Biyografi
Tıp eğitimi doçenti ve profesörü
Tıp fakültesi mezunu, "Fizyoloji" uzmanlığı ve "Eğitim Programları ve Öğretim" doktorası
Çalışma ve ilgi alanları:
1. Sinirbilim perspektifinde bireysel ve kurumsal öğrenme, gelişim, yönetişim ve liderlik
2. Anlatısallık (narrativity) ve düşünümsellik (reflexivity, reflective practice, reflective thinking)
3. Varoluş ve felsefe, sinirbilim ve felsefe
Eğitim Bilgileri
2003 - 2007
2003 - 2007Doktora
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri, Türkiye
1998 - 2001
1998 - 2001Tıpta Uzmanlık
Marmara Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Bölümü, Türkiye
1988 - 1996
1988 - 1996Lisans
Marmara Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Tıp Pr. (İngilizce), Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
Farklı hemisfer eğilimli tıp öğrencilerinin tercih ettikleri bilişsel işlemleme ve metabilişsel düzenleme stratejileri ve farklı öğrenme ortamlarındaki akademik başarıları
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Tıp Eğitimi
Program Geliştirme
Eğitim Yönetimi ve Eğitimde Program Geliştirme
Eğitim Programları ve Öğretim
Eğitim Yönetimi ve Planlaması
Nörofizyoloji
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Bölümü
2010 - 2017
2010 - 2017Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Bölümü
2005 - 2010
2005 - 2010Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Bölümü
2001 - 2005
2001 - 2005Öğretim Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Bölümü
1998 - 2001
1998 - 2001Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Bölümü
2010 - 2013
2010 - 2013Dekan Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Bölümü
2010 - 2011
2010 - 2011Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Bölümü
Yönetilen Tezler
2025
2025Doktora
Somatik Deneyimleme Programının Tıp Öğrencilerinin Dinleme, Kendi Bedenleri ve Diğer Bedenler ile İlişkilenme Süreçleri Üzerine Etkilerinin Katılımlı Eylem Araştırması ile Analizi
Gülpınar M. A.
İ.SÜMBÜLOĞLU(Öğrenci)
2025
2025Doktora
KLİNİK EĞİTİMDE EĞİTİCİ MOTİVASYONUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Gülpınar M. A. (Danışman)
A.ARZU(Öğrenci)
2025
2025Doktora
Klinik Öncesi ve Klinik Dönem Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Bilişsel Duygu Düzenleme Stratejileri, Psikolojik Dayanıklılık ve Duygusal İyi Oluşları Arasındaki İlişki
Gülpınar M. A. (Danışman)
Ş.YURTSEVER(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Klinik Eğitimde Sanat Atölyelerinin Mezuniyet Öncesi ve Sonrası Tıp Öğrencilerinin Duygu Durumları Üzerindeki Etkileri
Gülpınar M. A. (Danışman)
Ö.EMRE(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Aile Hekimliği Uzmanlık Öğrencilerinin Ulusal Çekirdek Eğitim Programında Sıralanan Hastalıkların Tedavisini Planlamaya İlişkin Yeterlikleri ve Bu Yöndeki Öğrenci Eğitici Deneyimleri
Gülpınar M. A. (Danışman)
B.TERZİOĞLU(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Hemşirelikte Hasta Bakımı ve Klinik Karar Vermeye İlişkin Sanal Servis/Hasta Platformunun Geliştirilmesi: Tasarım Tabanlı Araştırma
Gülpınar M. A. (Danışman)
T.ONAY(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Rol Modellere İlişkin Çoklu Anlatılar ve Klinik Dönem Tıp Öğrencilerinin Profesyonel Kimlik Oluşum Süreçleri: Anlatı Desenli Çalışma
Gülpınar M. A. (Danışman)
S.AKTURAN(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Anlatıların Dili Üzerinden Kliniği ve Klinik Eğitimi Düşünmek: Anlatı Analizi
Gülpınar M. A. (Danışman)
M.SARAÇOĞLU(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Tıp Fakültesi Stajyer Öğrencilerinin Duygusal Taneciklik Düzeyleri ile Hasta-Hekim Görüşmelerindeki Performansları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi
Gülpınar M. A. (Danışman)
Ö.TANRIÖVER(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Tıp fakültesi öğrencilerinin intörnlük döneminde simülasyona dayalı öğrenme yöntemiyle kazandıkları acil hasta yönetimi becerilerinin klinik ortama transferinin ve klinik öğrenme ortamlarının değerlendirilmesi
Gülpınar M. A. (Danışman)
D.KİTAPÇIOĞLU(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Doktora öğrencilerinin motivasyonel oryantasyonları ile metabilişsel adaptasyonları arasındaki ilişki ve akademik başarıları
Gülpınar M. A. (Danışman)
A.GAYEF(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. KLİNİK EĞİTİMDE EĞİTİCİ MOTİVASYONUNU ETKİLEYEN EĞİTİM YÖNETİMİ FAKTÖRLERİ: NİTELİKSEL BİR ARAŞTIRMA
Akalın A. A., Gülpınar M. A.
