Biyografi
Lisans diplomamı Hacettepe Üniversitesi Biyoloji
Öğretmenliğinden aldım. Dört yıl Milli Eğitim Bakanlığında Biyoloji ve Fen
Bilgisi öğretmenliği yaptım. 2000 yılında MEB yurtdışı yükseköğretim bursu
kazanarak Fransa da Paris 5 Rene Descartes üniversitesinde fen eğitimi alanında
yüksek lisans yaptım. 2003 yılında hem Marmara Üniversitesinde çalışmaya hem de
doktora eğitimine başlayarak 2008 de fen bilgisi eğitiminde doktoramı
tamamladım. Çalışmalarım fen ve biyoloji eğitimi alanındadır. Lisans düzeyinde biyoloji alanında ve öğretim
teknolojileri ile ilgili dersler, lisansüstünde ise araştırma yöntemleri, fen
öğretiminde güncel yaklaşımlar ve öğretim teknolojileri ile ilgili dersler
vermekteyim.
İlgi alanlarım:
Didaktiksel Dönüşüm Teorisi çerçevesinde yapılan çalışmalar: Bilginin bilimsel bilgiden öğretilecek bilgi ve özümsenmiş bilgiye dönüşümü sürecinde meydana gelen dönüşümlerin farklı bağlamlar üzerinden incelenmesi ile ilgili
çalışmalar,
Probleme Dayalı Öğretim (PDÖ): PDÖ’nün fen konularına uygulanması ve farklı değişkenlere olan etkisine yönelik
çalışmalar.
Proje Tabanlı Öğretim: PTÖ’nün uygulanması ve farklı değişkenler üzerinden
incelenmesi ile ilgili çalışmalar.
Araştırma Eğilimi Çalışmaları: Fen eğitimi üzerine yapılan araştırmalarındaki eğilimlerin
tespit edilmesi üzerine yapılan çalışmalar.
Fen Öğretim Programları ile ilgili Çalışmaları: Fen öğretimi program ve kitaplarının incelenmesi
üzerine yapılan çalışmalar.
STEM uygulamaları: STEM yaklaşımının fen öğretiminde kullanılması
ve farklı değişkenlere yönelik etkisinin incelendiği çalışmalar.
Web 2.0 araçlarının fen derslerinde kullanımı ve farklı
değişkenlere yönelik etkisi ile ilgili çalışmalar.
Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2003 - 2008
2003 - 2008Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2000 - 2002
2000 - 2002Yüksek Lisans
Universite Paris 5, Science de l’Education, , Didactique des Sciences, Fransa
1990 - 1995
1990 - 1995Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
İlköğretim fen ve teknoloji dersinde genetik ünitesinin bilimsel bilgilerden öğretmen bilgilerine geçişinin didaktiksel dönüşüm teorisi yaklaşımıyla değerlendirilmesi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı
2002
2002Yüksek Lisans
Le Concept de Chromosome dans L'Enseignement Genetique en France et en Turquie dans L'Enseignement Secondaire, Approche Didactique
Université René Descartes Paris V, Science De L’Education, Didactique Des Sciences
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
C1 İleri
C1 İleriFransızca
B2 Orta Üstü
B2 Orta ÜstüAlmanca
Araştırma Alanları
Fen Bilimleri Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2015 - 2021
2015 - 2021Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2011 - 2015
2011 - 2015Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2003 - 2011
2003 - 2011Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2017 - 2020
2017 - 2020Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2003 - Devam Ediyor
2003 - Devam EdiyorÖĞRETİM ELEMANI
MARMARA ÜNİVERSİTESİ, ÖĞRETİM ELEMANI
1995 - 1999
1995 - 1999ÖĞRETMEN
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI , ÖĞRETMEN
Verdiği Dersler
Doktora
Araştırma Semineri
Fen Eğitiminde Nitel Araştırma Teknikleri
Çağdaş Eğitim Sistemleri
Fen Eğitiminde Teknoloji Kullanımı
İleri Araştırma Yöntem ve Teknikleri
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
Ortaokul fen bilimleri ders kitapları ve EBA ders içeriklerinin sürdürülebilir kalkınma hedefleri açısından incelenmesi ve öğretmen görüşlerinin belirlenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
B.ERDOĞAN(Öğrenci)
2025
2025Doktora
Fen bilgisi öğretmen adaylarının gerçekleştirdikleri artırılmış gerçeklik uygulamalarının teknoloji entegrasyonuna yönelik öz yeterlik algıları ve bilimsel yaratıcılıklarına yansımasının incelenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
G.ÇALIŞKANER(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
Ortaokul fen bilimleri ders kitaplarında yer alan dünya ve evren konu alanının bilimsel okuryazarlık temaları açısından incelenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
A.KORKMAZ(Öğrenci)
2025
2025Doktora
FEN BİLİMLERİ DERSİNDE SANAL LABORATUVAR UYGULAMALARIYLA ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMININ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARI, MOTİVASYONLARI VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ ÜZERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Yıldırım M. (Danışman)
C.BALCI(Öğrenci)
2025
2025Doktora
Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin ve ölçme-değerlendirme okuryazarlıklarının öğretmenlik uygulama dersi sürecinde incelenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
H.MERVE(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Yerel yönetimlerin eğitim ve fen eğitimindeki rolü: Ulusal ve uluslararası uygulamalar, yönetici görüşleri ve bir model önerisi
Yıldırım M. (Danışman)
Y.SAVAŞ(Öğrenci)
2024
2024Doktora
OYUNLAŞTIRILMIŞ STEM DESTEKLİ TERS YÜZ ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRENCİLERİN MOTİVASYONUNA, 21. YÜZYIL BECERİLERİNE VE TEKNOLOJİ İLE KENDİ KENDİNE ÖĞRENME BECERİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Yıldırım M. (Danışman)
H.CANSU(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Fen, mühendislik ve girişimcilik temelli etkinliklerin ortaokul öğrencilerinin mühendisliğin doğası anlayışları, girişimcilik becerileri, kariyer ve yetenek gelişimi öz-yeterliklerine etkisi
Oymak S. A., Yıldırım M. (Eş Danışman)
M.DOĞUKAN(Öğrenci)
2023
2023Doktora
