Biyografi
Serhat İrez 1975 yılında Eskişehir’de doğmuştur. İlk, orta ve lise eğitimini Eskişehir’de tamamladıktan sonra 1997 yılında Osmangazi Üniversitesi Biyoloji bölümünden mezun olmuştur. Yüksek lisans eğitimini İngiltere’de Nottingham Üniversitesi’nde “Öğretmenlerin Profesyonel Gelişimi” üzerine, doktora eğitimini ise yine aynı üniversitede “Fen Bilimleri Alanında Öğretmen Eğitimi” üzerine yapmıştır. Serhat İrez’in araştırma ilgi alanları arasında fen bilimleri eğitiminde bilim tarihi ve bilimin doğası, öğretmen eğitimi ve öğretmenlerin profesyonel gelişimleri yer almaktadır. Şu anda Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Biyoloji Eğitimi ABD’da öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Eğitimin/Kursun Program İçeriğini Gösteren Broşür veya Afiş
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2000 - 2004
2000 - 2004Doktora
The University of Nottingham, School Of Education, Birleşik Krallık
1999 - 2000
1999 - 2000Yüksek Lisans
The University of Nottingham, School Of Education, Birleşik Krallık
1993 - 1997
1993 - 1997Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Biyoloji Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2004
2004Doktora
Turkish preservice science teacher educators' beliefs about the nature of science and conceptualisations of science education
The University Of Nottingham, School Of Education
2000
2000Yüksek Lisans
Collegial relations in the first years of teaching
The University Of Nottingham, School Of Education
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2012 - 2017
2012 - 2017Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2009 - 2012
2009 - 2012Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2004 - 2009
2004 - 2009Öğretim Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2012 - 2015
2012 - 2015Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2011 - 2012
2011 - 2012Enstitü Müdür Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
Lise Biyoloji, Fizik ve Kimya Ders Kitaplarının Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi
İrez O. S. (Danışman)
E.KOLTAŞ(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Sosyobilimsel konular bağlamının sınıfta kullanılan söylem desenleri ve iletişim yaklaşımları üzerine etkisinin araştırılması
İrez O. S. (Danışman)
S.ALAT(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Biyoloji ders kitaplarında bilimin doğası: Yeniden kavramsallaştırılmış aile benzerliği yaklaşımı kullanılarak yapılan bir inceleme
İREZ O. S. (Danışman)
Ö.SAYIN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Lise biyoloji, fizik ve kimya ders kitaplarında kullanılan bilim tarihi hikâyelerinin niteliksel incelenmesi
İrez O. S. (Danışman)
Y.SARIBAŞ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul fen bilimleri ders kitaplarının bilimsel okuryazarlık bakımından incelenmesi
İrez O. S. (Danışman)
Z.CANDAŞ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sosyobilimsel konuların öğretimine yönelik bir öğrenme ve öğretme çerçevesinin geliştirilmesi: Fen bilimleri öğretmenleri ile bir delphi çalışması
İrez O. S. (Danışman)
Ş.ÇALIŞKAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Bilim tarihinin biyoloji dersine entegrasyonunun öğrencilerin bilimin doğası anlayışları ve biyoloji dersine karşı tutumlarına etkisi
İrez O. S. (Danışman)
S.ŞEREF(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
SOSYOBİLİMSEL KONULARA DAYALI FEN EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNE ETKİSİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
İrez O. S. (Danışman), Han Tosunoğlu Ç. (Eş Danışman)
T.PEHLİVAN(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Biyoloji öğretmenlerinin sosyobilimsel konularla ilgili pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi
İREZ O. S. (Danışman)
Ç.HAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Ortaöğretim 9, 10, 11 ve 12. sınıf biyoloji ders kitaplarının bilimsel okuryazarlık temaları açısından incelenmesi
İREZ O. S. (Danışman)
A.DEMİRER(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Türkiye'deki biyoloji öğretmen adaylarının evrim konusundaki bilgileri, evrim teorisini kabul etme düzeyleri, evrim öğretimine yönelik tutum ve öz yeterlik düzeylerinin betimsel karşılaştırmalı analizi
İREZ O. S. (Danışman)
S.İNAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Bilim tarihi destekli işlenen "Canlılarda enerji dönüşümleri" ünitesinin, lise öğrencilerinin, bilime ve biyoloji dersine olan tutumları ve bilimin doğası anlayışları üzerine etkisinin incelenmesi
