Eğitim Bilgileri
1993 - 1999
1993 - 1999Doktora
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
1991 - 1993
1991 - 1993Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü (Almanca), Türkiye
1984 - 1987
1984 - 1987Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü, Türkiye
1982 - 1984
1982 - 1984Lisans
University of Ottawa, Elektrik Ve Elektronik Mühendisliği, Kanada
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2006 - 2012
2006 - 2012Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2001 - 2005
2001 - 2005Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
1999 - 2001
1999 - 2001Öğretim Görevlisi
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
1998 - 1999
1998 - 1999Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama (Yl) (Tezli)
Yönetimsel Görevler
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Stratejik Marka Yönetimi (Yl) (Tezsiz) (İö)
Akademi Dışı Deneyim
2006 - Devam Ediyor
2006 - Devam EdiyorDoç.Dr.
Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F., Doç.Dr.
2001 - 2005
2001 - 2005Yrd.Doç.Dr.
Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F., Yrd.Doç.Dr.
1999 - 2001
1999 - 2001Öğretim Görevlisi
Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F., Öğretim Görevlisi
1998 - 1999
1998 - 1999Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F., Araştırma Görevlisi
1992 - 1998
1992 - 1998Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi S.B.E., Araştırma Görevlisi
1990 - 1990
1990 - 1990Destek Mühendisi
SEP A.Ş. , Destek Mühendisi
1989 - 1990
1989 - 1990Ürün Destek Mühendisi
Biltam A.Ş. , Ürün Destek Mühendisi
1988 - 1989
1988 - 1989Elektronik Mühendisi
PTT Genel Müdürlüğü , Elektronik Mühendisi
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Global markalarda marka deneyimi ve marka imajının tüketici sadakatine etkisi: Zara örneği
ARSLAN F. M. (Danışman)
B.Sekmen(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Perakende giyim mağazalarının çoklu kanal kullanımında çevrimdışı mağazaya duyulan güvenin, çevrimiçi mağazadan alışveriş yapmaya duyulan güvene ve satınalma niyetine etkisi
ARSLAN F. M. (Danışman)
D.Mammadov(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Dijital medyada yorumların marka kredibilitesi, marka tutumu ve satın alma niyetine etkisi üzerine bir araştırma
ARSLAN F. M. (Danışman)
S.Erim(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Güvenilir bir kaynak olarak influencerların marka güveni ve marka satın alma niyetine etkisindeki sponsorluk beyanının moderatör rolü
ARSLAN F. M. (Danışman)
M.Shamli(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Gelecek kaygısı ve sürdürülebilirliğin marka tutumu ve satınalma niyeti üzerine etkisi : beyaz eşya sektöründe bir araştırma
ARSLAN F. M. (Danışman)
M.Erdoğan(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
GLOBAL MARKALARDA MARKA DENEYİMİ VE MARKA İMAJININ TÜKETİCİ SADAKATİNE ETKİSİ: ZARA ÖRNEĞİ
ARSLAN F. M. (Danışman)
B.SEKMEN(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Firmaların sosyal inovasyon uygulamalarına ilişkin tüketici tutumlarının ölçülmesine yönelik ölçek geliştirme çalışması
ARSLAN F. M. (Danışman)
Ş.BURÇİN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Reklamlarda ünlü kullanımının marka güveni ve marka itibarına etkisi üzerine bir araştırma
ARSLAN F. M. (Danışman)
G.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Alıcı firma tarafından algılanan ilişkisel riskin tedarikçi firma performansı üzerine etkisi ve bir araştırma
ARSLAN F. M. (Danışman)
F.SOLEIMANI(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Algılanan değerin tüketici karar verme türlerine etkisi ve GSM operatörü kullanıcıları üzerine bir araştırma
ARSLAN F. M. (Danışman)
M.ALARÇİN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Marka aşkının marka sadakati ve ağızdan ağıza pazarlamaya etkisi: Pilot bir araştırma
ARSLAN F. M. (Danışman)
G.NİHAN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Hizmet ortamının marka imajına ve satın alma niyetine etkisi: bir uygulama
ARSLAN F. M. (Danışman)
