modeli ile öğretimi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Destan Tekin

Danışman: FİLİZ KABAPINAR

Özet:

Bu çalışmada, teknolojiyi eğitim materyali olarak kullanmanın yanında yapılandırmacı ve geleneksel yöntem ile hazırlanmış ters yüz sınıf modeli ve müfredatın gerektirdiği öğretimin çeşitli açılardan değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden çoklu yarı deneysel model olarak desenlenmiştir. Araştırma 2019-2020 eğitim-öğretim yılında MEB’e bağlı bir Anadolu Lisesinde 10. Sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür (N=90). Araştırma 10 hafta sürmüştür. Araştırma boyunca belirlenen deney grupları ve kontrol grubuna, akademik başarı testi, Grasha-Riechmann öğrenme stilleri ölçeği, bilimsel süreç becerileri testi, kendi kendine öğrenme beceri ölçeği, Hao’nun ters yüz öğrenme hazır bulunuşluk ölçeği ve mantıksal düşünme yeteneği testi veri toplama araçları olarak uygulanmıştır. Araştırma bulguları olarak, yapılandırmacı yaklaşımla ters yüz sınıf modelinin uygulandığı deney-I grubunda, deney-II grubu ve kontrol grubuna göre uygulanan öğretim yönteminin, kendi kendine öğrenme, akademik başarı ve mantıksal düşünme yeteneği açısından fark yarattığı fakat bilimsel süreç becerisi yönünde iki deney grubu arasında anlamlı bir farklılık oluşturmadığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin öğrenme stillerine bakıldığında ise özellikle bağımsız ve katılımcı öğrenme stiline sahip gruplarda ters yüz sınıf modelinin uygulanması akademik başarıyı anlamlı düzeyde etkilediği yönünde bulgulara ulaşılmıştır. -------------------- In this study, besides using technology as educational material, it is aimed to evaluate the flipped classroom model prepared by constructivist and traditional method, and the education required by the curriculum from various aspect. The study was designed as multiple quasi-experimental model from quantitative research methods. The research was carried out with 10th grade students in an Anatolian high school affiliated to MEB in the 2019-2020 academic year (N = 90). The research lasted 10 weeks. Academic achievement test, Grasha Riechmann learning styles scale, scientific process skills test, self-learning skill scale, Hao's flipped learning readiness scale and logical thinking ability test were applied as data collection tools for the experimental groups and control groups determined throughout the research. As the findings of the research, in the experiment-1 group where the flipped class model was applied with constructivist approach, the applied teaching method, according to the experiment-2 group and the control group, made a difference in some respects those are self-learning, academic success and logical thinking ability, but it does not made a significant difference in terms of scientific process skills between the two experimental groups, When the learning styles of the students are analyzed, it is found that the appliying the flipped class model significantly affects the academic success especially in groups with independent and participatory learning styles.