Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2011
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Mustafa Sedefoğlu
Danışman: FATMA MÜGE ARSLAN
Özet:Anahtar Kelimeler: Ekolojik Pazarlama, Yeşil Pazarlama, Marka, Marka Algısı PAZARLAMA STRATEJİLERİNDE EKOLOJİK YAKLAŞIMIN MÜŞTERİLERİN MARKA ALGISIYLA İLİŞKİSİ VE BİR UYGULAMA: “ŞEKERBANK EKOKREDİ PROJESİ” Bu araştırmanın temel amacı; ekolojik pazarlama stratejileri ile tüketicilerin marka algıları arasındaki ilişkileri Şekerbank EKOkredi projesi özelinde incelemektir. Amaç doğrultusunda hazırlanan anket; Ocak-Mart 2011 tarihleri arasında İstanbul’daki 310 Şekerbank müşterisine uygulanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 17.0 istatistik programı yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma verilerinin değerlendirilmesinde; katılımcıların demografik özelliklerinin belirlenmesinde frekans ve yüzde istatistiklerinden, tüketicilerin Şekerbank ekolojik pazarlama stratejisini ve Şekerbank’ın marka algısı düzeylerinin belirlenmesinde ortalama, standart sapma istatistiklerinden faydalanılmıştır. Tüketicilerin demografik özelliklerine göre ekolojik pazarlama stratejisi ve marka algı düzeylerinin değişiminin incelenmesinde t-testi, tek yönlü Anova testi ve Tukey testlerinden, tüketicilerin ekolojik pazarlama stratejilerine ilişkin algıları ile marka algıları arasındaki ilişkilerin belirlenmesinde korelasyon analizinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda; Tüketicilerin, Şekerbank’ın ekolojik pazarlama stratejilerine ilişkin algıları ile Şekerbank’ın markasına ilişkin algıları arasında istatistiksel açıdan pozitif yönlü anlamlı ilişkilerin olduğu sonucuna varılmıştır. Keywords: Ecological Marketing, Green Marketing, Brand, Brand Perception. ABSTRACT THE RELATIONSHIP BETWEEN ECOLOGICAL APPROACH AND BRAND PERCEPTION OF CUSTOMERS IN MARKETING STRATEGIES AND AN APPLICATION: “ŞEKERBANK EKOKREDİ PROJECT” The main purpose of this research is; to analyse the relationship between ecological marketing strategies and brand perception of consumers particularly through Şekerbank EKOkredi project. The survey prepared for this purpose has been applied to 310 Şekerbank customers in Istanbul between January and March 2011. The obtained data has been analysed by SPSS 17.0 statistics programme in computer environment. In data evaluation; for determining participants’ demographical specifications, statistics of frequency and percentage has been used upon and for determining consumers’ perception of Şekerbank’s ecological marketing strategy and Şekerbank’s brand perception level, average, standard deviation statistics have been used. According to consumers demographical specifications, for analysing ecological marketing strategy and changes in brand perception level t-test, one-way Anova test and Tukey test have been used and for defining consumers’ perception of ecological marketing strategies and the relationship among brand perceptions, correlation analysis has been used. The research results show that; there is a positive and significant relationship between consumers’ perceptions of ecological marketing strategy of Şekerbank and Şekerbank’s brand.