Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2018
Eğitim sisteminin gereği
olarak öğretmenler ya genel (okul öncesi ve sınıf öğretmeni) ya da bir branşa
yönelik (sosyal bilgiler, fizik, vb.) olarak yetiştirilmekte ve ileride
öğretmen olarak çalışmaktadırlar. Öğretmenin başarısı yalnız bilişsel alanda
yeterli olmasına bağlı değil hangi eğitim kademesinde olursa olsun asıl başarı
ilgili programın ön gördüğü hedefleri gerçekleştirmesine bağlıdır. Bu nedenle
öğretmenin eğitim ortamında insan ve maddi kaynakları eşgüdüm içinde kullanması
gerekir. Bir başka ifade ile sınıfı amaca uygun bir şekilde yönetmesi gerekir.
Bu kitapta, yönetim konusunda her okul ve sınıf için geçerli
ve hazır bir formül verip, öğretmen adaylarına neyi, nasıl yapmaları gerektiği
hiç bir yerde amaçlanmamıştır. Fakat çeşitli değişkenleri göz önüne alarak
grubun/sınıfın nasıl yönetilmesi gerektiği konusunda bir anlayış geliştirilmeye
çalışılmıştır. Her öğretmenin eğitim ortamında durum ve koşullara göre kendine
özgü uygun bir sınıf yönetim anlayışı geliştirmesine zemin oluşturmak
istenmiştir.
Eğer iyi bir öğretmen adayı ve gelecekte etkili, verimli bir
sınıf yöneticisi olmak istiyorsanız, bu kitap sizin için önemli bir kaynak
olacaktır.