Makaleler
51
Tümü (51)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (3)
Scopus (4)
TRDizin (27)
Diğer Yayınlar (21)
1. Derinlemesine Okuma ve Yazma Stratejisi: Kuramsal İncelemeden Uygulama Örneklerine Bir Bakış
Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.2415-2442, 2023 (Hakemli Dergi)
18. İlkokul Öğrencileri için Marmara Karar Verme Beceri Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi
IJTASE: International Journal of New Trends in Arts, Sports Science Education
, cilt.6, sa.4, ss.1-9, 2017 (Hakemsiz Dergi)
20. Eğitimde Eylem Araştırmaları
Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.32, sa.2, ss.133-148, 2016 (Hakemli Dergi)
22. Görsel Sunu Tutum Ölçeği Geçerlilik ve Güvenirli Çalışması
Akademik Bakış Sosyal Bilimler E-Dergi
, cilt.0, ss.126-136, 2015 (Hakemli Dergi)
23. Ses Temelli Cümle Yöntemine Göre İlkokuma Yazma Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşleri
İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.3, sa.5, ss.79-96, 2014 (Hakemli Dergi)
27. Self Efficacy of Elementary School Teachers in Developing Students Problem Solving Skills in Social Studies Lessons
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.7, sa.13, ss.874-880, 2013 (Hakemli Dergi)
30. Sınıf öğretmeni adaylarının üstbilişsel farkındalıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.1, sa.37, ss.68-82, 2013 (Hakemli Dergi)
35. Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Görsel Sunu ve Yazma Eğilimlerine Etkisi
Uluslararası Eğitim Programlar ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.2, sa.4, ss.78-90, 2012 (Hakemli Dergi)
37. Evaluation of the Primary School Level Students Attitudes Towards Mobile Phones
Procedia Social and Behavioral Sciences
, cilt.2, sa.2, ss.4279-4284, 2010 (Hakemli Dergi)
39. Preservice elementary teachers’ perceptions of their selfefficacy in teaching thinking skills
Procedia Social and Behavioral Sciences
, cilt.1, ss.4250-4254, 2010 (Hakemli Dergi)
40. 5 Sınıf Öğrencilerinin Kişilerarası Sorunlarına Gösterdikleri Tepkilerin Değerlendirilmesi
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.1, sa.32, ss.65-74, 2010 (Hakemli Dergi)
43. Türkiye ve Avrupa Birliğine Üye Bazı Ülkelerin Eğitim Yapıları ve Yönetimleri Açısından Karşılaştırılması
Avrupa Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, ss.1-21, 2008 (Hakemli Dergi)
44. Geçmişten Günümüze Öğretmen Yetiştirme Uygulamalar ve Tartışmalar
Artı Eğitim Dergisi
, ss.52-57, 2007 (Hakemsiz Dergi)
45. Sosyal bilgiler dersi açısından öğretmenler için yeni bir kavram Beceriler
İlköğretmen Eğitimci Dergisi
, ss.33-36, 2006 (Hakemsiz Dergi)
51. Fen Bilgisi ve Hayat Bilgisi Dersinde Öğretim Metodu Olarak Bulmacanın Kullanılması
Yaşadıkça Eğitim Dergisi
, cilt.49, ss.14-18, 1996 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
49
1. İlkokul Öğrencilerinin Hayat Bilgisi Dersi Kapsamında Karar Verme Durumlarının İncelenmesi: Bir Eylem Araştırması
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, ss.47-60, (Tam Metin Bildiri)
2. İlkokul 3. Sınıf Öğrencileri için Geliştirilen Düşünme Becerileri Programı'nın Problem Çözme Becerisine Etkisi
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, ss.40-48, (Tam Metin Bildiri)
5. Türkiye ve Almanya Hamburg Hayat Bilgisi Dersinin Karşılaştırılması: Genel Bir Bakış
USOS 2016, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
6. “Marmara Bilişsel Karar Verme Süreci Modeli’nin Akademik Başarısı Düşük İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Karar Verme Becerisine Etkisi
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
12. Fen Bilimleri Dersinin İlkokul Üçüncü Sınıfta Ayrı Bir Disiplin Olarak Okutulmasının Program Geliştirme Uzmanları ve Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İncelenmesi
27.Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
14. Sosyal Bilgiler 4. Sınıf Kazanımlarına Yönelik Hazırlanan Çocuk Hakları Eğitim Programı’nın Çocuk Hakları Tutumlarına ve Farkındalıklarına Etkisinin İncelenmesi
17.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
22. Sınıf Öğretmenlerinin Düşünme Becerileri Öğretimine Yönelik Farkındalıkları: Bir Durum Çalışması
USOS 2016, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
25. Evaluation of Educational in Primary Schools with Respect to Various Criterias