İREZ O. S. (Danışman)
M.EMREN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Ortaöğretim 9, 10, 11 ve 12. sınıf biyoloji dersi kitaplarının bilimsel okuryazarlık temalar açısından incelenmesi
İREZ O. S. (Danışman)
A.Demirer(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Ortaöğretim fizik, kimya ve biyoloji dersleri resmi öğretim programlarının bilimsel okuryazarlık boyutları açısından incelenmesi
İREZ O. S. (Danışman)
E.KANTEKİN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Ortaöğretime öğretmen yetiştirme modeli üzerine öğretmen eğiticilerinin düşünceleri
İREZ O. S. (Danışman)
E.YILMAZ(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Lise kimya ders kitaplarında bilim tarihi kullanımının incelenmesi
İREZ O. S. (Danışman)
G.ZERMAN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Tarihi deney ve modellerin tekrarlanması tekniğinin lise öğrencilerinin bilime karşı tutumları ve bilimin doğası anlayışları üzerine etkisi
İREZ O. S. (Danışman)
Z.NESLİHAN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Bilimsel bilginin doğasını anlama ile sosyo - bilimsel konularda akıl yürütme
İREZ O. S. (Danışman)
E.KARAKAYA(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Cumhuriyet dönemi fen eğitimi dökümanlarında bilim konusundaki değişim: Tarihsel yorumlamacı bir içerik analizi
İREZ O. S. (Danışman)
Z.ÖZGÜR(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Lise biyoloji ders kitaplarında bilim tarihi kullanımının incelenmesi
İREZ O. S. (Danışman)
S.YILDIZ(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Bilimin doğası öğretiminde bütüncül bir yaklaşım: Farklı branşlardan öğretmenlerin bilimin doğası algıları
İREZ O. S. (Danışman)
S.ALİYAZICIOĞLU(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Eğitimsel değişim ve öğretmen: Biyoloji öğretmenlerinin yeni öğretim programı hakkındaki kişisel teorileri üzerine etnografik bir durum araştırması
İREZ O. S. (Danışman)
Ç.HAN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin ilk yıllarda karşılaştığı zorluklar ve bu zorluklarla başa çıkma yolları
İREZ O. S. (Danışman)
E.GERGİN(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Fen bilimleri alan öğretmenlerinin değerlendirme yaklaşımları
İREZ O. S. (Danışman)
G.YAVUZ(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Biyolojı öğretmen adaylarının evrim teorisine yaklaşımları ve bilimin doğasına bakış açıları
İREZ O. S. (Danışman)
Ç.DİLEK(Öğrenci)
Verdiği Kurs ve Eğitimler
2022 - 2022
2022 - 2022TÜBİTAK 2204 A/B/C/D Projeleri Atölye Çalışmaları
Akademik Birimler - Eğitim
İrez O. S.
2022 - 2022
2022 - 2022TÜBİTAK 2204 A/B/C/D Bilgilendirme Toplantısı
Akademik Birimler - Eğitim
İrez O. S.
2022 - 2022
2022 - 2022AKADEMİK DERGİLERE MAKALE ve KONGRELERE BİLDİRİ HAZIRLAMA
Akademik Birimler - Eğitim
İrez O. S.
2019 - 2019
2019 - 2019Uygulamalı Araştırma Projeleri Hazırlama Eğitimi
Akademik Birimler - Eğitim
İrez O. S.
2018 - 2018
2018 - 2018Tübitak Projelerinde Teorik & Kritik Konular / Mentör Öğretmen Eğitimi 6
Akademik Birimler - Eğitim
İrez O. S.
2018 - 2018
2018 - 2018Tübitak Projelerinde Teorik & Kritik Konular / Mentör Öğretmen Eğitimi 5
Akademik Birimler - Eğitim
İrez O. S.
2018 - 2018
2018 - 2018Tübitak Projelerinde Teorik & Kritik Konular / Mentör Öğretmen Eğitimi 4
Akademik Birimler - Eğitim
İrez O. S.
2018 - 2018
2018 - 2018Tübitak Projelerinde Teorik & Kritik Konular / Mentör Öğretmen Eğitimi 3
Akademik Birimler - Eğitim
İrez O. S.
2018 - 2018
2018 - 2018Tübitak Projelerinde Teorik & Kritik Konular / Mentör Öğretmen Eğitimi 2
Akademik Birimler - Eğitim
İrez O. S.
2018 - 2018
2018 - 2018Tübitak Projelerinde Teorik & Kritik Konular / Mentör Öğretmen Eğitimi
Akademik Birimler - Eğitim
İrez O. S.
2018 - 2018
2018 - 2018Kapsayıcı Eğitim Öğretmen Eğitimi Modülü Geliştirilmesi Eğitici Eğitimi Kursu
Akademik Birimler - Kurs
Doğan Ö. K., İrez O. S.
2018 - 2018
2018 - 2018PROJE YÖNETİMİ VE TÜBİTAK ORTAOKUL/ LİSE ARAŞTIRMA PROJELERİ HİZMET İÇİ ÖĞRETMEN EĞİTİMİ 2
Teknoloji Transfer Ofisi - Eğitim
İrez O. S.
2018 - 2018
2018 - 2018PROJE YÖNETİMİ VE TÜBİTAK ORTAOKUL/ LİSE ARAŞTIRMA PROJELERİ HİZMET İÇİ ÖĞRETMEN EĞİTİMİ
Teknoloji Transfer Ofisi - Eğitim
İrez O. S.
2017 - 2017
2017 - 2017Geçici Eğitim Merkezlerinde Görev Yapan/Yapacak Olan Suriyeli Öğretmenlerin Eğitici Eğitimi Kursu
Akademik Birimler - Kurs
Doğan Ö. K., İrez O. S.
2017 - 2017
2017 - 2017Geçici Eğitim Merkezlerinde Görev Yapan/Yapacak Olan Suriyeli Öğretmenlerin Eğitici Eğitimi Kursu 2
Akademik Birimler - Sertifika Programı
İrez O. S.
