Biyografi
İlk orta ve lise öğrenimini İstanbul da tamamladıktan sonra, 1992
yılında Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Zihinsel Engelliler
Öğretmenliğinden mezun olmuştur. Mezun
olduktan sonra MEB e bağlı özel eğitim okulu ve özel eğitim sınıflarında, dokuz
yıl özel eğitim sınıf öğretmeni olarak çalışmıştır. Yüksek lisansını Marmara
Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yetişkin Eğitiminde 2002 yılında
tamamladıktan sonra da, aynı üniversitede Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünde
doktorasını 2008 yılında tamamlamıştır. 2001 yılından beri Marmara Üniversitesi
Özel Eğitim Bölümünde görev yapmaktadır.
Yaklaşık yirmi beş yıldır yoğun olarak otistik çocuklar ve aileleri ile çalışmaktadır. İlgi alanları, otizm, iletişim, oyun ve aile eğitimidir. “Otizm’de İlk Adım”, “ Her Çocuk Oynar”, “Oyun, Dil ve Düşünce” ve “Özel Eğitim Sınıflarında Sınıf Yönetimi”, "Vaka Örnekleriyle Otizmde II.Adım isimli kitapların yazarıdır. Ayrıca zihin engelli ve otistik çocuklar ile ilgili çeşitli araştırma ve makaleleri bulunmaktadır
Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2003 - 2008
2003 - 2008Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye
1999 - 2002
1999 - 2002Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Halk Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1988 - 1992
1988 - 1992Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
Sembolik oyun testi'nin Türkçe'ye uyarlanması ve okul öncesi dönemdeki normal, otistik ve zihin engelli çocukların sembolik oyun davranışlarının karşılaştırılması
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2002
2002Yüksek Lisans
Otistik çocuk sahibi annelerine yönelik bir eğitim programı modeli
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Halk Eğitimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Temel Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2001 - 2011
2001 - 2011Öğretim Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2012 - 2016
2012 - 2016Bölüm Başkan Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1997 - 2001
1997 - 2001Özel eğitim öğretmeni
Maltepe Güzide Yılmaz İlköğretim Okulu, Özel eğitim öğretmeni
1997 - 2001
1997 - 2001Özel eğitim öğretmeni
TODEV Türkiye Otistiklere Destek ve Eğitim Vakfı, Özel eğitim öğretmeni
1992 - 1999
1992 - 1999Özel eğitim öğretmeni
İçgörü Terapi Merkezi, Özel eğitim öğretmeni
1992 - 1997
1992 - 1997Özel eğitim öğretmeni
Şişli Saadet Ana ve İlk Meslek Okulu , Özel eğitim öğretmeni
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans
BETÜL KAT (2024)Otizm spektrum bozukluğu tanılı bireylere zihin kuramı becerilerinin öğretimi : Bir meta-analiz ve sistematik derleme çalışması
Aydın A. (Danışman)
B.Kat(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN GENÇ YETİŞKİNLERİN EBEVEYNLERİNİN YAŞAM DENEYİMLERİ
Aydın A. (Danışman)
T.DURHAN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
İlk yetişkinlik dönemindeki zihin yetersizliği olan bireylerin ailelerinin bu döneme uyum sürecinde yaşadıkları deneyimler ve gereksinimlerinin belirlenmesi
Aydın A. (Danışman)
R.CEBECİK(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Zihin yetersizliğine veya Otizm Spektrum Bozukluğuna sahip çocuğu olan ailelerin gereksinimleri ile katılımları arasındaki ilişkide algılanan sosyal desteğin aracı rolü
Aydın A. (Danışman)
T.ERSEL(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Otizm Spektrum Bozukluğu tanılı çocuğu olan ebeveynlerin COVID-19 sürecinde eğitim ve çevrimiçi (uzaktan) eğitim deneyimleri
Aydın A. (Danışman)
T.DEMİRKIRAN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Yetişkin zihinsel engelli bireylerin istihdam edilme durumlarına göre yaşam doyumu, sosyal destek ve öz yeterlilik düzeylerinin incelenmesi
Aydın A. (Danışman)
Ö.FARUK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğuna (OSB) yönelik toplumsal tutumlar ölçeği'nin Türkçe uyarlaması ve öğretmenlerin OSB'ye yönelik tutumlarının değerlendirilmesi
Aydın A. (Danışman)
S.BATUM(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Özel gereksinimli bireylerle çalışan öğretmenlerin bilişsel esneklik düzeyleri ile yaratıcılık ve empati düzeyleri arasındaki ilişki
AYDIN A. (Danışman)
E.POLATOĞLU(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Zihin Engelli Bireylerin Ebeveynlerinin Ebeveynlik Algıları ile Umut Düzeyleri ve Sosyal Destek Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: VAN İli Örneği
AYDIN A. (Danışman)
E.AKTAR(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Akran aracılı öğretim yönteminin normal gelişim gösteren bireylerin sosyal kabulüne ve özel gereksinimli bireylerin benlik saygısına etkisi
AYDIN A. (Danışman)
H.SELİMOĞLU(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Normal ve hafif düzeyde zihinsel engelli öğrencilerin zihin kuramı ve yürütücü işlevler alt boyutlarından soyut düşünme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Aydın A. (Eş Danışman), Sarı O.