NOBEL MEDICUS , cilt.21, sa.2, ss.85-96, 2025 (ESCI)
2025
20252. Commentary on “Forgotten Body in Medical Education: How Can I Heal When I Cannot Feel?”: “How much space is there for the body and movement in medical education?”
Sümbüloğlu İ., Gülpınar M. A.
ACADEMIC MEDICINE , cilt.100, sa.12, ss.1437, 2025 (SCI-Expanded, Scopus)
2025
20253. Contextual reading and analysis of the teams narratives about the system in which clinical education and healthcare processes are experienced
SARAÇOĞLU M., YILDIZ S., GÜLPINAR M. A.
NORTHERN CLINICS OF ISTANBUL = ISTANBUL KUZEY KLINIKLERI
, cilt.12, sa.3, ss.359-371, 2025 (ESCI)
2025
20254. Mediating effect of psychological resilience in the relationship between cognitive emotion regulation and emotional well-being of medical students
YURTSEVER GÜRKAN Ş., AKDENİZ E., GÜLPINAR M. A.
NORTHERN CLINICS OF ISTANBUL = ISTANBUL KUZEY KLINIKLERI
, cilt.12, sa.1, ss.111-120, 2025 (ESCI)
2025
20255. Integration of behavioral, social, and humanities sciences into healthcare and education and their alignment with medical education programs
GÜLPINAR M. A., TANRIÖVER Ö.
Medical Teacher
, cilt.47, sa.5, ss.842-852, 2025 (SCI-Expanded)
2025
20256. Understanding Emotional Experiences in Clinic within their Context: A Narrative Ethnographic Study and Contextual Analysis in a Surgical Setting in Türkiye
Saraçoğlu M., YILDIZ S., GÜLPINAR M. A.
Teaching and Learning in Medicine
, 2025 (SCI-Expanded, Scopus)
2024
20247. A model proposal for qualitative data analysis, interpretation, and reporting: contextuality, reflectivity, and narrativity
Gülpınar M. A.
PRIMARY HEALTH CARE RESEARCH AND DEVELOPMENT , cilt.25, sa.e55, ss.1-11, 2024 (SCI-Expanded)
2024
20248. Determining the effectiveness of a virtual service / patient-based education program on patient care and clinical decision-making in nursing: A quasi-experimental study
ONAY T., GÜLPINAR M. A., SARAÇOĞLU M., AKDENİZ E.
NORTHERN CLINICS OF ISTANBUL = ISTANBUL KUZEY KLINIKLERI
, cilt.11, sa.5, ss.422-433, 2024 (ESCI)
2024
20249. Long-Term Art Workshops and a Reflective Account on Them
EMRE ERZEYBEK Ö., GÜLPINAR M. A.
Turkish Journal Of Biethics , cilt.11, sa.2, ss.55-59, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202410. Triple Approach to Program Evaluation and “Contextual Program Evaluation Model” Proposal
GÜLPINAR M. A.
The Educational Review, USA , cilt.8, sa.1, ss.33-42, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202411. The evaluation of the processes of problem based learning tutorials: Online or face-to-face?
Gayef A., Emre Ö., Akdeniz E., Gülpınar M. A.
MARMARA MEDICAL JOURNAL
, cilt.37, sa.1, ss.92-99, 2024 (ESCI)
2023
202312. Bir Cerrahi Kliniğin, Klinik Eğitim ve Sağlık Bakım Deneyimlerini Metaforlar Üzerinden Anlamak
SARAÇOĞLU M., YILDIZ İNANICI S., GÜLPINAR M. A.
