Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2024
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Ervis Molla
Danışman: Mehmet Ünlü
Özet:
ÖZET
Coğrafya eğitimi, bireyin dünya anlayışını
şekillendirmede, eleştirel düşünceyi geliştirmede ve sürdürülebilir kalkınmayı
teşvik etmede çok önemli bir rol oynar. Bu çalışma, küresel gelişmelerin
müfredat üzerindeki etkisini kavramayı, coğrafya eğitimcilerinin öğretim
yöntemi seçimlerini keşfetmeyi ve coğrafya öğretiminde kullanılan öğretim
materyallerini değerlendirmeyi amaçlayan Arnavutluk'taki coğrafya eğitiminin
temel yönlerini araştırmaktadır. Bu çalışma Arnavutluk'taki coğrafya eğitiminin
mevcut durumunu inceleyerek zorlukları, güçlü yönleri ve iyileştirme
fırsatlarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışma, kapsamlı bir değerlendirme
sağlamak için eğitim teorilerini, müfredat analizini, öğretmen bakış açılarını
ve uluslararası kriterleri birleştiren çok yönlü bir yaklaşım kullanmaktadır.
Arnavutluk ulusal eğitim sistemindeki
müfredat ve ders içeriğinin gelişiminin tarihsel bir incelemesi yoluyla bu
çalışma, küresel eğilimlerin Arnavutluk'ta coğrafya eğitiminin şekillenmesi
üzerindeki etkisini araştırıyor. Araştırma aynı zamanda Arnavutluk'taki
coğrafya öğretmenlerinin belirli öğretim yöntem ve tekniklerini benimsediği
tercihleri ve koşulları da inceleyerek ülkedeki eğitimcilerin karşılaştığı
zorluklara ve fırsatlara ışık tutuyor. Ek olarak çalışma eğitim kaynaklarının
kullanılabilirliğini ve kullanımını, teknoloji entegrasyonunu ve coğrafya
eğitimcilerinin mesleki gelişimini araştırmaktadır.
Öğretim materyalleri bağlamında çalışma,
coğrafya ders kitaplarının yeni pedagojik yaklaşımları yeterince yansıtıp
yansıtmadığını değerlendirerek müfredat hedefleri ile mevcut kaynaklar
arasındaki uyumu inceliyor. Ek olarak teknolojinin entegrasyonu ve coğrafya
derslerinin diğer kültürel konularla ne ölçüde iç içe geçtiği incelenerek
Arnavutluk'taki pedagojinin mevcut durumu hakkında fikir verilmektedir.
Verilerin toplanmasında sınıf gözlemleri,
öğretmenlerle yapılan görüşmeler ve çeşitli belgelerin incelenmesinden yararlanılmıştır.
Veriler, Arnavutluk'un öğretim materyallerini yenilikçi yaklaşımları içerecek
şekilde güncelleme konusunda zorluklarla karşı karşıya olduğunu gösteriyor.
Çalışma coğrafya eğitiminde sürekli gelişme ihtiyacını vurgulayarak öğretmen
eğitiminin, saha çalışmaları için mali desteğin ve öğrenme deneyimini
geliştirmek için modern teknolojilerin dahil edilmesinin önemini
vurgulamaktadır. Araştırma; politika yapıcıları, eğitimcileri ve paydaşları
bilgilendirmeyi, Arnavutluk'ta coğrafya eğitimini iyileştirmeye yönelik devam
eden çabalara katkıda bulunmayı ve bilgili ve küresel olarak katılımcı
vatandaşlardan oluşan bir nesil yetiştirmeyi amaçlıyor.
Anahtar
Kelimeler : Arnavutluk, Coğrafya dersi, Müfredat, öğretmenler, Yöntem ve
Teknikler, Materyal.