Yayınlar & Eserler

Makaleler 37
Tümü (37)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (17)
ESCI (13)
Scopus (18)
TRDizin (14)
Diğer Yayınlar (6)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 90

1. Emerging Social Norms About Class Discussions with Technology Integration in a Mathematics Classroom

EDULEARN24 Conference, Palma, İspanya, 1 - 03 Temmuz 2024, ss.1780-1786, (Tam Metin Bildiri)

2. Chaining of instrumental orchestrations

Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Budapest, Macaristan, 10 - 14 Temmuz 2023, (Tam Metin Bildiri)

3. Socio-mathematical norms related to explanations: A case of a gifted and talented mathematics classroom

Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Budapest, Macaristan, 10 - 14 Temmuz 2023, (Tam Metin Bildiri)

4. Exploring the TPACK of pre-service mathematics teachers in real classrooms: A techno-pedagogical integration matrix perspective

13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Budapest, Macaristan, 10 - 14 Temmuz 2023, (Tam Metin Bildiri)

5. Utilizing the TPACK Framework to Analyze the Decision-Making Processes of Pre-Service Mathematics Teachers in Choosing GeoGebra Activities

SITE Interactive Online 2022 Conference, Amerika Birleşik Devletleri, 05 Ekim 2022, ss.155-160, (Tam Metin Bildiri)

6. An Investigation of Pre-service Mathematics Teachers’ TPACK Using the Revised Techno-Pedagogical Integration Matrix

SITE Interactive Online 2022 Conference, Amerika Birleşik Devletleri, 05 Ekim 2022, ss.149-154, (Tam Metin Bildiri)

7. Examination of Pre-service Mathematics Teachers' Orchestration Types During Technology-Enhanced Lessons

EDULEARN22 Conference, Palma, İspanya, 04 Temmuz 2022, ss.5111-5119, (Tam Metin Bildiri)

8. An Investigation of TPACK Using the Scenario Technique: The Case of a Misconception Related to the Derivative-Limit Relationship

SITE Interactive 2021 Online Conference, Amerika Birleşik Devletleri, 26 Ekim 2021, cilt.1, ss.238-243, (Tam Metin Bildiri)

9. The Role of Technology in Mathematics Teachers’ Approaches to Overcoming a Misconception Related to the Graphical Understanding of Derivatives

SITE Interactive 2021 Online Conference, Amerika Birleşik Devletleri, 26 Ekim 2021, cilt.1, ss.244-249, (Tam Metin Bildiri)

10. Pre-service Mathematics Teachers’ Endorsed Socio-Mathematical Norms in Technology-Enhanced Lessons

SITE Interactive 2020 Online Conference, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 28 Ekim 2020, cilt.1, ss.618-625, (Tam Metin Bildiri)

11. An Investigation of TPACK Using the Scenario Technique: The Case of a Misconception Related to the Graphical Understanding of Derivatives

SITE Interactive 2020 Online Conference, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 28 Ekim 2020, cilt.1, ss.660-668, (Tam Metin Bildiri)

12. Technological Pedagogical Content Knowledge: A Review of Mathematics Education Literature

International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, İstanbul, Türkiye, 21 Mart 2020, ss.11-17, (Tam Metin Bildiri)

13. Important Events Noticed by Pre-Service Mathematics Teachers in a Technology-Enhanced Mathematics Lesson Video

Society for Information Technology Teacher Education International Conference, Louisiana, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 10 Nisan 2020, cilt.1, ss.1321-1327, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

14. Matematik Öğretmen Adaylarının Limit Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Kavramsal Ve İşlemsel Bilgilerinin Niteliği

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.397-405, (Tam Metin Bildiri)

15. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Eratosten Kalburu Kullanımlarının İşlemsel ve Kavramsal Anlama Çerçevesinde İncelenmesi

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.495-504, (Tam Metin Bildiri)

16. Emerging Social and Socio-Mathematical Norms During Technology-Enhanced Lessons

41st Annual Conference of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME-NA), Missouri, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Kasım 2019, cilt.1, ss.1146-1150, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

