Değerler Eğitimi Dergisi, cilt.3, sa.10, ss.7-18, 2005 (Hakemli Dergi)
Okullarda sınıf ortamı çeşitli faktörlerin etkisi alındadır.
Temelde öğretmen-öğrenci etkileşimine dayalı olarak oluşan bu ortamda,
istenmeyen davranışların da yapılması kaçınılmazdır. Amaç, istenmeyen davranışların
yerine olumlu değer ve tutumların kazandırılması ve öğrencilerin karakter
eğitiminin gerçekleştirilmesidir. Ayrıca yeni ilköğretim programının
uygulanması öğrencilerin aktif olduğu sınıf ortamını gerektirmektedir. Bu
açıdan öğretmenlerin sınıflarındaki olumsuz davranışlara gösterdikleri tepkiler
daha da önemli hâle gelmektedir. Bu makalede öğretmenlerin olumsuz davranışlara
gösterdikleri tepkiler karakter eğitimi ve yeni ilköğretim programı
çerçevesinde ele alınmıştır. İstanbul ilinde 20 ile 40 yaşı arasında yer alan, 65’i bayan,
35’i erkek 163 öğretmene araştırmacılar tarafından geliştirilen bir
anket formu uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama ve
standart sapmadan yararlanılmıştır. Sonuç olarak sınıf öğretmenlerinin sınıf
içi olumsuz davranışlara gösterdikleri tepkilerin düzeyi ortaya konmuştur.
Sınıf öğretmenlerinin öğrenci davranışlarının yönetimi, karakter eğitimi ve
yeni ilköğretim programı konularında desteklenmeleri önerilmektedir.