Türkiye Biyoetik Dergisi , cilt.10, sa.4, ss.124-136, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202313. Adaptation of the professionalism mini-evaluation exercise instrument into Turkish: a validity and reliability study
Taşçı A. İ., AKDENİZ E., GÜLPINAR M. A., Danacıoğlu Y. O., Sarı E. E., Yaşar L., et al.
BMC Medical Education
, cilt.23, sa.1, 2023 (SCI-Expanded)
2023
202314. The emotions experienced by family medicine residents and interns during their clinical trainings: A qualitative study
Tanriover Ö., PEKER M. S., HIDIROĞLU S., KİTAPÇIOĞLU D., Inanici S. Y., Karamustafalioglu N., et al.
Primary Health Care Research and Development
, cilt.24, 2023 (SCI-Expanded)
2022
202215. Rethinking large group lectures – how far in this format?
AKTURAN S., SEVİM M., ERZİK C., YEGEN B., GÜLPINAR M. A.
Marmara Medical Journal
, cilt.35, sa.2, ss.148-158, 2022 (Scopus)
2022
202216. Rethinking large group lectures – how far in this format?
Akturan S., Erzik C., Yegen B., Gülpınar M. A.
Marmara Medical Journal , cilt.34, ss.148-158, 2022 (ESCI)
2022
202217. Varoluşsal Hâl Üzerinden Ahlakiliği Çerçeveleme Denemesi: Hâlsel/Düşünümsel EtikTrying to Frame Morality over Existential State: Stative/Reflective Ethics
Gülpınar M. A.
Ahlak Çalışmaları ve Ahlak Felsefesi
, cilt.2, sa.1, ss.1-29, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202118. Evaluation of A Simulation-Based Clinical Preparation Program by Final-Year Medical Students: A Qualitative Study on Emergency Patient Management
KİTAPÇIOĞLU D., YAYLACI S., YILDIZ İNANICI S., AKSOY M. E., GÜLPINAR M. A.
JOURNAL OF SYSTEMICS CYBERNETICS AND INFORMATICS , sa.2, ss.41-44, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202119. Yeni Bir Anlam Çerçevesi/Paradigma Arayışı / In Search of a New Paradigm
Gülpınar M. A.
Tıp Eğitimi Dünyası
, cilt.20, sa.60, ss.82-100, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
201920. Rethinking Large Group Lectures: How Far in This Format?
AKTURAN S., Sevim M., ERZİK C., Yegen B., GÜLPINAR M. A.
ACTA PHYSIOLOGICA
, cilt.227, ss.126, 2019 (SCI-Expanded)
2019
201921. Tıp Eğitiminde İnsani Boyut ve Anlatı Tıbbının İmkânları
YILDIZ M., GÜLPINAR M. A.
Tıp Eğitimi Dünyası
, cilt.18, ss.123-137, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201922. Akılcı İlaç Kullanımının Boylamsal Bir Koridor Şeklinde Üç Yıllık Klinik Eğitim Programına Entegrasyonu
TERZİOĞLU B., GÜLPINAR M. A.
Tıp Eğitimi Dünyası
, cilt.18, sa.56, ss.110-122, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201823. Dünden Bugüne Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Uygulanan Tıp Eğitimi Programı
GÜLPINAR M. A.
Türkiye Klinikleri , cilt.3, ss.44-56, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201824. Relationship Between Motivational Orientations, Metacognitive Adaptations and Academic Successes of Doctorate Students
Gayef A., GÜLPINAR M. A., Bakirci N., YEGEN B.
YUKSEKOGRETIM DERGISI
, cilt.8, sa.1, ss.33-44, 2018 (ESCI)
2018
201825. Evaluation of the Undergraduate Medical Education National Core Curriculum-2014: National Frame of Medical Education in Turkey
GÜLPINAR M. A., GÜRPINAR E., Vitrinel A.
KUWAIT MEDICAL JOURNAL
, cilt.50, sa.1, ss.43-53, 2018 (SCI-Expanded)
2016
201626. İşbaşında Klinikte Öğrenme Klinik Kültür İklim ve Olumlu Öğrenme İklimi Oluşturma
GÜLPINAR M. A.