8. sınıf öğrencilerinin sosyo-bilimsel konularda farkındalık ve düşünme becerilerinin araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımıyla geliştirilmesinin incelenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
E.KİRMAN(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Ortaokul Öğrencilerinin Mühendislik Becerilerinin ve Girişimcilik Yetkinliklerinin Geliştirilmesine Yönelik Mühendislik Tasarım Temelli Fen Müfredatının Tasarımı, Geliştirilmesi ve Uygulanması
Yıldırım M. (Danışman)
U.SARIÇAM(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Ters yüz sınıf modeli çerçevesinde gerçekleştirilen 3d modellemenin fen bilgisi öğretmen adaylarının uzamsal yetenekleri ve akademik başarıları üzerine etkisinin incelenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
F.KARAİSMAİLOĞLU(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Fen Bilimleri Öğretim Programı ve Ders Kitaplarının Dolaşım Sistemi Konusu Bağlamında Didaktiksel Dönüşüm Teorisi Yaklaşımıyla İncelenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
E.KIZMAZ(Öğrenci)
2022
2022Doktora
STEM ETKİNLİKLERİNİN STEM ALANLARINA KARŞI TUTUM, BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ, STEM MESLEKLERİNE İLGİ VE FARKINDALIĞA ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Yıldırım M. (Danışman)
G.YASEMİN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
FEN, TEKNOLOJİ, MÜHENDİSLİK VE MATEMATİK (STEM) UYGULAMALARININ 6.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE VE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Yıldırım M. (Danışman)
Ö.KÖNGÜL(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Dijital Oyun Tabanlı STEM Uygulamalarının Öğrencilerin STEM Alanlarına İlgileri ve Bilimsel Yaratıcılığı Üzerine Etkisi: Minecraft Örneği
Yıldırım M. (Danışman)
U.SARIÇAM(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Fen bilimleri program ve ders kitaplarındaki hücre kavramının didaktiksel dönüşüm teorisi yaklaşımıyla karşılaştırmalı olarak incelenmesi
YILDIRIM M. (Danışman)
H.Kırtman(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımının 7. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarıları, Bilimsel Süreç Becerileri Ve Motivasyonları Üzerine Etkisi
Yıldırım M. (Danışman)
A.DAMLA(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin uluslararası sınavlardaki fen başarıları hakkında öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
K.BOZDOĞAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sürdürülebilir Yaşam İçin Geri Dönüşüm Eğitiminin 8.Sınıf Öğrencilerinin Çevre Bilincine Etkisi
Yıldırım M. (Danışman)
K.YİĞİT(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
5e modeline uygun web 2.0 uygulamaları ile gerçekleştirilen fen bilimleri öğretiminin öğrenci başarısına motivasyonuna tutumuna ve dijital okuryazarlığına etkisinin incelenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
L.GÜRLEROĞLU(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Kavramsal Anlamalarına, Yaratıcı Düşünmelerine ve Epistemolojik İnançlarına Etkisinin İncelenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
E.ÖZCAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Fen Bilimleri Dersinde Sanal Gerçeklik Uygulamalarının Dolaşım Sistemi Kavramlarının Öğretimi Üzerine Etkisinin İncelenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
S.SARIÇAM(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Fen eğitimi alanında 2008-2018 yılları arasında deneysel araştırma ile yapılmış yüksek lisans tezlerinin içerik analizi
Yıldırım M. (Danışman)
S.BAYRAKLI(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Tahmin et- gözle-açıkla stratejisine dayalı fen öğretiminin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine ve başarısına etkisinin araştırılması
Yıldırım M. (Danışman)
E.KARA(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Fen bilimleri dersi maddenin değişimi ünitesinde eğitsel oyunların kullanılmasının 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve derse karşı tutumuna etkisi
Yıldırım M. (Danışman)
S.CAN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
ARCS öğretim modelinin 5.sınıf öğrencilerinin çevreye karşı tutum ve başarısına etkisi
YILDIRIM M. (Danışman)
F.Zehra(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Araştırmaya dayalı öğrenme yöntemiyle ilkokul öğrencilerinde başarı ve bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi
Yıldırım M. (Danışman)
S.TÜRKER(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Sınıf dışı etkinliklerin güneş sistemi ve ötesi ünitesinde ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, bilimsel süreç becerileri ve motivasyonları üzerine etkisi
Yıldırım M. (Danışman)
Z.BODUR(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Sosyo-bilimsel tartışma destekli fen etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynakları ile ilgili farkındalıkları ve içerik bilgisi gelişimine etkisinin incelenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
G.YASEMİN(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim fen-teknoloji dersi ?insanlarda üreme büyüme gelişme? kavramları üzerine öğretmen-öğrenci bilgilerinin ?didaktiksel dönüşüm teorisi? yaklaşımıyla değerlendirilmesi
Yıldırım M. (Eş Danışman), Şahin F.
Y.SAVAŞ(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Investigation of the Effect of a Gamified, STEM-Supported Flipped Learning Model on Students' Motivation and 21st-Century Skills
Özpir H. C., YILDIRIM M.
European Journal of Education
, cilt.60, sa.4, 2025 (SSCI)
2025
20252. Yerel Yönetimlerin Eğitim Hizmetlerindeki Rolü: Üsküdar Belediyesi Örneği
SAVAŞ Y., YILDIRIM M.
