Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2004
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: GÜNHAN UFUK GÜNEÇ
Danışman: FATMA MÜGE ARSLAN
Özet:GENEL BİLGİLER İsim ve Soyadı: Günhan Ufuk Güneç Anabilim Dalı: İşletme Programı: Üretim Yönetimi ve Pazarlama Tez Danışmanı: Yrd.Doç.Dr. Fatma Müge Arslan Tez Türü ve Tarihi: Yüksek Lisans-Haziran 2004 Anahtar Kelimeler: Endüstriyel Pazarlama, İlişki Pazarlaması, CRM, Endüstriyel Pazarlamada İlişki Pazarlaması, İlişki Pazarlamasının İşletmelere Sağladığı Yararlar ENDÜSTRİYEL PAZARLAMADA İLİŞKİ PAZARLAMASININ İŞLETMELERE SAĞLADIĞI YARARLAR VE BİR UYGULAMA Pazarlama kavramında büyük değişimler söz konusudur. Ürün ve hizmetlerin sadece satışı değil aynı zamanda müşteriler başta olmak üzere tedarikçiler, dağıtıcılar vb. herkesle uzun süreli ilişkiler kurulması önem kazanmaktadır. Belirsizlikleri en aza indirebilmek için bu kaçınılmazdır. Alıcı-satıcı ilişkilerinde sürekli bir değişimin yaşandığı, herkes tarafından bilinmekte, tartışmalarda ve araştırmalarda dile getirilmektedir. Rekabet savaşının giderek arttığı bu zamanda, firmalar bire bir ilişki içinde oldukları muhatapları ile uzun dönemli, sağlam ve güvenilir temellere oturmuş ilişki arayışı içine girmenin, rekabet üstünlüğü için bir zorunluluk olduğunu anlamışlardır. İlişki pazarlaması uygulamaları, işletmelerin çevrelerinde var olan ilişkiler ağını daha verimli biçimde kullanmalarını ve bu sayede hem kendilerinin hem de iş yaptıkları kişi/kuruluşların karşılıklı yarar sağlamasını mümkün kılacaktır. GENERAL KNOWLEDGE Name and Surname: Günhan Ufuk Güneç Field: Business Administration Programme: Production Management and Marketing Supervisor: Assistant Professor Fatma Müge Arslan Degree and Date: Master - November 2004 Keywords: Industrial Marketing, Relationship Marketing, CRM, Relationship Marketing in Industrial Marketing, Benefits of Relationship Marketing to Companies BENEFITS OF RELATIONSHIP MARKETING TO COMPANIES IN INDUSTRIAL MARKETING AND AN APPLICATION ABSTRACT There has been a considerable shift in the marketing paradigm. Not only selling the products but also establishing strong and lasting relationships with the customers, vendors, distributors, etc. is becoming vital. This is inevitable in order to minimise the obscurities. It is a widely known fact that there is a continuous change in the seller – buyer relations and it is being discussed in academic platforms and stated in many researches. Harsh competition conditions during the recent year have made the companies understand the obligation and the importance of establishing strong long term relations focusing on trust with the people and the companies that they are in contact with. Relationship marketing will make it possible for the companies to use the relationship network around them more efficiently and provide benefits both to the companies themselves and the people / companies they interact with.