Turkiye Klinikleri Journal of Medical Education - Special Topics , cilt.1, ss.48-58, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201627. Experiences of a journal club organized by students: A proposal for an evidence-based medicine format
TAZEGÜL G., ALHAN Ö., Kilic C. O., GÜLPINAR M. A.
MARMARA MEDICAL JOURNAL
, cilt.29, sa.1, ss.60-62, 2016 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2015
201528. Integrated and Contextual Basic Science Instruction in Preclinical Education: Problem-Based Learning Experience Enriched With Brain/Mind Learning Principles
GÜLPINAR M. A., Isoglu-Alkac U., YEGEN B.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.15, sa.5, ss.1215-1228, 2015 (SSCI)
2014
201429. Yükseköğretimi ve Tıp Fakültelerini Yeniden Düşünme Yarını Planlama
GÜLPINAR M. A.
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi , cilt.4, ss.156-166, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201430. Learning Styles of Preclinical Medical Students
Gulpinar M. A.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.29, sa.3, ss.68-80, 2014 (SSCI)
2009
200931. A course, 'The Human in Medicine', as an example of a preclinical medical humanities program: A summary of 7 years
GÜLPINAR M. A., Akman M., User I.
MEDICAL TEACHER
, cilt.31, sa.10, 2009 (SCI-Expanded)
2009
200932. LEARNING CLIMATES CAN BE IMPROVED BY USING THE PRINCIPLES OF BRAIN/MIND BASED LEARNING: THE IMPACT OF HEMISPHERIC PREFERENCES
YEGEN B., GÜLPINAR M. A., Isoglu-Alkac U.
JOURNAL OF PHYSIOLOGICAL SCIENCES
, cilt.59, ss.446, 2009 (SCI-Expanded)
2007
200733. Merkezi Tıp Eğitimi Sınavı METES
GÜLPINAR M. A.
Marmara Medical Journal , cilt.20, ss.137-143, 2007 (Scopus)
2006
200634. Temel Hekimlik Uygulamalarının Öğretilmesi İçin Bir Program Modeli Klinik Uygulamaya Giriş
ÜNALAN G. P., SAKARYA S., ÇİFÇİLİ S. S., UZUNER A., AKMAN M., GÜLPINAR M. A.
Tıp Eğitimi dünyası , cilt.22, ss.10-16, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200535. Interactive lecturing for meaningful learning in large groups
Gulpinar M. A., Yegen B.
MEDICAL TEACHER
, cilt.27, sa.7, ss.590-594, 2005 (SCI-Expanded)
2005
200536. Acute stress ameliorates colitis via central corticotropin-releasing factor and serotonin (5-HT)-3 receptors
Gülpınar M. A., Özbeyli D., Arbak S., Yegen B.
Turkish Journal of Medical Sciences
, cilt.35, sa.1, ss.13-19, 2005 (SCI-Expanded)
2004
200437. The physiology of learning and memory: Role of peptides and stress
Gulpinar M. A., Yegen B.
CURRENT PROTEIN & PEPTIDE SCIENCE
, cilt.5, sa.6, ss.457-473, 2004 (SCI-Expanded)
2004
200438. Anti-inflammatory effect of acute stress on experimental colitis is mediated by cholecystokinin-B receptors
Gulpinar M. A., Ozbeyli D., Arbak S., Yegen B.
LIFE SCIENCES
, cilt.75, sa.1, ss.77-91, 2004 (SCI-Expanded)
2004
200439. What Do We Know About the Anxieties of StudentsStarting Clinical Studies
SAKARYA S., SARIKAYA Ö., Keklik D., GÜLPINAR M. A.
JIAMSE , cilt.14, ss.28-33, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200440. İletişim Becerileri: İçerik ve Değerlendirme
SARIKAYA Ö., UZUNER A., GÜLPINAR M. A., Keklik D., SAKARYA S.
Tıp Eğitimi Dünyası , cilt.14, sa.14, ss.27-36, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200441. What do we know about anxieties of students starting clinical studies
SAKARYA S., SARIKAYA Ö., EMİN DEVRİM K., GÜLPINAR M. A.
Medical Science Educator , sa.14, ss.28-33, 2004 (Scopus)
2004
200442. İletişim Becerileri Eğitimi İçerik ve Değerlendirme
SARIKAYA Ö., UZUNER A., GÜLPINAR M. A., KEKLİK D., SAKARYA S.
