Makaleler
48
Tümü (48)
SCI-E, SSCI, AHCI (12)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (13)
Scopus (21)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (25)
14. A conceptual Proposal for Declining Interest in Basic Sciences: Physics Identity
Route Educational and Social Science Journal
, cilt.4, ss.50-60, 2017 (Hakemli Dergi)
15. Interplay between content knowledge and scientific argumentation
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.12, sa.12, ss.3005-3033, 2016 (SSCI, Scopus)
19. Examination of the Effects of Model Based Inquiry on Students Outcomes Scientific Process Skills and Conceptual Knowledge
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES
, sa.141, ss.1187-1191, 2014 (Hakemli Dergi)
20. Fizik laboratuvar derslerinin araştırma sorgulama açısından incelenmesi ve öğretmen adaylarının görüşlerinin belirlenmesi
Türk Fen Eğitimi Dergisi
, cilt.11, sa.2, ss.3-37, 2014 (Hakemli Dergi)
21. Quality of Pre Service Physics Teachers Reflections in their Teaching Portfolios and their Perceived Reflections Do they Intersect
Action in Teacher Education
, cilt.36, sa.2, ss.157-170, 2014 (Scopus)
22. Impact of Model Based Teaching on Argumentation Skills
International Journal of Progressive Education
, cilt.10, sa.1, ss.59-72, 2014 (Hakemli Dergi)
23. Examination of the Effects of Model Based Inquiry on Students Outcomes Scientific Process Skills and Conceptual Knowledge
Procedia - Social and Behavioral Sciences
, cilt.141, ss.1187-1191, 2014 (Hakemli Dergi)
27. How students epistemological beliefs in the domain of physics and their conceptual change are related of
European Journal of Physics Education
, cilt.4, sa.1, ss.10-25, 2013 (Hakemli Dergi)
28. EXAMINATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN ENGAGEMENT IN SCIENTIFIC ARGUMENTATION AND CONCEPTUAL KNOWLEDGE
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.10, sa.6, ss.1415-1443, 2012 (SSCI, Scopus)
29. Yeni ortaöğretim fizik programının günlük hayatla ilişkilendirilmesinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
Yalova Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.4, ss.167-187, 2012 (Hakemli Dergi)
30. Pre Service Physics Teachers Intentions Toward Classroom Assessment
Procedia - Social and Behavioral Sciences
, cilt.69, ss.854-863, 2012 (Hakemli Dergi)
31. Assessment of students science knowledge levels and their involvement with argumentation
International Journal for Cross-Disciplinary Subjects in Education
, cilt.2, sa.1, ss.264-270, 2011 (Hakemli Dergi)
33. Fakülte Okul İşbirliği modelinin değerlendirilmesi Uygulama öğretmenlerinin görüşleri
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.31, ss.1-12, 2010 (Hakemli Dergi)
34. Fakülte Okul İşbirliği modelinin değerledirilmesi Ortaöğretim fen alanları öğretmen adaylarının görüşleri
Türk Fen Eğitimi Dergisi
, cilt.7, sa.4, ss.148-168, 2010 (Hakemli Dergi)
38. Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretimin öğrencilerin epistemolojik görüşlerine etkisi
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.3, ss.592-599, 2009 (Hakemli Dergi)
40. Performansa dayalı ölçümler Teori ve uygulama
Türk Fen Eğitimi Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.113-131, 2008 (Hakemli Dergi)
41. Utilization of attitude maps in evaluating tachers attitudes towards assessment
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching
, cilt.9, sa.1, ss.2, 2008 (Scopus)
46. Ölçme ve değerlendirmede alternatif yöntemler ve portfolyo kullanımı
Edu7 Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.5, 2005 (Hakemli Dergi)
47. Is there a relationship between male and female science teachers in service needs
FATE Journal
, cilt.1, sa.2, ss.2, 2002 (Hakemli Dergi)
48. Patterns in teaching styles of Florida science teachers
FATE Journal
, cilt.1, sa.2, ss.1, 2002 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
134
2. Su Dalgaları Konusunda Lise Öğrencilerinin Kavram Yanılgılarının ve Muhtemel Sebeplerinin Argümantasyon Yöntemiyle Tespit Edilmesi
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2024), Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
5. Assessment of the Impact of a Transdisciplinary STEAM Approach on Students' Attitudes Towards Science and Learning of Physics Concepts.
