Arnavutluk’ta Coğrafya Eğitimi


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2024

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ervis Molla

Danışman: Mehmet Ünlü

Özet:

ÖZET

Coğrafya eğitimi, bireyin dünya anlayışını şekillendirmede, eleştirel düşünceyi geliştirmede ve sürdürülebilir kalkınmayı teşvik etmede çok önemli bir rol oynar. Bu çalışma, küresel gelişmelerin müfredat üzerindeki etkisini kavramayı, coğrafya eğitimcilerinin öğretim yöntemi seçimlerini keşfetmeyi ve coğrafya öğretiminde kullanılan öğretim materyallerini değerlendirmeyi amaçlayan Arnavutluk'taki coğrafya eğitiminin temel yönlerini araştırmaktadır. Bu çalışma Arnavutluk'taki coğrafya eğitiminin mevcut durumunu inceleyerek zorlukları, güçlü yönleri ve iyileştirme fırsatlarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışma, kapsamlı bir değerlendirme sağlamak için eğitim teorilerini, müfredat analizini, öğretmen bakış açılarını ve uluslararası kriterleri birleştiren çok yönlü bir yaklaşım kullanmaktadır.

Arnavutluk ulusal eğitim sistemindeki müfredat ve ders içeriğinin gelişiminin tarihsel bir incelemesi yoluyla bu çalışma, küresel eğilimlerin Arnavutluk'ta coğrafya eğitiminin şekillenmesi üzerindeki etkisini araştırıyor. Araştırma aynı zamanda Arnavutluk'taki coğrafya öğretmenlerinin belirli öğretim yöntem ve tekniklerini benimsediği tercihleri ve koşulları da inceleyerek ülkedeki eğitimcilerin karşılaştığı zorluklara ve fırsatlara ışık tutuyor. Ek olarak çalışma eğitim kaynaklarının kullanılabilirliğini ve kullanımını, teknoloji entegrasyonunu ve coğrafya eğitimcilerinin mesleki gelişimini araştırmaktadır.

Öğretim materyalleri bağlamında çalışma, coğrafya ders kitaplarının yeni pedagojik yaklaşımları yeterince yansıtıp yansıtmadığını değerlendirerek müfredat hedefleri ile mevcut kaynaklar arasındaki uyumu inceliyor. Ek olarak teknolojinin entegrasyonu ve coğrafya derslerinin diğer kültürel konularla ne ölçüde iç içe geçtiği incelenerek Arnavutluk'taki pedagojinin mevcut durumu hakkında fikir verilmektedir.

Verilerin toplanmasında sınıf gözlemleri, öğretmenlerle yapılan görüşmeler ve çeşitli belgelerin incelenmesinden yararlanılmıştır. Veriler, Arnavutluk'un öğretim materyallerini yenilikçi yaklaşımları içerecek şekilde güncelleme konusunda zorluklarla karşı karşıya olduğunu gösteriyor. Çalışma coğrafya eğitiminde sürekli gelişme ihtiyacını vurgulayarak öğretmen eğitiminin, saha çalışmaları için mali desteğin ve öğrenme deneyimini geliştirmek için modern teknolojilerin dahil edilmesinin önemini vurgulamaktadır. Araştırma; politika yapıcıları, eğitimcileri ve paydaşları bilgilendirmeyi, Arnavutluk'ta coğrafya eğitimini iyileştirmeye yönelik devam eden çabalara katkıda bulunmayı ve bilgili ve küresel olarak katılımcı vatandaşlardan oluşan bir nesil yetiştirmeyi amaçlıyor.

Anahtar Kelimeler : Arnavutluk, Coğrafya dersi, Müfredat, öğretmenler, Yöntem ve Teknikler,  Materyal.