E.BİÇER(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Otistik çocuk ebeveynlerinin geniş otizm fenotipi ve aleksitimi özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYDIN A. (Danışman)
T.Saraç(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Zihin engelliler sınıf öğretmenlerinin bilgisayar kaygı düzeyleri ile bilgisayar özyeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYDIN A. (Danışman)
M.ŞEN(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Otizmli çocukların normal gelişim gösteren kardeşlerinin yaşadıkları sorunlar
AYDIN A. (Danışman)
P.KALECİK(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Zihin engelli çocukların annelerinin çocuk yetiştirme tutumlarının çocukların sosyal becerilerine etkisinin değerlendirilmesi
AYDIN A. (Danışman)
O.İnan(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin empatik eğilim düzeylerinin çalıştıkları engel türüne ve bazı değişkenlere göre incelenmesi
AYDIN A. (Danışman)
N.NERGİS(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Normal ve zihin engelli ergenlerin empati düzeyi ile annelerinin empati düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYDIN A. (Danışman)
K.Açar(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Zihin engelli çocukların ebeveynlerinin çocuklarını kabul-red düzeyleri ile çocuk yetiştirme tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYDIN A. (Danışman)
A.Yamaç(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimine yönelik tutumları ve öz duyarlık düzeylerinin karşılaştırılması
AYDIN A. (Danışman)
S.KUZU(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Zihin engelli çocukların sosyal becerileri ile artikülasyon düzeyleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
AYDIN A. (Danışman)
A.ŞEN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Zihin engelliler öğretmenliği 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile kaygı düzeylerinin karşılaştırılması
AYDIN A. (Danışman)
E.TEKNECİ(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Özel eğitim öğretmen adaylarının öz duyarlık ve sürekli kaygı düzeylerinin belirlenmesi
AYDIN A. (Danışman)
U.Soyer(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Kaynaştırma Eğitimine Devam Eden I. ve II. Kademede Öğrenim Gören Özel Gereksinimli Öğrencilerin Okul Ortamlarında Maruz Kaldıkları Zorba Davranışların Belirlenmesi: Öğretmen Formu
Aydın A., çakar m.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.15, sa.1/28, ss.57-83, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20242. Kaynaştırma Eğitimine Devam Eden I. ve II. Kademede Öğrenim Gören Özel Gereksinimli Öğrencilerin Okul Ortamlarında Maruz Kaldıkları Zorba Davranışların Belirlenmesi: Öğretmen Formu
AYDIN A., Çakar M.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi , 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. The Relationship Between Disease Variables, Pain Coping, and Functional Status of Patients with Lower Extremity Lymphedema
Huseyinli L., AYDIN A., Altug D., Cakmak M., Tuncer O., Tuglu Y., et al.
Lymphology
, cilt.57, sa.2, ss.97-103, 2024 (Scopus)
2023
20234. Examining the Mediating Role of Mindful Parenting: A Study on the Relationship Between Parental Emotion Regulation Difficulties and Problem Behaviors of Children with ASD
AYDIN A.
JOURNAL OF AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISORDERS
, cilt.53, sa.5, ss.1873-1883, 2023 (SSCI)
2021
20215. Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Toplumsal Tutumlar Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması.
Aydın A., Batum S.
Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.1-24, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
20196. Özel Gereksinimli Çocuk Ebeveynlerinin Yaşamda Anlam Ve Kendilik Algılarının Psikolojik Dayanıklıklarına Etkisi
AYDIN A.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.9, ss.487-505, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20197. The Effect Of Peer-Tutoring Method On Social Acceptance And Self-Esteem Of Individuals With Intellectual Disabilities
Selimoğlu H., AYDIN A.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.34, sa.3, ss.639-658, 2019 (ESCI)
2018
20188. Zihin Engelli, Serebral Palsili ve Otizmli Çocuk EbeveynlerininPsikolojik Dayanıklılıkları ile Ebeveynlik AlgılarınınKarşılaştırılması
Aydın A., Arslantürk C. T.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.37, sa.171188, ss.171-188, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20179. Educational support in mainstreaming practices project: Evaluation of the effectiveness of paraprofessional education
AYDIN A., ERBAŞ D., GÖÇ S., ARSLANTÜRK C. T., ŞAHSUVAROĞLU N. T., ÖZDEMİR O.
New Trends IssuesProceedings on Humanities Social Sciences , cilt.4, sa.1, ss.670-680, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201710. Heterogeneity of subclinical autistic traits among parents of children with autism spectrum disorder: Identifying the broader autism phenotype with a data-driven method
Bora E., Aydın A., Sarac T., Kadak M. T., Köse S.
AUTISM RESEARCH
, cilt.10, ss.321-326, 2017 (SCI-Expanded)
2016
201611. Development of the Parent Form of the Preschool Children's Communication Skills Scale and Comparison of the Communication Skills of Children with Normal Development and with Autism Spectrum Disorder
AYDIN A.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.16, sa.6, ss.2005-2028, 2016 (SSCI)
2015
201512. Identifying The Relationship Of Teacher Candidates' Humor Styles With Anxiety And Self-Compassion Levels
AYDIN A.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, sa.59, ss.1-16, 2015 (ESCI)
2015
201513. ÖZEL EĞİTİM ALANINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ
AYDIN A., KARKAÇ N. N.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
, ss.43, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201414. Otistik Çocuk Ebeveynlerinin Geniş Otizm Fenotipi Ve Aleksitimi Özellikleri Arasındaki İlişki
Aydın A., Saraç T.
Dumlupınar University Journal of Social Sciences , sa.41, ss.297-307, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201415. Characteristics of Children Who Lost the Diagnosis of Autism: A Sample From Istanbul, Turkey
Mukaddes N. M., Tutkunkardaş M. D., Sarı O., Aydın A., Kozanoğlu P.
Autism Research and Treatment
, cilt.2014, ss.1-10, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201416. The Relations Between the Acceptance and Child Rearing Attitudes of Parents of Children with Mental Disabilities
Aydın A., Yamaç A.
Egitim Arastirmalari-Eurasian Journal Of Educational Research , cilt.54, ss.79-98, 2014 (SSCI)
2014
201417. Relationship Between Social Skills And Articulation Levels Of Children With Mental Disability
AYDIN A., SÖNMEZ ŞEN A.
The Journal Of Academic Social Science (ASOS) , cilt.2, ss.305-320, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201418. Zihin Engelliler Sınıf Öğretmenlerinin Bilgisayar Kaygı Düzeyleri İle Bilgisayar Özyeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
AYDIN A., ŞEN M.
Eğitim Teknolojileri Araştırma Dergisi , cilt.5, ss.1-29, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201419. Otistik Bireylerin Özellikleri İle Ebeveynlerinin Geniş Otizm Fenotipi Ve Aleksitimik Özelliklerinin İncelenmesi
Aydın A., Saraç T.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.41, ss.183-209, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201420. Zihinsel Yetersizliği Olan Çocukların Annelerinin Çocuk Yetiştirme Tutumlarının Çocukların Sosyal Becerilerine Etkisi
AYDIN A., SÖNMEZ O. İ.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.9, ss.149-168, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201321. Normal ve Zihin Engelli Ergenlerin Empati Becerileri ile Annelerinin Empati Becerilerİ
AYDIN A., Acar K.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.9, ss.301-314, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201322. Target of Education in Children With Autism A Better Autistic or a More Adaptable Individual
AYDIN A.
US-China Education Review B.
, cilt.3, ss.548-557, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201323. Teacher Candidates Attitudes Towards Inclusion Education and Comparison of Self compassion Levels
AYDIN A., Kuzu S.
US-China Education Review , cilt.3, ss.470-480, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201324. Zihin Engelliler Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları İle Kaygı Düzeyleri
AYDIN A., Tekneci E.
