Biyografi
Prof. Dr. Mehmet ÜNLÜ
Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1991 - 1998
1991 - 1998Doktora
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
1989 - 1991
1989 - 1991Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
1985 - 1989
1985 - 1989Lisans
İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Coğrafya Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1998
1998Doktora
Demirci Çayı Havzası ve Yakın Çevresinin Hidrojeomorfolojik Etüdü
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
1991
1991Yüksek Lisans
Gediz Akarsuyu Havzası’nın Hidrolojik Etüdü ve Plânlaması
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Araştırma Alanları
Coğrafya
Fiziki Coğrafya
Bölgesel Coğrafya
Türkiye Coğrafyası
Eğitim
Ortaöğretim Alan Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2012 - 2020
2012 - 2020Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2007 - 2012
2007 - 2012Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
1998 - 2007
1998 - 2007Öğretim Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
1994 - 1998
1994 - 1998Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Coğrafya Anabilim Dalı
Yönetimsel Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Coğrafya Eğitimi (Yl) (Tezli)
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Coğrafya Eğitimi (Dr)
2012 - 2015
2012 - 2015Dekan Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi
2009 - 2013
2009 - 2013Bölüm Başkan Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1990 - 1994
1990 - 1994Öğretmen
Milli Eğitim Müdürlüğü, İstanbul Ümraniye Atakent Lisesi, Coğrafya Öğretmeni, Öğretmen
Verdiği Dersler
Doktora
Coğrafya Öğretiminde Program Geliştirme
Ortadoğu Jeomorfolojisi
Araştırma Yöntemleri
Yüksek Lisans
Ortadoğu’da Enerji ve Güvenlik
Ortadoğu’da Doğal Kaynaklar ve Enerji
Coğrafya Öğretim Yöntemleri
Coğrafya Öğretiminde Ölçme Değerlendirme
Lisans
Coğrafya Öğretimi II
Jeomorfoloji
Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği
Afetler ve Afet Yönetimi
Eğitimde Ölçme Değerlendirme
Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim
Coğrafya Öğretim Programları
Coğrafyada Çağdaş Araştırmalar
Coğrafya Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Toprak Coğrafyası
Coğrafya Öğretiminde Okul Uygulaması
Coğrafya Öğretimi I
Coğrafya Eğitiminde Okul Deneyimi
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Coğrafya öğretim programlarındaki kazanımların duyuşsal yeterlilik açısından ders kitaplarına yansıması
Ünlü M. (Danışman)
M.Can(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Boğaz Jeopolitiği: Hürmüz Boğazı Örneği
Kocalar A. O. (Danışman), ÜNLÜ M. (Danışman)
İ.TUNCAY(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Türkiye'de öğrenim gören uluslararası lise öğrencilerinin coğrafya derslerinde yaşadıkları sorunlar ve nedenleri
Ünlü M. (Danışman)
E.ALPER(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Coğrafya Öğretmenlerinin Eğitim Alanında Sosyal Ağları Kullanma Düzeylerinin İncelenmesi
Ünlü M. (Danışman)
B.GÜNCEGÖRÜ(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Coğrafya Eğitiminde Öğretmen Yaklaşımları: Sakarya Örneği
Ünlü M. (Danışman)
S.KURTKAYA(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Mekânsal Kavramların Coğrafya Ders Kitaplarında Kullanımı
Ünlü M. (Danışman)
Ö.YÜCEL(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Türkiye ve İngiltere'deki coğrafya ders kitaplarının ve öğretim programlarının karşılaştırılması
Ünlü M. (Danışman)
T.ARSLAN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Orta Öğretim Coğrafya Programının Üstün Yetenekli Eğitim-Öğretim Programı Becerileri Açısından Değerlendirilmesi ve Beceri Geliştirilmesi
Ünlü M. (Danışman)
E.DENİZ(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Bir Yer İki Algı: Filistin-İsrail Sorunu
Ünlü M. (Danışman)
M.RAŞİT(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Suriyeli Mültecilerin Yerleşme Sorunu ve Çözüm Arayışları: Kahramanmaraş Örneği
Ünlü M. (Danışman)
A.ORAK(Öğrenci)
2019
2019Doktora
İsveç'te coğrafya eğitim-öğretiminin müfredat, metot ve araç-gereç açısından değerlendirilmesi