European Science Education Research Association (ESERA), Kapadokya, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)
6. Examination of Effects of Authentic Scientific Inquiry Experiences on Students’ Epistemological Beliefs.
European Science Education Research Association (ESERA), Kapadokya, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)
7. Physics Education Research: Moving From Assessment of Learning to Assessment as Learning
European Science Education Research Association (ESERA), Kağadokya, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)
9. Eğitim Fakültelerinde Akreditasyon Uygulamaları.
Xth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
17. EPDAD Online Site Visit through the Eyes of a Visiting Team
IV International Teacher Education and Accreditation Congress, 19 - 21 Aralık 2020, (Tam Metin Bildiri)
19. Development of the Model Quality Rubric to Evaluate Students’xx Models
2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 19 - 22 Kasım 2020, (Özet Bildiri)
20. Examination of Pre-Service Physics Teachers’ Problem Scoping in Engineering Design Process of a STEM Project
European Science Education Research Association (ESERA), 26 Ağustos - 30 Aralık 2019, (Tam Metin Bildiri)
22. Determination of Integrated STEM Teacher Competencies
Second International Congress on Seeking New Perspectives in Education, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
23. Development of Water Waves Concept Instrument and Evaluation Rubrics for Argumentation
Second International Congress on Seeking New Perspectives in Education, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
24. Examination of Pre-Service Physics Teachers’ STEM Lesson Plans During Their STEM Integration Attempts
First International STEM Education Conference, 13 - 14 Haziran 2019, cilt.1, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)
25. Development of a Scale to Measure Attitude Towards STEAM Education
First International STEM Education Conference, 13 - 14 Haziran 2019, cilt.1, ss.6-12, (Tam Metin Bildiri)
26. Comparison of Technology Supported and Laboratory Based Environments: Formative Assessment of Students’ Learning in Physics.
American Educational Research Association (AERA), 5 - 09 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
27. Effects of Formative Assessment in Inquiry-Based Learning on High School Students’ Attitudes towards Physics
International Conference on Education in Mathematics, 28 Nisan - 01 Mayıs 2019, cilt.14, ss.89-94, (Tam Metin Bildiri)
28. Examintion of Integrated Stem Education in Physics: Students’ Attitude towards STEM
International Conference on Education in Mathematics, 28 Nisan - 01 Mayıs 2019, cilt.14, ss.55-59, (Tam Metin Bildiri)
30. Üniversite Öğrencilerinin Lise Fizik Kimliklerinin Kariyer Seçimlerine Etkisi
V. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALARI SEMPOZYUMU (ISMS), Ankara, Türkiye, 16 - 18 Kasım 2018, ss.202, (Özet Bildiri)
31. Longitudinal Study on Metacognitive Awareness of Students’ in Different Grade Levels
27. International Conference on Educational Sciences, ss. 489-495, 18 - 22 Nisan 2018, ss.489-495, (Tam Metin Bildiri)
32. High School Students’ Expert and Novice Problem Solving Skills in Physics and Their Metacognitive Awareness
27. International Conference on Educational Sciences, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1919-1926, (Tam Metin Bildiri)
33. Turning Beliefs into Practices: Pre-Service Teachers’ Epistemologies of Models and their Model Formation
The European Conference of Education Official Conference, Birleşik Krallık, 29 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.143-147, (Tam Metin Bildiri)
34. Pre-Service Teachers’ STEM Perspectives and STEM Integrations
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, cilt.9, ss.23-27, (Tam Metin Bildiri)
35. Examination of Students’ Metacognitive Awareness and Their Physical Problem Solving Strategies
. International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, cilt.9, ss.59-63, (Tam Metin Bildiri)
36. Öğrencilerin Üstbilişsel Farkındalıklarındaki Değişimin İncelenmesi.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferans, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
37. Öğrencilerin Fiziksel Problem Çözme Stratejileri ve Üstbilişsel Farkındalıkları
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferans, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
40. Examination of Relationship between Physics Teachers’ Attitudes toward Assessment and their Teaching Practices