2016 - 2016
2016 - 2016Geçici Eğitim Merkezlerinde Görev Yapan/Yapacak Olan Suriyeli Öğretmenlerin Eğitici Eğitimi Kursu 1
Akademik Birimler - Sertifika Programı
İrez O. S.
Makaleler
2024
20241. Middle School Graduates' Understandings of Scientific Inquiry and Its Relation to Academic Achievement
Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç., Arslan N., Çakir M., Irez O. S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.22, sa.1, ss.143-166, 2024 (SSCI)
2023
20232. Impact of the Context of Socioscientific Issues on Discourse Patterns Used in Science Classes
ALAT S., İREZ O. S., HAN TOSUNOĞLU Ç.
Science Insights Education Frontiers , cilt.14, sa.2, ss.2093-2117, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Ekosistem Ekolojisi ve Güncel Çevre Sorunları Başarı Testinin Geliştirilmesi ve Lise Öğrencilerinin Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi
KARAER F., ÇAKIR M., İREZ O. S.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.18, sa.2, ss.553-579, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20224. The Relationship between Understanding the Nature of Scientific Knowledge and Reasoning and Decision Making in Socioscientific Issues
Karakaya E., İREZ O. S.
Hacettepe Egitim Dergisi
, cilt.37, sa.4, ss.1329-1358, 2022 (ESCI)
2021
20215. The Ultimate Beneficiaries of Continuing Professional Development Programs: Middle School Students’ Nature of Science Views
ÖZER F., DOĞAN N., YALAKİ Y., İREZ O. S., ÇAKMAKCI G.
Research in Science Education
, cilt.51, ss.757-782, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
20216. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Evrim Teorisini Kabul Etme Düzeyleri ve Evrim Öğretimi ile İlgili Tutumları Üzerine bir Araştırma
İnan S., İrez O. S.
Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.20-38, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20217. Orta öğretim Fizik, Kimya, Biyoloji Dersi Öğretim Programlarının Bilimsel Okuryazarlık Boyutları Açısından İncelenmesi
Kantekin E., İrez O. S.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.4, sa.1, ss.56-78, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. International collaborative follow-up investigation of graduating high school students' understandings of the nature of scientific inquiry: is progress Being made?
Lederman J., Lederman N., Bartels S., Jimenez J., Acosta K., Akubo M., et al.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.43, sa.7, ss.991-1016, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
20219. Türkiye’deki Biyoloji Öğretmen Adaylarının Evrim Teorisini Kabul Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma
İnan S., İrez O. S.
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, cilt.8, sa.15, ss.53-73, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202010. The Effect of Replicating Historical Scientific Apparatus on High School Students' Attitudes Towards Science and Their Understanding of Nature of Science
Alisir Z. N., İrez O. S.
SCIENCE & EDUCATION
, cilt.29, sa.5, ss.1201-1234, 2020 (SCI-Expanded, AHCI, SSCI, Scopus)
2020
202011. Bilim Tarihi Tutum Ölçeği: Geliştirilmesi, Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
Alışır Z. N., Deniz L., İrez O. S.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.10, sa.3, ss.835-853, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201912. Sosyobilimsel Konuların Öğretimi için Pedagojik Bir Model
HAN TOSUNOĞLU Ç., İREZ O. S.
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi , cilt.9, sa.3, ss.384-401, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201913. Bilim Tarihi Destekli İşlenen “Canlılarda enerji dönüşümleri” Ünitesinin, Öğrencilerin Bilime ve Biyoloji Dersine Olan Tutumları ve Bilimin Doğası Anlayışları Üzerine Etkisinin İncelenmesi
Emren M., İrez O. S., Doğan Ö. K.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.9, ss.527-548, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201914. Measuring Nature of Science Views of Middle School Students
YALAKİ Y., DOĞAN N., İREZ O. S., DOĞAN N., ÇAKMAKCI G., ERDEM B.
International Journal of Assessment Tools in Education
, cilt.6, sa.3, ss.461-475, 2019 (ESCI)
2019
201915. An international collaborative investigation of beginning seventh grade students' understandings of scientific inquiry: Establishing a baseline
Lederman J., Lederman N., Bartels S., Jimenez J., Akubo M., Aly S., et al.
JOURNAL OF RESEARCH IN SCIENCE TEACHING
, cilt.56, sa.4, ss.486-515, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
201916. A five-level design for evaluating professional development programs: Teaching and learning about nature of science.
ERDAŞ KARTAL E., DOĞAN N., İREZ O. S., ÇAKMAKCI G., YALAKİ Y.
ISSUES IN EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.29, ss.402-426, 2019 (Scopus)
2019
201917. The Impact of a Professional Development Program on Science Teachers' Classroom Performance: Teaching Nature of Science
Tekin G., Dogan N., İREZ O. S., YALAKİ Y., ÇAKMAKCI G.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.46, ss.307-327, 2019 (ESCI)
2019
201918. Teachers' Beliefs About Learning and Teaching Nature of Science: Professional Development Program
Kartal E. E., DOĞAN N., İREZ O. S., ÇAKMAKCI G., YALAKİ Y.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.44, sa.198, ss.291-307, 2019 (SSCI)
2018
201819. Assessing teachers’ competencies in identifying aspects of nature of science in educational critical scenarios
İREZ O. S., HAN Ç., DOĞAN N., ÇAKMAKCI G., YALAKİ Y., ERDAŞ KARTAL E.