ÜNLÜ M. (Danışman)
M.Sormaz(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Coğrafya öğretmenlerine C-TPAB modeli temelli açık kaynak kodlu CBS yazılımı ve ücretsiz verilerden yararlanılmasına yönelik hizmet içi eğitimin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi = Developing, implementing and evaluating in-service training Program for geography teachers based on g-tpack model using Open source GIS software and free data
ÜNLÜ M. (Danışman)
S.Yıldırım(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Coğrafya eğitiminde ortaöğretim öğrencilerinin bölge kavramını anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları
Ünlü M. (Danışman)
E.ERTAŞ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Coğrafya dersi öğretim programında yer alan çevre ve toplum ünitesinin medyaya yansımaları
Ünlü M. (Danışman)
E.DOĞU(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Coğrafya dersi öğretim programı değişim ve süreklilik becerisinin değerlendirilmesi
Ünlü M. (Danışman)
O.SECİM(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Ortadoğu halklarının gözünde Türkiye'nin Ortadoğu'daki yeri ve liderliği
Ünlü M. (Danışman)
T.ELDURMAZ(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Ortaöğretim coğrafya öğretim programındaki kazanımlara uygun arazi çalışmalarının planlanması (İstanbul ili örneği)
Ünlü M. (Danışman)
F.ÖZDEMİR(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Okul öncesi eğitim döneminde öğrencilere kazandırılabilecek coğrafi kazanımlar ve değerlendirilmesi
Ünlü M. (Danışman)
Y.ÇAVAK(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Türkiye'de suç coğrafyası kavramının emniyet teşkilatı eğitimi açısından değerlendirilmesi
Ünlü M. (Danışman)
A.BÜYÜKGÜÇLÜ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Coğrafya ders kitaplarında tarihi ve kültürel varlıkların incelenmesi
Ünlü M. (Danışman)
İ.HALİL(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Orta öğretimde beyin temelli öğrenme kuramına dayalı coğrafya öğretiminin öğrencinin coğrafya dersine yönelik tutumu üzerine etkisi
Ünlü M. (Danışman)
Y.KİBAROĞLU(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Coğrafi bilgi sistemleriyle oluşturulan tematik haritaların ortaöğretim 10. sınıf coğrafya dersinde kullanımı
Ünlü M. (Danışman)
S.YILDIRIM(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Ortaöğretim coğrafya derslerinde coğrafi bilgi sistemleri (CBS) tabanlı projelerin uygulanması: Bahçelievler ilçesi aydınlatma haritasının çıkarılması örneği
Ünlü M. (Danışman)
M.ARMUTCU(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Eğitimde stratejik planlama ile ilgili öğretmen görüşleri (Pendik ilçesi örneği)
ÜNLÜ M. (Danışman)
G.KAVALCI(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Ortaöğretim coğrafya ders kitaplarında aktivite ilkesinin incelenmesi
Ünlü M. (Danışman)
Z.ALTÜRK(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Coğrafya derslerinde harita becerisi kazandırmaya yönelik uygulamaların öğretmen ve öğrencilerin tutumlarına etkisi
Ünlü M. (Danışman)
H.AKSOY(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
İlköğretim kurumlarında yeni müfredat 6. sınıf sosyal bilgiler coğrafya konularının incelenmesi
Ünlü M. (Danışman)
H.İBRAHİM(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Ortaöğretim coğrafya eğitiminde materyal kullanımı ve coğrafya sınıflarının gerekliliği
Ünlü M. (Danışman)
S.KURTKAYA(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Kırım'ın ekonomik özellikleri ve Karadeniz Ekonomik İşbirliğindeki önemi
Ünlü M. (Danışman)
F.KOCA(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Coğrafi bilgi sistemleri (CBS) uygulamalarının coğrafya dersinde öğrencilerin ilgi, motivasyon ve öğrenme düzeylerine etkisi
Ünlü M. (Danışman)
M.YASİR(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Ortaöğretim coğrafya ders kitaplarında öğrenciye görelik ilkesinin incelenmesi
Ünlü M. (Danışman)
S.ÖZUYGUN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Bosna Hersek´te ortaöğretim düzeyinde coğrafya eğitimi
Ünlü M. (Danışman)
A.ÖZDER(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
