Publications & Works

Articles 52
All (52)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (1)
Scopus (11)
TRDizin (26)
Other Publications (19)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences 64

4. YEREL YÖNETİMLERİN EĞİTİM VE FEN EĞİTİMİNDEKİ ROLÜ: İSTANBUL ÖRNEKLERİ

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Turkey, 4 - 07 September 2024, (Summary Text)

8. Fen Eğitimi Uzmanlarının Gözünden Yapay Zeka Destekli Ders Planlarının Uygunluğu

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Turkey, 4 - 07 September 2024, (Summary Text)

10. BİLİM ve SANAT MERKEZİ 4. ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ENERJİ KAVRAMI HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Turkey, 04 September 2024, (Summary Text)

13. Eğitim Hizmetlerinde Yerel Yönetimlerin Rolünün Değerlendirilmesi: Okul Yöneticileri ve Belediye Eğitim Yöneticilerinin Görüşleri

Gazi Üniversitesi Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi-III, Ankara, Turkey, 16 November 2023, (Summary Text)

15. Investigation of the Effects of Gamified STEM Activities in Science Lesson on Student 21st- century Skills Development in Flipped Learning

THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA), Nevşehir, Turkey, 28 August - 01 September 2023, (Summary Text)

16. The Effect of Virtual Laboratory Applications with Brain-Based Learning Approach on Motivation

THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA), Nevşehir, Turkey, 28 August - 01 September 2023, (Summary Text)

17. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN BAĞLAM TEMELLİ ÖĞRETİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

IX. YILDIZ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Turkey, 26 December 2022, (Summary Text)

21. Sosyobilimsel Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi

EDUCONGRESS 2022, Antalya, Turkey, 17 November 2022, (Summary Text)

25. Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarında Yer Alan STEM Etkinliklerinin Yeterliliklerinin İncelenmesi

III. Uluslararası STEM Öğretmenler Konferansı, İstanbul, Turkey, 02 July 2022, (Summary Text)

27. EPDAD Öğretim Elemanı Değerlendirici Eğitimi Programının Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi

VI . I NTERNATIONAL TEACHER EDUCATI ON AND ACCREDITATION CONGRESS, Çanakkale, Turkey, 16 - 18 June 2022, vol.1, pp.37-39, (Summary Text)

28. Uzaktan Eğitimde Web 2.0 Araçlarının Kullanımı ve Etkiliği Üzerine Bir Araştırma

VIIIth International Eurasian Educational Research Congress ONLINE, Aksaray, Turkey, 7 - 10 July 2021, (Summary Text)

30. STEAM Etkinlik Örnekleri

2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Turkey, 19 - 22 November 2020, vol.1, pp.219-227, (Full Text)

31. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mühendisliğin Doğası ile ilgili Görüşleri

2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Turkey, 19 - 22 November 2020, vol.1, pp.329-341, (Full Text)

32. Effects of Stem Activities on Attitudes of 7th Grade Students Towards Science, Technology, Engineering and Mathematics Education

2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Turkey, 19 - 22 November 2020, pp.276-277, (Summary Text)

33. Fen Eğitimindeki Başarıyı Etkileyen Faktörlerden Biri OlanTeknoloji Kullanımına Karşı Öğretmenlerin Tutum veDavranışları

I. Ulusal Çevrimiçi Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, Ankara, Turkey, 4 - 05 July 2020, vol.1, pp.22-23, (Summary Text)

36. Çevre Sorunlarına Yönelik Yapılan Dijital Proje Ödevlerine İlişkin Öğrenci Görüşleri

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Turkey, 26 - 28 October 2019, (Summary Text)

37. STEM Etkinliklerinin Bilgisayarca Düşünme Becerileri, STEM Mesleklerine İlgiye Etkisi

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Turkey, 26 - 28 October 2019, (Summary Text)

39. Bitki sulama sistemi

International STEMEducation Conference, İstanbul, Turkey, 14 - 16 June 2019, (Summary Text)

40. ANALYSIS OF SCIENTIFIC PROCESS SKILLS AND RELEVANT PERCEPTIONS AMONGSCIENCE TEACHERS AND PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), İzmir, Turkey, 28 April - 01 May 2019, (Summary Text)

41. INFLUENCE OF INVESTIGATING SCIENTISTS’xx LIFE ON STUDENTS’ VIEWS ABOUTEDUCATIONAL VALUE OF HISTORY OF SCIENCE

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), İzmir, Turkey, 28 April - 01 May 2019, (Summary Text)

42. INVESTIGATION OF CREATIVITY, PROBLEM SOLVING AND DIGITAL LITERACY LEVELSOF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS ACOORDING TO THINKING STYLES

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), İzmir, Turkey, 28 April - 01 May 2019, (Summary Text) Sustainable Development

43. ULUSLARARASI SINAVLARDAKİ FEN BAŞARILARI HAKKINDAÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

V. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, İstanbul, Turkey, 25 - 27 October 2018, vol.1, pp.363-378, (Full Text)

44. The Current Status of STEM Education Research in Turkey

World Science Technology Engineering and Mathematics (STEM) Education Conference, 8 - 10 June 2018, (Summary Text)

45. A TEST DEVELOPMENT STUDY FOR EVALUATION OF PRESCHOOL CHILDREN’xxS SCIENTIFIC PROCESS SKILLS

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), 28 April - 01 May 2018, pp.46-48, (Summary Text)

