Biyografi
İlköğretim, Orta öğretim ve Lise Eğitimini Düzcede tamamlamıştır. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümünden mezun olduktan sonra 1993 yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Ereğli Sevgi Eğitim Uygulama Okulunda öğretmenlik hayatına başlamıştır. 1995 yılında İstanbul Kadıköy'de Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Hayriye Kemal Kusun Eğitim Uygulama okulunda öğretmen olarak çalışmıştır. 1998 Yılında İstanbul Üsküdar'da yer alan Bağlarbaşı İlköğretim Okulunda Özel Eğitim sınıf öğretmeni olarak çalışmıştır. 2002 yılında Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Halk Eğitimi Anabilim Dalın'dan Yüksek Lisans derecesini almıştır, doktorasını da aynı enstitüden Okulöncesi Öğretmenliği alanında 2011 yılında almıştır. 2002 yılından günümüze kadar Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Özel Eğitim bölümünde Öğretim üyesi olarak meslek hayatına devam etmektedir.
Eğitim Bilgileri
2004 - 2011
2004 - 2011Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Dr), Türkiye
2000 - 2003
2000 - 2003Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Halk Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1988 - 1992
1988 - 1992Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Doktora
Zihin Kuramı Hikâyeleri Testi’nin Türk Çocuklarına Uyarlanması ve Okul Öncesi Dönemdeki Normal Gelişim Gösteren, Zihin Engelli ve Otizmli Çocukların Zihin Kuramı Gelişimlerinin Karşılaştırılması
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Dr)
2003
2003Yüksek Lisans
6-9 Yaş Zihin Engelli Çocukların Annelerine Özbakım ve Bazı Temel Becerileri Kazandırmak İçin Bir Eğitim Programı
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Halk Eğitimi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Zihin Engelliler Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2016 - 2022
2016 - 2022Dr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2001 - 2016
2001 - 2016Öğretim Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1998 - 2001
1998 - 2001Özel Eğitim Öğretmeni
Bağlarbaşı İlköğretim Okulu Özel Eğitim Sınıfı, Özel Eğitim Öğretmeni
1995 - 1998
1995 - 1998Özel Eğitim Öğretmeni
Hayriye Kemal Kusun Eğitim Uygulama Okulu, Özel Eğitim Öğretmeni
1993 - 1995
1993 - 1995Özel Eğitim Öğretmeni
Konya Ereğli Sevgi Eğitim Uygulama Okulu, Özel Eğitim Öğretmeni
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerde taklit beceri öğretimi: Özel eğitim öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi
Sarı O. (Danışman)
A.ÖZDEMİR(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilerle çalışan gölge öğretmenlerin görüş ve önerilerinin incelenmesi
Sarı O. (Danışman)
C.ULUDAĞ(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Otizmli çocuğu olan babaların otizmin yaşamlarına etkisine ilişkin görüşleri
Sarı O. (Danışman)
A.YILDIZ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Özel eğitim öğretmenlerinin etik davranış, etik iklim ve tükenmişlik algılarını etkileyen bazı faktörlerin incelenmesi
Sarı O., Özdemir O. (Eş Danışman)
S.GEDİKLİ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Yakınları ölen yetişkin zihin engelli bireylerin ölüm kavramına yönelik deneyimlerine ilişkin görüşleri
Sarı O. (Danışman)
A.CANDEĞER(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Orta-ağır düzeyde otizm spektrum bozukluğu olan yetişkin bireylerin annelerinin çocuklarının eğitim yaşantısına ve eğitim sonrasına ilişkin görüş ve önerileri
Sarı O. (Danışman)
G.CANİKLİ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Dil ve konuşma terapistlerinin otizmli çocukların eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik görüşleri
Sarı O. (Danışman)
S.ERGÜN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Özel özel eğitim kurumlarında çalışan özel eğitim öğretmenlerinin zihin kuramı hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
Sarı O. (Danışman)
B.ATEŞ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
2-6 yaş arasında Otizm Spektrum Bozukluğu tanılı çocuğu olan annelerin özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde sunulan hizmetlere ilişkin deneyimleri
Sarı O. (Danışman)
M.ÖZER(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Özel gereksinimli çocuk sahibi annelerin Covid-19 pandemi deneyimlerine ilişkin görüşlerinin incelenmes
Sarı O. (Danışman)
P.BAKAN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Özel eğitim okullarında yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine ilişkin psikolojik danışmanların görüş ve önerileri
Sarı O. (Danışman)
E.KARATAŞ(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Özel öğrenme güçlüğü gösteren ortaokul öğrencilerinin okul yaşantılarına ilişkin görüşleri
Sarı O. (Danışman)
N.SEZGİN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Okul öncesi özel eğitimde çalışan öğretmenlerin oyun öğretimine ilişkin öz yeterlikleri ve yaratıcı kişilik özelliklerinin incelenmesi = Investigation of play teaching self efficacy and creative personality traits of teachers who work at the pre-school special education
Sarı O.