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi , cilt.3, ss.1-12, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201225. Sembolik Oyun Testi nin Türkçeye Uyarlanması
AYDIN A.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.12, ss.905-925, 2012 (SSCI)
2012
201226. Özel Eğitim Öğrencilerinin Öz Duyarlık Ve Sürekli Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi
AYDIN A., SOYER U.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.35, ss.5-18, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201227. Behaviors Perceived as Mobbing by The Instructors Assigned in Special Education Institutions
AYDIN A., OTRAR M., ŞAHSUVAROĞLU N. T.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , cilt.46, ss.4858-4863, 2012 (Hakemli Dergi)
2007
200728. Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Akran Öğretimine İlişkin İlköğretim Öğretmenlerinin Görüşleri
Güven Y., Aydın A.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.7, ss.415-432, 2007 (Hakemli Dergi)
2003
200329. Özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin tükenmişlik duygusu üzerine karşılaştırmalı bir inceleme
Kulaksızoğlu A., Dilmaç B., AYDIN A.
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.1, ss.15-27, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Kaynaştırma Eğitimine Devam Eden I. Ve II. Kademede Öğrenim Gören Özel Gereksinimli Öğrencilerin Okul Ortamlarında Maruz Kaldıkları Zorba Davranışların Belirlenmesi Ölçeği: Ebeveyn Formu
AYDIN A., Çakar M.
13. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi, Elazığ, Türkiye, 27 Şubat 2024, (Tam Metin Bildiri)
2023
20232. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Genç Yetişkinlerin Ebeveynlerinin Yaşam Deneyimleri
AYDIN A., DURHAN T.
8th Internatıonal Educatıon And Innovatıve Scıences Congress, Ankara, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
20233. Zihin Yetersizliğine Veya Otizm Spektrum Bozukluğuna Sahip Çocuğu Olan Ailelerin Gereksinimleri İle Katılımları Arasındaki İlişkide Algılanan Sosyal Desteğin Aracı Rolü
MUMCU T. E., AYDIN A.
10. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2023
20234. Ilk Yetişkinlik Dönemindeki Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin Ailelerinin Bu Döneme Uyum Sürecinde Yaşadıkları Deneyimler ve Gereksinimlerinin Belirlenmesi
Cebecik Akgül R., AYDIN A.
11. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi (UBCAK), Elazığ, Türkiye, 2 - 03 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
2023
20235. Otizm Spektrum Bozukluğu Tanılı Çocuğu Olan Ebeveynlerin Covıd-19 Sürecinde Eğitim Ve Çevrimiçi (Uzaktan) Eğitim Deneyimleri
AYDIN A., DEMİRKIRAN T.
8th Internatıonal Educatıon And Innovatıve Scıences Congress, Ankara, Türkiye, 24 - 20 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2021
20216. Yetişkin Zihinsel Engelli Bireylerin İstihdam Edilme Durumlarına Göre Yaşam Doyumu, Sosyal Destek Ve Öz Yeterlilik Düzeylerinin İncelenmesi
AR Ö. F., AYDIN A.
31. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2019
20197. ZİHİN ENGELLİ BİREYLERİN EBEVEYNLERİNİN EBEVEYNLİK ALGILARI İLE UMUT DÜZEYLERİ VE SOSYAL DESTEK ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
AYDIN A., AKIN E.
VI th INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2496-2526, (Tam Metin Bildiri)
2017
20178. Supporting educational support in mainstreaming practices: determination of the effectiveness of a paraprofessional educational program
AYDIN A., ERBAŞ D., GÖÇ S., ARSLANTÜRK C. T., ŞAHSUVAROĞLU N. T., ÖZDEMİR O.
9th World Conference on Educational Sciences, Nice, Fransa, 1 - 04 Şubat 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
20179. Supporting educational support in mainstreaming practises: Determination of the effectiveness of a paraprofessional education program
AYDIN A., ERBAŞ D., GÖÇ S., ARSLANTÜRK C. T., ŞAHSUVAROĞLU N. T., ÖZDEMİR O.
9th World Conference on Educational Sciences, 1 - 04 Şubat 2017, (Özet Bildiri)
2016
201610. Investigating the Relationship among the Levels of Special Education Teacher Candidates Cognitive Flexibility Creativity and Empathy
AYDIN A., ŞAHSUVAROĞLU N. T.
International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), Antalya, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201611. The Determination of Views of Mental Retardation Practicum Students about the Community Services Course
ŞAHSUVAROĞLU N. T., AYDIN A., ARSLANTÜRK EGİN C. T.
International Humanities and Social Science Conference, Berlin, Almanya, 19 - 22 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201612. The Determination of Views of Mental Retardation Practicum Students about the Community Services Course
ŞAHSUVAROĞLU N. T., AYDIN A., ARSLANTÜRK C. T.
