Doç. Dr. OKTAY SARI


Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

Zihin Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Zihin Engelliler Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

60

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

2

Atıf (WoS)

22

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

3

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

225

H-İndeks (Scholar)

8

Atıf (TrDizin)

11

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

20

Proje

2

Tez Danışmanlığı

25

Açık Erişim

44
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

İlköğretim, Orta öğretim ve Lise Eğitimini Düzcede tamamlamıştır. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümünden mezun olduktan sonra 1993 yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Ereğli Sevgi Eğitim Uygulama Okulunda öğretmenlik hayatına başlamıştır. 1995 yılında İstanbul Kadıköy'de Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Hayriye Kemal Kusun Eğitim Uygulama okulunda öğretmen olarak çalışmıştır. 1998 Yılında  İstanbul Üsküdar'da yer alan Bağlarbaşı İlköğretim Okulunda Özel Eğitim sınıf öğretmeni olarak çalışmıştır. 2002 yılında Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Halk Eğitimi Anabilim Dalın'dan Yüksek Lisans derecesini almıştır, doktorasını da aynı enstitüden Okulöncesi Öğretmenliği alanında 2011  yılında almıştır. 2002 yılından günümüze kadar Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Özel Eğitim bölümünde Öğretim üyesi olarak meslek hayatına devam etmektedir. 

Eğitim Bilgileri

2004 - 2011

2004 - 2011

Doktora

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Dr), Türkiye

2000 - 2003

2000 - 2003

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Halk Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

1988 - 1992

1988 - 1992

Lisans

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2011

2011

Doktora

Zihin Kuramı Hikâyeleri Testi’nin Türk Çocuklarına Uyarlanması ve Okul Öncesi Dönemdeki Normal Gelişim Gösteren, Zihin Engelli ve Otizmli Çocukların Zihin Kuramı Gelişimlerinin Karşılaştırılması

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Dr)

2003

2003

Yüksek Lisans

6-9 Yaş Zihin Engelli Çocukların Annelerine Özbakım ve Bazı Temel Becerileri Kazandırmak İçin Bir Eğitim Programı

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Halk Eğitimi (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2016 - 2022

2016 - 2022

Dr. Öğr. Üyesi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2001 - 2016

2001 - 2016

Öğretim Görevlisi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

1998 - 2001

1998 - 2001

Özel Eğitim Öğretmeni

Bağlarbaşı İlköğretim Okulu Özel Eğitim Sınıfı, Özel Eğitim Öğretmeni

1995 - 1998

1995 - 1998

Özel Eğitim Öğretmeni

Hayriye Kemal Kusun Eğitim Uygulama Okulu, Özel Eğitim Öğretmeni

1993 - 1995

1993 - 1995

Özel Eğitim Öğretmeni

Konya Ereğli Sevgi Eğitim Uygulama Okulu, Özel Eğitim Öğretmeni

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

ÖÖzel Gereksinimli Bireylerde Düşünme Becerileri

Zihin Engellilerde Uygulamalı Kaynaştırma Eğitimi

Lisans

Lisans

Zihin Yetersizliğinde Yetişkinliğe Geçiş

Zihin Yetersizliğinde Öğretim Uyarlamaları

Zihin Yetersizliği'nde Kavram Öğretimi Sürdürülebilir Kalkınma

Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması I Sürdürülebilir Kalkınma

Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi

Zihin Yetersizliği'nde Sosyal Beceri Öğretimi

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (8)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2020

2020

3. 4-6 Yaş Otizmli Çocuğu Olan Ebeveynlerin Tutumlarının Çocukların Sosyal Beceri ve Problem Davranışları ile İlişkisi

ERŞAN AKSOY Ö., SARI O.

5. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi – UDEMKO2020, 27 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. Views of Mothers Whose Children Need Early Childhood Era Special Education on Their Children’s Sleep and Rest

Sarı O.

2018 ICBTS International Academic Multidisciplinary Research Conference-Oslo, Oslo, Norveç, 25 - 27 Temmuz 2018, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2018

2018

5. Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklarda Bireysel Destek Eğitim Programı Uygulaması

SARI O., BİÇER E., ŞAHSUVAROĞLU N. T.

5 th International Eurasian Educational Research Congress / EJERCongress 2018, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. Down Sendromlu Çocuklarda Kaynaştırma Uygulamaları

Sarı O.