M.Uygur(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
4-6 yaş otizmli çocuğu olan ebeveynlerin tutumlarının çocukların sosyal beceri ve problem davranış üzerine etkisi
Sarı O.
Ö.Erşan(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Destek eğitim odasında görev alan öğretmenlerin özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerle yaptıkları eğitim öğretime ilişkin görüş ve önerileri
Sarı O.
R.Aydın(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Özel eğitim öğretmenlerinin sosyal öyküler hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi
Sarı O.
S.Demir(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
2-8 yaş arası otizmli çocukların ebeveynlerinin istanbul ilindeki parklara ilişkin görüş ve önerileri
Sarı O. (Eş Danışman), Altınçekiç T. H.
F.ALTINER(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Zihinsel yetersizliği olan bireylerle çalışan öğretmenlerin cinsel eğitime yönelik tutumları ve etik durumlarının karşılaştırılması
Sarı O. (Danışman)
B.Akdemir(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Zihinsel yetersizliği olan çocuk sahibi anne ve babaların akılcı olmayan inançları ile çocuklarının sosyal becerileri ve problem davranışlarının karşılaştırılarak incelenmesi
Sarı O.
Ö.Hergül(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Otistik çocuğa sahip ailelerin çocuklarının köpekle etkileşimi ile ilgili görüşleri
Sarı O.
Z.Cebeci(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Normal ve hafif düzeyde zihinsel engelli öğrencilerin zihin kuramı ve yürütücü işlevler alt boyutlarından soyut düşünme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Aydın A. (Eş Danışman), Sarı O.
E.BİÇER(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Lise öğrencilerinin akran öğretimi alarak, zihinsel engelli öğrencilerle yaptıkları etkinliklerin, engelli bireylerin eğitilmesine ilişkin tutumlarına ve zihinsel engelli öğrencilerin yaşam kalitelerine etkisinin incelenmesi
Sarı O.
M.Yıldız(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Otizmli çocukların yüz ifadelerinden duyguları tanıma becerilerinin incelenmesi
Sarı O.
Z.Dokur(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Davranışsal beceri öğretimi ve videodan kendini izlemeden oluşan çevrimiçi mesleki gelişim programının öğretmenlerin ayrık denemelerle öğretim becerileri ve otizmli çocukların yönerge takip etme becerileri üzerindeki etkisi
GÖÇ S., Yörük S., Sarı O.
Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi (Online)
, cilt.8, sa.1, ss.106-134, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20242. ÖZEL EĞİTİM OKULLARINDA PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİNİN İNCELENMESİ: PSİKOLOJİK DANIŞMANLAR ÖRNEĞİ
KARATAŞ E., SARI O.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.761-784, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
20223. ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUL YAŞANTILARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Neslihan Sezgin E., Oktay T. S.
Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.327-355, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20214. Eğitim teknolojilerinin otizmde kullanımına dil ve konuşma terapistleri nasıl bakıyor?
Ergün Elverici S., Sarı O. T.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, cilt.25, ss.564-578, 2021 (TRDizin)
2020
20205. Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklarda Bireysel Destek Eğitim Programı Uygulaması
Taymaz Sarı O., Biçer E.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.38, ss.11-19, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20206. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kaynaştırma Uygulamaları Yeterlikleri
Mertoğlu H., Sarı O., Pusmaz A., Balçın M. D.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.51, sa.51, ss.131-154, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20197. Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylerle Çalışan Öğretmenlerin Cinsel Eğitime Yönelik Tutumları ve EtikDurumlarının Karşılaştırılması
Akdemir B., Sarı O.
Eğitimde Kuram ve UygulamaJournal of Theory and Practice in Education
, cilt.15, sa.3, ss.267-282, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20198. Otistik Çocuklarda Hayali Resim Çizebilme Performansının Otizm Derecesi ve Gelişim Tarama Testleri ile İlişkili Olarak İncelenmesi
Sarı O.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.27, sa.2, ss.897-908, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20189. 2-8 Yaş Arası Otizmli Çocukların Ebeveynlerinin İstanbul İlindeki Parklara İlişkin Görüş ve Önerileri
Altıner F., Altınçekiç H., Taymaz Sarı O.
