e-Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik), cilt.14, sa.1, ss.240-270, 2020 (Hakemli Dergi)
Ders kitapları öğretmenlerin en çok kullandıkları ders materyalleri arasında yer almaktadır. Ders
kitaplarının değerlendirilmeden derslerde birebir kullanılması öğretimi doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple
göreve başlayacak olan öğretmen adaylarının ders kitaplarını nasıl değerlendiklerinin incelenmesi önemlidir. Bu
çalışmanın amacı matematik öğretmen adaylarının fonksiyona ait üç farklı fikri benimseyen üç farklı ders kitabını
nasıl değerlendirdiklerini belirlemektir. Çalışmada adayların ders kitaplarının fonksiyona giriş bölümleri için
yazdıkları değerlendirme raporları incelenmiştir. Çalışma sonucunda adayların ders kitaplarındaki farklı fonksiyon
girişlerine matematiksel ve pedagojik gerekçeler göstererek eleştirel bir gözle bakabildikleri ortaya çıkmıştır. Buna
rağmen adayların sundukları matematiksel gerekçeleri yeterli düzeyde açıklayamadığı görülmüştür. Ayrıca
adayların giriş bölümlerinde var olan günlük hayat örneklerine çok fazla önem verdikleri fakat bu örneklerin
fonksiyonu matematiksel olarak temsil edip etmediğini yeterince irdelemedikleri görülmektedir.