Tıp Eğitimi Dünyası , cilt.14, ss.28-37, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
200343. Hypertension module: An interactive learning tool in physiology
İşman Ç., Gülpınar M. A., Kurtel H., Alican Y. İ., Yeğen B. Ç.
ADVANCES IN PHYSIOLOGY EDUCATION
, cilt.27, ss.53-61, 2003 (SCI-Expanded)
2003
200344. What do we know about the anxieties of new clinical students?
Kalaca S., Sarikaya Ö., Keklik D., Gulpinar M. A.
MEDICAL EDUCATION
, cilt.37, sa.4, ss.390, 2003 (SCI-Expanded)
2002
200245. Biliary decompression reduces the susceptibility to ethanol-induced ulcer in jaundiced rats
Cingi A., Ahiskali R., Oktar B., Gulpinar M. A., Yegen C., Yegen B.
Physiological Research
, cilt.51, sa.6, ss.619-627, 2002 (SCI-Expanded, Scopus)
2002
200246. Endothelin receptor blockers reduce I/R-induced intestinal mucosal injury: role of blood flow
Oktar B., Gulpinar M. A., Bozkurt A., Ghandour S., Cetinel S., Moini H., et al.
AMERICAN JOURNAL OF PHYSIOLOGY-GASTROINTESTINAL AND LIVER PHYSIOLOGY
, cilt.282, sa.4, 2002 (SCI-Expanded)
2002
200247. Enterogastric brake in rats with segmental bowel resection: Role of capsaicin-sensitive nerves
Topcu T., Gulpinar M. A., Isman C., Yegen B., Yegen C.
Clinical and Experimental Pharmacology and Physiology
, cilt.29, ss.68-72, 2002 (SCI-Expanded)
2002
200248. Öğrencilerin Sesini Dinlemek Eğitimin Öğrenciler Tarafından Değerlendirilmesi
SARIKAYA Ö., GÜLPINAR M. A., KEKLİK D., KALAÇA S.
Tıp Eğitimi Dünyası , cilt.9, ss.6-12, 2002 (Hakemli Dergi)
2001
200149. Beneficial effects of glycocholic acid (GCA) on gut mucosal damage in bile duct ligated rats
Oktar B., Gülpınar M. A., Ercan F., Cingi A., Alican Y. İ., Yeğen B. Ç.
INFLAMMATION
, cilt.25, ss.311-318, 2001 (SCI-Expanded, Scopus)
2001
200150. The anti-inflammatory effect of central CCK-8s administration on experimental colitis in rats: role of central corticotropin-releasing factor (CRF), serotonin (5-HT3) and cholecystokinin (CCK)-B receptors
Gulpinar M. A., Yegen B.
JOURNAL OF PHYSIOLOGY-LONDON
, cilt.533, 2001 (SCI-Expanded)
2001
200151. The role of corticotrophin-releasing factor (CRF), serotonin (5-HT) and cholecytokinin (CCK) in the pathogenesis of stress-induced experimental colitis
Gulpinar M. A., Ozbeyli D., Arbak S., Yegen B.
GASTROENTEROLOGY
, cilt.120, sa.5, 2001 (SCI-Expanded)
2001
200152. Beneficial effects of glycocholic acid (GCA) an gut mucosal damage in bile duct ligated (BDL) rats
Oktar B., Gulpinar M. A., Ercan F., Cingi A., Alican I., Yegen B.
GASTROENTEROLOGY
, cilt.120, sa.5, 2001 (SCI-Expanded, Scopus)
2000
200053. Glucose-induced 'ileal brake' on gastric emptying: role of capsaicin-sensitive vagal fibres, and adrenergic and glucagon-like peptide-1 receptors
Bozkurt A., Gulpinar M. A., Deniz M., Coskun T., Imeryuz N., Ulusoy N., et al.
JOURNAL OF PHYSIOLOGY-LONDON
, cilt.526, 2000 (SCI-Expanded)
2000
200054. Glucagon-like peptide (GLP-1) is involved in the central modulation of fecal output in rats
Gulpinar M. A., Bozkurt A., Coskun T., Ulusoy N., Yegen B.
