Dijital Oyun Tabanlı STEM Uygulamalarının Öğrencilerin STEM Alanlarına İlgileri ve Bilimsel Yaratıcılığı Üzerine Etkisi: Minecraft Örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: UĞUR SARIÇAM

Danışman: Mehtap Yıldırım

Özet:

Bu araştırmada, 6. sınıf fen bilimleri dersinde, dijital oyunlar kullanılarak gerçekleştirilen STEM uygulamalarının, öğrencilerin STEM alanlarına ilgi düzeylerine ve bilimsel yaratıcılığı üzerine olan etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntemlerden, sıralı açıklayıcı tasarım kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutu tek gruplu ön test son test modeli, çalışmanın nitel boyutunu ise durum çalışması türlerinden açıklayıcı durum çalışması oluşturmaktadır. Dijital oyun olarak Minecraft Eğitim Sürümü kullanılmıştır. -------------------- The purpose of this study is to investigate the effects of digital game-based STEM activities on students’ interest in STEM fields and scientific creativity in grade 6 science lessons. In this research, explanatory sequential design was used among mixed methods. In the quantitative part, single group pre-test post-test model was used, and in the qualitative part, explanatory case study is used among case study research types. Minecraft Education Edition was used as a digital game tool.