Akademik Unvanlar
-
2020 - Devam Ediyor Prof.Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2013 - 2020 Doç.Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2009 - 2013 Yrd.Doç.Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2003 - 2009 Öğretim Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2000 - 2003 Öğretim Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
1993 - 2000 Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2023 - Devam Ediyor Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2016 - 2019 Enstitü Müdür Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
-
2015 - 2017 Bölüm Başkan Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
-
2009 - 2011 Enstitü Müdür Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
-
1992 - 1993 Öğretmen
Ticari Kuruluş Özel, Özel Yeni Ufuklar Koleji, İlkokul
Verdiği Dersler
-
Lisans Sınıf Öğretmenliğinde Öğretmenlik Uygulaması II
-
Lisans Sınıf Öğretmenliğinde Okul Deneyimi I
-
Yüksek Lisans İlkokulda Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi
-
Doktora Çağdaş Öğretim Stratejileri
-
Doktora İlkokul Hayat Bilgisi Öğretiminde Temel Sorunlar ve Yeni Yaklaşımlar
-
Lisans Comparative Education
-
Lisans Sınıf Yönetimi
-
Lisans Hayat Bilgisi Öğretimi
-
Lisans İlkokulda Değerler Eğitimi
-
Lisans Sınıf Öğretmenliğinde Öğretmenlik Uygulaması I
-
Lisans Eğitim Psikolojisi
-
Yüksek Lisans Öğrenme Öğretmede Teori ve Modeller
-
Lisans Öğretmenlik Uygulaması II
-
Lisans Karşılaştırmalı Eğitim
-
Lisans Eğitime Giriş
-
Lisans Çocukta Düşünme Becerilerini Geliştirme
-
Lisans Vatandaşlık Bilgisi
-
Yüksek Lisans İlkokul Hayat Bilgisi Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar
-
Lisans Sınıf Yönetimi
-
Lisans Okul Deneyimi
-
Lisans Topluma Hizmet Uygulamaları
-
Lisans Sosyal Bilgiler Öğretimi
Yönetilen Tezler
-
İlkokul Üçüncü Sınıf Hayat Bilgisi Öğretiminde Kullanılan Yöntem-Teknik, Materyal, Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri, Dersin Yapıldığı Yer ve Değerlendirme Yöntemlerine Yönelik Bir Durum Çalışması
N.ASLAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, Devam Ediyor -
OKUDUĞUNU ANLAMA VE YAZMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE YAKIN OKUMA VE YAZMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ
-
Karikatür Destekli Marmara Probleme Dayalı Öğrenme Programı Tasarımı'nın İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri ile Erişi Düzeyine Etkisi
Baysal Z. N. (Danışman)
-
Öğretmenlerin farklılaştırılmış öğretim hakkındaki görüşleri: Bir olgubilim araştırması
Özden B. (Eş Danışman), Baysal Z. N.
-
İlkokul üçüncü sınıf hayat bilgisi dersine storyline yaklaşımını eklemlemek
Baysal Z. N. (Danışman)
-
İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Öğretimine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Durum Çalışması: Türkiye ve Almanya Örneği
Baysal Z. N. (Danışman)
-
İlkokul Üçüncü Sınıf Öğrencileri ile Hikaye Temelli Karar Verme Etkinliklerinin Karar Verme Becerisi Algısı Düzeyine Etkisinin İncelenmesi: Bir Eylem Araştırması
Baysal Z. N. (Danışman)
-
Hayat Bilgisi Dersinde Storyline Yönteminin Kullanılmasının Karar Verme ve Problem Çözme Becerisi Üzerindeki Etkililiği: Üçüncü Sınıf Örneği
Baysal Z. N. (Danışman)
-
İlkokula Devam Eden İkinci ve Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuldaki Akranlarıyla Yaşadıkları Sosyal Problemleri Çözme Becerilerinin İncelenmesi
Baysal Z. N. (Danışman)
-
Düşünme becerileri Öğretim Programının İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
Baysal Z. N. (Danışman)
K.ARKAN(Öğrenci), Doktora, 2019 -
İlişkisel Sanat Bağlamındaki Uygulamaların Resim İş Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Sanata Karşı Tutum Düzeyine Etkisi
Baysal Z. N. (Eş Danışman), Akkaya T.