Kent Akademisi
, cilt.11, sa.3, ss.437-443, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201710. A Study On Effectiveness Of Child-Centered And Play-Based Home Support Education Program On Children Who Have Development Problems
Taymaz Sari O., Bicer E., Kasim D.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.32, sa.4, ss.960-980, 2017 (ESCI)
2017
201711. Normal Gelişim Gösteren ve Hafif Düzeyde Zihinsel Engelli Öğrencilerin Zihin Kuramı ve Yürütücü İşlev Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Biçer E., Taymaz Sarı O.
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, cilt.13, sa.2, ss.261-276, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201712. Deprem Sonrası Yapılan/Yapılacak Binalarda Engelli ve Yaşlılara Dönük Düzenlemelere İlişkin Uygulayıcıların Görüşleri: Van İli Örneği
Taymaz Sarı O., Aktar E.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.482-499, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
201513. An Evaluation of the Facial Emotion Skills in Children with Autism
Dokur Z., Taymaz Sarı O.
Exceptional Child: Teaching and Unbringing , cilt.1, ss.86-94, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201414. Theory of Mind in Preschool Children with Normal Development, Autism and Mental Retardation
Taymaz Sarı O.
International Online Journal of Primary Education
, cilt.3, sa.2, ss.66-75, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201415. Film İzleme, Empati ve Zihin Kuramı: Asperger Sendromlu Bireyle Yapılan Vaka Çalışması
Taymaz Sarı O.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
, cilt.3, sa.3, ss.322-332, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201416. Effect of Films and Role-Play As Teaching Tools in Special Education Courses on Prospective Teachers’ Empathic Tendency and Attitudes Towards Inclusion
Taymaz Sarı O.
International Journal of Arts and Sciences
, cilt.7, sa.6, ss.81-92, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201417. Characteristics of Children Who Lost the Diagnosis of Autism: A Sample From Istanbul, Turkey
Mukaddes N. M., Tutkunkardaş M. D., Sarı O., Aydın A., Kozanoğlu P.
Autism Research and Treatment
, cilt.2014, ss.1-10, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201418. OUTCOMES OF PLAY-BASED HOME SUPPORT FOR CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER
Sarı O.
SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY
, cilt.42, ss.65-80, 2014 (SSCI)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. ORTA-AĞIR DÜZEYDE OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN YETİŞKİN BİREYLERİN ANNELERİNİN ÇOCUKLARININ EĞİTİM YAŞANTISINA VE EĞİTİM SONRASINA İLİŞKİN GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ
CANİKLİ G., SARI O.
32 Gazi Üniversitesi Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20222. Özel Eğitim Öğretmenlerinin Mesleki Tükenmişlik, Etik Davranış ve Etik İklim Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Gedikli S. G., ÖZDEMİR O., SARI O.
32 Gazi Üniversitesi Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2020
20203. 4-6 Yaş Otizmli Çocuğu Olan Ebeveynlerin Tutumlarının Çocukların Sosyal Beceri ve Problem Davranışları ile İlişkisi
ERŞAN AKSOY Ö., SARI O.
5. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi – UDEMKO2020, 27 Haziran 2020, (Özet Bildiri)
2018
20184. Views of Mothers Whose Children Need Early Childhood Era Special Education on Their Children’s Sleep and Rest
Sarı O.
2018 ICBTS International Academic Multidisciplinary Research Conference-Oslo, Oslo, Norveç, 25 - 27 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
2018
20185. Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklarda Bireysel Destek Eğitim Programı Uygulaması
SARI O., BİÇER E., ŞAHSUVAROĞLU N. T.
5 th International Eurasian Educational Research Congress / EJERCongress 2018, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
20176. Down Sendromlu Çocuklarda Kaynaştırma Uygulamaları
Sarı O.
5. Down Sendromu Konferansı-İstanbul, İstanbul, Türkiye, 25 - 26 Kasım 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
20177. Özel Eğitim Sınıflarında Fiziksel Düzenleme ve Akran Eğitimi ile İlgili Bir Çalışma Örneği
Camcı G., Taymaz Sarı O.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi-Samsun, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. Gelişim Geriliği Olan Çocuğa Sahip Annelerin Algıladıkları Destek Sistemlerine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi
Taymaz Sarı O., Şeker E.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi-Samsun, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
20179. Okul Öncesi Kurumlarda Eğitim Alan Otizmli Çocukların Anne ve Öğretmenlerinin Geçiş Sürecine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Taymaz Sarı O., Camcı G.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi-Samsun, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201710. Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim Gereksinimi Olan Çocukların Annelerinin Çocuklarının Uyku ve Dinlenmesine İlişkin Görüşleri
Taymaz Sarı O.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi-Samsun, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201711. Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Çocuklarda Uygulanan Yürütücü İşlev Becerileri Geliştirme Programının Zihin Kuramı Becerileri Üzerindeki Etkisi
Biçer E., Taymaz Sarı O.
Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi-Samsun, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. A Sixteen-Year Longitudinal Study of An Individual with Autism
Sarı O.
Seventeenth International Conference on Diversity in Organizations, Communities and Nations-Toronto, Toronto, Kanada, 26 - 28 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2016
201613. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kaynaştırmaya İlişkin Görüşleri ve İhtiyaçları
Mertoğlu H., Sarı O., Gürdal A.
VIII. Ulusal Öğretmenim Sempozyumu Açık ve Şeffaf Milli Eğitime Doğru Okul ve Öğretmen, İstanbul, Türkiye, 03 Aralık 2016, (Özet Bildiri)
2016
201614. Okulöncesi Dönemdeki Otizmli Çocuklara Yönelik Hazırlanan Bir Aile Eğitim Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi
Taymaz Sarı O., Batuk A., Yıldız M., İpekli E.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi-Eskişehir, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201615. Deprem Sonrası Yapılan/Yapılacak Binalarda Engelli ve Yaşlılara Dönük Düzenlemelere İlişkin Uygulayıcıların Görüşleri: Van İli Örneği
Ak E., Taymaz Sarı O.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi-Eskişehir, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201616. Eğitilebilir Zihin Engelli Çocuklarda Drama Yoluyla Yapılan Eğitim Programın Zihin Kuramı Becerileri Üzerine Etkileri
Taymaz Sarı O.
7th International Science and Technology Congress (ISTEC)-Vienna, Vienna, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201617. Reviewing Movies About Children with Special Needs by Parents’ Comments
Taymaz Sarı O., Şeker E.
ELMIS 2016 Uluslararası Özel Eğitim Kongresi-Konya, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201618. Zihinsel Engelli Bireylerle Çalışan Öğretmenlerin Cinsel Eğitime Yönelik Tutumları ve Etik Durumlarının Karşılaştırılması
Akdemir B., Taymaz Sarı O.
ELMIS 2016 Uluslararası Özel Eğitim Kongresi-Konya, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201619. Kaynaştırma Sınıfında Yer Alan Farklı ve Normal Gelişim Gösteren Öğrencilerin Okuldaki Derslerle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
Taymaz Sarı O., Kanak D., Sayıner N., Karaman Aydınlı E., Çil A., Aksoy U.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu-Muğla, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201620. Farklı Gelişimdeki Çocuklarda Zihin Kuramı
Taymaz Sarı O.
Psikoloji Günleri XII - İstanbul, İstanbul, Türkiye, 8 - 09 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201621. Vaka Sunumu: Yoğun Öğrenme Güçlüğü Çeken Eğitilebilir Zihin Engelli Bir Çocuğun Eğitimine İlişkin Çok Boyutlu Boylamsal Erken Müdahale Uygulamaları
Taymaz Sarı O., Yıldız M.
Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi-Eskişehir, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201622. Oyun Temelli Ev Desteği ve Çocuk Merkezli Eğitim Programının Etkililiği Üzerine Çalışma
Taymaz Sarı O., Kasım D., Biçer E.
Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi-Eskişehir, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
201523. Lise Öğrencilerinin Akran Öğretimi Alarak, Zihinsel Engelli Öğrencilerle Yaptıkları Etkinliklerin, Engelli Bireylerin Eğitilmesine İlişkin Tutumlarına ve Zihinsel Engelli Öğrencilerin Yaşam Kalitelerine Etkisinin İncelenmesi
Yıldız M., Taymaz Sarı O.
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi-İstanbul, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2014
201424. Zihinsel Engelli Gençlerin İş Bulmaya İlişkin Görüşleri
Taymaz Sarı O.
Dezavantajlı Gruplar Eğitim ve İstihdam Sempozyumu-Kocaeli, Kocaeli, Türkiye, 6 - 07 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2013
201325. Otizmde Günlük Yaşam Becerileri Nasıl Kazandırılır?
Sarı O.
Konya Otizm Günleri, Konya, Türkiye, 28 - 30 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2012
201226. The theory of mind story books test validity and reabilty for Turkish preschool children
Sarı O.
4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.3017-3020, (Tam Metin Bildiri)
2009
200927. Mesleki Eğitimde İletişimin Önemi ve Marmara Üniversitesi Örneği
Akyurt N., Öznaz D., Balıkcı M., Sesli Y., Sarı O., Altıkardeş Z. A., et al.