9. sınıf öğrencilerinin coğrafya dersinde öğrendikleri coğrafi kavramları günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerinin belirlenmesi
Ünlü M. (Danışman)
G.KENGER(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
İlköğretim öğrencilerinin çevre ve yeryüzü şekilleri ile ilgili kavramları algılamaları
Ünlü M. (Danışman)
M.ÖĞÜN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Coğrafya öğretiminde okul dışı etkinliklerin öğrencinin akademik başarısına etkisi
Ünlü M. (Danışman)
M.TAŞOĞLU(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Ortaöğretim coğrafya derslerinde doğal afetler konularının coğrafi bilgi sistemleri uygulamaları ile öğretimi
Ünlü M. (Danışman)
H.ERDOĞAN(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Coğrafya öğetiminde, kazandırılması gereken becerilerin gerçekleşme düzeyinin, öğrenciler açısından incelenmesi
Ünlü M. (Danışman)
H.ÜKER(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Ortaöğretim coğrafya dersi programındaki çevre konularının analizi
Ünlü M. (Danışman)
A.ASLAN(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Coğrafya öğretiminde, kazandırılması gereken becerilerin gerçekleşme düzeyinin, öğrenciler açısından incelenmesi
ÜNLÜ M. (Danışman)
H.Üker(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
9. sınıf öğrencilerinin coğrafya dersinde anlamlandırma örgütleme stratejilerini kullanmaları ve okutulan ders kitabının bu duruma etkisi
Ünlü M. (Danışman)
Y.ÇİÇEK(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Ortaöğretimde coğrafya öğretiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrenci performansı ve motivasyonu üzerine etkisi
Ünlü M. (Danışman)
M.KOÇAK(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Ortaöğretim coğrafya derslerinde proje çalışmalarının kullanılmasının öğrenci başarısına etkisi
Ünlü M. (Danışman)
N.ALBAYRAK(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Ortaöğretim coğrafya ders kitaplarında güncellik ilkesinin incelenmesi
Ünlü M. (Danışman)
Y.ÇAĞLAYANTAŞ(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Avusturya´da ortaöğretim düzeyinde eğitim sistemi ve coğrafya eğitimi ile Türkiye mukayesesi
Ünlü M. (Danışman)
H.KAYA(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Ortaöğretim coğrafya öğretmenlerinin bilişim teknolojilerini kullanma durumları
Ünlü M. (Danışman)
R.DEMİRÖRS(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Ortaöğretim coğrafya öğretiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrenci performansı ve motivasyonu üzerine etkisi
ÜNLÜ M. (Danışman)
M.Koçak(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Ortaöğretim coğrafya derslerinde tekrar stratejisinin kullanımı ve öğrenci başarısına etkisi
Ünlü M. (Danışman)
E.ŞENSOY(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Ortaöğretim coğrafya deslerinde proje çalışmalarının kullanılmasının öğrenci başarısına etkisi
ÜNLÜ M. (Danışman)
N.Albayrak(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Ortaöğretim coğrafya deslerinde bilgisayar destekli animasyon kullanımının öğrenci başarısına etkisi
Ünlü M. (Danışman)
E.ÇELİK(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Coğrafya öğretiminde grupla çalışma metodunun öğrenci başarısına etkisi
Ünlü M. (Danışman)
B.BEKMEZCİ(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
K.K.T.C.’deki liselerde coğrafya eğitiminde öğrencilerin coğrafya dersine olan ilgi ve tutumları
ÜNLÜ M. (Danışman)
N.Şengül(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Orta öğretim coğrafya derslerinde bilgisayar destekli animasyon kullanımının öğrenci başarısına etkisi
ÜNLÜ M. (Danışman)
E.Çelik(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
K.K.T.C'deki liselerde coğrafya eğitiminde öğrencilerin coğrafya dersine olan ilgi ve tutumları
Ünlü M. (Danışman)
N.ŞENGÜL(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Tarsus Çayı havzasında coğrafi potansiyelin eğitim-öğretim faaliyetlerinin planlaması üzerine etkileri
Ünlü M. (Danışman)
V.DÖŞLÜ(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Çoklu zeka kuramının coğrafya öğretiminde uygulanması ve öğrencilerin akademik başarısına etkisi