48. PRESERVICE TEACHERS’ VIEWS ABOUT ENGINEERING DESIGN BASED SCIENCE EDUCATION

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Kuşadası,Aydın, Turkey, 18 - 21 May 2017, pp.253-267, (Full Text)

50. MADDENİN DEĞİŞİMİ ÜNİTESİNDE EĞİTSEL OYUN KULLANILMASININ5.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DERSE KARŞI TUTUMUNA ETKİSİNİNİNCELENMESİ

Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Turkey, 19 - 20 May 2017, (Summary Text)

51. THE USE OF EDIBLE SCIENCE PROJECTS IN TEACHING SCIENCE CONCEPTS

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Turkey, 19 - 22 May 2016, (Full Text)

52. RESEARCH OF THE EFFECTS OF SCIENCE EDUCATION BASED ON PREDICT OBSERVE EXPLAINSTRATEGY ON STUDENTS SCIENCE PROCESS SKILLS AND SUCCESS

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), BODRUM, Turkey, 19 - 22 May 2016, (Full Text)

54. Ortaokul 5 Sınıf Öğrencilerinin Çevre Konuları İşlenirken Sahip Oldukları Motivasyon Düzeylerinin AkademikBaşarıya Etkisi

IIIrd INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Turkey, 31 May - 03 June 2016, pp.905-906, (Summary Text)

55. Educational Researchers Viewpoints on Research Ethics IsThere a Dilemma

8th World Conference on Educational Sciences(WCES-2016), Madrid, Spain, 4 - 06 February 2016, (Summary Text)

56. Do They Learn to Teach Science From Their Previous Teachers

INTE 2015, BARSELONA, Spain, 10 - 12 June 2015, (Summary Text) identifier

57. Teaching of the Renewable Energy Sources to Secondary School Students with Science Activities Based on Socio Scientific Argumentation

1st International Conference on New Developments in Science and Technology Education (NDSTE2014), CORFU, Greece, 29 - 31 May 2014, (Full Text) Sustainable Development

58. The Effect Of Animation And Model Usage Regarding DNA Conception On The Learning Of Science Teaching Students

International Conference on New Horizons in Education, Rome, Italy, 25 - 27 June 2013, (Summary Text)

59. The effects of inquiry based activities on attitudes and behaviours related to environment

European Conference on Social and Behavioral Sciences, İstanbul, Turkey, 19 - 21 June 2013, (Summary Text)

64. Okul öncesinde örnek olaya dayalı problem çözme ileilgili bir araştırma

I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Turkey, 10 - 12 October 2006, (Full Text)
Books 12

1. Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenme

in: Fen Öğretimi 2, ERGUN MUSTAFA, Editor, Nobel Yayıncılık, Ankara, pp.245-258, 2024

2. Entegre STEM ve Bilgi İşlemsel Düşünme

in: STEM EĞİTİMİNE YOLCULUK - STEM Eğitiminde Öğrenme Yolları, Esin Kaya, Bekir Yıldırım, Editor, Nobel, Ankara, pp.60-90, 2023

3. Fen Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları

in: Fen Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları, Hakan Şevki Ayvacı, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.1-13, 2020

5. Neden STEM, Neden 5E Öğrenme Modeli ve Neden Sorgulamaya DayalıÖğretim?

in: Açık Kaynak Kodlu Yazılımlar İçeren Stem Aktiviteleri, Mehtap YILDIRIM, Gülsüm Yasemin UZ, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.1-8, 2020

6. Fen Öğretiim Tarihi

in: Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Prof.Dr. Behiye AKÇAY, Editor, NOBEL YAYINCILIK, İstanbul, pp.39-66, 2019

7. Fen Bilimleri Öğretiminin Amaçları

in: İLKOKULDA TEMEL FEN BİLİMLERİ, Aysun Öztuna Kaplan, Editor, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, pp.60-90, 2019

8. Öğretim Teknikleri

in: ÖĞRETİM İLKE VEYÖNTEMLERİ, Sibel DAL, Mücahit KÖSE, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.45-80, 2017

9. FEN ÖĞRETİMİNDE PROJE TABANLI ÖĞRENME VE UYGULAMALARI

in: Fen Bilimleri Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Mustafa ERGUN, Editor, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, pp.145-180, 2017

10. Teaching of the Renewable Energy Sources to Secondary School Students with Science Activities Based on Socio Scientific Argumentation

in: Recent Advances in Science and Technology Education, Ranging from Modern Pedagogies to Neuroeducation and Assessment, Zacharoula Smyrnaiou,Martin Riopel,Menelaos Sotiriou, Editor, Cambridge Scholars Publishing, London, 2016

11. Canlılar ve Hayat ile ilgili Etkinlikler

in: Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Prof.Dr. Fatma ŞAHİN, Editor, HedefCS, Ankara, pp.173-203, 2016

12. THE USE OF EDIBLE SCIENCE PROJECTS IN TEACHING SCIENCECONCEPTS

in: Education Research Highlights in Mathematics Science and Technology 2016, Mack Shelley, S. Ahmet Kıray, Ismail Celik, Editor, ISRES Publishing., AMES, pp.48-57, 2016
Metrics

Publication

128

Publication (WoS)

6

Publication (Scopus)

12

Citation (TrDizin)

58

H-Index (TrDizin)

5

Citation (Sobiad)

49

H-Index (Sobiad)

3

Project

6

Thesis Advisory

33

Open Access

21
UN Sustainable Development Goals