Prof. Dr. MEHTAP YILDIRIM


Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Fen Bilimleri Eğitimi, Öğretmen Eğitimi, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

E-posta: mehtap.yildirim@marmara.edu.tr
İş Telefonu: +90 216 777 2600 Dahili: 2685
Web: https://avesis.marmara.edu.tr/mehtap.yildirim
Ofis: A1 314
Posta Adresi: Marmara Üniversitesi Recep Tayyip Erdoğan Külliyesi Atatürk Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Fen Bilgisi Öğretmenliği A.B.D.

Metrikler

Yayın

128

Yayın (WoS)

6

Yayın (Scopus)

12

Atıf (TrDizin)

58

H-İndeks (TrDizin)

5

Atıf (Sobiad)

49

H-İndeks (Sobiad)

3

Proje

6

Tez Danışmanlığı

33

Açık Erişim

21
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Lisans diplomamı Hacettepe Üniversitesi Biyoloji Öğretmenliğinden aldım. Dört yıl Milli Eğitim Bakanlığında Biyoloji ve Fen Bilgisi öğretmenliği yaptım. 2000 yılında MEB yurtdışı yükseköğretim bursu kazanarak Fransa da Paris 5 Rene Descartes üniversitesinde fen eğitimi alanında yüksek lisans yaptım. 2003 yılında hem Marmara Üniversitesinde çalışmaya hem de doktora eğitimine başlayarak 2008 de fen bilgisi eğitiminde doktoramı tamamladım. Çalışmalarım fen ve biyoloji eğitimi alanındadır.  Lisans düzeyinde biyoloji alanında ve öğretim teknolojileri ile ilgili dersler, lisansüstünde ise araştırma yöntemleri, fen öğretiminde güncel yaklaşımlar ve öğretim teknolojileri ile ilgili dersler vermekteyim.

İlgi alanlarım:

Didaktiksel Dönüşüm Teorisi çerçevesinde yapılan çalışmalar:  Bilginin bilimsel bilgiden öğretilecek bilgi ve özümsenmiş bilgiye  dönüşümü sürecinde meydana gelen dönüşümlerin farklı bağlamlar üzerinden incelenmesi ile ilgili çalışmalar,

Probleme Dayalı Öğretim (PDÖ): PDÖ’nün fen konularına uygulanması ve farklı değişkenlere olan etkisine yönelik çalışmalar.

Proje Tabanlı Öğretim: PTÖ’nün uygulanması ve farklı değişkenler üzerinden incelenmesi ile ilgili çalışmalar.

Araştırma Eğilimi Çalışmaları: Fen eğitimi üzerine yapılan araştırmalarındaki eğilimlerin tespit edilmesi üzerine yapılan çalışmalar.

Fen Öğretim Programları ile ilgili Çalışmaları: Fen öğretimi program ve kitaplarının incelenmesi üzerine yapılan çalışmalar.

STEM uygulamaları: STEM yaklaşımının fen öğretiminde kullanılması ve farklı değişkenlere yönelik etkisinin incelendiği çalışmalar.

Web 2.0 araçlarının fen derslerinde kullanımı ve farklı değişkenlere yönelik etkisi ile ilgili çalışmalar.

Eğitim Bilgileri

2003 - 2008

2003 - 2008

Doktora

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

2000 - 2002

2000 - 2002

Yüksek Lisans

Universite Paris 5, Science de l’Education, , Didactique des Sciences, Fransa

1990 - 1995

1990 - 1995

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2008

2008

Doktora

İlköğretim fen ve teknoloji dersinde genetik ünitesinin bilimsel bilgilerden öğretmen bilgilerine geçişinin didaktiksel dönüşüm teorisi yaklaşımıyla değerlendirilmesi

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı

2002

2002

Yüksek Lisans

Le Concept de Chromosome dans L'Enseignement Genetique en France et en Turquie dans L'Enseignement Secondaire, Approche Didactique

Université René Descartes Paris V, Science De L’Education, Didactique Des Sciences

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

İngilizce

C1 İleri

C1 İleri

Fransızca

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

Almanca

Araştırma Alanları

Fen Bilimleri Eğitimi

Öğretmen Eğitimi

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2015 - 2021

2015 - 2021

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2011 - 2015

2011 - 2015

Yrd. Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2003 - 2011

2003 - 2011

Araştırma Görevlisi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2017 - 2020

