The effects of corporate social responsibility on corporate image, consumer trust and brand loyalty


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Sinan Fahlioğulları

Danışman: FATMA MÜGE ARSLAN

Özet:

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Tüketici Güveni, Kurumsal İmaj ve Marka Sadakati üzerine olan etkisi Değişen ekonomik koşullar artık rekabeti pazarda çok daha keskin bir hale getirdi. Reklam gibi klasik yöntemlerin dışına çıkma zorunluluğu hisseden firmalar, tüketicilerin de gün geçtikçe bilinçlenmesiyle, faaliyetlerini sürdürdükleri topluma, çevreye, ülkeye karşı daha sorumlu olmaları gereken bir noktada kendilerini buldular. Bu sebepten ötürü, son yıllarda bir çok firma kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerine eskisine kıyasla daha çok önem vermeye başlamıştır. Bazı firmalar kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerini bir pazarlama aracı olarak da kullanarak, firmanın kurumsal imajını ve, tüketicinin firmaya duyduğu güveni arttırmaya yönelmiştir.Bu çalışma, sosyal sorumluluk faaliyetlerinin bahsedilen iki element üzerinde etkisini araştırmaya yöneliktir. Ayrıca, sosyal sorumluluk faaliyetlerinin kurumsal imaj ve güven ile birlikte, marka sadakatini nasıl etkilediğine bakılmıştır. Saha çalışması ile, tüketicilerin bahsi geçen kavramlara karşı yaklaşımları değerlendirilmiştir .Çalışma sonucunda kurumsal imaj ve tüketici güveni üzerine sosyal sorumluluk faaliyetlerinin etkisi olduğu görülmüştür. Ancak, sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka sadakati üzerine direk etkisi olduğu görülmemiştir. ABSTRACT The Effects of Corporate Social Responsibility on Consumer trust, Corporate Image and Brand Loyalty The change in the economical environment has made the competition more intense. Companies had to differentiate themselves in their marketing activities such as using different marketing tools than advertising as the consumers became more aware of the responsibilities of the companies on the environment, societal problems and the country that they operate. Because of that, recently, companies gave more importance to corporate social responsibility projects. Also some firms used corporate social responsibility as a tool that enhances the corporate image and consumer trust. In this study, the effect of corporate social responsibility on these two elements is researched. In addition to that, the effect on brand loyalty with corporate image and consumer trust is also examined. A field study was conducted in order to understand the approaches of the consumers towards these elements. According to the results, it is found that, corporate social responsibility significantly affects corporate image and consumer trust. However, corporate social responsibility projects does not significantly affect brand loyalty.