ÜNLÜ M. (Danışman)
L.Başli(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Ortaöğretim konularında kavram haritalarının coğrafya öğretiminde kullanımı
Ünlü M. (Danışman)
A.OSMAN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Tarsus Çayı Havzası’ında coğrafi potansiyelin eğitim öğretim faaliyetlerinin planlanması üzerine etkileri
ÜNLÜ M. (Danışman)
V.döşlü(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Gelişmekte olan bir yerleşim yeri: Kurtköy’ün beşeri ve iktisadi coğrafyası
ÜNLÜ M. (Danışman)
A.Zehiravcı(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Oluşturmacı öğretim yönteminin ortaöğretim coğrafya eğitimine etkisi
Ünlü M. (Danışman)
Z.KARASU(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Coğrafya öğretiminde problem çözme stratejisi olarak dramatizasyonun kullanılması
Ünlü M. (Danışman)
İ.KÖSEOĞLU(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Çoklu Zeka Kuramı`nın coğrafya öğretiminde uygulanması ve öğrencilerin akademik başarısına etkisi
Ünlü M. (Danışman)
L.BAŞLİ(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Gelişmekte olan bir yerleşim yeri: Kurtköy'ün beşeri ve iktisadi coğrafyası
Ünlü M. (Danışman)
A.ZEHİRAVCI(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Ortaöğretim kurumlarında coğrafya dersi öğretiminin değerlendirilmesi: Ümraniye örneği
Ünlü M. (Danışman)
A.AYDIN(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Ortaöğretim kurumlarında görev yapan coğrafya öğretmenlerinin diğer öğretmenlerle öğretmenlik tutumları açısından incelenmesi
Ünlü M.
H.KARAHAN(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Ortaöğretimde cografya dersi konularının öğretiminde öğrencilerde coğrafya düşüncesinin gelişimi
Ünlü M. (Danışman)
M.KOÇYİĞİT(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Askeri liselerdeki genel coğrafya dersinin askeri coğrafya ile ilişkisi
Ünlü M. (Danışman)
Ş.AYDIN(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Evliya Çelebi Seyahatnamesi’nin coğrafya eğitimi üzerine katkıları
ÜNLÜ M. (Eş Danışman), ÖZEY R. (Eş Danışman)
A.Duman(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Temel Coğrafi Kavramların Öğretiminde Etimolojik Yaklaşım
ÜSTÜN Y. M., Ünlü M.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.62, sa.62, ss.81-105, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Orman varlığı ve orman yangınlarının etkisi
Ünlü M.
International journal of geography and geography education (Online)
, sa.55, ss.212-229, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20243. Arnavutluk’ta Coğrafya Eğitiminin Güncel Durumu
ÜNLÜ M., Molla E.
International journal of geography and geography education (Online)
, sa.53, ss.18-38, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20244. Bilim ve Sanat Merkezlerinde (BİLSEM) Kullanılan Coğrafya Alanı Ders Materyalinin Çeşitli Öznitelikler Açısından İncelenmesi
ÜNLÜ M., Altundağ M.
International journal of geography and geography education (Online)
, sa.52, ss.25-37, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Coğrafyada paradigmalara öğretmen yaklaşımları
KURTKAYA S., ÜNLÜ M.
International journal of geography and geography education (Online)
, cilt.0, sa.48, ss.21-36, 2023 (Hakemli Dergi)
2021
20216. Suriyelilerin Yerleşme ve Entegrasyonunda Kahramanmaraş’ın Yeri
Ünlü M., Orak A. B.
Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences
, cilt.8, sa.53, ss.526-548, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20217. Evaluating in-Servıce GIS Training for Geography Teachers Based on G-Tpack Model
Ünlü M., Yıldırım S.
International journal of geography and geography education (Online)
, sa.44, ss.112-123, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. EVALUATING IN-SERVICE GIS TRAINING FOR GEOGRAPHY TEACHERS BASED ON G-TPACK MODEL
YILDIRIM S., ÜNLÜ M.
lnternational Journal of Geography and Geography Education
, cilt.26, sa.44, ss.112-123, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20219. An Analysis of Opportunıtıes and Challenges Towards the Afghan Immıgrants in Turkey
Hashemı S. R., Ünlü M.