2017 - 2020

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2003 - Devam Ediyor

2003 - Devam Ediyor

ÖĞRETİM ELEMANI

MARMARA ÜNİVERSİTESİ, ÖĞRETİM ELEMANI

1995 - 1999

1995 - 1999

ÖĞRETMEN

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI , ÖĞRETMEN

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Araştırma Semineri

Fen Eğitiminde Nitel Araştırma Teknikleri

Çağdaş Eğitim Sistemleri

Fen Eğitiminde Teknoloji Kullanımı

İleri Araştırma Yöntem ve Teknikleri

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Nitel Araştırma Teknikleri

Didaktiksel Dönüşüm Teorisi ve Fen Öğretimi Uygulamaları

Bilim Tarihi ve Felsefesi

Fen Öğretiminde Dijital Araçlar Kullanma ve Uygulamaları

Sosyo-Bilimsel Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı ve Uygulamaları

Lisans

Lisans

Öğretim Teknolojileri

Topluma Hizmet Uygulamaları

Fizyolojik Psikoloji

Fen Bilgisi Eğitiminde Öğretmenlik Uygulaması

Biyoloji 3

Fen Bilgisi Eğitiminde Okul Deneyimi

Biyolojik Psikoloji

Fen Bilgisi Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

BİYOLOJİ 2

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (52)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (1)
Scopus (11)
TRDizin (26)
Diğer Yayınlar (19)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

3. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin Ölçme-Değerlendirme Okuryazarlığı Açısından İncelenmesi

KORKUT H. M., YILDIRIM M.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

4. YEREL YÖNETİMLERİN EĞİTİM VE FEN EĞİTİMİNDEKİ ROLÜ: İSTANBUL ÖRNEKLERİ

SAVAŞ Y., YILDIRIM M.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

6. Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Temelli Tasarımların Ortaokul Öğrencilerinin Mühendislik Beceri Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi

BALÇIN M. D., YILDIRIM M., OYMAK S. A.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

7. Web 2.0 Destekli 5E Öğrenme Modeline Göre Hazırlanan Bileşke Kuvvet Konusunun Ortaokul Öğrencilerinin Derse Katılım Düzeylerine Etkisi

PELİT D., YILDIRIM M.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

8. Fen Eğitimi Uzmanlarının Gözünden Yapay Zeka Destekli Ders Planlarının Uygunluğu

KARAİSMAİLOĞLU F., SÜRMELİ H., YILDIRIM M.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

9. BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI İLE GERÇEKLEŞTİRİLEN SANAL VE GERÇEK LABORATUVAR UYGULAMALARININ 21.YY. BECERİLERİNE ETKİSİ

BALCI ÇÖMEZ C., YILDIRIM M.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

10. BİLİM ve SANAT MERKEZİ 4. ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ENERJİ KAVRAMI HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

ÖZTÜRK S., YILDIRIM M.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 04 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

13. Eğitim Hizmetlerinde Yerel Yönetimlerin Rolünün Değerlendirilmesi: Okul Yöneticileri ve Belediye Eğitim Yöneticilerinin Görüşleri

SAVAŞ Y., YILDIRIM M.

Gazi Üniversitesi Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi-III, Ankara, Türkiye, 16 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

15. Investigation of the Effects of Gamified STEM Activities in Science Lesson on Student 21st- century Skills Development in Flipped Learning

Özpir Mantaş H. C., YILDIRIM M.

THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

16. The Effect of Virtual Laboratory Applications with Brain-Based Learning Approach on Motivation

BALCI ÇÖMEZ C., YILDIRIM M.

THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

17. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN BAĞLAM TEMELLİ ÖĞRETİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

GÜNSAL M., YILDIRIM M.

IX. YILDIZ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 26 Aralık 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

21. Sosyobilimsel Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi

Kirman Çetinkaya E., YILDIRIM M.

EDUCONGRESS 2022, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

25. Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarında Yer Alan STEM Etkinliklerinin Yeterliliklerinin İncelenmesi

Uyanık S., Özakdağ A., YILDIRIM M.

