Prof. Dr. AYDAN AYDIN


Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

Zihin Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Temel Bilimler (Sci)


Avesis Araştırma Alanları: Temel Bilimler

Metrikler

Yayın

76

Yayın (WoS)

8

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

66

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

52

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

48

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

30

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

65

Proje

4

Tez Danışmanlığı

22

Açık Erişim

15
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

İlk orta ve lise öğrenimini İstanbul da tamamladıktan sonra, 1992 yılında Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Zihinsel Engelliler Öğretmenliğinden mezun olmuştur.  Mezun olduktan sonra MEB e bağlı özel eğitim okulu ve özel eğitim sınıflarında, dokuz yıl özel eğitim sınıf öğretmeni olarak çalışmıştır. Yüksek lisansını Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yetişkin Eğitiminde 2002 yılında tamamladıktan sonra da, aynı üniversitede Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünde doktorasını 2008 yılında tamamlamıştır. 2001 yılından beri Marmara Üniversitesi Özel Eğitim Bölümünde görev yapmaktadır.

Yaklaşık yirmi beş yıldır yoğun olarak otistik çocuklar ve aileleri ile çalışmaktadır. İlgi alanları, otizm, iletişim, oyun ve aile eğitimidir.  “Otizm’de İlk Adım”, “ Her Çocuk Oynar”, “Oyun, Dil ve Düşünce” ve “Özel Eğitim Sınıflarında Sınıf Yönetimi”, "Vaka Örnekleriyle  Otizmde II.Adım isimli kitapların yazarıdır. Ayrıca zihin engelli ve otistik çocuklar ile ilgili çeşitli araştırma ve makaleleri bulunmaktadır

Eğitim Bilgileri

2003 - 2008

2003 - 2008

Doktora

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye

1999 - 2002

1999 - 2002

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Halk Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

1988 - 1992

1988 - 1992

Lisans

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2008

2008

Doktora

Sembolik oyun testi'nin Türkçe'ye uyarlanması ve okul öncesi dönemdeki normal, otistik ve zihin engelli çocukların sembolik oyun davranışlarının karşılaştırılması

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2002

2002

Yüksek Lisans

Otistik çocuk sahibi annelerine yönelik bir eğitim programı modeli

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Halk Eğitimi (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Temel Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2011 - Devam Ediyor

2011 - Devam Ediyor

Yrd. Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2001 - 2011

2001 - 2011

Öğretim Görevlisi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

Yönetimsel Görevler

2012 - 2016

2012 - 2016

Bölüm Başkan Yardımcısı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

1997 - 2001

1997 - 2001

Özel eğitim öğretmeni

Maltepe Güzide Yılmaz İlköğretim Okulu, Özel eğitim öğretmeni

1997 - 2001

1997 - 2001

Özel eğitim öğretmeni

TODEV Türkiye Otistiklere Destek ve Eğitim Vakfı, Özel eğitim öğretmeni

1992 - 1999

1992 - 1999

Özel eğitim öğretmeni

İçgörü Terapi Merkezi, Özel eğitim öğretmeni

1992 - 1997

1992 - 1997

Özel eğitim öğretmeni

Şişli Saadet Ana ve İlk Meslek Okulu , Özel eğitim öğretmeni

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Otistik Çocuklar

Lisans

Lisans

Özel Eğitimde Sınıf Yönetimi

Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi

Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozuklugu

Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması I

Otizm Spektrum Bozukluğunda Temel Becerilerin Kazandırılması

Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi

Özel Eğitimde Aile Eğitimi

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (29)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (2)
Scopus (7)
TRDizin (14)
Diğer Yayınlar (10)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

2. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Genç Yetişkinlerin Ebeveynlerinin Yaşam Deneyimleri

AYDIN A., DURHAN T.

8th Internatıonal Educatıon And Innovatıve Scıences Congress, Ankara, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. Otizm Spektrum Bozukluğu Tanılı Çocuğu Olan Ebeveynlerin Covıd-19 Sürecinde Eğitim Ve Çevrimiçi (Uzaktan) Eğitim Deneyimleri

AYDIN A., DEMİRKIRAN T.

8th Internatıonal Educatıon And Innovatıve Scıences Congress, Ankara, Türkiye, 24 - 20 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. ZİHİN ENGELLİ BİREYLERİN EBEVEYNLERİNİN EBEVEYNLİK ALGILARI İLE UMUT DÜZEYLERİ VE SOSYAL DESTEK ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

AYDIN A., AKIN E.

