Güvenilir bir kaynak olarak influencerların marka güveni ve marka satın alma niyetine etkisindeki sponsorluk beyanının moderatör rolü


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Melis Shamli

Danışman: FATMA MÜGE ARSLAN

Özet:

Bu çalışmanın amacı, İnfluencer kullanımının marka güveni ve marka satın alma niyetine etkisinde sponsorsuz ve sponsorlu paylaşımların moderatör (düzenleyici) etkisinin incelenmesidir. Çalışmanın teorik çerçevesi, üç ana boyuta dayanan ünlü kullanımı ölçeği (güvenilirlik, çekicilik ve uzmanlık), marka güveni ölçeği, satın alma ölçeği ile desteklenmektedir. Sonuçta genel olarak influencer paylaşımlarındaki sponsorluluk beyanının satın alma niyeti ve marka güveni üzerinde moderatör (düzenleyici) etkisi olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca marka güveni ve satın alma niyeti arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olduğu da bulunan bulgular arasındadır. -------------------- The aim of this thesis is to assess the effect of influencer endorsement on brand trust and purchase intention taking into consideration the moderation efect of whether the post discloses sponsorship or not. The theoretical framework of this study is supported with celebrity endorsement scale, which is based upon three main dimensions; trustworthiness, attractiveness, and expertise, brand trust and purchase intention scales. As a result, it has been determined that sponsorship disclosure of the İnfluencers‟ posts have a moderation effect on brand trust and purchase intention. Also it was found that there is a statistically significant relationship between brand trust and purchase intention.