III. Uluslararası STEM Öğretmenler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 02 Temmuz 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

27. EPDAD Öğretim Elemanı Değerlendirici Eğitimi Programının Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi

BEKİROĞLU F., AKGÜN Ö. E., KAYHAN H. N., KÖKSAL D., YILDIRIM M., ARIKAN Y. D., et al.

VI . I NTERNATIONAL TEACHER EDUCATI ON AND ACCREDITATION CONGRESS, Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Haziran 2022, cilt.1, ss.37-39, (Özet Bildiri)

2021

2021

28. Uzaktan Eğitimde Web 2.0 Araçlarının Kullanımı ve Etkiliği Üzerine Bir Araştırma

BALCI ÇÖMEZ C., ÇAVURMİRZA E., YILDIRIM M.

VIIIth International Eurasian Educational Research Congress ONLINE, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

29. Çevrimiçi Fen Bilimleri Derslerinde Web 2.0 Araçlarının Kullanılmasının Öğrencilerin Başarılarına ve Dijital Okuryazarlıklarına Etkisinin İncelenmesi

Korkut H. M., Özpir Mantaş H. C., YILDIRIM M.

14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, cilt.1, ss.278, (Özet Bildiri)

2020

2020

30. STEAM Etkinlik Örnekleri

GÜRLEROĞLU L., KÖNGÜL Ö., YILDIRIM M.

2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, cilt.1, ss.219-227, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

31. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mühendisliğin Doğası ile ilgili Görüşleri

SÜRMELİ H., YILDIRIM M.

2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, cilt.1, ss.329-341, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

32. Effects of Stem Activities on Attitudes of 7th Grade Students Towards Science, Technology, Engineering and Mathematics Education

UZ G. Y., YILDIRIM M.

2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.276-277, (Özet Bildiri)

2020

2020

33. Fen Eğitimindeki Başarıyı Etkileyen Faktörlerden Biri OlanTeknoloji Kullanımına Karşı Öğretmenlerin Tutum veDavranışları

AKŞAR B. G., YILDIRIM M.

I. Ulusal Çevrimiçi Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, Ankara, Türkiye, 4 - 05 Temmuz 2020, cilt.1, ss.22-23, (Özet Bildiri)

2019

2019

34. 5E Modeline Uygun Web 2.0 Uygulamaları ile Gerçekleştirilen Fen Bilimleri ÖğretimininÖğrenci Başarısına Etkisinin İncelenmesi

GÜRLEROĞLU L., YILDIRIM M.

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

36. Çevre Sorunlarına Yönelik Yapılan Dijital Proje Ödevlerine İlişkin Öğrenci Görüşleri

BALÇIN M. D., YILDIRIM M.

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

37. STEM Etkinliklerinin Bilgisayarca Düşünme Becerileri, STEM Mesleklerine İlgiye Etkisi

YILDIRIM M., UZ G. Y.

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

39. Bitki sulama sistemi

UZ g. y., YILDIRIM M.

International STEMEducation Conference, İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

40. ANALYSIS OF SCIENTIFIC PROCESS SKILLS AND RELEVANT PERCEPTIONS AMONGSCIENCE TEACHERS AND PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS

YILDIRIM M., ACARLI S. D., YAMAN KASAP M.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), İzmir, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

41. INFLUENCE OF INVESTIGATING SCIENTISTS’xx LIFE ON STUDENTS’ VIEWS ABOUTEDUCATIONAL VALUE OF HISTORY OF SCIENCE

SÜRMELİ H., YILDIRIM M.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), İzmir, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

42. INVESTIGATION OF CREATIVITY, PROBLEM SOLVING AND DIGITAL LITERACY LEVELSOF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS ACOORDING TO THINKING STYLES

Yıldırım M., Güven İ.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), İzmir, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2019, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

43. ULUSLARARASI SINAVLARDAKİ FEN BAŞARILARI HAKKINDAÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

BOZDOĞAN K., YILDIRIM M.

V. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, cilt.1, ss.363-378, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

44. The Current Status of STEM Education Research in Turkey

SÜRMELİ H., YILDIRIM M.