Science Education International , cilt.29, ss.274-283, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201820. Improving science teachers' nature of science views through an innovative continuing professional development program
KARTAL E. E., Cobern W. W., DOĞAN N., Irez S., ÇAKMAKCI G., YALAKİ Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF STEM EDUCATION
, cilt.5, 2018 (ESCI, Scopus)
2018
201821. Evrim Öğretimi Öz Yeterlik Ölçeği: Geliştirilmesi, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
İNAN S., İREZ O. S., HAN Ç., ÇAKIR M.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.241-260, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201822. Öğretmen Mesleki Gelişim Programına Genel Bir Bakış: Model, Süreç, Engel, Teori ve Uygulama
ÖZER F., ERDAŞ KARTAL E., DOĞAN N., ÇAKMAKCI G., İREZ O. S., YALAKİ Y.
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.63-97, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201723. Biyoloji Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konularla ile İlgili Anlayışları
HAN Ç., İREZ O. S.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.30, ss.833-860, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201724. A contextualized nature of science classroom activity: Junk food!.
ÖZER F., DOĞAN N., ÇAKMAKCI G., İREZ O. S., YALAKİ Y.
Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.93-107, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201625. Representations of the Nature of Scientific Knowledge in Turkish Biology Textbooks
İREZ O. S.
Journal of Education and Training Studies
, cilt.4, ss.196-210, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201626. Bilimin Doğasıyla İlgili 1998 2012 Yılları Arasında Türkiye de Yapılan Çalışmaların Değerlendirmesi
ERDAŞ E., DOĞAN N., İREZ O. S.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.24, ss.17-36, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201627. Discourse Patterns and Communicative Approaches for Teaching Nature of Science
KAYA G., ŞARDAĞ M., ÇAKMAKCI G., DOĞAN N., İREZ O. S., YALAKİ Y.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.41, sa.185, ss.83-99, 2016 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2011
201128. Exploring Nature of Science Understandings of Turkish Pre service Science Teachers
İrez O. S., Çakır M., Şeker H.
e-Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik)
, cilt.5, sa.2, ss.6-17, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201129. An Assessment into Pre-service Biology Teachers' Approaches to the Theory of Evolution and Nature of Science
İREZ O. S., Bakanay Ç. D.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.36, sa.162, ss.39-55, 2011 (SSCI)
2011
201130. Educational reforms as paradigm shifts Utilizing Kuhnian lenses for a better understanding of the meaning of and resistance to educational change
HAN Ç., İREZ O. S.
International Journal of Science and Environmental Education
, cilt.6, ss.251-266, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201031. Horizon of Science Education Reform in Turkey Challenges Ahead
İREZ O. S., ÇAKIR M.
Journal of Kirsehir Education Faculty
, cilt.11, sa.4, ss.79-96, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201032. Bilim Sözde Bilim Ayrımı Tartışmasının Öğretmenlerin Bilimin Doğası İnanışlarına Etkisi
TURGUT H., AKÇAY H., İREZ O. S.
Kuram Ve Uygulamada Egitim Bilimleri , cilt.10, ss.2621-2663, 2010 (SSCI)
2010
201033. Fakülte-Okul İşbirliği Modelinin Değerlendirilmesi: Uygulama Öğretmenlerinin Görüşleri
ÇAKIR M., BEKİROĞLU F., İREZ O. S., KAHVECİ A., ŞEKER H.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , sa.31, ss.69-81, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201034. Understandings of current environmental issues: Turkish case study in six teacher education colleges
Çakır M., İrez O. S., Doğan Ö. K.
EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.36, sa.1, ss.21-33, 2010 (SSCI)
2010
201035. Fakülte Okul İşbirliği Modelinin Değerlendirilmesi Öğretmen Adaylarının Görüşleri
BEKİROĞLU F., KAHVECİ A., İREZ O. S., ŞEKER H., ÇAKIR M.
Journal of Turkish Science Education , cilt.7, sa.4, ss.148-168, 2010 (Scopus)
2010
201036. Fakülte Okul İşbirliği modelinin değerlendirilmesi Uygulama öğretmenlerinin görüşleri
Çakır M., BEKİROĞLU F., İREZ O. S., KAHVECİ A., ŞEKER H.
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.31, ss.1-12, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201037. Fakülte-okul i˙şbirligi modelinin değerlendirilmesi: Ortaöğretim fen alanlari öğretmen adaylarinin görüşleri
Bekgroğlu F. O., Kahvecg A., İREZ O. S., Şeker H., ÇAKIR M.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.7, sa.4, ss.148-168, 2010 (Scopus)
2009
200938. Biyoloji öğretmenlerinin yeni öğretim programlarının getirdiği değerlendirme yaklaşımları hakkındaki görüş ve uygulamaları
İREZ O. S., Güldem Y.