First Sarajevo International Conference on “Global Crisis and Countries in Transition, Sarajevo, Bosna-Hersek, 19 - 20 Haziran 2014, (Tam Metin Bildiri)
26. PISA Sınavı Okuma Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuzu Önerisi
ICONTE 2013, Antalya, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2013, (Özet Bildiri)
27. Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Eğitim Felsefesi Akımlarına Göre Görüşlerinin Karşılaştırılması
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
28. Sınıf Öğretmenlerinin Probleme Dayalı Öğrenmeye İlişkin Farkındalıkları
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
29. İlköğretim 4 Sınıf Öğrencilerinde Beyin Baskınlığı ile Bilimsel Yaratıcılık Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
30. Sınıf Öğretmenleri ile Sınıf Öğretmeni Adaylarının Psikolojik Dayanıklılıklarının Karşılaştırılması
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu dahilinde "11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
32. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Aldıkları Lisans Eğitimine Göre Düşünme Becerilerinin Öğretimine Yönelik Öz yeterliklerinin İncelenmesi
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2010, ss.630-633, (Özet Bildiri)
33. Okuma Çemberinin Okuduğunu Anlama Becerisi Üzerine Etkisi
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.395-397, (Özet Bildiri)
36. Finlandiya da Sınıf Öğretmeni Yetiştirme
İkinci Ulusal Sınıf Öğretmenliği Çalıştayı, İstanbul, Türkiye, 9 - 10 Aralık 2009, ss.48-57, (Tam Metin Bildiri)
37. Türkiye de Hayat Bilgisi ile Fransa da Ortak Yaşam ve Dünya nın Keşfi Dersleri nin Program İçerik ve Ders Kitaplarının Karşılaştırılması
IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 07 Ekim 2008 - 09 Ekim 2009, ss.97, (Özet Bildiri)
38. Projeye Dayalı Öğrenme nin İlköğretim 3 Sınıf Öğrencilerin Görsel Sunu Uygulamasına Etkisi
8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2009, ss.966-974, (Tam Metin Bildiri)
39. Türkiye ve Fransa da Sınıf Öğretmeni Yetiştirme ve Atama Sistemlerinin Karşılaştırılması
VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2008, (Tam Metin Bildiri)
40. Türkiye ve Fransa da Sınıf Öğretmeni Yetiştirme ve Atama Sistemlerinin Karşılaştırılması
VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2008, ss.485-490, (Tam Metin Bildiri)
41. Karşılaştırmalı Olarak İlköğretim Sistemlerinin İncelenmesi Türkiye Fransa Örneği
VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2007, (Tam Metin Bildiri)
42. Türkiye de Kazı Terörü Probleminde Çözümün Bir Parçası Olabilmek Öğretmen Adayları ile Bir Probleme Dayalı Öğrenme Uygulaması
VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2007, ss.336-338, (Tam Metin Bildiri)
43. Karşılaştırmalı Olarak İlköğretim Sistemlerinin İncelenmesi
VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2007, ss.776-780, (Tam Metin Bildiri)
44. Lisansüstü Programlara Başvuran Adayların Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi
II. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2005, ss.245-255, (Tam Metin Bildiri)
45. Marmara Üniversitesi Tezsiz Yüksek Lisans Programının Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
II. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 26 Eylül 2004 - 28 Eylül 2005, ss.224-244, (Tam Metin Bildiri)
47. İlköğretim Öğrencilerinin Problem Çözme Beceri Algılarının İncelenmesi
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)
48. İlköğretim 4 – 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumu
IV. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Pamukkale, Türkiye, 15 Ekim 1998 - 16 Ekim 2008, (Tam Metin Bildiri)
49. İlkokullarda Hayat Bilgisi Dersi
I. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 16 - 17 Haziran 1994, ss.133-139, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
14
1. Düşünme Nedir?
Çocuklara Düşünmeyi Öğretmek, Z. Nurdan Baysal, Elif Sarıcan, Editör, Pegem, İstanbul, ss.13-38, 2022
2. Düşünme Nedir?
Çocuklara Düşünmeyi Öğretmek, Z. Nurdan Baysal, Elif Sarıcan, Editör, Pegem, İstanbul, ss.13-38, 2022
10. Drama
Öğretmenlik Alan Bilgisi Sınıf Öğretmenliği, SEFER ADA-ZELİHA NURDAN BAYSAL, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.243-258, 2014
14. Hayat Bilgisi: Toplumsal ve Doğal Yaşama Bütüncül Bir Bakış
Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Öztürk,C., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.2-17, 2006