World Science Technology Engineering and Mathematics (STEM) Education Conference, 8 - 10 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

45. A TEST DEVELOPMENT STUDY FOR EVALUATION OF PRESCHOOL CHILDREN’xxS SCIENTIFIC PROCESS SKILLS

Şahin F., Yıldırım M., Sürmeli H., Güven İ.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.46-48, (Özet Bildiri)

2017

2017

48. PRESERVICE TEACHERS’ VIEWS ABOUT ENGINEERING DESIGN BASED SCIENCE EDUCATION

YILDIRIM M., SÜRMELİ H.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Kuşadası,Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.253-267, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

50. MADDENİN DEĞİŞİMİ ÜNİTESİNDE EĞİTSEL OYUN KULLANILMASININ5.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DERSE KARŞI TUTUMUNA ETKİSİNİNİNCELENMESİ

CAN S., YILDIRIM M.

Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

51. THE USE OF EDIBLE SCIENCE PROJECTS IN TEACHING SCIENCE CONCEPTS

ÇÖMEK A., YILDIRIM M., ALP Z. B.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

52. RESEARCH OF THE EFFECTS OF SCIENCE EDUCATION BASED ON PREDICT OBSERVE EXPLAINSTRATEGY ON STUDENTS SCIENCE PROCESS SKILLS AND SUCCESS

KARA E., YILDIRIM M.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), BODRUM, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

54. Ortaokul 5 Sınıf Öğrencilerinin Çevre Konuları İşlenirken Sahip Oldukları Motivasyon Düzeylerinin AkademikBaşarıya Etkisi

FATMA ZEHRA Ç., YILDIRIM M.

IIIrd INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.905-906, (Özet Bildiri)

2016

2016

55. Educational Researchers Viewpoints on Research Ethics IsThere a Dilemma

KABAPINAR F., YILDIRIM M., ERTAN Ç., ÇETİNKAYA E.

8th World Conference on Educational Sciences(WCES-2016), Madrid, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

56. Do They Learn to Teach Science From Their Previous Teachers

YILDIRIM M., SÜRMELİ H.

INTE 2015, BARSELONA, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015, (Özet Bildiri) identifier

2014

2014

57. Teaching of the Renewable Energy Sources to Secondary School Students with Science Activities Based on Socio Scientific Argumentation

GÜLSÜM YASEMİN U., YILDIRIM M.

1st International Conference on New Developments in Science and Technology Education (NDSTE2014), CORFU, Yunanistan, 29 - 31 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

58. The Effect Of Animation And Model Usage Regarding DNA Conception On The Learning Of Science Teaching Students

Yurdatapan M., Şahin F.

International Conference on New Horizons in Education, Rome, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

59. The effects of inquiry based activities on attitudes and behaviours related to environment

FİLİZ G., YILDIRIM M.

European Conference on Social and Behavioral Sciences, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

62. Proje Tabanlı Eğitim Uygulamalarının İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinin Fen Okuryazarlığına Etkisi

GÜVEN İ., YILDIRIM M., ŞAHİN F.

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2006

2006

64. Okul öncesinde örnek olaya dayalı problem çözme ileilgili bir araştırma

ŞAHİN F., YILDIRIM M.

I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2006, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenme

YILDIRIM M.

Fen Öğretimi 2, ERGUN MUSTAFA, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.245-258, 2024

2023

2023

2. Entegre STEM ve Bilgi İşlemsel Düşünme

YILDIRIM M., UZ G. Y.

STEM EĞİTİMİNE YOLCULUK - STEM Eğitiminde Öğrenme Yolları, Esin Kaya, Bekir Yıldırım, Editör, Nobel, Ankara, ss.60-90, 2023

2020

2020

3. Fen Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları

YILDIRIM M.

Fen Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları, Hakan Şevki Ayvacı, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-13, 2020

2020

2020

4. Güncel (2018) Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Sınıflara ve Konu Alanlarına Göre Dağılımı ve Örnek Etkinlikler

YILDIRIM M.

FEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI, HAKAN ŞEVKİ AYVACI, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.122-166, 2020

2020

2020

5. Neden STEM, Neden 5E Öğrenme Modeli ve Neden Sorgulamaya DayalıÖğretim?

YILDIRIM M.