27. International Conference on Educational Sciences, 18 - 22 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
41. Looking for a Relationship between Metacognitive Awareness and Problem Solving Skills in Physics
10. Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI), 16 - 18 Kasım 2017, (Tam Metin Bildiri)
42. A New Conceptual Framework for Physics Teacher Education: Physics Identity
International Teacher Education and Accreditation Congress, 19 - 21 Eylül 2017, (Tam Metin Bildiri)
43. Examination of Pre-Service Teachers’xx Technology Integration and Their Technological Pedagogical Content Knowledge
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology., 18 - 21 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)
44. Comparison of Students’xx Learning and Attitudes in Technology Supported and Laboratory Based Environments
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology., 18 - 21 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)
45. Examination of the Relationship between Pre-Service Physics Teachers’ Domain Specific Epistemological Beliefs and their Knowledge of Subject Matter and Pedagogical Knowledge
The International History, Philosophy and Science Teaching (IHPST) Biennial Conference, 4 - 07 Temmuz 2017, (Tam Metin Bildiri)
46. Supporting Inquiry Learning Environments with History of Science
The International History, Philosophy and Science Teaching (IHPST) Biennial Conference, 4 - 07 Temmuz 2017, (Tam Metin Bildiri)
47. Comparison of Pre-service Physics Teachers’ Conceptual Understanding in Model-Based Scientific Inquiry and Scientific Inquiry Environments.
90. National Association for Research in Science Teaching (NARST), 22 - 25 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)
48. Examination of the Relationship between Students’ Metacognition and Their Problem Solving Skills in Physics
90. National Association for Research in Science Teaching (NARST), 22 - 25 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)
49. Comparison of Pre-service Physics Teachers’ and Physics Formation Students’ Domain Specific Epistemological Beliefs
26. International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)
50. High School Students’ Motivation Levels Toward Physics Learning
26. International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)
52. Investigating Disciplinary Differences of Pre Service Science and Mathematics Teachers Epistemological Understanding of Science
9. Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI), Sevilla, İspanya, 14 - 16 Ekim 2016, ss.8317-8324, (Tam Metin Bildiri)
53. How Using of Technology Changed Pre Service Teachers Teaching Practices
9. Annual International Conference of Education, Research and Innovation, Sevilla, İspanya, 14 - 16 Ekim 2016, ss.7416-7420, (Tam Metin Bildiri)
54. Fizik Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgileri
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
55. Model Tabanlı Araştırma Sorgulama Ortamının Model Kalitesi Üzerine Etkisi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
56. Liselerde Fizik Derslerinde Uygulanmakta Olan Ölçme ve Değerlendirme Araçlarının Öğrencilerin Performanslarına Uygunluğunun Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 22 - 23 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
57. Relationship between knowledge and scientific argumentation
89. National Association for Research in Science Teaching (NARST), Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)
60. Model Tabanlı Araştırma Sorgulama Ortamında Fizik Öğretmen Adaylarının Modelleme Sürecindeki İlerleme ve Değişimlerinin İncelenmesi
II. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
63. Farklı Kariyer Evrelerinde Olan Öğretmenlerin Okulda Vizyonu Paylaşmaya İlişkin Algı ve Tutumları
8. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2013
64. Şangay Okulları ve Profesyonel Öğrenme Toplulukları Öğretmenlerin Profesyonel Gelişimi İçin Yeni Bir Hizmet İçi Eğitim Modeli Önerisi
8. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2013
65. Examination of the Effects of Model Based Inquiry on Students Outcomes Scientific Process Skills and Conceptual Knowledge
4th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, İspanya, 27 Ekim 2013, (Özet Bildiri)
66. Kavramsal fizik öğreniminde bir strateji olarak kanıta dayalı tartışma
30. Uluslararası Türk Fizik Derneği Kongresi, 06 Eylül 2013
67. Examination of pre service physics teachers scientific process skills in an inquiry based laboratory environment
European Conference on Social Science Research, 19 - 21 Haziran 2013