17. Matematik Öğretmen Adayların Fonksiyona ĠliĢkin Pedagojik Alan Bilgilerindeki DeğiĢimin Senaryo Tekniği ile Ġncelenmesi

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.406-413, (Tam Metin Bildiri)

19. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Asallık Testlerinden 6n∓1 Formunu Kullanma Biçimlerinin Kavramsal ve İşlemsel Bilgi Açısından İncelenmesi

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.520-529, (Tam Metin Bildiri)

20. Socio-mathematical norms related to problem posing in a giftedclassroom

11th International Mathematical Creativity and Giftedness Conference (MCG11), Hamburg, Almanya, 22 - 24 Ağustos 2019, ss.117-123, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

21. Matematik Öğretmen Adaylarının Öğrenci Düşüncesi Bilgisi: Fonksiyon FikirleriÖrneği

4. ULUSLARARASI TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU PROGRAMI, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

22. Matematik Öğretmen Adayların Fonksiyona İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerindeki Değişimin Senaryo Tekniği İle İncelenmesi

4. ULUSLARARASI TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU PROGRAMI, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

23. Understanding Preservice Mathematics Teachers’ Technology Use: Some Pedagogical Issues

The 12th International RAIS Conference on Social Sciences and Humanities, New-Jersey, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 04 Nisan 2019, ss.231-236, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

24. A Sociocultural Approach to Learning to Teach with Technology: Reflections on Pre-service Teachers’ Field Experiences

12th International RAIS Conference on Social Sciences and Humanities, Princes-Town, Trinidad Ve Tobago, 3 - 04 Nisan 2019, ss.205-209, (Tam Metin Bildiri)

25. Developing Pre-service Mathematics Teachers’ Pedagogical Content Knowledge of Proof Schemes: An Intervention Study

Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 11), Utrecht, Hollanda, 6 - 10 Şubat 2019, ss.155-162, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

26. Pre-service Mathematics Teachers’ Lesson Planning with Dynamic Mathematics Software

The International Conference on Education Research and Technologies, İstanbul, Türkiye, 27 - 28 Ekim 2018, ss.87-97, (Tam Metin Bildiri)

27. Pre-Service Mathematics Teachers’ Approaches To Assessment In Their Lesson Plans

The International Conference on Education Research and Technologies, İstanbul, Türkiye, 27 Ekim 2018, ss.70-78, (Tam Metin Bildiri)

29. Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarının İspatlamaya Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi

13. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi (BES-2018), 6 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

30. Identity Development of Novice Teachers of Mathematics: A Longitudinal Study

International Congress on Education (ERPA2018), İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.125-131, (Tam Metin Bildiri)

31. Different Aspects of Function in Pre-service Mathematics Teachers’ Function Lesson Plans

International Congress on Education (ERPA2018), İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, (Tam Metin Bildiri)

32. Matematı̇K Öğetmen Adaylarının Öğretmen Kimliklerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersinde İncelenmesi

II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Adana, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, ss.447-457, (Tam Metin Bildiri)

33. Investigating Preservice Mathematics Teachers’ Proving Skills

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018), Ordu, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

34. Investigation of Secondary Pre-service Mathematics Teachers’Difficulties with Proving

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018), Ordu, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

35. Investigation of Secondary Pre-service Mathematics Teachers’Pedagogical Content Knowledge of Proof

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018), Ordu, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

36. Matematik Öğretmen Adaylarının İspata Yönelik Alan ve Pedagojik Alan Bilgilerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Ders Tasarımı

Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 02 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)

37. Development of Noticing Skills of Prospective Mathematics Teachers: A Focus on Students’ Difficulties with Function Concept

British Congress of Mathematics Education, University of Warwick, Birleşik Krallık, 3 - 06 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

38. What do prospective mathematics teachers notice in a lesson on patterns?

British Congress of Mathematics Education, University of Warwick, Birleşik Krallık, 3 - 06 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

39. Exploring Mathematics Teachers’xx Practices of Technology Integration from a Socio-Cultural Perspective: A Zone Theory Approach

British Society of Research into Learning Mathematics, Liverpool, Birleşik Krallık, 10 Kasım 2017, cilt.37, (Özet Bildiri)