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.30, ss.137-158, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200939. Nature of Science as Depicted in Turkish Biology Textbooks
İREZ O. S.
SCIENCE EDUCATION
, cilt.93, sa.3, ss.422-447, 2009 (SSCI, Scopus)
2009
200940. Bilimin doğası ve evrim eğitimi
İREZ O. S.
Bilim ve Ütopya , cilt.176, ss.36-41, 2009 (Hakemli Dergi)
2007
200741. Reflection Oriented Qualitative Approach in Beliefs Research
İREZ O. S.
Eurasia Journal Of Mathematics Science And Technology Education
, cilt.30, ss.17-27, 2007 (SSCI)
2006
200642. Are we prepared?: An assessment of preservice science teacher educators' beliefs about nature of science
İREZ O. S.
Science Education
, cilt.90, sa.6, ss.1113-1143, 2006 (SSCI, Scopus)
2006
200643. Critical Reflective Approach to Teach the Nature of Science A Rationale and Review of Strategies
İREZ O. S., ÇAKIR M.
Türk fen Eğitimi dergisi , cilt.3, ss.19-35, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. An Analysis of Student Opinions on the Science Olympics Held in Turkey
Yavuz E. A., İREZ O. S.
International Adana Scientific Research And Innovation Congress, Adana, Türkiye, 03 Kasım 2025, (Özet Bildiri)
2024
20242. ). Eğitim Alanında Bilgi ve Teknoloji Transferi: Bir Üniversite-Endüstri İş Birliğinin Derinlemesine İncelenmesi
ELEMAN Ş., İREZ O. S.
15th International Congress on New Trends in Education, Aydın, Türkiye, 13 Aralık 2024, (Özet Bildiri)
2023
20233. STEM yaklaşımını kullanan öğretmenlerin karşılaştıkları zorluklar
Karagöz M., İREZ O. S.
III. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, Ankara, Türkiye, 07 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20234. Understanding of Scientific Inquiry and Its’ Relation to Academic Achievement: A Large Scale Study
HAN TOSUNOĞLU Ç., DOĞAN Ö. K., ARSLAN N., ÇAKIR M., İREZ O. S.
National Association of Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 18 Nisan 2023, (Özet Bildiri)
2018
20185. Investigation of Scientific Literacy Themes in Turkish High School Biology Textbooks
Demirer A., İREZ O. S.
International Journal of Art and Sciences, 10 - 13 Temmuz 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20186. Galen’xxden Harvey’xxe Bilimsel Paradigma Değişimi: İçerik Temelli Bir Etkinlik Örneği
ERDAŞ KARTAL E., DOĞAN N., ÖZER F., İREZ O. S., ÇAKMAKCI G., YALAKİ Y.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20187. Biyoloji Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konularla İlgili Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
HAN Ç., İREZ O. S.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20188. An Investigation of the Relationship between Understanding of Socioscientific Issues and Pedagogical Content Knowledge about Socioscientific Issues.
Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S.
The International Organization for Science and Technology Education., Malmö, İsveç, 13 - 17 Ağustos 2018, ss.117-121, (Tam Metin Bildiri)
2018
20189. Sosyobilimsel Konuların Öğretimine Yönelik Bir Öğrenme ve Öğretme Çerçevesi: Fen Bilimleri Öğretmenleri ile Bir Delphi Çalışması
ÇALIŞKAN Ş., İREZ O. S., KILINÇ A., HAN Ç., DEMİRBAĞ M., YILMAZ Ş., et al.
13th International Balkan Education and Science Congress, 6 - 08 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201810. Tarihi deney ve modellerin tekrarlanması tekniğinin lise öğrencilerinin bilimin doğası anlayışları üzerine etkisi
Köylü Z. N., İREZ O. S.
13. International Nalkan Education and Science Congress, 6 - 08 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201811. Biyoloji Öğretmenlerinin SosyobilimselKonular ile İlgili Yaklaşımları
HAN Ç., İREZ O. S.
13th International Balkan Education and Science Congress, 6 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201812. Biyoloji Öğretmenlerinin SosyobilimselKonular Hakkındaki Pedagojik Alan Bilgilerinin Demografik Değişkenler Açısındanİncelenmesi
HAN Ç., İREZ O. S.
13th International Balkan Education and Science Congress, 6 - 08 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201813. Biyoloji Ögretmenlerinin SosyobilimselKonular ile Ilgili Yaklasımları.
Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S.
13th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2018, ss.541-546, (Tam Metin Bildiri)
2018
201814. International CollaborativeInvestigation of High School Students’ Understandingsof Scientific Inquiry – A Follow Up Study.
Han Tosunoğlu Ç., Doğan Ö. K., İrez O. S.
National Association for Research in Science Teaching, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 08 Mart 2018, ss.65, (Özet Bildiri)
2018
201815. Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues
HAN Ç., İREZ O. S.
National Association for Research in Science Teaching, Atlanta, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 13 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2017
201716. Academicians’ Views About Nature Of Science İn Veterinary Medicine Faculties
İKİZ S., ERZAİM N., İREZ O. S., DOĞAN Ö. K., FEJZIC N., HERULAJ MUSLI Z.
