Akran aracılı öğretim yönteminin normal gelişim gösteren bireylerin sosyal kabulüne ve özel gereksinimli bireylerin benlik saygısına etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Öğrenci: HALİL SELİMOĞLU

Danışman: AYDAN AYDIN

Özet:

Bu araştırmada normal gelişim gösteren bireylerin zihin yetersizliği olan akranlarına yönelik sosyal kabul düzeyleri ve zihin yetersizliği olan ergenlerin benlik saygılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın iki temel amacı vardır. Birinci amaç, normal gelişim gösteren bireylerle yapılan bilgilendirme toplantılarının (ayrıştırılmış ortamlarda) ve zihin yetersizliği olan bireylerin normal gelişim gösteren akranlarına beceri öğrettikleri atölye etkinliklerinin, zihin yetersizliği olan bireylerin sosyal kabul düzeylerine olan etkisinin belirlenmesidir. İkinci amaç, zihin yetersizliği olan öğrencilerin benlik saygısı puanlarının atölye etkinliğine katılma durumuna göre farklılaşıp-farklılaşmadığının belirlenmesidir. ABSTRACT The purposes of the present study are to examine the social acceptance of normally developing students toward their mentally retarded peers and self-esteem of mentally retarded adolescents. There are two fundamental aims of this study. The first aim is to examine how the information-giving meeting with normally developing students (decomposed environment) and workshops in which mentally retarded students teach a skill to their normally developing peers, affect the social acceptance of mentally retarded students. The second aim is to determine whether attending workshops affect the self-esteem scores of mentally retarded students.