Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, cilt.3, sa.3, ss.322-332, 2014 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada film izlemenin empati ve zihin kuramı becerileri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Katılımcıya
araştırma öncesinde Empatik Eğilim Ölçeği, Gözlerden Zihin Okuma Testi (Cambridge Cam Test) ve Zihin kuramı
testleri uygulanmıştır. Araştırma süresince altyazılı bir filmden, özellikle duygu, düşünce, inanç, mecazlar, potlar
ve imaların kullandığı bölümlerde film durdurulup, ne anlatılmak istendiği konuşulmuştur. Araştırmacı kendi
açısından ve katılımcılı da kendi görüş açısından sahneyi tartışmışlardır. Özellikle bazı yüz hareketleri, ses tonu
ve vücut duruşları da taklit edilmiştir. Araştırma sonuçları; Katılımcı, Empatik eğilim ölçeğinden 11 puanlık bir
artış göstermiştir, Gözlerden Zihin Okuma testi (CAM) öncesinde bir puanlık değişim olmuştur. Değişim
duyguyu tanıma boyutunda olmuştur. 2.düzey yanlış inanç testlerinde ön-testte hiç puan almamışken ikinci
çalışmada tam puan almıştır. Yapılan araştırma sonucunda film izlemenin empatik beceri düzeyi ve zihin kuramı
üzerinde anlamlı düzeyde etkilediği görülmüştür.
Anahtar Sözcükler: Film, empati, zihin kuramı, asperger sendromu