40. Examining prospective mathematics teachers’ pedagogical content knowledge of limit and continuity using vignettes

British Society of Research in Mathematics Learning (BSRLM), Oxford University, Oxford, Birleşik Krallık, 10 Haziran 2017, cilt.37, (Tam Metin Bildiri)

41. Prospective mathematics teacher noticing: A focus on students’ difficulties with function concept

British Society of Research in Mathematics Learning (BSRLM), Oxford University, Oxford, Birleşik Krallık, 10 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

42. Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adayların Fonksiyon Kavramına İlişkin Zorluk ve Yanılgıları

IVth International Eurasian EducationalResearch Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

44. Türkiye’de Matematik Eğitimde Sosyokültürel Teorileri Benimseyen Çalışmaların İncelenmesi

VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi (ULEAD2017), Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

46. İspatla İlgili Türkiye’de Matematik Eğitimi Alanında Yapılmış Lisansüstü Tezlerin Doküman İncelemesi

VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi (ULEAD2017), Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

47. Investigation of identity formation of a novice mathematics teacher

British Society for research into Learning Mathematics, Londra (Mart, 2017), Birleşik Krallık, 04 Mart 2017, (Özet Bildiri)

48. Development of prospective mathematics teachers’ knowledge of assessment in technology-enhanced environments

British Society for Research into Learning Mathematics, Londra (Mart, 2017), Birleşik Krallık, 04 Mart 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

49. Integrating Communities Of Practice Framework Into Pre Service Teacher Education

Conference of the International Journal of Arts & Sciences (IJAS), Venice, İtalya, 28 Haziran - 01 Temmuz 2016, cilt.9, ss.271-276, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

50. Prospective mathematics teachers views on pedagogical affordances of Geogebra for understanding geometry theorems

British Society for Research into Learning Mathematics, Brighton, Birleşik Krallık, 11 Kasım 2016, cilt.36, (Tam Metin Bildiri)

51. Exploring prospective mathematics teachers professional identities through Communities of Practice framework post Lesson reflection report technique

British Society for Research into Mathematics Learning, Brighton, Birleşik Krallık, 11 Kasım 2016, (Tam Metin Bildiri)

52. Mediating role of technology Prospective upper secondary mathematics teachers practice

British Society of Research in Mathematics Learning (BSRLM), Manchester, Birleşik Krallık, 27 Şubat 2016, cilt.36, (Tam Metin Bildiri)

53. Bilgisayar Destekli Olasılık ve İstatistik Etkinlikleri Vustat Yazılımı Uygulamaları

Matematik Öğretiminde Örnek Uygulamalar Konferansı, Ankara, Türkiye, 30 - 31 Ocak 2016, (Özet Bildiri)

54. A case study of a prospective mathematics teacher s professional identity Who does he want to be What does he do in practice

British Society of Research in Mathematics Learning (BSRLM), Reading, Birleşik Krallık, 07 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)

55. Reflections on a Legitimate Peripheral Participation Activity in a Community of Practice and Implications for Mathematics Teacher Education

British Society of Research in Mathematics Learning (BSRLM), Reading, Birleşik Krallık, 07 Kasım 2015, cilt.35, (Özet Bildiri)

56. A case study of a prospective upper secondary mathematics teacher s professional identity Who does he want to be What does he do in practice

British Society of Research in Mathematics Learning (BSRLM), Reading, Birleşik Krallık, 07 Kasım 2015, cilt.35, (Tam Metin Bildiri)

57. Matematik Öğretmenlerinin Teknoloji Destekli Matematik Öğretim Süreçlerinin Sosyo kültürel Yaklaşımla İncelenmesi

5th International Conference on Research in Education-ICRE, Edirne, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

58. Pedagojik Formasyon ve Eğitim Fakülteleri Lisans Programlarına Katılan Matematik Öğretmen Adaylarının Mesleki Kimliklerinin Karşılaştırılması

2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (Türkbilmat-2), Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

59. Uygulama Toplulukları Çerçevesinin Okul Deneyimi Dersine Entegrasyonu Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi Etkinliği Örneği

2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (Türkbilmat-2), Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

60. Integrating the Communities of Practice Framework into Pre service Teacher Education Designing Field Experience Courses