Marmara Üniversitesi Siyasal Bilimler Dergisi , cilt.13, sa.2, ss.262-285, 2025 (TRDizin)
2025
20253. Ortaokul öğrencilerine yönelik Mühendislik Girişimciliği Öz-Yeterlik Ölçeği: Geliştirme, geçerlik ve güvenirlik çalışması
BALÇIN M. D., YILDIRIM M., OYMAK S. A.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.75, ss.89-110, 2025 (TRDizin)
2024
20244. Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Mühendisliğin Doğası Anlayışı Ölçeği: Geliştirme, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
BALÇIN M. D., YILDIRIM M., OYMAK S. A.
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.12, ss.437-457, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. The effect of 3D modeling performed using Tinkercad or concrete materials in the context of the flipped classroom on pre-service teachers’ spatial abilities
Karaismailoglu F., YILDIRIM M.
Research in Science and Technological Education
, cilt.42, sa.4, ss.1264-1283, 2024 (SSCI)
2023
20236. Integrating computer-aided modeling into distance learning to teach molecular genetics during the COVID-19 pandemic
Karaismailoglu F., YILDIRIM M.
BIOCHEMISTRY AND MOLECULAR BIOLOGY EDUCATION
, cilt.51, ss.339-340, 2023 (SCI-Expanded)
2023
20237. Web 2.0 Destekli Sosyobilimsel Konuların Çevre Etiği Algılarına Etkisinin İncelenmesi
Yazıcıoğlu Ş., BENZER E., YILDIRIM M.
Journal of International Scientific Researches , sa.14, ss.327-350, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20238. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Öğrenme Ve Öğretme Sürecinde Teknolojinin Entegre Edilmesi Hakkında Görüşlerinin Belirlenmesi
YILDIZ K., YILDIRIM M.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.57, sa.1, ss.260-281, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20229. Investigation of STEM Activities Competence in Middle School Science Textbooks
Uyanık S., Özakdağ A., YILDIRIM M.
JOURNAL OF THE INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH , sa.13, ss.266-302, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202210. A Teaching Suggestion in the COVID-19 Disease Pandemic Period: The Educational Website Enriched by Web 2.0 Tools
YILDIRIM M., Gürleroğlu L.
International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies (IJWLTT)
, cilt.17, sa.2, ss.1-17, 2022 (Scopus)
2022
202211. 2018-2020 Yılları Arasında Türkiye'de Özel Yeteneklilerde Fen Eğitimi Alanında Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
ADIGÜZEL S., ÇALIŞKANER NİBAT G., YILDIRIM M.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.30, sa.2, ss.312-330, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202212. Ortaokul Öğrencilerinin Web 2.0 Destekli Eğitsel Web Sitesi İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
Gürleroğlu L., YILDIRIM M.
Milli Eğitim Dergisi
, cilt.51, sa.233, ss.191-217, 2022 (Scopus)
2022
202213. Investigation of the Effect of Web 2.0 Supported 5E Learning Model on Students' Success and Opinion in Teaching Pressure Unit in Distance Education
BALCI ÇÖMEZ C., ÇAVURMİRZA E., YILDIRIM M.
Participatory Educational Research
, cilt.9, sa.1, ss.73-97, 2022 (Scopus)
2022
202214. Fen Bilimleri Öğretim Programları Araştırmalarına İlişkin Bir Meta-Sentez Çalışması
SAVAŞ Y., YILDIRIM M.
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.12, ss.92-124, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202115. Analysis of the Effect of Use of Web 2.0 Tools in Online Science Courses on Students Achievements and Digital Literacy
KORKUT H. M., Özpir Mantaş H. C., YILDIRIM M.
Journal of Science and Mathematics Education in Southeast Asia,
, cilt.44, ss.148-168, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202116. Effect of Online Science Course Supported with Web 2.0 Tools on the Academic Achievement of Fifth Grade Students and Student Opinions
ARSLAN K., YILDIRIM M.
Science Education International , cilt.32, sa.4, ss.311-322, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202117. Kaynaştırma Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi STEMÇalışmalarının Değerlendirilmesi
BALÇIN M. D., YILDIRIM M.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
, cilt.22, sa.2, ss.307-341, 2021 (ESCI)
2021
202118. Effects of STEM applications on the scientific process skills and performance of secondary school students
KÖNGÜL Ö., YILDIRIM M.
Journal of Human Sciences , cilt.18, sa.2, ss.159-184, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202119. The Effects of Digital Game-based STEM Activities on Students' Interests in STEM Fields and Scientific Creativity: Minecraft Case
SARIÇAM U., YILDIRIM M.
International Journal of Technology in Education and Science , cilt.5, sa.2, ss.166-192, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202020. Probleme Dayalı Öğrenme yaklaşımının Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine ve Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonlarına Etkisinin İncelenmesi
TEKİN A. D., YILDIRIM M.
Araştırma ve Deneyim Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.58-71, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202021. Elimination by Gamification the 5th Grade Students’Misconceptions about the Matter and Phase Change
ÇALGICI G., YILDIRIM M., DURU M. K.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.14, sa.2, ss.1278-1310, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202022. Ortaokul Öğrencilerinin Uluslararası Sınavlardaki Durumlarına YönelikÖğretmen Görüşlerinin İncelenmesi: Türkiye Örneği
BOZDOĞAN K., YILDIRIM M.
ULUSLARARASI BEŞERİ BİLİMLER VE EĞİTİM DERGİSİ , cilt.6, sa.14, ss.491-515, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202023. Investigation of in-Service and Pre-Service Science Teachers’ Perceptions of Scientific Process Skills
YILDIRIM M., YAMAN KASAP M., ACARLI D. S.
Asian Journal of University Education
, cilt.16, sa.2, ss.104-115, 2020 (Scopus)
2020
202024. Robotik, Kodlama ve Elektronik ile İlgili Yapılan Ders Dışı Uygulama Durumlarının Tespit Edilmesi İle İlgili Öğretmen Görüşleri: İstanbul Örneği
ÖZ Y. R., TALASLIOĞLU S. S., YILDIRIM M.