Açık Kaynak Kodlu Yazılımlar İçeren Stem Aktiviteleri, Mehtap YILDIRIM, Gülsüm Yasemin UZ, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.1-8, 2020

2019

2019

6. Fen Öğretiim Tarihi

YILDIRIM M., SAVAŞ Y.

Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Prof.Dr. Behiye AKÇAY, Editör, NOBEL YAYINCILIK, İstanbul, ss.39-66, 2019

2019

2019

7. Fen Bilimleri Öğretiminin Amaçları

YILDIRIM M.

İLKOKULDA TEMEL FEN BİLİMLERİ, Aysun Öztuna Kaplan, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.60-90, 2019

2017

2017

8. Öğretim Teknikleri

SÜRMELİ H., YILDIRIM M.

ÖĞRETİM İLKE VEYÖNTEMLERİ, Sibel DAL, Mücahit KÖSE, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.45-80, 2017

2017

2017

9. FEN ÖĞRETİMİNDE PROJE TABANLI ÖĞRENME VE UYGULAMALARI

YILDIRIM M.

Fen Bilimleri Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Mustafa ERGUN, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.145-180, 2017

2016

2016

10. Teaching of the Renewable Energy Sources to Secondary School Students with Science Activities Based on Socio Scientific Argumentation

Şahintürk G. Y., Yıldırım M.

Recent Advances in Science and Technology Education, Ranging from Modern Pedagogies to Neuroeducation and Assessment, Zacharoula Smyrnaiou,Martin Riopel,Menelaos Sotiriou, Editör, Cambridge Scholars Publishing, London, 2016

2016

2016

11. Canlılar ve Hayat ile ilgili Etkinlikler

YILDIRIM M.

Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Prof.Dr. Fatma ŞAHİN, Editör, HedefCS, Ankara, ss.173-203, 2016

2016

2016

12. THE USE OF EDIBLE SCIENCE PROJECTS IN TEACHING SCIENCECONCEPTS

ÇÖMEK A., YILDIRIM M., ALP Z. B.

Education Research Highlights in Mathematics Science and Technology 2016, Mack Shelley, S. Ahmet Kıray, Ismail Celik, Editör, ISRES Publishing., AMES, ss.48-57, 2016

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

The Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)

Bilim Kurulu Üyeliği

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Pegem Journal of Education and Instruction

Editör

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Nisan 2021

Nisan 2021

14. UFBMEK 2021

Bildiri (Özet)

Mart 2021

Mart 2021

Universal Journal of Educational Research

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Şubat 2021

Şubat 2021

INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2021

Ocak 2021

MİLLİ EĞİTİM

Hakemli Bilimsel Dergi



Burslar

1999 - 2002

1999 - 2002

YLSY BURSU

Milli Eğitim Bakanlığı

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 8

h-indeksi (WOS): 2

Jüri Üyelikleri

Temmuz-2019

Temmuz 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- İstanbul Aydın Üniversitesi

Haziran-2019

Haziran 2019

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Haziran-2019

Haziran 2019

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa

Haziran-2019

Haziran 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- İstanbul Aydın Üniversitesi

Haziran-2019

Haziran 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Trabzon Üniversitesi

Haziran-2019

Haziran 2019

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa

Mayıs-2019

Mayıs 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa

Mayıs-2019

Mayıs 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa

Haziran-2018

Haziran 2018

Tez Savunma (Doktora)

Gülşah Kaya Yatar - Ondokuz Mayıs Üniversitesi

Eylül-2017

Eylül 2017

Tez Savunma (Doktora)

Betül KARADUMAN - Çukurova Üniversitesi

Mart-2017

Mart 2017

Tez Savunma (Doktora)

Ercan TATLI - Marmara Üniversitesi

Kasım-2016

Kasım 2016

Tez Savunma (Doktora)

Filiz GÜLHAN - Marmara Üniversitesi

Mayıs-2015

Mayıs 2015

Tez Savunma (Doktora)

Eda DEMİRHAN - Marmara Üniversitesi

Ocak-2013

Ocak 2013

Tez Savunma (Doktora)

Burcu SAĞLAMER YAZGAN - Marmara Üniversitesi