5. Down Sendromu Konferansı-İstanbul, İstanbul, Türkiye, 25 - 26 Kasım 2017, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2017

2017

7. Özel Eğitim Sınıflarında Fiziksel Düzenleme ve Akran Eğitimi ile İlgili Bir Çalışma Örneği

Camcı G., Taymaz Sarı O.

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi-Samsun, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

8. Gelişim Geriliği Olan Çocuğa Sahip Annelerin Algıladıkları Destek Sistemlerine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi

Taymaz Sarı O., Şeker E.

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi-Samsun, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2017

2017

9. Okul Öncesi Kurumlarda Eğitim Alan Otizmli Çocukların Anne ve Öğretmenlerinin Geçiş Sürecine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Taymaz Sarı O., Camcı G.

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi-Samsun, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2017

2017

10. Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim Gereksinimi Olan Çocukların Annelerinin Çocuklarının Uyku ve Dinlenmesine İlişkin Görüşleri

Taymaz Sarı O.

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi-Samsun, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

11. Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Çocuklarda Uygulanan Yürütücü İşlev Becerileri Geliştirme Programının Zihin Kuramı Becerileri Üzerindeki Etkisi

Biçer E., Taymaz Sarı O.

Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi-Samsun, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

12. A Sixteen-Year Longitudinal Study of An Individual with Autism

Sarı O.

Seventeenth International Conference on Diversity in Organizations, Communities and Nations-Toronto, Toronto, Kanada, 26 - 28 Temmuz 2017, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2016

2016

13. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kaynaştırmaya İlişkin Görüşleri ve İhtiyaçları

Mertoğlu H., Sarı O., Gürdal A.

VIII. Ulusal Öğretmenim Sempozyumu Açık ve Şeffaf Milli Eğitime Doğru Okul ve Öğretmen, İstanbul, Türkiye, 03 Aralık 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

16. Eğitilebilir Zihin Engelli Çocuklarda Drama Yoluyla Yapılan Eğitim Programın Zihin Kuramı Becerileri Üzerine Etkileri

Taymaz Sarı O.

7th International Science and Technology Congress (ISTEC)-Vienna, Vienna, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2016

2016

17. Reviewing Movies About Children with Special Needs by Parents’ Comments

Taymaz Sarı O., Şeker E.

ELMIS 2016 Uluslararası Özel Eğitim Kongresi-Konya, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2016

2016

18. Zihinsel Engelli Bireylerle Çalışan Öğretmenlerin Cinsel Eğitime Yönelik Tutumları ve Etik Durumlarının Karşılaştırılması

Akdemir B., Taymaz Sarı O.

ELMIS 2016 Uluslararası Özel Eğitim Kongresi-Konya, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2016

2016

20. Farklı Gelişimdeki Çocuklarda Zihin Kuramı

Taymaz Sarı O.

Psikoloji Günleri XII - İstanbul, İstanbul, Türkiye, 8 - 09 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2016

2016

21. Vaka Sunumu: Yoğun Öğrenme Güçlüğü Çeken Eğitilebilir Zihin Engelli Bir Çocuğun Eğitimine İlişkin Çok Boyutlu Boylamsal Erken Müdahale Uygulamaları

Taymaz Sarı O., Yıldız M.

Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi-Eskişehir, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2016

2016

22. Oyun Temelli Ev Desteği ve Çocuk Merkezli Eğitim Programının Etkililiği Üzerine Çalışma

Taymaz Sarı O., Kasım D., Biçer E.

Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi-Eskişehir, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2014

2014

24. Zihinsel Engelli Gençlerin İş Bulmaya İlişkin Görüşleri

Taymaz Sarı O.

Dezavantajlı Gruplar Eğitim ve İstihdam Sempozyumu-Kocaeli, Kocaeli, Türkiye, 6 - 07 Kasım 2014, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2013

2013

25. Otizmde Günlük Yaşam Becerileri Nasıl Kazandırılır?

Sarı O.

Konya Otizm Günleri, Konya, Türkiye, 28 - 30 Kasım 2013, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2012

2012

26. The theory of mind story books test validity and reabilty for Turkish preschool children

Sarı O.

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.3017-3020, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License identifier

2009

2009

27. Mesleki Eğitimde İletişimin Önemi ve Marmara Üniversitesi Örneği

Akyurt N., Öznaz D., Balıkcı M., Sesli Y., Sarı O., Altıkardeş Z. A., et al.