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi , sa.8, ss.193-208, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
201825. Secondary School Students’xx Performance and Opinions Towards Activities Based on Engineering Design Process
SÜRMELİ H., YILDIRIM M., Sevgi Y., Gocuk A.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.47, sa.2, ss.844-872, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201826. Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğrenme StratejisininÖğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi ve ÖğrencilerinUygulanan Stratejiye Yönelik Görüşleri
YILDIRIM M., ALTAN TÜRKER S.
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ DERGİSİ , cilt.6, sa.1, ss.1-19, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201827. Okul Öncesi Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerinin Değerlendirilmesi İçin Bir Test Geliştirme Çalışması
Şahin F., Yıldırım M., Sürmeli H., Güven İ.
Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) , cilt.2, sa.2, ss.124-138, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201828. Sınıf Dışı Etkinliklerinin Ortaokul Yedinci SınıfÖğrencilerinin Akademik Başarıları ve Bilimsel SüreçBecerileri Üzerine Etkisi
BODUR Z., YILDIRIM M.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.47, sa.47, ss.125-139, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201729. EĞİTSEL OYUNLARLA FEN DERSİNE “VAR MISIN YOK MUSUN”?
CAN S., YILDIRIM M.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.12-25, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201730. Eğitim Araştırmacılarının Bilim Etiğine İlişkin Görüşleri
ÇETİNKAYA E., ÇETİNKAYA E., YILDIRIM M., KABAPINAR F.
Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.84-101, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201731. ARAŞTIRMA VE SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME YAKLAŞIMININ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNE ETKİSİ
YILDIRIM M., TÜRKER ALTAN S.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.14, sa.38, ss.71-89, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201632. Adaptation A Scale For Teachers Perceptions Of The Applications Of Scientific Process Skills A Study Of Validity And Reliability
Yıldırım M., Sürmeli H., Güven İ., Ergun M.
Turkish Online Journal Of Educational Technology
, ss.174-188, 2016 (Scopus)
2015
201533. Do They Learn to Teach Science From Their Previous Teachers
YILDIRIM M., SÜRMELİ H.
TheTurkish Online of Educational Technology
, sa.2, ss.182-192, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201434. 5e Modeline Uygun Araştırma Sorgulamaya Dayalı Etkinliklerin 5 Sınıf Öğrencilerinin Çevre İle İlgili Tutum Ve Davranışlarına Etkisi
FİLİZ G., YILDIRIM M.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.11, sa.27, ss.237-258, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201435. Fen Bilgisi Öğretmenliği Öğrencilerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarının Değerlendirilmesi
YILDIRIM M., BENZER E., GÜVEN İ.
Milli Eğitim
, ss.183-202, 2014 (Scopus)
2014
201436. The Effect of Project Based Educational Applications on the Scientific Literacy of 2nd Grade Elementary School Pupils
GÜVEN İ., YILDIRIM M., ŞAHİN F.
International Journal of Education and Research.
, cilt.2, sa.1, ss.1-10, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201437. Evaluation of Teacher s Knowledge with Anthropological Theory of the Didactic Approach A Case Study
YILDIRIM M., SAVAŞ Y.
International J. Soc. Sci. Education , cilt.4, sa.2, ss.465-476, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201338. Fen Ve Teknoloji Özel Alan Yeterliklerinin Öğretmen Yetiştirme Programlarında Kazandırılmalarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi
ERGUN M., YILDIRIM M., SÜRMELİ H.
Milli Eğitim
, ss.49-67, 2013 (Scopus)
2013
201339. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları İle Sağlıklı Yasama Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi
GÜVEN İ., YILDIRIM M., BENZER E., ŞAHİN F.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.21, sa.4, ss.1431-1448, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201340. DNA Kavramları İle İlgili Animasyon Ve Model Kullanılmasının Fen Bilgisi Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğrenmelerine Etkisi
YILDIRIM M., ŞAHİN F.
Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic- Sosyal Bilimler , cilt.8, sa.8, ss.2303-2313, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201341. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sağlıklı Yaşama Yönelik Davranışlarının İncelenmesi
Benzer E., Yurdatapan M., Güven İ., Şahin F.
The Journal Of Academic Social Science Studies. , cilt.6, sa.2, ss.1053-1073, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201342. Fen Ve Teknoloji Dersinde Proje Tabanlı Öğretimin İlkokul 4 Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
YURDATAPAN M., GÜVEN İ., ŞAHİN F.
The Journal Of Academic Social Science Studies. , cilt.6, sa.1, ss.1623-1640, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201343. The Effect of Problem Based Laboratory Activities on Self-Confidence, Self-Efficacy and Science Process Skills of Students
Yurdatapan M.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, ss.421-435, 2013 (SSCI)
2012
201244. İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Genetik Ünitesinde Öğretmen Bilgilerinin Didaktiksel Dönüşüm Teorisi Yaklaşımıyla Değerlendirilmesi
YILDIRIM M., ŞAHİN F.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.31, sa.1, ss.294-324, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201145. İlköğretim 6 7 Ve 8 Sınıf Fen Öğretim Programlarının Biyoloji Alanı Açısından Tarihsel Değerlendirmesi
YILDIRIM M.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.20, sa.1, ss.41-60, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201146. Proje Tabanlı Eğitim Uygulamalarının Okul Öncesi Çocuklarında Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine Etkisi
ŞAHİN F., GÜVEN İ., YILDIRIM M.
M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.33, sa.33, ss.157-176, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201047. Fen ve Teknoloji Dersi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Sırasındaki Öğretmen Rollerinin Değerlendirilmesi
YILDIRIM M.