VI th INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2496-2526, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

10. Investigating the Relationship among the Levels of Special Education Teacher Candidates Cognitive Flexibility Creativity and Empathy

AYDIN A., ŞAHSUVAROĞLU N. T.

International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), Antalya, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

11. The Determination of Views of Mental Retardation Practicum Students about the Community Services Course

ŞAHSUVAROĞLU N. T., AYDIN A., ARSLANTÜRK EGİN C. T.

International Humanities and Social Science Conference, Berlin, Almanya, 19 - 22 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

12. The Determination of Views of Mental Retardation Practicum Students about the Community Services Course

ŞAHSUVAROĞLU N. T., AYDIN A., ARSLANTÜRK C. T.

International Humanities and Social Science Conference, Berlin, Almanya, 19 - 22 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

13. Otistik Çocuk Ebeveynlerinin Oyun ile Oyuncak Seçimi ve Oyun Oynamak Hakkında Görüşleri

AYDIN A.

Uluslararası Oyun Ve Oyuncak Kongresi, Erzurum, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2015, cilt.1, ss.148-158, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

14. Development Of Preschool Children s Communication Skills Assessment Scale Educator Form

AYDIN A.

International Conference On İnterdisciplinary Resarch In Education, Milan, İtalya, 29 - 31 Ekim 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

15. Otistik Çocukların Normal Gelişim Gösteren Kardeşlerinin Yaşadıkları Sorunlar

AYDIN A.

24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trakya Üniversitesi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

16. A comparison of the alexithymia, self-compassion and humour characteristics of the parents with mentally disabled and autistic children

AYDIN A.

5th International Conference on New Horizons in Education (INTE), Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.174, ss.720-729, (Tam Metin Bildiri) identifier

2014

2014

17. Öğretmen Adaylarının Mizah Tarzları ile Kaygı Ve Öz Duyarlık Düzeylerinin Belirlenerek Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

AYDIN A.

I st Eurasian Educational Research Congress, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

18. An Investigation Of The Relationship Between Self Compassion Humorand Alexithymic Characteristics Of Parents With Autistic Children

AYDIN A.

International Journal on New Trends in Education and Their Implications (IJONTE), 24 - 26 Nisan 2014, cilt.5, ss.145-159, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

19. Otizmi Olan Çocukla Özel Eğitim Uzmanı Nasıl Çalışır

AYDIN A.

Uluslararası Katılımlı Konya Otizm Günleri, Konya, Türkiye, 28 - 30 Kasım 2013, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

21. Relationship Between Social Skills and Articulation Levels Of Children With ıntellectual Disability

AYDIN A., ŞAHSUVAROĞLU N. T.

2. International Conference on Interdisciplinary Research Education, Girne, Kıbrıs (Kktc), 30 Ocak - 01 Şubat 2013

2012

2012

22. Otizmdeki Özel Eğitim Modellerine Eleştirel Bakış ve Karşılaştırma

AYDIN A.

Uluslararası Katılımlı Otizm Kongresi, İzmir, Türkiye, 25 - 28 Kasım 2012, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2012

2012

23. Teacher Canditates Attitudes towards Inclusion Education and Comparison of Self Compassion Levels

AYDIN A., KUZU S.

International Counseling and Education Conference (ICEC2012), İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

24. Behaviors Perceived As Mobbing By The Instructors Assigned İn Special Education Institutions

AYDIN A., OTRAR M., ŞAHSUVAROĞLU N. T.

World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.4858-4863, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

25. Otizm Ve Otistik Çocuklar

AYDIN A.

İstanbul Kültür Üniversitesi Öğrenme Ve Öğrenme Bozuklukları II. Eğitim Psikolojisi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 18 - 19 Nisan 2009, ss.69-74, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

26. CP li Çocuklar Ve Aile Eğitimi

AYDIN A.

VIII. Cerebral Palsi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 10 Ekim 2008, (Özet Bildiri)

2007

2007

27. Davranış Problemleri İle Başetme

AYDIN A.

Harbiye Askeri Müzesi., İstanbul, Türkiye, 6 - 09 Aralık 2007, (Özet Bildiri)

2006

2006

28. 5 yaş grubu çocuklar için hazırlanmış aile katılımlı dil eğitimi programının dil gelişimine etkisinin incelenmesi

ZEMBAT R., AYDIN A., Gülayduman H.