AMERICAN JOURNAL OF PHYSIOLOGY-GASTROINTESTINAL AND LIVER PHYSIOLOGY
, cilt.278, sa.6, 2000 (SCI-Expanded)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. THE EFFECT OF LONG TERM ART WORKSHOPS ON THE EMOTIONAL STATES OF CLINICAL PERIOD MEDICAL STUDENTS
Gülpınar M. A., Emre Erzeybek Ö., Usanma Koban B.
International Conference on Advances in Social Sciences, Education and Humanities (ICASSEH), İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Eylül 2024, ss.1, (Özet Bildiri)
2023
20232. Experiences of family medicine residency and family medicine educators during treatment planning of diseases coded with diagnosis and treatment in the National Core Education Programme
TERZİOĞLU BEBİTOĞLU B., Doğanç F. B., SARGIN M., GÜLPINAR M. A.
22nd International Eastern Mediterranean Family Medicine Congress, Adana, Türkiye, 11 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
2022
20223. Understanding Clinical Education and Healt Care Processes Through Metaphors
Saraçoğlu M., Yıldız İnanıcı S., Gülpınar M. A.
International Conference on Medical and Health Sciences, Antalya, Türkiye, 17 - 20 Kasım 2022, ss.11, (Özet Bildiri)
2022
20224. Klinik Eğitimde Sanat Atölyeleri ve Düşünümler
EMRE Ö., SARAÇOĞLU M., GÜLPINAR M. A.
UTEK22 Tıp Eğitimi Kongresi, 19-22 Mayıs, 2022, Samsun, Türkiye, 19 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
20225. Anlatı Tıbbı Seçmeli Programının Değerlendirilmesi: Bir Nitel Değerlendirme Örneği
SARAÇOĞLU M., LAYIK M. E., GÜLPINAR M. A.
UTEK22 Tıp Eğitimi Kongresi, 19-22 Mayıs, 2022, Samsun, Türkiye, 19 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
20226. Kliniğin Duyguları ve Duyguların Bağlamı: Etnografi Desenli Çalışma
SARAÇOĞLU M., YILDIZ İNANICI S., GÜLPINAR M. A.
UTEK22 Tıp Eğitimi Kongresi, 19-22 Mayıs, 2022, Samsun, Türkiye, 19 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
20227. The Emotions Experienced by Family Medicine Residents and Final Year Medical Students During Their Patient Encounters: A Qualitative Study
TANRIÖVER Ö., PEKER Ş., HIDIROĞLU S., KİTAPÇIOĞLU D., YILDIZ İNANICI S., KARAMUSTAFALIOĞLU N., et al.
94th EGPRN Meeting, 12-15 May 2022, İstanbul, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2022, ss.127, (Özet Bildiri)
2021
20218. Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Pandemi Sırasında Yaşadıkları Duyguları, Duygu Düzenleme Stratejileri ve Stresle Başa Çıkma Yolları
TANRIÖVER Ö., PEKER Ş., HIDIROĞLU S., KİTAPÇIOĞLU D., GÜLPINAR M. A.
5. Uluslararası, 23. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, Türkiye, 13 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
20219. ''Evaluation of Simulation Based Education Clinical Preparation Program for Unstable Patient Management
Kitapçıoğlu D., Yaylacı S., Yıldız İnanıcı S., Aksoy M. E., Gülpınar M. A.
12th International Multi-Conference on Complexity, Informatics and Cybernetics: IMCIC 2021, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 12 Mart 2021, cilt.2, ss.119-123, (Tam Metin Bildiri)
2019
201910. Reflective education/research process and reflective supervision
Gülpınar M. A.
ORPHEUS WORKSHOP ON PhD SUPERVISION ON BIOMEDICINE AND HEALTH SCIENCES, İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2019, (Yayınlanmadı)
2019
201911. Tıp Fakültelerinin Ulusal ÇEP-2014’e Yönelik Görüşleri ve Deneyimleri
Akturan S., Gülpınar M. A., Gürpınar E., Arıcı D. S.
Ulusal Tıp Eğitimi Sempozyumu UTES 2019 Eskişehir Osman Gazi Ü. Eskişehir, Eskişehir, Türkiye, 10 - 12 Nisan 2019, ss.156-157, (Özet Bildiri)
2019
201912. Klinik Eğitimlerimizin Mizahi Refleksiyonları: Nasreddin Hoca’nın yolu kliniğe, klinik eğitimin yapıldığı oturumlara düşerse
Gülpınar M. A.