68. Investigation of Pre service Physics Teachers Perceptions about Models in Model Based Inquiry Process
International Counseling and Education Conference., 2 - 04 Mayıs 2013
69. Pre Service Teachers Assessment Literacy Development and Its Reflection to Their Implementation
American Educational Research Association (AERA) 2013 Annual Meeting, California, Amerika Birleşik Devletleri, 27 Nisan - 01 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
70. Pre Service Teachers Assessment Literacy Development and Its Reflection to Their Implementation
American Educational Research Association (AERA), Amerika Birleşik Devletleri, 21 Nisan 2013, (Tam Metin Bildiri)
71. Enhancing Argumentative Discourse through Model Based Teaching
86. National Association for Research in Science Teaching (NARST), 04 Nisan 2013, (Tam Metin Bildiri)
72. Quality of Pre Service Teachers Reflections in their Portfolios and their Perceived Reflections Do they intersect
86. National Association for Research in Science Teaching (NARST), 04 Nisan 2013, (Tam Metin Bildiri)
73. Development of the textbook evaluation instrument
3. International Conference on Education and Educational Psychology, 17 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
74. Pre service physics teachers intentions toward classroom assessment
3. International Conference on Education and Educational Psychology, 17 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
75. Öğretmen adaylarının profesyonel gelişim süreçlerinin ölçme değerlendirme okuryazarlıklarına etkisinin incelenmesi
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 18 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
76. Fizik öğretmen adaylarının laboratuvar derslerine ilişkin sorgulama seviyesi algıları ile tutumları arasındaki ilişkinin araştırılması
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 18 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
77. Modele dayalı öğretimin argümantasyon kalitesine etkisi
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 18 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
78. Fizik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 18 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
79. Öğretmen Adaylarının Profesyonel Gelişim Süreçlerinin Ölçme Değerlendirme Okuryazarlıklarına Etkisinin İncelenmesi
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012
80. Effects of modeling on argumentative discourse
The World Conference on Physics Education, 16 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)
81. Physics students epistemological beliefs and their conceptual change
The World Conference on Physics Education, 16 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)
82. Self Critism of pre service physics teachers on their CBL usage according to their technological skill levels
The World Conference on Physics Education, 16 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)
83. Effects of calculator based laboratory usage on pre service physics teachers teaching practices
85. National Association for Research in Science Teaching (NARST), Amerika Birleşik Devletleri, 29 Mart 2012, (Tam Metin Bildiri)
84. Enhancing pre service science teachers perceived self efficacy about argumentation through modeling and mastery experiences
85. National Association for Research in Science Teaching (NARST), Amerika Birleşik Devletleri, 29 Mart 2012, (Tam Metin Bildiri)
86. Implementation of microcomputer based laboratory in physics class Students perceptions
6. International Technology, Education and Development Conference, İspanya, 07 Mart 2012, (Tam Metin Bildiri)
89. Tracing of students scientific argumentation quality
8. European Science Education Research Association (ESERA), Fransa, 05 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)
90. High school students epistemological beliefs and their conceptual learning
8. European Science Education Research Association (ESERA), Fransa, 05 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)
91. Science learning and argumentation How are they related
84. National Association for Research in Science Teaching (NARST), Amerika Birleşik Devletleri, 07 Nisan 2011, (Tam Metin Bildiri)
92. Fizik Öğretiminde Kullanılan Bilgisayara Dayalı Laboratuvara İlişkin Öğrenci Görüşleri
27th Türk Fizik Derneği Uluslararası Fizik Kongresi, 15 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
93. Investigation of a pattern between students science learning levels and their engagement in argumentation
London International Conference on Education, Birleşik Krallık, 09 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