International Humanities and Social Science Conference, Berlin, Almanya, 19 - 22 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
201513. Otistik Çocuk Ebeveynlerinin Oyun ile Oyuncak Seçimi ve Oyun Oynamak Hakkında Görüşleri
AYDIN A.
Uluslararası Oyun Ve Oyuncak Kongresi, Erzurum, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2015, cilt.1, ss.148-158, (Tam Metin Bildiri)
2014
201414. Development Of Preschool Children s Communication Skills Assessment Scale Educator Form
AYDIN A.
International Conference On İnterdisciplinary Resarch In Education, Milan, İtalya, 29 - 31 Ekim 2014, (Özet Bildiri)
2014
201415. Otistik Çocukların Normal Gelişim Gösteren Kardeşlerinin Yaşadıkları Sorunlar
AYDIN A.
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trakya Üniversitesi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201416. A comparison of the alexithymia, self-compassion and humour characteristics of the parents with mentally disabled and autistic children
AYDIN A.
5th International Conference on New Horizons in Education (INTE), Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.174, ss.720-729, (Tam Metin Bildiri)
2014
201417. Öğretmen Adaylarının Mizah Tarzları ile Kaygı Ve Öz Duyarlık Düzeylerinin Belirlenerek Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
AYDIN A.
I st Eurasian Educational Research Congress, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2014
201418. An Investigation Of The Relationship Between Self Compassion Humorand Alexithymic Characteristics Of Parents With Autistic Children
AYDIN A.
International Journal on New Trends in Education and Their Implications (IJONTE), 24 - 26 Nisan 2014, cilt.5, ss.145-159, (Tam Metin Bildiri)
2013
201319. Otizmi Olan Çocukla Özel Eğitim Uzmanı Nasıl Çalışır
AYDIN A.
Uluslararası Katılımlı Konya Otizm Günleri, Konya, Türkiye, 28 - 30 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2012
201220. Zihin Engelliler Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları İle Kaygı Düzeyleri
AYDIN A., Tekneci E.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012
2013
201321. Relationship Between Social Skills and Articulation Levels Of Children With ıntellectual Disability
AYDIN A., ŞAHSUVAROĞLU N. T.
2. International Conference on Interdisciplinary Research Education, Girne, Kıbrıs (Kktc), 30 Ocak - 01 Şubat 2013
2012
201222. Otizmdeki Özel Eğitim Modellerine Eleştirel Bakış ve Karşılaştırma
AYDIN A.
Uluslararası Katılımlı Otizm Kongresi, İzmir, Türkiye, 25 - 28 Kasım 2012, (Özet Bildiri)
2012
201223. Teacher Canditates Attitudes towards Inclusion Education and Comparison of Self Compassion Levels
AYDIN A., KUZU S.
International Counseling and Education Conference (ICEC2012), İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2012
201224. Behaviors Perceived As Mobbing By The Instructors Assigned İn Special Education Institutions
AYDIN A., OTRAR M., ŞAHSUVAROĞLU N. T.
World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.4858-4863, (Tam Metin Bildiri)
2009
200925. Otizm Ve Otistik Çocuklar
AYDIN A.
İstanbul Kültür Üniversitesi Öğrenme Ve Öğrenme Bozuklukları II. Eğitim Psikolojisi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 18 - 19 Nisan 2009, ss.69-74, (Tam Metin Bildiri)
2008
200826. CP li Çocuklar Ve Aile Eğitimi
AYDIN A.
VIII. Cerebral Palsi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 10 Ekim 2008, (Özet Bildiri)
2007
200727. Davranış Problemleri İle Başetme
AYDIN A.
Harbiye Askeri Müzesi., İstanbul, Türkiye, 6 - 09 Aralık 2007, (Özet Bildiri)
2006
200628. 5 yaş grubu çocuklar için hazırlanmış aile katılımlı dil eğitimi programının dil gelişimine etkisinin incelenmesi
ZEMBAT R., AYDIN A., Gülayduman H.
Avrupa Birliği Sürecinde Okul Öncesi Eğitimin Bugünü ve Geleceği Sempozyumu (Uluslararası Katılımlı), Girne, Kıbrıs (Kktc), 27 - 30 Haziran 2006, cilt.2, ss.141-154, (Tam Metin Bildiri)
2002
200229. Özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin tükenmişlik duygusu üzerine karşılaştırmalı bir inceleme
Kulaksızoğlu A., Dilmaç B., AYDIN A.