M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , sa.31, ss.177-191, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200948. Didaktiksel Dönüşüm Teorisi ve Fen Eğitimi
YILDIRIM M., ŞAHİN F.
e-Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik) , cilt.3, sa.1, ss.17-45, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200949. Antropolojik Didaktik Teorisi Ve Fen Öğretimi
YILDIRIM M., ŞAHİN F.
e-Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik) , cilt.3, sa.1, ss.46-57, 2009 (Hakemli Dergi)
2007
200750. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği İle İlgili Düşüncelerinin Değerlendirilmesi
YILDIRIM M., SÜRMELİ H., BENZER E., ŞAHİN F.
Marmara Üniversitesi eğitim bilimleri dergisi , cilt.25, sa.25, ss.185-196, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200751. İlköğretim 6 Sınıf Vücudumuzda Sistemler Ünitesi İle İlgili Ev Ödevlerinde Veli Öğrenci Etkileşimi
SÜRMELİ H., YILDIRIM M.
Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi e-dergisi, EDU7 , cilt.1, 2007 (Hakemli Dergi)
2005
200552. Fransız ve Türk Ders Kitaplarında Genetik Eğitimi İçerisinde Kromozom Kavramı
YILDIRIM M.
Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi e- Dergisi, EDU7 , cilt.1, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Teknoloji Odaklı STEM Ders Planı Yazımının Öğretmen Adaylarının Teknopedagojik Eğitime Yönelik Yeterliklere Etkisinin ve Görüşlerinin İncelenmesi
YILDIRIM M., UZ G. Y.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. WEB 2.0 DESTEKLİ 5E ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRENCİLERİN FEN BİLİMLERİ DERSİ BİLGİLERİNİ GÜNLÜK YAŞAMLA İLİŞKİLENDİRME DÜZEYLERİ ÜZERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
ŞAHAN C., YILDIRIM M.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20243. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin Ölçme-Değerlendirme Okuryazarlığı Açısından İncelenmesi
KORKUT H. M., YILDIRIM M.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20244. YEREL YÖNETİMLERİN EĞİTİM VE FEN EĞİTİMİNDEKİ ROLÜ: İSTANBUL ÖRNEKLERİ
SAVAŞ Y., YILDIRIM M.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20245. OYUNLAŞTIRILMIŞ STEM DESTEKLİ TERS YÜZ ÖĞRENME MODELİ İLE ÖĞRENCİLERİN FEN ÖĞRENİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ VE SÜREÇTEKİ STEM PERFORMANSLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Özpir Mantaş H. C., YILDIRIM M.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20246. Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Temelli Tasarımların Ortaokul Öğrencilerinin Mühendislik Beceri Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi
BALÇIN M. D., YILDIRIM M., OYMAK S. A.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20247. Web 2.0 Destekli 5E Öğrenme Modeline Göre Hazırlanan Bileşke Kuvvet Konusunun Ortaokul Öğrencilerinin Derse Katılım Düzeylerine Etkisi
PELİT D., YILDIRIM M.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20248. Fen Eğitimi Uzmanlarının Gözünden Yapay Zeka Destekli Ders Planlarının Uygunluğu
KARAİSMAİLOĞLU F., SÜRMELİ H., YILDIRIM M.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20249. BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI İLE GERÇEKLEŞTİRİLEN SANAL VE GERÇEK LABORATUVAR UYGULAMALARININ 21.YY. BECERİLERİNE ETKİSİ
BALCI ÇÖMEZ C., YILDIRIM M.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
202410. BİLİM ve SANAT MERKEZİ 4. ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ENERJİ KAVRAMI HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
ÖZTÜRK S., YILDIRIM M.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 04 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
202411. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAPAY ZEKA OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ VE DURUM HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Bayraktar İ., ŞAHAN C., PELİT D., YILDIRIM M.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 04 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
202412. Açık Uçlu ve Ortak Planlanan Sınav Sistemi ile İlgili Okul Yöneticisi, Öğretmen, Öğrenci ve Velilerin Görüşleri
ÜÇSOY K., MİLDAN OKUMUŞ E., Üstündağ Gökmen S., YILDIRIM M.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 04 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2023
202313. Eğitim Hizmetlerinde Yerel Yönetimlerin Rolünün Değerlendirilmesi: Okul Yöneticileri ve Belediye Eğitim Yöneticilerinin Görüşleri
SAVAŞ Y., YILDIRIM M.
Gazi Üniversitesi Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi-III, Ankara, Türkiye, 16 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
202314. Covid-19 Pandemisinde 3d Modellemenin Entegre Edildiği Online Ters Yüz Sınıf Modelinin Lisans Öğrencilerinin Genetik Konularındaki Başarılarına Etkisi
KARAİSMAİLOĞLU F., YILDIRIM M.
15. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
202315. Investigation of the Effects of Gamified STEM Activities in Science Lesson on Student 21st- century Skills Development in Flipped Learning
Özpir Mantaş H. C., YILDIRIM M.
THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
202316. The Effect of Virtual Laboratory Applications with Brain-Based Learning Approach on Motivation
BALCI ÇÖMEZ C., YILDIRIM M.
THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2022
202217. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN BAĞLAM TEMELLİ ÖĞRETİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
GÜNSAL M., YILDIRIM M.
IX. YILDIZ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 26 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
202218. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Ar Uygulamalarını Bilme, Kullanma, Geliştirme ve Fen Bilimleri Dersine Entegre Etme Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
YILDIRIM M., SÜRMELİ H., ERGUN M., ÇALIŞKANER NİBAT G., KORKUT H. M.
15. UBAK, Ankara, Türkiye, 17 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
202219. Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Geliştirmenin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknoloji Entegrasyonuna Yönelik Öz Yeterlik Algıları Üzerine Etkisinin İncelenmesi
ÇALIŞKANER NİBAT G., YILDIRIM M.
