MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ, cilt.0, sa.4, ss.87-100, 2001 (Hakemli Dergi)
Yapılan bilimsel araştırmalar ve çağdaş eğitim alanındaki uygulamalar, nitelikli, sağlıklı ve istenilen davranışlara sahip nesiller yetiştirmek için eğitime çok küçük yaşlarda başlanılması gerektiğini ortaya koymuştur.
Okul öncesi dönem çocuğun kişiliğinin şekillendiği ve temellerinin atıldığı bir dönem olarak kabul edilmektedir. Bu dönemde çocuğa verilecek eğitim gelişme seviyesine uygun, bireysel farklılıkları dikkate alan çocukta kendine güven ve paylaşma duygusunu geliştiren sosyal ve potansiyel yeteneklerini ortaya çıkaran bir eğitimdir.
Araştırmamızda Türkiye'de özellikle büyük şehirlerde ve sanayi merkezlerinde okul öncesi kurumlarına olan talebin giderek arttığını, bunun artmasında çalışan annelerin artmasının yanı sıra, tüm anne-babaların çocuklarının bilinçli bakım ve eğitime duydukları ihtiyacın da önemli rol oynadığı tespit edilmiştir.
Okul öncesi eğitim programlarının ve öğretmenlerinin önemine değinerek bu programlardaki coğrafya eğitiminin yerini araştırdığımız çalışmamızda, hayatın her evresinde faydalanılan, günlük programda belirlenmiş, güncel hayata dönük coğrafya bilgilerinin kazanıldığı gözlemlenmiştir. Buna göre; coğrafya eğitimini amaçlayan konular ve öğrenciye sunulmasında kullanılan yöntemler incelenerek, bunların yeterli olup olmadığı üzerinde durulmuş ve çözüm önerileri sunulmuştur.