94. Tracing the role of portfolio assessment in student learning
American Educational Research Association (AERA) Konferansı, Amerika Birleşik Devletleri, 10 Nisan - 13 Eylül 2009, (Tam Metin Bildiri)
95. The role of microcomputer based laboratory in facilitating the construction of knowledge in optics
7. European Science Education Research Association (ESERA) Konferansı, Türkiye, 8 - 11 Eylül 2009, (Tam Metin Bildiri)
96. Enhancing pre service elementary school teachers understanding of essential science concepts through a reflective conceptual change model
7. European Science Education Research Association (ESERA) Konferansı, Türkiye, 8 - 11 Eylül 2009, (Tam Metin Bildiri)
97. Pedagogical attitudes of technology using teachers
International Research Group on Physics Teaching (GIREP) & Physics Education Division of the European Physical Society (EPEC) Konferansı, Birleşik Krallık, 19 - 21 Ağustos 2009, (Tam Metin Bildiri)
98. Pre service physics teachers instructional philosophies Are they ready for teaching
International Research Group on Physics Teaching (GIREP) & Physics Education Division of the European Physical Society (EPEC) Konferansı, Birleşik Krallık, 19 Ağustos 2009, (Tam Metin Bildiri)
99. High school students beliefs about nature of knowledge and nature of knowing Impact of constructivist philosophy
82. National Association for Research in Science Teaching (NARST) Konferansı, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Nisan 2009, (Tam Metin Bildiri)
100. Helping epistemological development with constructivist teaching and learning experiences
American Educational Research Association (AERA) Konferansı, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 13 Nisan 2009, (Tam Metin Bildiri)
101. Impact of MBL usage on concept learning and graph interpretation skills in physics
Frontiers in Science Education Research (FISER09) KonferansI, Kıbrıs (Kktc), 18 - 21 Mart 2009, (Tam Metin Bildiri)
102. Students perceptions about MBL usage in physics
13. International Organization for Science and Technology Education (IOSTE) Konferansı, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)
103. Öğretim elemanlarının fakülte-okul işbirliği hakkındaki görüşleri
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 Ağustos 2008 - 29 Ağustos 2009, (Özet Bildiri)
104. Öğretmen adaylarinin bakiş açisiyla fakülte-okul işbirliğinin değerlendirilmesi
değerlendirilmesi VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
105. Öğretmen yetiştirme programlarında portfolyoların kullanılması: İçerik, uygulama ve değerlendirme
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongres, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
106. Uygulama oğretmenlerinin fakülte-okul işbirliği hakkındaki görüşleri
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
107. Fakülte–okul işbirliği etkinliğinin geliştirilmesi
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
108. Uygulama öğretmenlerinin Fakülte Okul İşbirliği hakkındaki görüşleri
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Türkiye, 26 - 28 Ağustos 2008, (Tam Metin Bildiri)
109. Fizik dersi kapsamında bireysel gelişim dosyası uygulamasının öğrencilerin fiziğe olan tutumlarına etkisi
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Türkiye, 26 - 28 Ağustos 2008, (Tam Metin Bildiri)
110. Öğretim elemanlarının Fakülte Okul İşbirliği hakkındaki görüşleri
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Türkiye, 26 - 28 Ağustos 2008, (Tam Metin Bildiri)
111. Fakülte Okul İşbirliği nin geliştirilmesi
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Türkiye, 26 - 28 Ağustos 2008, (Tam Metin Bildiri)
112. Öğretmen adaylarının bakış açısıyla Fakülte Okul İşbirliği nin değerlendirilmesi
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Türkiye, 26 - 28 Ağustos 2008, (Tam Metin Bildiri)
113. Öğrenci gelişim dosyası uygulamasının öğrenme sürecine etkisi
1. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Konferansı, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)
114. Impact of portfolio assessment on student learning in physics
81. National Association for Research in Science Teaching (NARST) Konferansı, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Nisan 2008, (Tam Metin Bildiri)
115. Determination of pre service teachers attitudes towards assessment and their difficulties for implementation
National Science Teacher Association (NSTA) Konferansı, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 15 Nisan 2008, (Tam Metin Bildiri)
116. Looking for a pattern between students contributions to argumentation and their conceptual understanding