International journal of geography and geography education (Online)
, sa.43, ss.159-172, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202110. Coğrafya Dersi Öğretim Programı Değişim ve Süreklilik Becerisine Yönelik Öğretmen Algısının İncelenmesi
Ünlü M., Seçim O.
International journal of geography and geography education (Online)
, cilt.26, sa.44, ss.18-37, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202011. Coğrafya Dersi Öğretim Programında Yer Alan Çevre ve Toplum Ünitesinin Medyaya Yansımaları
Ünlü M., Doğu Gültekin E.
International journal of geography and geography education (Online)
, sa.42, ss.72-90, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202012. Marmara Coğrafya Dergisi’nin Coğrafya Disiplinine Literatür Bağlamında Katkısı
Ünlü M.
TURKIYE ARASTIRMALARI LITERATUR DERGISI
, cilt.18, sa.35, ss.325-346, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201913. Okul Öncesi Eğitim Döneminde Öğrencilere Kazandırılabilecek Coğrafi Kazanımlar ve Değerlendirilmesi
Ünlü M., Çavak Y.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, sa.46, ss.187-202, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201814. Orta Doğulu Lisans Öğrencilerinin Gözünde Bölgesel Liderliğin Geleceği ve Türkiye’nin Durumu
Ünlü M., Erdurmaz T.
International journal of geography and geography education (Online)
, sa.38, ss.69-90, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201815. Ortaöğretimde Fiziki Coğrafya Kazanımlarına Uygun Arazi Çalışmalarının Planlanması (İstanbul İli Örneği)
Ünlü M., Özdemir F.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ
, sa.37, ss.49-67, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201816. An evaluation of occupational ethical values of geography teacher candidates in Turkey
Ünlü M.
EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS
, cilt.32, ss.68-73, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201717. Türkiye’de Suç Coğrafyası Kavramının Emniyet Teşkilatı Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi
Ünlü M., Büyükgüçlü A.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ
, cilt.0, sa.36, ss.26-32, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201718. Endonezya Cumhuriyeti’nin Coğrafi Özellikleri
Ünlü M.
Yeni Türkiye
, sa.96, ss.211-235, 2017 (Hakemsiz Dergi)
2017
201719. Coğrafya Dersi Öğretim Programına Bir Coğrafi Beceri Önerisi: Mekânsal Düşünme Becerisi
Ünlü M., Yıldırım S.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ , cilt.35, sa.35, ss.13-20, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201720. Misak-ı Milli Coğrafyasında Enerji Stratejileri
Ünlü M.
Yeni Türkiye
, cilt.23, ss.840-864, 2017 (Hakemsiz Dergi)
2016
201621. Coğrafya Ders Kitaplarında Hazırlık Çalışmalarının Temel Özellikleri
Ünlü M.
Marmara Coğrafya Dergisi (elektronik)
, cilt.0, sa.34, ss.1-8, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201622. Ortadoğu Coğrafyasında Enerji Stratejileri
ÜNLÜ M.
Yeni Türkiye , cilt.1, ss.443-452, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201623. CBS İle Oluşturulan Tematik Haritaların Kullanımının Öğrencilerin Başarısına Etkisinin Değerlendirilmesii
Ünlü M., Yıldırım S.
Marmara Coğrafya Dergisi (elektronik)
, cilt.0, sa.33, ss.77-95, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201524. Coğrafya Derslerinde Beyin Temelli Öğrenme Yönteminin Öğrenci Tutumlarına Etkisi
Ünlü M.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ
, cilt.0, sa.32, ss.61-73, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
201325. Implementation and Effectiveness of GIS-Based Projects in Secondary Schools
Demirci A., Karaburun A., ÜNLÜ M.
JOURNAL OF GEOGRAPHY
, cilt.112, sa.5, ss.214-228, 2013 (SSCI)
2013
201326. Coğrafya Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Öğrenci Performansı ve Motivasyonu Üzerine Etkisi
Ünlü M., Koçak M.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ , cilt.0, sa.28, ss.526-543, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201227. Coğrafya Derslerinde Harita Becerisine Yönelik Uygulamaların Öğrenci Tutumlarına Etkisi
Aksoy H., Ünlü M.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ , sa.12, ss.16-41, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201228. Ortaöğretim Öğrencilerinin“Turizm” Kavramı İle İlgili Geliştirdikleri Metaforların Analiz Örneği”
ÜNLÜ M., ÖZDER A., KAYA H.