1.Uluslararası 5.Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Konya, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2009, ss.2378-2392, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

28. Özel eğitimcilere yönelik yaratıcı düşünceyi geliştirme

CANEL A. N., SARI O.

İstanbul Otizm Eğitim Günleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Mayıs 2005, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

29. Üstün çocuklara yönelik yaratıcılık odası yaratıcılık çalışmaları

Canel A. N., Sarı O.

1.Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2004, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

30. The Determination of Problems Educators and Parents of Preschool Children Taking Part in Mainstreaming Programs in Preschool Institutions Encounter

Akçin N., Sarı O.

1st International Pre-School Education Congress-Istanbul, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004, (Özet Bildiri) Creative Commons License

Kitaplar

2021

2021

2. Kavram Öğretimine Giriş

Sarı O.

Özel Eğitimde Kavram Öğretimi, Prof.Dr. Hasan Avcıoğlu, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-225, 2021

2021

2021

3. Çocuk Hakları ve İlişkili Araştırmalar

UYANIK G., ÖZDEMİR BECEREN B., BALABAN DAĞAL A., ADAK ÖZDEMİR A., SARI O., KILIÇ Z., et al.

Çocuk Gelişimi Araştırmaları, GÜLDEN UYANIK BALAT, BURCU ÖZDEMİR BECEREN, Editör, AUZEF ( Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi), İstanbul, ss.232-257, 2021

2018

2018

5. Zihin Kuramı ve Sosyal Beceri Öğretimi

TAYMAZ SARI O.

Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi - 2, Çifci Tekinarslan İlknur, Öncül Nuray, Editör, Vize Akademik Yayıncılık, ss.327-359, 2018

2017

2017

6. Özel Gereksinimli Çocuklarda Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme

TAYMAZ SARI O.

Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme, Önder Alev, Arslan Çiftçi Hande, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.283-297, 2017

2016

2016

7. Özel Eğitimde Materyal Tasarımı

ŞEKER E., TAYMAZ SARI O.

Eğiten Kitap Yayıncılık, 2016

2015

2015

8. Beceri Öğretimi

TAYMAZ SARI O.

Farklı Gelişen Çocuklar, Kulaksızoğlu Adnan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.189-197, 2015

2013

2013

9. Zihin Kuramı ve Pratik Uygulamalar

SARI O.

Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, 2013

2005

2005

10. Engellilerde Kavram Öğretimi

TAYMAZ SARI O.

Okul Öncesi Eğitimde Güncel Konular, Oktay Ayla, Polat Unutkan Özgül, Editör, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, ss.353-362, 2005

2004

2004

11. Kaynaştırma Eğitimi ve Rehberlik

TAYMAZ SARI O.

Eğitimde Üçüncü Boyut Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Karagözoğlu Cengiz, Kemertaş İsmet, Editör, Birsen Yayınevi, İstanbul, ss.332-342, 2004

2003

2003

12. Zihinsel Engellilerde Beceri Öğretimi

TAYMAZ SARI O.

Farklı Gelişim Gösteren Çocuklar, Kulaksızoğlu Adnan, Editör, Epsilon Yayıncılık, İstanbul, ss.230-243, 2003

Desteklenen Projeler

2016 - 2018

2016 - 2018

Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklarda Bireysel Destek Eğitim Programı Uygulaması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

(Proje Özeti)
Sarı O. (Yürütücü)

2016 - 2017

2016 - 2017

Fen Eğitiminde Kaynaştırma Uygulamaları

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

(Proje Özeti)
Sarı O.

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Mayıs 2020

Mayıs 2020

ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

03 Şubat 2021 - 07 Mart 2021

03 Şubat 2021 - 07 Mart 2021

Isparta Otizm Kongresi

Davetli Konuşmacı

Isparta-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1

h-indeksi (WOS): 1

Jüri Üyelikleri

Haziran-2020

Haziran 2020

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Marmara Üniversitesi

Ocak-2019

Ocak 2019

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Marmara Üniversitesi

Temmuz-2018

Temmuz 2018

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Anadolu Üniversitesi

Haziran-2018

Haziran 2018

Akademik Personel Sınavı

İstanbul Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü - Marmara Üniversitesi

Kasım-2016

Kasım 2016

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Yüksek Lisans Te z Jüriliğ - Marmara Üniversitesi

Eylül-2016

Eylül 2016

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Marmara Üniversitesi

Haziran-2013

Haziran 2013

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Marmara Üniversitesi

Haziran-2013

Haziran 2013

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Marmara Üniversitesi