Veterinary Medicine in Service of People, 6 - 07 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. A new evaluation model for assessing effectiveness of a large scale professional development program about nature of science
ERDAŞ KARTAL E., DOĞAN N., İREZ O. S., ÇAKMAKCI G., YALAKİ Y., ALTINER Z. B., et al.
14th International history, Philosophy, and Science Teaching (IHPST) Biennial Conferance, 4 - 07 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. As complicated as Rubik s Cube is: How difficult is to change middle school students NOS views through a CPD
ÖZER F., DOĞAN N., YALAKİ Y., Çakmakçı G., İREZ O. S.
International History Philosophy of Science Teaching-IHPST Group Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 4 - 07 Temmuz 2017, cilt.1, ss.43, (Özet Bildiri)
2017
201719. Examining Turkish Biology Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues
HAN Ç., İREZ O. S.
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201720. Towards Developing A Learning And Teaching Framework For SSI-Based Science Education: Results Of A Delphi Study
KILINÇ A., İREZ O. S., HAN Ç., ÇALIŞKAN Ş., DEMİRBAĞ M., YILMAZ Ş., et al.
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. The Effects of Replicating Historical Experiments And Models On Students’ Attitudes Towards Science And Their Understandings Of Nature Of Science.
Köylü Z., Kuyumciyan M., İrez O. S., Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç., Çakır M.
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 14 - 18 Ağustos 2017, ss.18, (Özet Bildiri)
2017
201722. Examining Turkish Biology Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues.
Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S.
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 14 - 18 Ağustos 2017, ss.88, (Özet Bildiri)
2017
201723. Scientists’ Belief Systems Framing Their Thınkıng And Decisions About Socioscientific Issues: Pedagogical Implications For Ssı-Based Scıence Educatıon
Kılınç A., İrez O. S., Demirbağ M., Yılmaz Ş., Sönmez Eryaşar A., Han Tosunoğlu Ç., et al.
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 14 - 18 Ağustos 2017, ss.28, (Özet Bildiri)
2017
201724. Towards Developing A Learnıng And Teachıng Framework For Ssi-Based Science Education: Results Of A Delphi Study.
Kılınç A., İrez O. S., Han Tosunoğlu Ç., Çalışkan Ş., Yılmaz Ş., Demirbağ M., et al.
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 14 - 18 Ağustos 2017, ss.19, (Özet Bildiri)
2017
201725. As complicated as rubik’s cube is: how difficult is to change middle school students’ nos views through a CPD
ÖZER F., DOĞAN N., YALAKİ Y., ÇAKMAKCI G., İREZ O. S.
14th International History, Philosophy, and Science Teaching (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 4 - 07 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
201726. Teaching evolution self-efficacy scale: The development, validation and reliability study.
İnan S., İREZ O. S., HAN Ç., ÇAKIR M.
The Eurasia Proceedings of Educational Social Sciences, 1 - 03 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
201727. The Development of A Learning And Teaching Framework For SSI Based Science Education.
Sönmez Eryaşar A., Kılınç A., İrez O. S., Yılmaz Ş., Demirbağ M., Han Tosunoğlu Ç., et al.
14th International History, Philosophy and Science Teaching (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 12 - 15 Haziran 2017, ss.54, (Özet Bildiri)
2017
201728. Evolution Teaching Self Efficacy Scale: Validityand Reliability Study.
İnan S., İrez O. S., Han Tosunoğlu Ç., Çakır M.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.111-114, (Tam Metin Bildiri)
2017
201729. EVOLUTION TEACHING SELF EFFICACY SCALE: VALIDITYAND RELIABLITY STUDY
İNAN S., İREZ O. S., HAN Ç., ÇAKIR M.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201730. Academıcıans’ Vıews About Nature Of Scıence In Veterınary Medıcıne Facultıes
İKİZ S., ERZAİM N., İREZ O. S., DOĞAN Ö. K., FEJZIC N., HERULAJ MUSLI Z.
4. International VETIstanbul Group Congress, 11 - 13 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201731. USING THE HISTORY OF RESEARCH LEADING THE DISCOVERY OF ARCHAEA TO BRING UP ASPECTS OF SCIENCE IN THE CLASSROOM
İREZ O. S., Bakanay Ç. D.
2nd International Symposium on Philosophy, Education, Art and History of Science, Muğla, Türkiye, 3 - 07 Mayıs 2017, ss.135, (Özet Bildiri)
2017
201732. Tarihi Deney ve Modellerin Tekrarlanması Yaklaşımının Öğrencilerin Bilime Karşı Tutumları ve Bilimin Doğası Anlayışları Üzerine Etkisi
Köylü Z. N., Kuyumciyan M., İREZ O. S., DOĞAN Ö. K., HAN Ç., ÇAKIR M.
II. Uluslararasu Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu ve Sergisi, 3 - 07 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201733. Does it matter to be informed, naive or not? An example of professional development program about NOS
HAN Ç., DOĞAN N., ÖZER F., YALAKİ Y., İREZ O. S., Çakmakçı G.
National Association for Research in Science Teaching NARST Annual Conference, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Nisan 2017, cilt.1, ss.63, (Özet Bildiri)
2017
201734. Fen bilimleri öğretmenlerinin bilimin doğasının öğretimi konusunda sınıf içi uygulamalarının geliştirilmesi
Tekin G., DOĞAN N., İREZ O. S., YALAKİ Y., ERDAŞ KARTAL E.