MARMARA GEOGRAPHICAL REVIEW , cilt.25, ss.18-31, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201129. The Level of Realizing Geographical Skills in Geography Lessons
Unlu M.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.11, sa.4, ss.2166-2172, 2011 (SSCI)
2011
201130. Using GIS Based Projects in Learning Students Help Disabledpedestrians in Their School District
Ünlü M., Özey R., Demirci A., Karaburun A.
EUROPEAN JOURNAL OF GEOGRAPHY
, cilt.2, ss.48-61, 2011 (SCI-Expanded)
2011
201131. Using Gıs Based Projects İn Learning Students Help Disabled Pedestrians İn Their School District
ÖZEY R., ÜNLÜ M., KARABURUN A., DEMİRCİ A.
European Journal of Geography , cilt.2, ss.48-61, 2011 (SSCI)
2008
200832. Thought development in geography teaching
Ünlü M.
World Applied Sciences Journal
, cilt.4, ss.70-74, 2008 (Scopus)
2008
200833. 9. Sınıfta Dilsiz Haritaların Kullanımına Yönelik Aktivite Önerileri
Kızılçaoğlu A., Ünlü M.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ
, cilt.0, sa.17, ss.45-67, 2008 (Hakemli Dergi)
2006
200634. Okulöncesi Öğretmenliği Programlarında Coğrafya Derslerinin Gerekliliğinin İrdelenmesi
Ünlü M.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ , cilt.0, sa.14, ss.17-28, 2006 (Hakemli Dergi)
2002
200235. Coğrafya Dersinin Temel Öğretim Sorunları,
Ünlü M.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ , cilt.0, sa.5, ss.43-53, 2002 (Hakemli Dergi)
2002
200236. Mesleki Açıdan Coğrafyanın Önemi ve Türkiye de Kullanımı
Demirci A., Sekin S., Ünlü M.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ
, cilt.0, sa.5, ss.171-185, 2002 (Hakemli Dergi)
2002
200237. Coğrafya Eğitim ve Öğretiminde Fotoğrafların Önemi
Özey R., Ünlü M., Üçışık Erbilen S.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ , cilt.0, sa.5, ss.9-25, 2002 (Hakemli Dergi)
2002
200238. Coğrafya Eğitim Ve Öğretiminde Haritaların Önemi
Özey R., Ünlü M., Üçışık Erbilen S.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ
, cilt.0, sa.5, ss.9-25, 2002 (Hakemli Dergi)
2001
200139. Okulöncesi Eğitim Programında Öğrencilere Kazandırılan Coğrafya Eğitimi
Ünlü M.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ
, cilt.0, sa.4, ss.87-100, 2001 (Hakemli Dergi)
2001
200140. İlkoğretim Okullarında Coğrafya Eğitim ve Oğretimi
Ünlü M.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ , cilt.0, sa.4, ss.31-48, 2001 (Hakemli Dergi)
1997
199741. Gediz Akarsuyu Havzasının Biyolojik Özellikleri ve Balıkçılık
Ünlü M.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ
, cilt.0, sa.1, ss.309-322, 1997 (Hakemli Dergi)
1996
199642. 1 Ekim 1995 Dinar Depremi
Selçuk Biricik A., Ceylan M. A., Ünlü M.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ
, cilt.1, ss.63-102, 1996 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) Öğrencilerinin Deprem Okuryazarlığı Düzeyleri İle Alt Boyutlarının Belirlenmesi
ÜNLÜ M., Altundağ M.
6. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi'ne (UCEK-6), İstanbul, Türkiye, 19 - 22 Eylül 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. Coğrafya Öğretim Programlarındaki Kazanımların Duyuşsal Yeterlilik Açısından Ders Kitaplarına Yansıması
ÜNLÜ M., YAZICI M. C.
6. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi'ne (UCEK-6), İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20243. Coğrafya Eğitiminde Etimolojik Yaklaşım: Yabancı Kökenli Kavramların Anlamlı ve Kalıcı Öğrenimi
Üstün Y. M., Ünlü M.