Ulusal Tıp Eğitimi Sempozyumu 2019, Eskişehir, Türkiye, 10 - 12 Nisan 2019, ss.8, (Özet Bildiri)
2019
201913. Klinikte öğrenme ve ölçme-değerlendirmeye ilişkin genel bir çerçeve
Gülpınar M. A.
Ulusal Tıp Eğitimi Sempozyumu 2019, Eskişehir, Türkiye, 10 - 12 Nisan 2019, ss.18-19, (Özet Bildiri)
2018
201814. İnsan ve Eğitimi Üzerine Yeni Bir Anlam Çerçevesi
GÜLPINAR M. A.
X. Uluslararası Canik Sempozyumu - Hedefe Doğru İnsan, Samsun, Türkiye, 13 - 15 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
201715. Sağlık, Eğitim ve Felsefe Karşılaşmaları, Felsefi Karşılaşmalar: Seçili Metinler Üzerinden Reflektif Okuma ve Yazım
GÜLPINAR M. A.
Ulusal Tıp Eğitimi Sempzoyumu 2017, Türkiye, 15 - 17 Mart 2017, ss.116, (Özet Bildiri)
2017
201716. Araştırma Programları ve Öğrenci Araştırmaları: Öğrenme ve Değerlendirme Yöntemleri
GÜLPINAR M. A., SAKARYA S.
Ulusal Tıp Eğitimi Sempozuymu 2017, Antalya, Türkiye, 15 - 17 Mart 2017, ss.20-28, (Tam Metin Bildiri)
2016
201617. Development of a Standardized Training Program for Team Members of Hospital Based Child Centers in Turkey
DAĞLI E. T., İNANICI M. A., ŞAHİN DAĞLI F., GÜLPINAR M. A.
21. ISPCAN International Congress on Child Abuse and Neglect, Calgary, Kanada, 28 - 31 Ağustos 2016, ss.317, (Özet Bildiri)
2015
201518. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Çekirdek Eğitim Programı 2014 Tıp Eğitiminde Ulusal Çerçeve
GÜLPINAR M. A., GÜRPINAR E., SONGUR A., VİTRİNEL A.
International Conference on Quality in Higher Education, ICQH 2015, Sakarya, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, ss.333-337, (Tam Metin Bildiri)
2015
201519. Nasreddin Hoca Fıkralarında İnsan ve Eğitimi Üzerine Bir Deneme Anahtar İçimizde
GÜLPINAR M. A.
TSV 2023 | Medeniyet İnşası Türkiye Vizyonu Uluslararası Kongresi, 5 - 06 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201520. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Profesyonelliğe Yönelik Gelişim ve Danışmanlık Programı
SARIKAYA Ö., GÜVEN T., SERT G., GÖRKEY Ş., AKMAN M., GÜLPINAR M. A.
TEPDAD Tıp Eğitiminde İyi Uygulamalar Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 23 - 24 Ekim 2015
2012
201221. PROFESYONELLİK EĞİTİMİ AÇISINDAN TIBBIN ANA YAPISINI VE ÇERÇEVESİNİ YENİDEN DÜŞÜNMEK
Gülpınar M. A.
Değişen Dünyada Bitoetik. Uluslararası Katılımlı Türkiye Biyoetik Derneği VII. Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Ekim 2012, ss.66-72, (Tam Metin Bildiri)
2011
201122. Teaching Worhshop: Integration of physiology learning in clinical settings.
GÜLPINAR M. A., ERDOĞAN Ş., KASIMAY ÇAKIR Ö., KOYLU E. O., ÖZTÜRK L., YEGEN B.
Turkish-FEBS Physiology Congress, 3 - 07 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201123. Yükseköğretimin Değişen Paradigması ve Eğitimde Üç C Yaklaşımı
GÜLPINAR M. A.
Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar (UYK-2011), İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2011, cilt.2, ss.1589-1596, (Tam Metin Bildiri)
2019
201924. An Instructional Programme Design Experience For Anesthesia Technicianship:Analysis
Gayef A., Gülpınar M. A., Küdür Çırpan F., Gürer A.