15. UBAK, Ankara, Türkiye, 17 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
202220. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Ölçme-Değerlendirme Okuryazarlıklarının Belirlenmesi
KORKUT H. M., YILDIRIM M.
15. UBAK, Ankara, Türkiye, 17 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
202221. Sosyobilimsel Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi
Kirman Çetinkaya E., YILDIRIM M.
EDUCONGRESS 2022, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202222. Beyin Temelli Öğrenme Yaklaşımı ile Gerçekleştirilen Sanal ve Gerçek Laboratuvar Uygulamalarının Başarıya Etkisi
BALCI ÇÖMEZ C., YILDIRIM M.
EDUCONGRESS 2022, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202223. Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Fen, Mühendislik Tasarım ve Girişimcilik Müfredatının Tasarımı ve Geliştirilmesi
SARIÇAM U., YILDIRIM M.
EDUCONGRESS 2022, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202224. Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Temelli Etkinliklerin Ortaokul Öğrencilerinin Kariyer ve Yetenek Geliştirme Öz-Yeterliklerine Etkisi
BALÇIN M. D., YILDIRIM M., OYMAK S. A.
III. Uluslararası STEM Öğretmenler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 02 Temmuz 2022, (Özet Bildiri)
2022
202225. Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarında Yer Alan STEM Etkinliklerinin Yeterliliklerinin İncelenmesi
Uyanık S., Özakdağ A., YILDIRIM M.
III. Uluslararası STEM Öğretmenler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 02 Temmuz 2022, (Özet Bildiri)
2022
202226. STEM etkinlikleri ile desteklenen fen bilimleri derslerinin 5. sınıf öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerine etkisinin incelenmesi
Özpir Mantaş H. C., YILDIRIM M.
III. Uluslararası STEM Öğretmenler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 02 Temmuz 2022, (Özet Bildiri)
2022
202227. EPDAD Öğretim Elemanı Değerlendirici Eğitimi Programının Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi
BEKİROĞLU F., AKGÜN Ö. E., KAYHAN H. N., KÖKSAL D., YILDIRIM M., ARIKAN Y. D., et al.
VI . I NTERNATIONAL TEACHER EDUCATI ON AND ACCREDITATION CONGRESS, Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Haziran 2022, cilt.1, ss.37-39, (Özet Bildiri)
2021
202128. Uzaktan Eğitimde Web 2.0 Araçlarının Kullanımı ve Etkiliği Üzerine Bir Araştırma
BALCI ÇÖMEZ C., ÇAVURMİRZA E., YILDIRIM M.
VIIIth International Eurasian Educational Research Congress ONLINE, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)
2021
202129. Çevrimiçi Fen Bilimleri Derslerinde Web 2.0 Araçlarının Kullanılmasının Öğrencilerin Başarılarına ve Dijital Okuryazarlıklarına Etkisinin İncelenmesi
Korkut H. M., Özpir Mantaş H. C., YILDIRIM M.
14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, cilt.1, ss.278, (Özet Bildiri)
2020
202030. STEAM Etkinlik Örnekleri
GÜRLEROĞLU L., KÖNGÜL Ö., YILDIRIM M.
2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, cilt.1, ss.219-227, (Tam Metin Bildiri)
2020
202031. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mühendisliğin Doğası ile ilgili Görüşleri
SÜRMELİ H., YILDIRIM M.
2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, cilt.1, ss.329-341, (Tam Metin Bildiri)
2020
202032. Effects of Stem Activities on Attitudes of 7th Grade Students Towards Science, Technology, Engineering and Mathematics Education
UZ G. Y., YILDIRIM M.
2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.276-277, (Özet Bildiri)
2020
202033. Fen Eğitimindeki Başarıyı Etkileyen Faktörlerden Biri OlanTeknoloji Kullanımına Karşı Öğretmenlerin Tutum veDavranışları
AKŞAR B. G., YILDIRIM M.
I. Ulusal Çevrimiçi Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, Ankara, Türkiye, 4 - 05 Temmuz 2020, cilt.1, ss.22-23, (Özet Bildiri)
2019
201934. 5E Modeline Uygun Web 2.0 Uygulamaları ile Gerçekleştirilen Fen Bilimleri ÖğretimininÖğrenci Başarısına Etkisinin İncelenmesi
GÜRLEROĞLU L., YILDIRIM M.
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201935. Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (STEM) Uygulamalarının 6. Sınıf ÖğrencilerininProblem Çözme Becerileri ile İlgili Kendilerini Algılama Düzeylerinin İncelenmesi
KÖNGÜL Ö., YILDIRIM M.
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201936. Çevre Sorunlarına Yönelik Yapılan Dijital Proje Ödevlerine İlişkin Öğrenci Görüşleri
BALÇIN M. D., YILDIRIM M.
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201937. STEM Etkinliklerinin Bilgisayarca Düşünme Becerileri, STEM Mesleklerine İlgiye Etkisi
YILDIRIM M., UZ G. Y.
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201938. Dijital Oyun Tabanlı STEM Uygulamalarının Öğrencilerin STEM Alanlarına İlgi Düzeyleri ve Bilimsel Yaratıcılığı Üzerine Etkisi: Minecraft Örneği
UĞUR S., YILDIRIM M.
International STEM Education Conference, İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201939. Bitki sulama sistemi
UZ g. y., YILDIRIM M.
International STEMEducation Conference, İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201940. ANALYSIS OF SCIENTIFIC PROCESS SKILLS AND RELEVANT PERCEPTIONS AMONGSCIENCE TEACHERS AND PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS
YILDIRIM M., ACARLI S. D., YAMAN KASAP M.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), İzmir, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
201941. INFLUENCE OF INVESTIGATING SCIENTISTS’xx LIFE ON STUDENTS’ VIEWS ABOUTEDUCATIONAL VALUE OF HISTORY OF SCIENCE
SÜRMELİ H., YILDIRIM M.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), İzmir, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
201942. INVESTIGATION OF CREATIVITY, PROBLEM SOLVING AND DIGITAL LITERACY LEVELSOF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS ACOORDING TO THINKING STYLES
Yıldırım M., Güven İ.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), İzmir, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2018
201843. ULUSLARARASI SINAVLARDAKİ FEN BAŞARILARI HAKKINDAÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
BOZDOĞAN K., YILDIRIM M.
V. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, cilt.1, ss.363-378, (Tam Metin Bildiri)
2018
201844. The Current Status of STEM Education Research in Turkey
SÜRMELİ H., YILDIRIM M.
World Science Technology Engineering and Mathematics (STEM) Education Conference, 8 - 10 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
201845. A TEST DEVELOPMENT STUDY FOR EVALUATION OF PRESCHOOL CHILDREN’xxS SCIENTIFIC PROCESS SKILLS
Şahin F., Yıldırım M., Sürmeli H., Güven İ.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.46-48, (Özet Bildiri)
2018
201846. A TEST DEVELOPMENT STUDY FOR EVALUATION OF PRESCHOOL CHILDREN’xxSSCIENTIFIC PROCESS SKILLS
Şahin F., Yıldırım M., Sürmeli H., Güven İ.
ICEMST2018, Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.45-48, (Özet Bildiri)
2018
201847. PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS PERCEPTIONS ABOUT THE USE OF DIGITALMATERIALS: A Q-METHOD ANALYSIS
Yıldırım M., Güven İ.
ICEMST2018, Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201748. PRESERVICE TEACHERS’ VIEWS ABOUT ENGINEERING DESIGN BASED SCIENCE EDUCATION
YILDIRIM M., SÜRMELİ H.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Kuşadası,Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.253-267, (Tam Metin Bildiri)
2017
201749. ENGINEERING DESIGN ACTIVITIES AND SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ PERFORMANCE AND OPINIONS
SÜRMELİ H., YILDIRIM M., GÖCÜK A., SEVGİ Y.
ESERA 2017, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
201750. MADDENİN DEĞİŞİMİ ÜNİTESİNDE EĞİTSEL OYUN KULLANILMASININ5.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DERSE KARŞI TUTUMUNA ETKİSİNİNİNCELENMESİ
CAN S., YILDIRIM M.
Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201651. THE USE OF EDIBLE SCIENCE PROJECTS IN TEACHING SCIENCE CONCEPTS
ÇÖMEK A., YILDIRIM M., ALP Z. B.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201652. RESEARCH OF THE EFFECTS OF SCIENCE EDUCATION BASED ON PREDICT OBSERVE EXPLAINSTRATEGY ON STUDENTS SCIENCE PROCESS SKILLS AND SUCCESS
KARA E., YILDIRIM M.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), BODRUM, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201653. Adaptation A Scale For Teachers Perceptions Of The Applications Of Scientific ProcessSkills A Study Of Validity And Reliability
YILDIRIM M., SÜRMELİ H., GÜVEN İ., ERGUN M.
INTE 2016, 13 - 16 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2016
201654. Ortaokul 5 Sınıf Öğrencilerinin Çevre Konuları İşlenirken Sahip Oldukları Motivasyon Düzeylerinin AkademikBaşarıya Etkisi
FATMA ZEHRA Ç., YILDIRIM M.
IIIrd INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.905-906, (Özet Bildiri)
2016
201655. Educational Researchers Viewpoints on Research Ethics IsThere a Dilemma
KABAPINAR F., YILDIRIM M., ERTAN Ç., ÇETİNKAYA E.
8th World Conference on Educational Sciences(WCES-2016), Madrid, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2015
201556. Do They Learn to Teach Science From Their Previous Teachers
YILDIRIM M., SÜRMELİ H.
INTE 2015, BARSELONA, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2014
201457. Teaching of the Renewable Energy Sources to Secondary School Students with Science Activities Based on Socio Scientific Argumentation
GÜLSÜM YASEMİN U., YILDIRIM M.
1st International Conference on New Developments in Science and Technology Education (NDSTE2014), CORFU, Yunanistan, 29 - 31 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)
2013
201358. The Effect Of Animation And Model Usage Regarding DNA Conception On The Learning Of Science Teaching Students
Yurdatapan M., Şahin F.
International Conference on New Horizons in Education, Rome, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201359. The effects of inquiry based activities on attitudes and behaviours related to environment
FİLİZ G., YILDIRIM M.
European Conference on Social and Behavioral Sciences, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201360. Probleme Dayalı Laboratuvar Etkinliklerinin Fen Bilgisi Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine Özgüvenine ve Öz Yeterliliğine Etkisi
YILDIRIM M.
ISNITE 2013, Ankara, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2012
201261. İlköğretim Fen Teknoloji Dersi İnsanlarda Üreme Büyüme Gelişme Kavramları Üzerine Öğretmen Öğrenci Bilgilerinin Didaktiksel Dönüşüm Teorisi Yaklaşımıyla Değerlendirilmesi
SAVAŞ Y., YILDIRIM M.
10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Öğretimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 Haziran - 30 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201262. Proje Tabanlı Eğitim Uygulamalarının İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinin Fen Okuryazarlığına Etkisi
GÜVEN İ., YILDIRIM M., ŞAHİN F.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201263. İnsanlarda Üreme Büyüme ve Gelişme Kavramları Üzerine İlköğretim 6 Sınıf Öğrencilerinin Sahip Olduğu Özümsenmiş Bilgilerinin Değerlendirilmesi
SAVAŞ Y., YILDIRIM M.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2006
200664. Okul öncesinde örnek olaya dayalı problem çözme ileilgili bir araştırma
ŞAHİN F., YILDIRIM M.
I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2006, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenme
YILDIRIM M.