American Educational Research Association (AERA) Konferansı, Amerika Birleşik Devletleri, 27 - 30 Mart 2008, (Tam Metin Bildiri)
117. Exploring pre service teachers attitudes towards assessment via attitude maps
Asian Science Education (CASE) Konferansı, Tayland, 17 - 20 Şubat 2008, (Tam Metin Bildiri)
120. Pre service physics teachers attitudes towards assessment and factors affecting their attitudes
80. National Association for Research in Science Teaching (NARST) Konferansı, Amerika Birleşik Devletleri, 7 Nisan - 10 Temmuz 2007, (Tam Metin Bildiri)
133. Do science teachers demographics affect their in service needs
76. National Association for Research in Science Teaching (NARST) Konferansı, Amerika Birleşik Devletleri, 27 - 30 Mart 2003, (Tam Metin Bildiri)
134. Teaching styles of science teachers attending NSTA s 2000 National Convention
National Science Teacher Association (NSTA) Konferansı, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 12 Aralık 2002, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
17
1. The Relationship between Alternative Assessment and Physics Learning from the Perspective of Different Functions of Assessment
The International Handbook of Physics Education Research: Teaching Physics, M. F. Tasar P. R. L. Heron, Editör, AIP (American Institute of Physics) Press , New York, ss.171-1712, 2023
2. Metacognition and Problem Solving Strategies
Research Highlights in Education and Science , W. Wu & O. T. Ozturk, Editör, ISRES, Iowa, ss.78-83, 2018
3. Üniversite Öğrencilerinin Lise Fizik Kimliklerinin Kariyer Seçimlerine Etkisi
Current Academic Studies in Education Sciences, Harun ŞAHİN,Abidin TEMİZER,Fatma ERDOĞAN, Editör, IVPE Publishing, Podgorica, ss.693-707, 2018
4. STEM Integrations and Teachers’ Role in This Process
Education Research Highlights in Mathematics, Science and Technology, M. Shelley & S. A. Kiray, Editör, ISRES, Iowa, ss.87-93, 2018
5. ARCS Motivasyon Modeli Stratejilerinin Lise Öğrencilerinin Fizik Dersine Yönelik Motivasyonuna Etkisinin İncelenmes
Current Academic Studies in Education Sciences, H. Sahin,A. Temizer & F. Erdoğan, Editör, IVPE, Priştine, ss.708-715, 2018
6. Fizik Öğretmenlerinin Ölçme ve Öğretim Uygulamaları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Değişen Dünyada Eğitim, S. Dinçer, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.207-214, 2018
7. Üniversite Öğrencilerinin Lise Fizik Kimliklerinin Kariyer Seçimlerine Etkisi
Current Academic Studies in Education Sciences, ŞAHİN, Harun, TEMİZER, Abidin, ERDOĞAN, Fatma, Editör, Ivpe Publishing., Cetinje, ss.693-707, 2018
8. Pre-service teachers' technology integration and their technological pedagogical content knowledge
Research Highlights in Education and Science , M. Pehlivan & W. Wu, Editör, ISRES, Iowa, ss.156-164, 2017
9. Can we change attitude toward physics? Outcomes of technology supported and laboratory based instructions
Research Highlights in Education and Science , M. Pehlivan & W. Wu, Editör, ISRES, Iowa, ss.75-80, 2017
11. Lise Öğrencilerinin Fizik Öğrenimine Yönelik Motivasyonları
Küreselleşen Dünyada Eğitim , Ö. Demirel & S. Dinçer, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.77-90, 2017
12. Fizik ve Fizik Formasyon Öğretmen Adaylarının Alana Özgü Epistemolojik İnançlarının Karşılaştırılması
Küreselleşen Dünyada Eğitim, Ö. Demirel S. Dinçer, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.39-50, 2017
13. Öğrencilerin Lise Fizik Dersi için Ölçme ve Değerlendirme Tercihleri ve Görüşleri
Eğitim Bilimlerinde Yenilik ve Nitelik Arayışı, , Editör, Pekem Akademi, ss.403-428, 2016
14. Examination of Pre-service Physics Teachers’ Science Process Skillsin an Inquiry-Based Laboratory Environment
Multidisciplinary Perspectives on Education, Hasan Arslan, Georgeta Raţă,Ercan Kocayörük and Mehmet Ali İçbay, Editör, Cambridge Scholars Publishing, ss.95-105, 2014
15. Examination of pre-service physics teachers’ scientific process skills in an inquiry-based laboratory environment
Multidisciplinary Perspectives on Education, Hasan Arslan, Georgeta Raţă, Ercan Kocayörük, Editör, Cambridge Scholars Publishing, ss.95-104, 2014
16. Effects of model-based teaching on the durability of pre-service physics teachers’ conceptions of lunar events
Contributions from Science Education Research, R. Pinto & D. Couso, Editör, Springer, London/Berlin , Haarlem, ss.347-359, 2007
17. Ne Kadar Başarılı? Klasik ve Alternatif Ölçme - Değerlendirme Yöntemleri: Fizikte Uygulamalar.
Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004