AMEE 2010, Glasgow, Birleşik Krallık, 4 - 08 Ekim 2019, ss.249, (Özet Bildiri)
2019
201925. Rethinkg large group lectures: How far in this format?
AKTURAN S., SEVİM M., ERZİK C., YEĞEN B., GÜLPINAR M. A.
Kuşadası Aydın, Türkiye, 31 Ekim - 03 Kasım 2019, cilt.227, ss.126, (Özet Bildiri)
2007
200726. Art in Medical Education: A Way to Understand Individual Human Stories Are we really curious about our patient's human nature?
Çifçili S. S., Akman M., Gülpınar M. A., Sakarya S.
Symposium: Exchanging Teaching Experience, Dubrovnik, Hırvatistan, 27 - 28 Nisan 2007, ss.1, (Özet Bildiri)
2001
200127. The Role of Corticotrophin-Releasing Factor (CRF), Serotonin (5-HT) and Cholecytoklnln (CCK) in the Pathogenesis of Stress-Induced Experimental Colitis
GÜLPINAR M. A., ÖZBEYLİ D., ARBAK S., YEGEN B.
DDW 2001, Atlanta, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 23 Mayıs 2001, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2019
20191. KIRILGAN GRUPLAR, ÖZELLİKLİ DURUMLAR VE ADLİ GÖRÜŞME SÜREÇLERİ
EVİNÇ Ş. G., FOTO ÖZDEMİR D., GÜLPINAR M. A., SEZGİN A. U.
ADALET BAKANLIĞI & UNICEF, Ankara, 2019
2019
20192. ADLİ GÖRÜŞME ÖRNEK UYGULAMALARI
EVİNÇ Ş. G., GÜLPINAR M. A., FOTO ÖZDEMİR D.
ADALET BAKANLIĞI & UNICEF, Ankara, 2019
2018
20183. Dünden Bugüne Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde Uygulanan Tıp Eğitimi Programı
GÜLPINAR M. A.
Dünden Bugüne Türkiye'de Uygulanan Tıp Eğitim Program Örnekleri, Erol Gürpınar, Editör, Türkiye Klinikleri, Manakara, ss.44-56, 2018
2014
20144. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Çekirdek Eğitim Programı 2014
GÜLPINAR M. A., GÜRPINAR E., SONGUR A., AYÇA V.
Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2014
Desteklenen Projeler
2021 - 2024
2021 - 2024Rol Modellere Ilişkin Çoklu Anlatılar ve Klinik Dönem Tıp Öğrencilerinin Profesyonel Kimlik Oluşum Süreçleri: Anlatı Desenli Çalışma
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
(Proje Özeti)
(Proje Sonuç Raporu)
Gülpınar M. A., Akturan S.(Yürütücü)
2022 - 2023
2022 - 2023Klinik Eğitimde Sanat Atölyelerinin Mezuniyet Öncesi Ve Sonrası Tıp Öğrencilerinin Duygu Durumları Üzerindeki Etkileri
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
(Proje Özeti)
Gülpınar M. A., Emre Ö. (Yürütücü)
2014 - 2015
2014 - 2015Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Ölçme ve Değerlendirme Laboratuarının Yapılandırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Gülpınar M. A. (Yürütücü), Karademir B.
2006 - 2008
2006 - 2008Probleme Dayalı Öğrenmeye Göre Geliştirilmiş Öğretim Programlarının Beyin Zihin Temelli Öğrenme İlkelerine Göre Yeniden Düzenlenmesi Farklı Hemisfer Eğilimli Öğrencilerin Bu Programlardaki Performansları ve Elektrofizyolojik Değerlendirme TUBİTAK Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Grubu SOBAG 106K046
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Gülpınar M. A., Yeğen B.(Yürütücü), İşoğlu-Alkaç Ü.
Bilimsel Danışmanlıklar
2012 - 2025
2012 - 2025Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
Mü-DAÜ Ulusal Ortak Tıp Programı
Marmara Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Bölümü, Türkiye
2022 - 2022
2022 - 2022Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
Eğitim Bakanlığı
Marmara Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Bölümü, Türkiye
2018 - 2020
2018 - 2020Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
Medipol Üniversitesi Tıp Fakültesi
Marmara Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Bölümü, Türkiye