1.Uluslararası 5.Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Konya, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2009, ss.2378-2392, (Tam Metin Bildiri)
2005
200528. Özel eğitimcilere yönelik yaratıcı düşünceyi geliştirme
CANEL A. N., SARI O.
İstanbul Otizm Eğitim Günleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Mayıs 2005, (Tam Metin Bildiri)
2004
200429. Üstün çocuklara yönelik yaratıcılık odası yaratıcılık çalışmaları
Canel A. N., Sarı O.
1.Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2004, (Tam Metin Bildiri)
2004
200430. The Determination of Problems Educators and Parents of Preschool Children Taking Part in Mainstreaming Programs in Preschool Institutions Encounter
Akçin N., Sarı O.
1st International Pre-School Education Congress-Istanbul, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Ebeveyn Egitim Programı (Otizm ve Gelisimsel Aksamalı Çocuklar Için)
Mukaddes N. M., SARI O., TANIDIR C.
Simurg Art Yayınları, İstanbul, 2022
2021
20212. Kavram Öğretimine Giriş
Sarı O.
Özel Eğitimde Kavram Öğretimi, Prof.Dr. Hasan Avcıoğlu, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-225, 2021
2021
20213. Çocuk Hakları ve İlişkili Araştırmalar
UYANIK G., ÖZDEMİR BECEREN B., BALABAN DAĞAL A., ADAK ÖZDEMİR A., SARI O., KILIÇ Z., et al.
Çocuk Gelişimi Araştırmaları, GÜLDEN UYANIK BALAT, BURCU ÖZDEMİR BECEREN, Editör, AUZEF ( Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi), İstanbul, ss.232-257, 2021
2018
20184. Zihin Kuramı Hikâyeleri Testi’nin Türk Çocuklarına Uyarlanması ve Okul Öncesi Dönemdeki Normal Gelişim Gösteren, Zihin Engelli ve Otizmli Çocukların Zihin Kuramı Gelişimlerinin Karşılaştırılması
TAYMAZ SARI O.
Eğiten Kitap Yayıncılık, 2018
2018
20185. Zihin Kuramı ve Sosyal Beceri Öğretimi
TAYMAZ SARI O.
Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi - 2, Çifci Tekinarslan İlknur, Öncül Nuray, Editör, Vize Akademik Yayıncılık, ss.327-359, 2018
2017
20176. Özel Gereksinimli Çocuklarda Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme
TAYMAZ SARI O.
Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme, Önder Alev, Arslan Çiftçi Hande, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.283-297, 2017
2015
20158. Beceri Öğretimi
TAYMAZ SARI O.
Farklı Gelişen Çocuklar, Kulaksızoğlu Adnan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.189-197, 2015
2005
200510. Engellilerde Kavram Öğretimi
TAYMAZ SARI O.
Okul Öncesi Eğitimde Güncel Konular, Oktay Ayla, Polat Unutkan Özgül, Editör, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, ss.353-362, 2005
2004
200411. Kaynaştırma Eğitimi ve Rehberlik
TAYMAZ SARI O.
Eğitimde Üçüncü Boyut Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Karagözoğlu Cengiz, Kemertaş İsmet, Editör, Birsen Yayınevi, İstanbul, ss.332-342, 2004
2003
200312. Zihinsel Engellilerde Beceri Öğretimi
TAYMAZ SARI O.
Farklı Gelişim Gösteren Çocuklar, Kulaksızoğlu Adnan, Editör, Epsilon Yayıncılık, İstanbul, ss.230-243, 2003
Desteklenen Projeler
2016 - 2018
2016 - 2018Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklarda Bireysel Destek Eğitim Programı Uygulaması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Sarı O. (Yürütücü)
2016 - 2017
2016 - 2017Fen Eğitiminde Kaynaştırma Uygulamaları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Sarı O.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mayıs 2020
Mayıs 2020ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
03 Şubat 2021 - 07 Mart 2021
03 Şubat 2021 - 07 Mart 2021Isparta Otizm Kongresi
Davetli Konuşmacı
Isparta-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Haziran-2020
Haziran 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Marmara Üniversitesi
Ocak-2019
Ocak 2019Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Temmuz-2018
Temmuz 2018Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Anadolu Üniversitesi
Haziran-2018
Haziran 2018Akademik Personel Sınavı
İstanbul Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü - Marmara Üniversitesi
Kasım-2016
Kasım 2016Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Yüksek Lisans Te z Jüriliğ - Marmara Üniversitesi
Eylül-2016
Eylül 2016Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Marmara Üniversitesi
Haziran-2013
Haziran 2013Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Marmara Üniversitesi
Haziran-2013
Haziran 2013