Avrupa Birliği Sürecinde Okul Öncesi Eğitimin Bugünü ve Geleceği Sempozyumu (Uluslararası Katılımlı), Girne, Kıbrıs (Kktc), 27 - 30 Haziran 2006, cilt.2, ss.141-154, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

29. Özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin tükenmişlik duygusu üzerine karşılaştırmalı bir inceleme

Kulaksızoğlu A., Dilmaç B., AYDIN A.

Uluslararası Katılımlı 2000’li Yıllarda 1. Öğrenme Ve Öğretme Sempozyumu, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Bildiri Özetleri Kitabı, 29 - 31 Mayıs 2002, ss.417, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

Kitaplar

2019

2019

3. Erken Çocukluk Özel Eğitiminde Oyun

AYDIN A.

Özel Gereksinimli Çocuklar: Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitim, Prof. Dr. Yeşim Fazlıoğlu,Dr. Öğr. Üyesi Hatice ŞENGÜL ERDEM,, Editör, Vize yayıncılık, Ankara, ss.301-329, 2019

2018

2018

4. Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Çocuklar

Aydın A.

Öğretmelik Programları için Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Necate BAYKOÇ, Editör, İZGE Yayıncılık, Ankara, ss.232-260, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

5. Özel Eğitimde Oyun ve Müzik

Aydın A. (Editör)

Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2017

2017

2017

6. Oyun Nedir?, Neden Önemlidir, Yararları Nelerdir?

Aydın A., Azkeskin K., Güven G., Derya K., Karaaslan Ö., Ergin G., et al.

Özel Eğitimde Oyun ve Müzik, Aydan AYDIN, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-19, 2017

2016

2016

7. Zihin engelli ve otistik çocuklarda davranış değiştirme

AYDIN A.

Farklı Gelişen Çocuklar, Prof. Dr. Adnan Kulaksızoğlu, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.149-163, 2016

2016

2016

8. Otistik Çocukla İletişim

AYDIN A.

Farklı Gelişen Çocuklar, Prof. Dr. Adnan Kulaksızoğlu, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.233-245, 2016

2016

2016

9. Investigating the Relationship Among the Levels of Special Education Teacher Candidates Cognitive Flexibility, Creativity and Empathy

ŞAHSUVAROĞLU N. T., AYDIN A.

Strategic Researches on Social Science Multidisciplinary Approach, Ömer Kürşad Tüfekci, Editör, Lambert Academic Publishing, Saarbrücken, ss.3-20, 2016

2016

2016

10. Serabral Palsili Çocuklar ve Eğitimleri

AYDIN A.

Serabral Palsi Aile Rehberi, , Editör, Boyut, ss.24-36, 2016

2015

2015

11. Özel Eğitim Sınıflarında Sınıf Yönetimi

AYDIN A.

Vize yayıncılık, Ankara, 2015 Sürdürülebilir Kalkınma

2011

2011

12. Her Çocuk Oynar

AYDIN A.

Eğiten Kitap, Ankara, 2011

2011

2011

13. Otistik Çocuklar ve Ergenlerin Hakları

Aydın A.

Engelli Çocuk ve Engellerin Hakları Hak, Engel Tanımaz, Adnan KULAKSIZOĞLU, Editör, Çocuk Vakfi Yayınları, İstanbul, ss.197-221, 2011 Creative Commons License

2010

2010

15. Otistik Çocuklar ve Eğitimleri

Aydın A.

Öğretmenlik Programı için Özel Eğitim, , Editör, Gündüz, Ankara, ss.232-254, 2010 Sürdürülebilir Kalkınma

2004

2004

16. Özel Eğitim

Aydın A.

Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Cengiz KARAGÖZOĞLU,İsmet KEMERTAŞ, Editör, Birsen Yayınevi, İstanbul, ss.261-271, 2004 Creative Commons License

2003

2003

17. Otizmde İlk Adım

AYDIN A.

Epsilon, İstanbul, 2003

Bilimsel Danışmanlıklar

2012 - 2017

2012 - 2017

Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık

Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 46

h-indeksi (WOS): 2

Jüri Üyelikleri

Eylül-2019

Eylül 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Maltepe Üniversitesi

Haziran-2019

Haziran 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Marmara Üniversitesi

Mayıs-2019

Mayıs 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Marmara Üniversitesi

Mayıs-2019

Mayıs 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Marmara Üniversitesi

Ekim-2018

Ekim 2018

Doktora Yeterlik Sınavı

- Marmara Üniversitesi

Şubat-2018

Şubat 2018

Doktora Yeterlik Sınavı

- Marmara Üniversitesi