Global Conference on Education, Research & Policy, Washington, Kiribati, 23 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

61. Beyond orchestration: Norm perspective in technology integration

9th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (CERME), Prague, Çek Cumhuriyeti, 4 - 08 Şubat 2015, ss.2709-2715, (Tam Metin Bildiri) identifier

62. Integrating technological pedagogical content knowledge (TPCK) framework into teacher education

Conference of the International Journal of Arts Sciences (IJAS), Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 09 Temmuz 2013, cilt.6, ss.263-270, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

63. PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS CONCEPT IMAGES OF Pi

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.243, (Tam Metin Bildiri) identifier

64. MATHEMATICAL THINKING RESEARCH BY TURKISH COMMUNITY

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.203-228, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

65. Investigating the development of prospective mathematics teachers’ technological pedagogical content knowledge with regard to student difficulties: the case of radian concept

British Society of Research on Learning of Mathematics (BSRLM) Day Confernece, Nottingham, Birleşik Krallık, 11 Haziran 2010, (Özet Bildiri)

66. Teknoloji entegrasyonu amacıyla geliştirilen programların değerlendirilmesi

4th International Symposium of ComputerAnd Instructional Technologies, Konya, Türkiye, 31 Ocak - 03 Şubat 2010, (Özet Bildiri)

67. Algebraic generalization strategies of number patterns used by pre-service elementary mathematics teachers

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1142-1147, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

68. Investigating development of pre-service elementary mathematics teachers' pedagogical content knowledge through a school practicum course

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1410-1415, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

69. Exploring the technological pedagogical content knowledge

11th InternationalCongress on Mathematics Education (ICME11), Monterrey, Meksika, 6 - 13 Temmuz 2008, (Tam Metin Bildiri)

72. DEVELOPMENT OF PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE WITH REGARD TO INTERSUBJECTIVITY AND ALTERITY

33rd Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Thessaloniki, Yunanistan, 19 - 24 Temmuz 2009, cilt.4, ss.265-266, (Tam Metin Bildiri) identifier

73. INVESTIGATING PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS' PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE OF NUMBER PATTERNS

33rd Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Thessaloniki, Yunanistan, 19 - 24 Temmuz 2009, cilt.5, ss.401-402, (Tam Metin Bildiri) identifier

74. DEVELOPMENT OF A COURSE FOR PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS ON FORMATIVE ASSESSMENT: THE CASE OF QUESTIONING

33rd Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Thessaloniki, Yunanistan, 19 - 24 Temmuz 2009, cilt.1, ss.327, (Tam Metin Bildiri) identifier

75. PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE FRAMEWORK: USING IT AS A TOOL FOR COURSE DESIGN

33rd Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Thessaloniki, Yunanistan, 19 - 24 Temmuz 2009, cilt.1, ss.338, (Tam Metin Bildiri) identifier

76. Sınıf öğretmenlerinin farklı matematiksel çözüm yollarını değerlendirme süreçleri

VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2008, (Tam Metin Bildiri)

77. İlköğretim sınıf öğretmenlerinin açık uçlu matematik soruları değerlendirme süreçleri

VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2008, (Tam Metin Bildiri)

78. A new curriculum development model and primary teachers the big idea and deep resistant

Joint Meeting of the 32nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Morelia, Meksika, 17 - 21 Temmuz 2008, cilt.2, ss.169-176, (Tam Metin Bildiri)

79. CURRICULUM REFORM IN PRIMARY MATHEMATICS EDUCATION: TEACHER DIFFICULTIES AND DILEMMAS

32nd Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education/PME-NA XXX, Morelia, Meksika, 17 - 21 Temmuz 2008, ss.169-170, (Tam Metin Bildiri) identifier

80. INVESTIGATING THE TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE: A CASE OF DERIVATIVE AT A POINT

32nd Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education/PME-NA XXX, Morelia, Meksika, 17 - 21 Temmuz 2008, ss.17-18, (Tam Metin Bildiri) identifier

81. VOICES IN SHAPING THE SUBJECTIVITY OF PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE

32nd Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education/PME-NA XXX, Morelia, Meksika, 17 - 21 Temmuz 2008, ss.81-82, (Tam Metin Bildiri) identifier