6. International Congress on Geographical Education, İstanbul, Türkiye, 19 - 22 Eylül 2024, İstanbul, Türkiye, 19 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20244. 2018-2021 Yılları Arasında, TYT-AYT Sınavlarında Coğrafya Sınav Sorularının Kazanımlarına göre Dağılımı
ÜNLÜ M., KURBAN E. A.
12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 20 - 23 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)
2018
20185. Coğrafya Öğretiminde Ders Kitaplarının Özellikleri Nasıl Olmalıdır?
ÜNLÜ M.
1. ULUSLARARASI EĞİTİMDE YENİ ARAYIŞLAR KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 11 Mayıs 2018 - 12 Mayıs 2011, ss.70-74, (Özet Bildiri)
2018
20186. Coğrafya Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğiyle İlgili EtikOlmayan Mesleki Davranış Algıları
ÜNLÜ M.
1. ULUSLARARASI EĞİTİMDE YENİ ARAYIŞLAR KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, ss.74-77, (Özet Bildiri)
2017
20177. Ortaöğretim Coğrafya Dersi Öğretim Programlarının Öğretmen Yetiştirmeye Olan Yansımaları
Ünlü M.
ULUSLARARASI ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE AKREDİTASYON KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
20178. Coğrafya Öğretmenlerinin Eğitiminde Lisans Programlarının Etkisi
Ünlü M.
ULUSLARARASI ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE AKREDİTASYON KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
20179. Öğretmen Adaylarının Etik Değer Beklentileri
Ünlü M.
Uluslararası Katılımlı Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Mayıs 2017, ss.76, (Tam Metin Bildiri)
2016
201610. Coğrafya Ders Kitaplarında Hazırlık Çalışmaları Nasıl Olmalıdır?
Ünlü M.
Coğrafyacılar Derneği Uluslararası Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 2 - 04 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2010
201011. How does GIS mobilize students to work for society Conducting GIS based projects in geography lessons
ÜNLÜ M., DEMİRCİ A., KARABURUN A.
Proceedings of the IGU-CGE Istanbul Symposium, İstanbul, Türkiye, 08 Temmuz 2010, (Tam Metin Bildiri)
1998
199812. Ergene Akarsuyu Havzası nın Hidrolojik Potansiyeli
Ünlü M.
28. Coğrafya Meslek Haftası, Geçmişte, Günümüze ve Gelecekte Trakya, Edirne, Türkiye, 8 - 10 Haziran 1998, ss.120-133, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Manisa
Ünlü M.
Türkiye'de Kentleşme ve Kentler, Ünsal Bekdemir, Editör, Pegem, Ankara, ss.709-724, 2025
2025
20252. Orman Yangınları ve Eğitim
Ünlü M.
Güncel Eğitim Bilimleri, Ayşen Bayraktar Bakioğlu, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.411-429, 2025
2023
20233. Coğrafya Lisans Eğitimi Okuryazarlığı
Ünlü M.
Eğitimde Coğrafya Okuryazarlığı III, Ramazan Sever, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.418-431, 2023
2022
20227. Bitki Örtüsü Coğrafyası Okuryazarlığı
Ünlü M.
Eğitimde Coğrafya Okuryazarlığı-I, Ramazan Sever, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.258-285, 2022
2021
20218. Harita Becerileri
Ünlü M.
Bilginin Görsel İfadesi: Haritalar, Koç, Hakan; Ergün, Abdülkadir, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.387-420, 2021
2021
20219. Doğal Afetlerde Planlama
Ünlü M.
Coğrafi Planlama, Doğan, Mesut; Aydın, Fatih; Köse, Mustafa, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.265-280, 2021
2019
201913. Beşeri Afetler
Ünlü M.
Afetler ve Afet Yönetimi, Ramazan Sever, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.80-144, 2019
2008
200815. Coğrafya öğretiminde ölçme ve değerlendirme nasıl olmalıdır?
Ünlü M.
Coğrafya Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar, R.Özey A. Demirci, Editör, Pegem A Yayıncılık, İstanbul, ss.275-321, 2008
2006
200616. Ortaöğretim Coğrafya-9 Yardımcı Ders Kitabı
Ünlü M., Özey R.