Fen Öğretimi 2, ERGUN MUSTAFA, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.245-258, 2024
2023
20232. Entegre STEM ve Bilgi İşlemsel Düşünme
YILDIRIM M., UZ G. Y.
STEM EĞİTİMİNE YOLCULUK - STEM Eğitiminde Öğrenme Yolları, Esin Kaya, Bekir Yıldırım, Editör, Nobel, Ankara, ss.60-90, 2023
2020
20203. Fen Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları
YILDIRIM M.
Fen Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları, Hakan Şevki Ayvacı, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-13, 2020
2020
20204. Güncel (2018) Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Sınıflara ve Konu Alanlarına Göre Dağılımı ve Örnek Etkinlikler
YILDIRIM M.
FEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI, HAKAN ŞEVKİ AYVACI, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.122-166, 2020
2020
20205. Neden STEM, Neden 5E Öğrenme Modeli ve Neden Sorgulamaya DayalıÖğretim?
YILDIRIM M.
Açık Kaynak Kodlu Yazılımlar İçeren Stem Aktiviteleri, Mehtap YILDIRIM, Gülsüm Yasemin UZ, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.1-8, 2020
2019
20196. Fen Öğretiim Tarihi
YILDIRIM M., SAVAŞ Y.
Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Prof.Dr. Behiye AKÇAY, Editör, NOBEL YAYINCILIK, İstanbul, ss.39-66, 2019
2019
20197. Fen Bilimleri Öğretiminin Amaçları
YILDIRIM M.
İLKOKULDA TEMEL FEN BİLİMLERİ, Aysun Öztuna Kaplan, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.60-90, 2019
2017
20178. Öğretim Teknikleri
SÜRMELİ H., YILDIRIM M.
ÖĞRETİM İLKE VEYÖNTEMLERİ, Sibel DAL, Mücahit KÖSE, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.45-80, 2017
2017
20179. FEN ÖĞRETİMİNDE PROJE TABANLI ÖĞRENME VE UYGULAMALARI
YILDIRIM M.
Fen Bilimleri Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Mustafa ERGUN, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.145-180, 2017
2016
201610. Teaching of the Renewable Energy Sources to Secondary School Students with Science Activities Based on Socio Scientific Argumentation
Şahintürk G. Y., Yıldırım M.
Recent Advances in Science and Technology Education, Ranging from Modern Pedagogies to Neuroeducation and Assessment, Zacharoula Smyrnaiou,Martin Riopel,Menelaos Sotiriou, Editör, Cambridge Scholars Publishing, London, 2016
2016
201611. Canlılar ve Hayat ile ilgili Etkinlikler
YILDIRIM M.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Prof.Dr. Fatma ŞAHİN, Editör, HedefCS, Ankara, ss.173-203, 2016
2016
201612. THE USE OF EDIBLE SCIENCE PROJECTS IN TEACHING SCIENCECONCEPTS
ÇÖMEK A., YILDIRIM M., ALP Z. B.
Education Research Highlights in Mathematics Science and Technology 2016, Mack Shelley, S. Ahmet Kıray, Ismail Celik, Editör, ISRES Publishing., AMES, ss.48-57, 2016
Desteklenen Projeler
2017 - 2018
2017 - 2018FEN BİLİMLERİ DERSİ MADDENİN DEĞİŞİMİ ÜNİTESİNDE EĞİTSEL OYUNLARIN KULLANILMASININ 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARI VE DERSE KARŞI TUTUMUNA ETKİSİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
Yıldırım M. (Yürütücü)
2016 - 2017
2016 - 2017Öğretmenlerin Bilimsel Süreç Becerilerini Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Algı Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik Güvenirlik Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Yıldırım M. (Yürütücü)
2015 - 2016
2015 - 2016Fen Bilimleri Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Öğretim Yöntemleri Tercihlerinde Kendi Fen Öğretim Geçmişlerinin Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Yıldırım M. (Yürütücü)
2014 - 2015
2014 - 2015
Sosyo - bilimsel tartışma destekli fen etkinliklerinin 8. Sınıf öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynakları ile ilgili farkındalıkları, içerik bilgisi gelişimine etkisi ve bilimsel tartışmaya ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
Yıldırım M. (Yürütücü)
2013 - 2014
2013 - 2014DNA Kavramları ile ilgili Animasyon ve Model Kullanılmasının Fen Bilgisi Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğrenmelerine Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Yıldırım M. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorThe Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)
Bilim Kurulu Üyeliği
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorPegem Journal of Education and Instruction
Editör
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Nisan 2021
Nisan 202114. UFBMEK 2021
Bildiri (Özet)
Mart 2021
Mart 2021Universal Journal of Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2021
Şubat 2021INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2021
Ocak 2021MİLLİ EĞİTİM
Hakemli Bilimsel Dergi
Burslar
1999 - 2002
1999 - 2002YLSY BURSU
Milli Eğitim Bakanlığı
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 8
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Temmuz-2019
Temmuz 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- İstanbul Aydın Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa
Haziran-2019
Haziran 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- İstanbul Aydın Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Trabzon Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa
Mayıs-2019
Mayıs 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa
Mayıs-2019
Mayıs 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa
Haziran-2018
Haziran 2018Tez Savunma (Doktora)
Gülşah Kaya Yatar - Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Eylül-2017
Eylül 2017Tez Savunma (Doktora)
Betül KARADUMAN - Çukurova Üniversitesi
Mart-2017
Mart 2017Tez Savunma (Doktora)
Ercan TATLI - Marmara Üniversitesi
Kasım-2016
Kasım 2016Tez Savunma (Doktora)
Filiz GÜLHAN - Marmara Üniversitesi
Mayıs-2015
Mayıs 2015Tez Savunma (Doktora)
Eda DEMİRHAN - Marmara Üniversitesi
Ocak-2013
Ocak 2013