M.KARAKAŞOĞLU(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Tüketicilerde alışveriş bağımlılığı eğilimini belirleyen faktörlerin kişisel, nedensel ve durumsal boyutlarıyla incelenmesi
ARSLAN F. M. (Danışman)
Ö.KİREZLİ(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Elektronik ticarette güveni oluşturan faktörler ve satınalma niyetine etkileri üzerine bir araştırma
ARSLAN F. M. (Danışman)
V.GAMBAROV(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Deniz balığı yetiştiriciliği sektöründe rekabet algısı ve bir araştırma
ARSLAN F. M. (Danışman)
M.SELÇUK(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Tüketici etnosentrizmi ve ülke menşei etkisinin tüketicilerin yabancı markalı ürün tercihi ve satın alma niyeti üzerine etkisi
ARSLAN F. M. (Danışman)
S.KÜÇÜKAYDIN(Öğrenci)
2011
2011Doktora
Tüketicilerin marka deneyimi algısının marka güveni, tatmini, sadakati üzerindeki etkisi ve bir araştırma
ARSLAN F. M. (Danışman)
İ.UĞUR(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Pazarlama stratejilerinde ekolojik yaklaşımın müşterilerin marka algısıyla ilişkisi ve bir uygulama: “Şekerbank ekokredi projesi”
ARSLAN F. M. (Danışman)
M.Sedefoğlu(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Pazarlama stratejilerinde ekolojik yaklaşımın müşterilerin marka algısıyla ilişkisi ve bir uygulama: Şekerbank Ekokredi Projesi
ARSLAN F. M. (Danışman)
M.SEDEFOĞLU(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
The effects of corporate social responsibility on corporate image, consumer trust and brand loyalty
ARSLAN F. M. (Danışman)
S.Fahlioğulları(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
The effects of corporate social responsibility on consumer trust, corporate image and brand loyalty
ARSLAN F. M. (Danışman)
S.FAHLİOĞULLARI(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Brand extensions: The role of brand familiarity, similarity and parent brand attitude in consumer evaluation
ARSLAN F. M. (Danışman)
G.ÖZÜPAK(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Impact of corporate image components on perceived price: A research in it sector
ARSLAN F. M. (Danışman)
F.BEHİYE(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Niş pazarlama stratejisi ve organik ürünler pazarında bir araştırma
ARSLAN F. M. (Danışman)
D.Semiz(Öğrenci)
2008
2008Doktora
Perakende sektöründe mağaza imajı ve mağaza sadakati incelenmesi: İstanbul'daki kafe zincirlerinde bir uygulama
ARSLAN F. M. (Danışman)
F.BALYEMEZ(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Endüstriyel pazarlarda aracılara uygulanan satış geliştirme yöntemlerinin satışla ilişkisi ve bir uygulama
ARSLAN F. M. (Danışman)
G.AKDOĞAN(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
KOBİ'lerde toplam kaynaklar ile tutundurma faaliyetleri arasındaki ilişki ve bir uygulama
ARSLAN F. M. (Danışman)
M.KÜÇÜKARABA(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Kobi’lerde toplam kaynaklar ile tutundurma faaliyetleri arasındaki ilişki ve bir uygulama
ARSLAN F. M. (Danışman)
M.Küçükaraba(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Sponsorluğun markaya etkileri ve bir uygulama
ARSLAN F. M. (Danışman)
G.MARMARA(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Yeni ürünlerde mizahi reklamlara yönelik tüketici tutum ve davranışları ve bir uygulama
ARSLAN F. M. (Danışman)
S.ACAR(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
İnternetin uluslararası pazarlamada KOBİ'lerin tutundurma faaliyetlerine katkıları ve bir uygulama
ARSLAN F. M. (Danışman)
İ.EMİRALİOĞLU(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Endüstriyel pazarlamada ilişki pazarlamasının işletmelere sağladığı yararlar ve bir uygulama
ARSLAN F. M. (Danışman)
G.UFUK(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Marka kişiliğinin tüketici algısına etkisi ve bir uygulama
ARSLAN F. M. (Danışman)
E.YAVUZ(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Marka ile rekabet gücü ilişkisi ve bir uygulama
ARSLAN F. M. (Danışman)
O.KARACA(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (4)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (2)
2025
20251. ÖRTÜK ZİHNİYET TEORİLERİ ÜZERİNE BİR BİBLİYOMETRİK ANALİZ
Gürpınar N., Arslan F. M.