Okyanus Kitabevi, İstanbul, 2006
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam Ediyorlnternational Journal of Geography and Geography Education
Baş Editör
2019 - 2021
2019 - 2021Educational Research and Rewievs
Değerlendirme Kurul Üyesi
2018 - 2019
2018 - 2019Journal of Education and Training Studies
Değerlendirme Kurul Üyesi
2011 - 2018
2011 - 2018e-Marmara Coğrafya Dergisi (elektronik)
Baş Editör
2016 - 2016
2016 - 2016Eurasian Journal of Educational Research
Değerlendirme Kurul Üyesi
2015 - 2015
2015 - 2015Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Değerlendirme Kurul Üyesi
2015 - 2015
2015 - 2015Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Değerlendirme Kurul Üyesi
2012 - 2012
2012 - 2012Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Değerlendirme Kurul Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2024
Aralık 2024uluslararası Yönetim Akademisi
Diğer Dergiler
Eylül 2024
Eylül 2024uCEK VI. INTERNATIONAL CONGRESS ON GEOGRAPHICAL EDUCATION
Bildiri (Tam Metin)
Kasım 2023
Kasım 2023Coğrafya Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2023
Kasım 2023e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2022
Eylül 2022ULUSAL VE ULUSLARARASI BOYUTLARIYLA SINIRLAR
Diğer Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitapta bölüm
Eylül 2022
Eylül 2022Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi (International Journal of Management Academy)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2020
Ocak 2020Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi (TALİD)
Diğer Dergiler
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
19 Eylül 2024 - 21 Eylül 2024
19 Eylül 2024 - 21 Eylül 2024
UCEK VI. INTERNATIONAL CONGRESS ON GEOGRAPHICAL EDUCATION
Oturum Başkanı
İstanbul-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 32
h-indeksi (WOS): 3
Jüri Üyelikleri
Ocak-2024
Ocak 2024Doçentlik Sınavı
- Marmara Üniversitesi
Ocak-2024
Ocak 2024Tez Savunma (Doktora)
- Marmara Üniversitesi
Ocak-2024
Ocak 2024Doçentlik Sınavı
- Marmara Üniversitesi
Aralık-2023
Aralık 2023Tez Savunma (Doktora)
- Marmara Üniversitesi
Aralık-2023
Aralık 2023Tez Savunma (Doktora)
- Marmara Üniversitesi
Aralık-2023
Aralık 2023Tez Savunma (Doktora)
- İstanbul Üniversitesi
Aralık-2023
Aralık 2023Tez Savunma (Doktora)
- Marmara Üniversitesi
Aralık-2023
Aralık 2023Tez Savunma (Doktora)
- Marmara Üniversitesi
Aralık-2023
Aralık 2023Tez Savunma (Doktora)
- İstanbul Üniversitesi
Aralık-2023
Aralık 2023Tez Savunma (Doktora)
- Marmara Üniversitesi
Aralık-2023
Aralık 2023Tez Savunma (Doktora)
- İstanbul Üniversitesi
Ocak-2023
Ocak 2023Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Ocak-2023
Ocak 2023Tez Savunma (Doktora)
- İstanbul Üniversitesi
Ocak-2023
Ocak 2023Tez Savunma (Doktora)
- İstanbul Üniversitesi
Ocak-2023
Ocak 2023Doçentlik Sınavı
- Marmara Üniversitesi
Ocak-2023
Ocak 2023Doktora Yeterlik Sınavı
- Marmara Üniversitesi
Ocak-2023
Ocak 2023Doçentlik Sınavı
- Marmara Üniversitesi
Ocak-2023
Ocak 2023Tez Savunma (Doktora)
- Marmara Üniversitesi
Ocak-2023
Ocak 2023Tez Savunma (Doktora)
- Marmara Üniversitesi
Aralık-2022
Aralık 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- İstanbul Üniversitesi
Ekim-2022
Ekim 2022Tez Savunma (Doktora)
- Marmara Üniversitesi
Ekim-2022
Ekim 2022Tez Savunma (Doktora)
- Marmara Üniversitesi
Eylül-2022
Eylül 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- İstanbul Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Tez Savunma (Doktora)
- Marmara Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- İstanbul Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- İstanbul Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- İstanbul Üniversitesi
Ocak-2022
Ocak 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Ocak-2022
Ocak 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Ocak-2021
Ocak 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Ocak-2021
Ocak 2021