7th International Congress of Research in Education (ULEAD), 15 - 18 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201735. Uzun süreli mesleki gelişim programının bilimin doğasının öğrenimi ve öğretimi konusunundaki öğretmen inançlarına etkisi
ERDAŞ KARTAL E., DOĞAN N., İREZ O. S., Tekin G., ÇAKMAKCI G., YALAKİ Y.
7th International Congress of Research in Education (ULEAD), Çanakkale, Türkiye, 15 - 18 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201736. Does it Matter to be Informed - Naive or not? An Example of Professional Development Program about NOS
HAN Ç., DOĞAN N., Ertugrul G., ÖZER F., İREZ O. S., ÇAKMAKCI G., et al.
National Association for Reseacrh in Science Teaching, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Mart 2017, (Özet Bildiri)
2016
201637. Farklı Alanlardaki Lisansüstü Öğrencilerinin Bilim Anlayışlarının Karşılaştırılması
ÇAKIR M., İREZ O. S.
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5 - 08 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201638. Effects of Integrating the History of Science in Science Classes on Students Knowledge about and Attitudes towards Science
Emren M., İREZ O. S.
International Conference for Education, Freiburg, Almanya, 29 Kasım - 02 Aralık 2016, (Özet Bildiri)
2016
201639. Bilimin doğası öğretimi için içeriğe özgü etkinlik hazırlanması
ERDAŞ KARTAL E., HAN Ç., KAYA G., ÖZER F., ŞARDAĞ M., YALAKİ Y., et al.
XII. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.86, (Özet Bildiri)
2016
201640. Tarihi Deney ve Modellerin Tekrarlanması Yaklaşımının Öğrencilerin Bilime Karşı Tutumları ve Bilimin Doğası Anlayışları Üzerine Etkisi
Köylü Z. N., Kuyumciyan M., İrez O. S., Doğan Ö. K., Han Ç., Çakır M.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201641. FARKLI ALANLARDAKİ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİM ANLAYIŞLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
ÇAKIR M., İREZ O. S.
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.1017-1028, (Tam Metin Bildiri)
2016
201642. Eğitim Araştırmalarında Alan YazınTaramasını Kolaylaştırıcı Bir Araç Makale Analiz Formu MAF
Erdoğan M., Kılınç A., İrez O. S., Kurt A., Özbek G., Han Ç., et al.
1.ULUSAL BİYOLOJİ EĞİTİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 27 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201643. Turkish postgraduate veterinary science students views about nature of science
erzaim n., İKİZ S., İREZ O. S., DOĞAN Ö. K., BAŞARAN KAHRAMAN B., yılmaz O., et al.
3rd International Vetistanbul Group Congress 2016, Sarajevo, Bosna-Hersek, 17 - 20 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201644. Nature Of Science In Turkish Biology Textbooks
İREZ O. S.
International Journal of Arts & Sciences’ (IJAS) International Conference for Education, Paris, Fransa, 11 Nisan - 14 Haziran 2016, cilt.9, ss.203-209, (Tam Metin Bildiri)
2016
201645. Evaluation of a continuing professional development program about nature of science Five level evaluation model
ERDAŞ KARTAL E., İREZ O. S., DOĞAN N., YALAKİ Y., ÇAKMAKCI G., Altıner Z. B., et al.
National Association for Research in Science Teaching (NARST), Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201646. The link between continuing professional development cpd program and teachers nos views
ERDAŞ KARTAL E., İREZ O. S., DOĞAN N., Cobern W., YALAKİ Y., ÇAKMAKCI G., et al.
National Association for Research in Science Teaching (NARST), Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201647. The ignored components of professional development pd programs Can the students views of nos be changed by providing a large scale pdp to their teachers
Özer F., DOĞAN N., YALAKİ Y., İREZ O. S., ÇAKMAKCI G.
International Conference “New Perspectives in Science Education”, 17 - 18 Mart 2016, (Özet Bildiri)
2016
201648. Impact of continuing professional development cpd program on teachers nos views
ERDAŞ KARTAL E., İREZ O. S., YALAKİ Y., ÇAKMAKCI G., Altıner Z. B.
International Conference “New Perspectives in Science Education”, Floransa, İtalya, 17 - 18 Mart 2016, (Özet Bildiri)
2016
201649. Is a large scale continuing professional development program effective on teaching and learning nature of science
ERDAŞ KARTAL E., İREZ O. S., DOĞAN N., YALAKİ Y., ÇAKMAKCI G., Altıner Z. B., et al.
International Conference “New Perspectives in Science Education”, Floransa, İtalya, 17 - 18 Mart 2016, (Özet Bildiri)
2015
201550. Representation of nature of scientific knowledge in Turkish biology textbooks
İREZ O. S.
İnternational Journal of Arts & Science, Freiburg, Almanya, 1 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201551. An Assessment of the Views of Different School Subject Teachers About Nature of Science and Their Reflections in the Classroom
İREZ O. S., İNAN S.