H.ARTÜZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
Rus Resim Sanatının Güzel Sanatlar Liseleri Eğitim-Öğretim Programına Entegrasyonunun Bağlamsal Değeri
Baysal Z. N. (Eş Danışman), Akkaya T.
-
İlkokul Öğrencilerinin Hayat Bilgisi Kapsamında Karar Verme Durumlarının İncelenmesi: Bir Eylem Araştırması
Baysal Z. N. (Danışman)
E.BURCU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Karar Verme Beceri Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Baysal Z. N. (Danışman)
-
Çocuk Hakları Eğitim Programı'nın İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Çocuk Hakları Tutum ve Farkındalıklarına Etkisi
Baysal Z. N. (Danışman)
S.ÇARIKÇI(Öğrenci), Doktora, 2019 -
Marmara Üç Aşamalı Bilişsel Karar Verme Becerilerini Geliştirme Modeli'nin Akademik Başarısı Düşük Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Karar Verme, Problem Çözme Becerisi ve Akademik Başarısına Etkisi
Baysal Z. N. (Danışman)
-
Çeşitli Ülkelerdeki Sınıf Öğretmenlerinin Temel Özlük Haklarının Karşılaştırılarak Bu Haklara İlişkin Türkiye’deki Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
Sakız G., Baysal Z. N. (Eş Danışman)
-
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Otantik Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerine Yönelik Bilgi Düzeyleri ve Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Özden B. (Eş Danışman), Baysal Z. N.
-
TEKNOLOJİ İLE İLİŞKİLENDİRİLMİŞ ETKİNLİK VE PROBLEMLERLE İŞLENEN MATEMATİK DERSİNİN İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BAŞARILARINA VE TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ
ÇANAKÇI O. (Eş Danışman), BAYSAL Z. N. (Eş Danışman)
-
İlkokul öğrencilerinin hayat bilgisi dersi kapsamında karar verme durumlarının incelenmesi : bir eylem araştırması
BAYSAL Z. N. (Danışman)
-
İlkokul Üçüncü Sınıfa Fen Bilimleri Dersinin Konulması Üzerine Bir Çalışma
Baysal Z. N. (Danışman)
-
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin bilişsel karar verme becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir model uygulaması
Baysal Z. N. (Eş Danışman), Ada S.
-
Öğretmen Adayları ve Akademisyenlerin Memnuniyet Düzeylerini Etkileyen Faktörler: Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalının Sorunlarının İncelenmesi
Baysal Z. N. (Danışman)
-
Resim-İş Öğretmenliği Öğrencilerinin Resim ve Fotoğraf İlişkisi Üzerine Bilgilerinin İncelenmesi
BAYSAL Z. N. (Eş Danışman), BULUT U. (Eş Danışman)
A.LEBLEBİCİ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2018 -
İlkokul 3.sınıf Hayat Bilgisi dersinde sosyal beceri eğitim programının etkisinin sınanması: Bir eylem araştırması
Baysal Z. N. (Eş Danışman), Ada S.
-
Ortaokul 1. Sınıf Öğrencilerinin Yansıtıcı Düşünme Beceri Düzeylerinin İncelenmesi
Baysal Z. N. (Eş Danışman), Öztürk C.
-
İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin yansıtıcı düşünme beceri düzeyleri ile öğretmenlerinin alternatif ölçme-değerlendirme tekniklerini bilme ve tercih etme sıklıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
BAYSAL Z. N. (Danışman)
-
İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazma becerisi, hızı ve tutumlarının incelenmesi
BAYSAL Z. N. (Danışman)
-
Sınıf öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme eğilimleri ile demokratik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
BAYSAL Z. N. (Danışman)
-
Sınıf öğretmenlerinin problem çözme becerisini kazandırmaya yönelik öz-yeterlikleri ile ilköğretim öğrencilerinin problem çözme becerileri arasındaki ilişki
BAYSAL Z. N. (Danışman)
K.ARKAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
Sınıf öğretmenleri ile özel eğitim öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimi ile ilgili tutumlarının karşılaştırılması
BAYSAL Z. N. (Danışman)
-
Projeye dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin görsel sunu uygulamalarına ve sosyal bilgiler dersine ilişkin tutumlarına etkisi
BAYSAL Z. N. (Danışman)
Verdiği Kurs ve Eğitimler
-
2019 - 2019 Makale Yazma Eğitimi
Akademik Birimler - Eğitim