Uluslararası Katılımlı 2000’li Yıllarda 1. Öğrenme Ve Öğretme Sempozyumu, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Bildiri Özetleri Kitabı, 29 - 31 Mayıs 2002, ss.417, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2019
20192. Vaka Örnekleriyle Çocukluktan Ergenliğe OTİZMDE 2. ADIM
AYDIN A.
NOBEL Akademik Yayıncılık, 2019
2019
20193. Erken Çocukluk Özel Eğitiminde Oyun
AYDIN A.
Özel Gereksinimli Çocuklar: Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitim, Prof. Dr. Yeşim Fazlıoğlu,Dr. Öğr. Üyesi Hatice ŞENGÜL ERDEM,, Editör, Vize yayıncılık, Ankara, ss.301-329, 2019
2018
20184. Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Çocuklar
Aydın A.
Öğretmelik Programları için Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Necate BAYKOÇ, Editör, İZGE Yayıncılık, Ankara, ss.232-260, 2018
2017
20176. Oyun Nedir?, Neden Önemlidir, Yararları Nelerdir?
Aydın A., Azkeskin K., Güven G., Derya K., Karaaslan Ö., Ergin G., et al.
Özel Eğitimde Oyun ve Müzik, Aydan AYDIN, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-19, 2017
2016
20167. Zihin engelli ve otistik çocuklarda davranış değiştirme
AYDIN A.
Farklı Gelişen Çocuklar, Prof. Dr. Adnan Kulaksızoğlu, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.149-163, 2016
2016
20168. Otistik Çocukla İletişim
AYDIN A.
Farklı Gelişen Çocuklar, Prof. Dr. Adnan Kulaksızoğlu, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.233-245, 2016
2016
20169. Investigating the Relationship Among the Levels of Special Education Teacher Candidates Cognitive Flexibility, Creativity and Empathy
ŞAHSUVAROĞLU N. T., AYDIN A.
Strategic Researches on Social Science Multidisciplinary Approach, Ömer Kürşad Tüfekci, Editör, Lambert Academic Publishing, Saarbrücken, ss.3-20, 2016
2016
201610. Serabral Palsili Çocuklar ve Eğitimleri
AYDIN A.
Serabral Palsi Aile Rehberi, , Editör, Boyut, ss.24-36, 2016
2011
201113. Otistik Çocuklar ve Ergenlerin Hakları
Aydın A.
Engelli Çocuk ve Engellerin Hakları Hak, Engel Tanımaz, Adnan KULAKSIZOĞLU, Editör, Çocuk Vakfi Yayınları, İstanbul, ss.197-221, 2011
2010
201015. Otistik Çocuklar ve Eğitimleri
Aydın A.
Öğretmenlik Programı için Özel Eğitim, , Editör, Gündüz, Ankara, ss.232-254, 2010
2004
200416. Özel Eğitim
Aydın A.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Cengiz KARAGÖZOĞLU,İsmet KEMERTAŞ, Editör, Birsen Yayınevi, İstanbul, ss.261-271, 2004
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 2024
Özel Eğitimde Mesleki Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
(Proje Özeti)
Karaaslan Ö., Aydın A., Öznaz D.
2015 - 2017
2015 - 2017Ailelere Sağlanan Etkinlik Çizelgesi Hazırlama ve Öğretme Programının Otizmli Çocukların Boş Zamanlarını Değerlendirme ve Problem Davranışlarını Azaltmada Etkililiği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Aydın A., Özdemir O. (Yürütücü), Göç S., Erbaş D.
2015 - 2017
2015 - 2017Kaynaştırma uygulamalarında destek eğitime destek projesi: Yardımcı öğretmen eğitiminin etkililiğinin sınanması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Erbaş D., Aydın A. (Yürütücü)
Bilimsel Danışmanlıklar
2012 - 2017
2012 - 2017Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
Ödüller
Kasım 2016
Kasım 2016International Conference of Strategic Researchin Social Science and Education (ICoSReSSE) 2016 Best Researcher Award of 2016 / Bronze Research Award
Süleyman Demirel Üniversitesi
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 46
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Eylül-2019
Eylül 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Maltepe Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Marmara Üniversitesi
Mayıs-2019
Mayıs 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Marmara Üniversitesi
Mayıs-2019
Mayıs 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Marmara Üniversitesi
Ekim-2018
Ekim 2018Doktora Yeterlik Sınavı
- Marmara Üniversitesi
Şubat-2018
Şubat 2018