Journal of research in business (online)
, cilt.10, sa.1, ss.115-146, 2025 (Hakemli Dergi)
2023
20232. MOBİL BANKACILIKTA MÜŞTERİ DENEYİMİ ÖNCÜLLERİ VE MÜŞTERİ DENEYİMİ İLE SADAKAT NİYETİNE ETKİSİ
SUBAŞI Ö., Arslan F. M.
Journal of research in business (online)
, cilt.8, sa.1, ss.279-316, 2023 (Hakemli Dergi)
2013
20133. Positioning of campuses in terms of satisfaction: A research on Marmara University
YALÇIN F. A., ARSLAN F. M., TEKTAŞ N., İŞGÖREN A. N., ÖZYER AKSOY Y., DEĞERLİ B., et al.
International Association of Social Science Research -IASSR , ss.47-53, 2013 (Hakemli Dergi)
2010
20104. TÜKETİCİLERİN İLGİLENİM DÜZEYLERİNE GÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ VE SADAKATE ETKİSİ
ARSLAN F. M., BAKIR N. O.
Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , cilt.28, sa.1, ss.227-259, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Competition Elements in the Marine Aquaculture Industry: A Research on Turkey
UZMANOĞLU M. S., ARSLAN F. M.
EAFE 2019 Conference, Santiago de Compostela, İspanya, 2 - 05 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
20182. Dominance or Effectiveness? Which is More Important in Brand Personality Decisions?
ALTUNA O., ARSLAN F. M.
5th International Conference on Turkey and Turkish Studies, 2 - 05 Temmuz 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20183. The Role of Nostalgia Proneness in the Effect of Brand Image, Corporate Image, Brand Trust and Involvement on Emotional Attachment: Global vs Local Brand
ARSLAN F. M., ALTUNA O.
Innovation and Global Issues in Social Sciences III Kongresi, Patara, Türkiye, 26 - 29 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
20174. Positioning of Fashion Denim Brands According to Consumers’ Perceptions: A Comparison Based on Attribute Based and Similarity Based Approaches to Perceptual Mapping
ARSLAN F. M., KARA A.
Innovation and Global Issues in Social Sciences 2017, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.486-489, (Özet Bildiri)
2016
20165. Perception of Competition in the Marine Fish Culture Industry in Turkey
UZMANOĞLU M. S., ARSLAN F. M.
18th International Conference the Theme is ”Challenging new frontiers in the global seafood sector – a Northern Enlightenment, Aberdeen, Birleşik Krallık, 12 - 15 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2013
20136. Positioning of Campuses and Academic Units in terms of Satisfaction A Research on Marmara University Marmara University School of Business Administration Istanbul June 19 21 2013
ÖZNAZ D., TEKTAŞ N., UZMANOĞLU M. S., ACAR BÜYÜKPEHLİVAN G., YALÇIN F. A., ARSLAN F. M.
European Conference on Social Science Research, 19 - 21 Eylül 2013, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2018
20181. İnfluencer Pazrarlama ve Markalama
ARSLAN F. M.
Masamızda Marka Sohbetleri 2, F. Müge Arslan, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım AŞ, İstanbul, ss.133-159, 2018
2018
20182. B2B Markets and Business Buying Behavior
ARSLAN F. M.
Principles of Marketing, Sevgi Ayşe Öztürk, Editör, T.C. ANADOLU UNIVERSITY PUBLICATION NO: 3805, Eskişehir, ss.134-159, 2018
2018
20183. Sembolik Bir İletişim Aracı Olarak Markalar
ERGEN A., YAVUZALP MARANGOZ A., ÖZÇELİK A. B., TELCİ E. E., ARIKAN E., BOZKURT BEKOĞLU F., et al.
Masamızda Marka Sohbetleri 2, Fatma Müge Arslan, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.235-259, 2018
2009
20096. ALGILAMA YÖNETİMİ
ARSLAN F. M.
Benim Maaşımı Kim Ödüyor Müşteri, Sahavet Gürdal, Editör, Yaprak Yayınları, İstanbul, ss.147-176, 2009