82. Relationship between pre service mathematics teachers teaching and learning beliefs and their practices

30. International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME) Konferansı, Çek Cumhuriyeti, 09 Ağustos 2006, (Tam Metin Bildiri)

83. PRE-SERVICE AND IN-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS' CONCEPT IMAGES OF RADIAN

30th Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Prague, Çek Cumhuriyeti, 16 - 21 Temmuz 2006, ss.281-283, (Tam Metin Bildiri) identifier

84. RELATIONSHIP BETWEEN PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS' TEACHING AND LEARNING BELIEFS AND THEIR PRACTICES

30th Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Prague, Çek Cumhuriyeti, 16 - 21 Temmuz 2006, ss.17-24, (Tam Metin Bildiri) identifier

85. Comparison of pre service physics teachers teaching beliefs and practices

5. ESERA Enhancing Students’ Interest in Learning Science Konferansı, İspanya, 15 - 18 Ağustos 2005, (Tam Metin Bildiri)

86. A Mismatch between Curriculum Design and Student Learning The case of the function concept

Sixth British Congress of Mathematics Education, Warwick University, Birleşik Krallık, 30 Mart - 02 Mayıs 2005, cilt.26, ss.1-6, (Tam Metin Bildiri)

87. Fizik ve matematik öğretmen adaylarının öğretim yaklaşımlarının belirlenmesi

Ortaöğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyum, Türkiye, 12 - 14 Aralık 2004, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

88. Lise 3 öğrencilerinin çekirdek fonksiyon kavramını anlamaları

VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 Eylül 2004, (Tam Metin Bildiri)

89. The Function Concept Comprehension and Complication

Day Conference of British Society of Research on Learning of Mathematics, Sheffield, Birleşik Krallık, 22 Şubat 2003, cilt.23, ss.1-6, (Tam Metin Bildiri)

90. The simplicity complexity and complication of the functionconcept

26th Conference of theInternational Group for the Psychology of Mathematics Education, Norwich, Birleşik Krallık, 21 - 26 Temmuz 2002, cilt.2, ss.25-32, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 11

1. Matematik Eğitimi ve Yapay Zeka

Güncel Eğitim Bilimleri, BAKİOĞLU AYŞEN, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.1685-1702, 2025

2. Özel Eğitimde Norm Yaklaşımı ve Matematik Eğitimine Yansımaları

Matematik Eğitiminde Sosyomatematiksel Normlar, Gürbüz, Ramazan; Gülburnu, Mehmet, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.120-138, 2023

4. Ortaokul Matematik Öğretim Programlarının Bilgi ve İletişim Teknolojileri Bağlamında İncelenmesi

Ortaokul Matematik Öğretim Programları: Tarihsel Bir İnceleme, M. F. Özmantar,H. Akkoç,B. Kuşdemir-Kayıran,M. Özyurt, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.307-330, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

5. İlkokul Matematik Öğretim Programlarının Bilgi ve İletişim Teknolojileri Bağlamında İncelenmesi

Reform ve değişim bağlamında ilkokul matematik dersi öğretim programları, Özmantar, M. F., Öztürk, A., Bay, E., Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, ss.407-424, 2016 Sürdürülebilir Kalkınma

7. Pre-service Mathematics Teachers’ Awareness of Social and Socio-Mathematical Norms during Technology- Enhanced Lessons

Research Highlights in Technology and Teacher Education 2015, , Editör, AACE – Association for the Advancement of Computing in Education, Waynesville, NC, USA , ss.89-96, 2015

9. İntegral kavramina ilişkin öğrenme zorluklari ve integral öğretim

Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, , Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.257-290, 2008

10. Kavramsal Anlama için Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı

Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, , Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.361-392, 2008
Metrikler

Yayın

140

Yayın (WoS)

32

Yayın (Scopus)

21

Atıf (WoS)

128

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

146

H-İndeks (Scopus)

7

Atıf (Scholar)

219

H-İndeks (Scholar)

6

Atıf (TrDizin)

59

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Diğer Toplam)

230

Proje

8

Tez Danışmanlığı

36

Açık Erişim

24
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları