-
2021 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2015 - 2021 Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2011 - 2015 Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2003 - 2011 Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2017 - 2020 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2003 - Devam Ediyor ÖĞRETİM ELEMANI
MARMARA ÜNİVERSİTESİ, ÖĞRETİM ELEMANI
-
1995 - 1999 ÖĞRETMEN
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI , ÖĞRETMEN
-
Doktora
Araştırma Semineri
Fen Eğitiminde Nitel Araştırma Teknikleri
Çağdaş Eğitim Sistemleri
Fen Eğitiminde Teknoloji Kullanımı
İleri Araştırma Yöntem ve Teknikleri
-
Yüksek Lisans
Nitel Araştırma Teknikleri
Didaktiksel Dönüşüm Teorisi ve Fen Öğretimi Uygulamaları
Bilim Tarihi ve Felsefesi
Fen Öğretiminde Dijital Araçlar Kullanma ve Uygulamaları
Sosyo-Bilimsel Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı ve Uygulamaları
-
Lisans
Öğretim Teknolojileri
Topluma Hizmet Uygulamaları
Fizyolojik Psikoloji
Fen Bilgisi Eğitiminde Öğretmenlik Uygulaması
Biyoloji 3
Fen Bilgisi Eğitiminde Okul Deneyimi
Biyolojik Psikoloji
Fen Bilgisi Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
BİYOLOJİ 2
-
Ortaokul fen bilimleri ders kitapları ve EBA ders içeriklerinin sürdürülebilir kalkınma hedefleri açısından incelenmesi ve öğretmen görüşlerinin belirlenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
B.ERDOĞAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2025 -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının gerçekleştirdikleri artırılmış gerçeklik uygulamalarının teknoloji entegrasyonuna yönelik öz yeterlik algıları ve bilimsel yaratıcılıklarına yansımasının incelenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
G.ÇALIŞKANER(Öğrenci), Doktora, 2025 -
Ortaokul fen bilimleri ders kitaplarında yer alan dünya ve evren konu alanının bilimsel okuryazarlık temaları açısından incelenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
A.KORKMAZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2025 -
FEN BİLİMLERİ DERSİNDE SANAL LABORATUVAR UYGULAMALARIYLA ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMININ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARI, MOTİVASYONLARI VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ ÜZERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Yıldırım M. (Danışman)
C.BALCI(Öğrenci), Doktora, 2025 -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin ve ölçme-değerlendirme okuryazarlıklarının öğretmenlik uygulama dersi sürecinde incelenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
-
Yerel yönetimlerin eğitim ve fen eğitimindeki rolü: Ulusal ve uluslararası uygulamalar, yönetici görüşleri ve bir model önerisi
Yıldırım M. (Danışman)
-
OYUNLAŞTIRILMIŞ STEM DESTEKLİ TERS YÜZ ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRENCİLERİN MOTİVASYONUNA, 21. YÜZYIL BECERİLERİNE VE TEKNOLOJİ İLE KENDİ KENDİNE ÖĞRENME BECERİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Yıldırım M. (Danışman)
H.CANSU(Öğrenci), Doktora, 2024 -
Fen, mühendislik ve girişimcilik temelli etkinliklerin ortaokul öğrencilerinin mühendisliğin doğası anlayışları, girişimcilik becerileri, kariyer ve yetenek gelişimi öz-yeterliklerine etkisi
Oymak S. A., Yıldırım M. (Eş Danışman)
-
8. sınıf öğrencilerinin sosyo-bilimsel konularda farkındalık ve düşünme becerilerinin araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımıyla geliştirilmesinin incelenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
E.KİRMAN(Öğrenci), Doktora, 2023 -
Ortaokul Öğrencilerinin Mühendislik Becerilerinin ve Girişimcilik Yetkinliklerinin Geliştirilmesine Yönelik Mühendislik Tasarım Temelli Fen Müfredatının Tasarımı, Geliştirilmesi ve Uygulanması
Yıldırım M. (Danışman)
U.SARIÇAM(Öğrenci), Doktora, 2023 -
Ters yüz sınıf modeli çerçevesinde gerçekleştirilen 3d modellemenin fen bilgisi öğretmen adaylarının uzamsal yetenekleri ve akademik başarıları üzerine etkisinin incelenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
-
Fen Bilimleri Öğretim Programı ve Ders Kitaplarının Dolaşım Sistemi Konusu Bağlamında Didaktiksel Dönüşüm Teorisi Yaklaşımıyla İncelenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
E.KIZMAZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
STEM ETKİNLİKLERİNİN STEM ALANLARINA KARŞI TUTUM, BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ, STEM MESLEKLERİNE İLGİ VE FARKINDALIĞA ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Yıldırım M. (Danışman)
G.YASEMİN(Öğrenci), Doktora, 2022 -
FEN, TEKNOLOJİ, MÜHENDİSLİK VE MATEMATİK (STEM) UYGULAMALARININ 6.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE VE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Yıldırım M. (Danışman)
-
Dijital Oyun Tabanlı STEM Uygulamalarının Öğrencilerin STEM Alanlarına İlgileri ve Bilimsel Yaratıcılığı Üzerine Etkisi: Minecraft Örneği
Yıldırım M. (Danışman)
-
Fen bilimleri program ve ders kitaplarındaki hücre kavramının didaktiksel dönüşüm teorisi yaklaşımıyla karşılaştırmalı olarak incelenmesi
YILDIRIM M. (Danışman)
-
Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımının 7. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarıları, Bilimsel Süreç Becerileri Ve Motivasyonları Üzerine Etkisi
Yıldırım M. (Danışman)
-
Ortaokul öğrencilerinin uluslararası sınavlardaki fen başarıları hakkında öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
-
Sürdürülebilir Yaşam İçin Geri Dönüşüm Eğitiminin 8.Sınıf Öğrencilerinin Çevre Bilincine Etkisi
Yıldırım M. (Danışman)
-
5e modeline uygun web 2.0 uygulamaları ile gerçekleştirilen fen bilimleri öğretiminin öğrenci başarısına motivasyonuna tutumuna ve dijital okuryazarlığına etkisinin incelenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
-
Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Kavramsal Anlamalarına, Yaratıcı Düşünmelerine ve Epistemolojik İnançlarına Etkisinin İncelenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
-
Fen Bilimleri Dersinde Sanal Gerçeklik Uygulamalarının Dolaşım Sistemi Kavramlarının Öğretimi Üzerine Etkisinin İncelenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
-
Fen eğitimi alanında 2008-2018 yılları arasında deneysel araştırma ile yapılmış yüksek lisans tezlerinin içerik analizi
Yıldırım M. (Danışman)
-
Tahmin et- gözle-açıkla stratejisine dayalı fen öğretiminin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine ve başarısına etkisinin araştırılması
Yıldırım M. (Danışman)
-
Fen bilimleri dersi maddenin değişimi ünitesinde eğitsel oyunların kullanılmasının 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve derse karşı tutumuna etkisi
Yıldırım M. (Danışman)
-
ARCS öğretim modelinin 5.sınıf öğrencilerinin çevreye karşı tutum ve başarısına etkisi
YILDIRIM M. (Danışman)
-
Araştırmaya dayalı öğrenme yöntemiyle ilkokul öğrencilerinde başarı ve bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi
Yıldırım M. (Danışman)
-
Sınıf dışı etkinliklerin güneş sistemi ve ötesi ünitesinde ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, bilimsel süreç becerileri ve motivasyonları üzerine etkisi
Yıldırım M. (Danışman)
-
Sosyo-bilimsel tartışma destekli fen etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynakları ile ilgili farkındalıkları ve içerik bilgisi gelişimine etkisinin incelenmesi
Yıldırım M. (Danışman)
-
İlköğretim fen-teknoloji dersi ?insanlarda üreme büyüme gelişme? kavramları üzerine öğretmen-öğrenci bilgilerinin ?didaktiksel dönüşüm teorisi? yaklaşımıyla değerlendirilmesi
Yıldırım M. (Eş Danışman), Şahin F.