The Asian Conference on Education, Kobe, Japonya, 21 - 25 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201552. Understanding teachers ability to identify nature of scientific knowledge in educational critical scenarios
HAN Ç., İREZ O. S., DOĞAN N., YALAKİ Y., ÇAKMAKCI G., ERDAŞ E., et al.
11th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA, Helsinki, Finlandiya, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201553. Assessing teachers competencies in teaching nature of scientific knowledge through educational critical scenarios
Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S., Doğan N., Yalaki Y., Kartal E. E., Altıner B.
The National Association for Research in Science Teaching, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 19 Nisan 2015, ss.54, (Özet Bildiri)
2015
201554. Investigation of the Link between Continuing Professional Development CPD Programs and Students NOS Views
FERAH Ö., DOĞAN N., YALAKİ Y., İREZ O. S., ÇAKMAKCI G.
National Association for Research in Science Teaching (NARST), Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
201555. The Effects of a Professional Development Program on Teachers Pedagogical Content Knowledge about NOS
GİZEM E., DOĞAN N., FERAH Ö., İREZ O. S., YALAKİ Y., ÇAKMAKCI G.
7th World Conference on Educational Sciences (WCES), Atina, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, (Özet Bildiri)
2014
201456. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konuları Çözümlemede Bilimin Doğası Anlayışlarını Kullanabilme Becerileri
Han Ç., İrez O. S., Doğan N., Yalaki Y., Çakmakcı G., Erdaş E., et al.
XI. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201457. Mesleki gelişim programının 7.sınıf öğrencilerinin bilimin doğası hakkındaki görüşlerine etkisi
ÖZER F., DOĞAN N., YALAKİ Y., İREZ O. S., Çakmakçı G.
XII.Ulusal Fen ve MAtematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 9 - 12 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201458. What did we dobetween 1998-2012 in Turkey? A review of the research on nature of science.
DOĞAN N., İREZ O. S., ERDAŞ KARTAL E.
6th International Conference on Education and New Learning Technologies, 1 - 03 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)
2014
201459. History of Science in Turkish Biology Textbooks
YILDIZ S., İREZ O. S.
International Journal of Arts & Sciences (IJAS) Conference, Venedik, İtalya, 30 Haziran - 02 Temmuz 2014
2014
201460. Pattern of Discourse and Communicative Approaches Used While Teaching Nature of Science
KAYA G., ÇAKMAKCI G., DOĞAN N., İREZ O. S., YALAKİ Y.
39th International Society for Teacher Education (ISfTE) Conference, Antalya, Türkiye, 22 - 26 Nisan 2014
2015
201561. Understanding teachers ability to identify nature of scientific knowledge in educational critical scenarios
Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S., Doğan N., Yalaki Y., Kartal E. E., Altıner B.
European Science Education Research Association, Helsinki, Finlandiya, 12 - 16 Ağustos 2015, ss.25, (Özet Bildiri)
2014
201462. Impact of a large scale professional development project on middle school students views of NOS
YALAKİ Y., DOĞAN N., İREZ O. S., çakmakçı g., ÖZER F.
National Association for Research in Science Teaching NARST Annual International Conference, Pittsburgh, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Mart - 02 Nisan 2014, ss.203, (Özet Bildiri)
2013
201363. The nature of classroom discourse while teaching about nature of science Challenges and possible avenues
KAYA G., ÇAKMAKCI G., DOĞAN N., İREZ O. S., YALAKİ Y.
Eurasian Regional Symposium & Brokerage Event Horizon 2020 (IOSTE), Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013
2013
201364. Towards justifying whole school approach in the promotion of scientific literacy
İNAN S., İREZ O. S.
International Journal of Arts & Sciences (IJAS) Conference, Munich, Almanya, 23 - 26 Haziran 2013
2012
201265. Eğitimsel Değişim ve Öğretmenlerin Kişisel Teorileri
HAN TOSUNOĞLU Ç., İREZ O. S.
21. Ulusal Egitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2012
201266. An Inquiry into the aims of Science Teachers for Incorporating the History of Science in their Teaching
İREZ O. S., Bakanay Ç. D., ŞEKER H., Güney B., KAHVECİ A., Barutçuoğlu S. S.
International Journal of Arts & Sciences (IJAS) Conference, Cambridge, Amerika Birleşik Devletleri, 27 - 31 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2012
201267. Alignment between Perspectives of Reform Based Curriculum and Teachers in Biology Education
ÇAKIR M., İREZ O. S.
International Journal of Arts & Sciences Conference, Viyana, Avusturya, 2 - 05 Nisan 2012
2011
201168. Developing history of science materials meaningful for the teacher and teaching
Bakanay Ç. D., İREZ O. S., ŞEKER H.
9th European Science Education Research Association (ESERA) Conference, Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201169. Scientific methods in physics
ŞEKER H., Güney B., İREZ O. S.
11th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, Selanik, Yunanistan, 1 - 05 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
2011
201170. A typology of science teachers aims in incorporating the history of science in science teaching
İREZ O. S., Bakanay Ç. D., ŞEKER H., Guney B., KAHVECİ A., Barutçuoğlu S. S.
11th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, Selanik, Yunanistan, 1 - 05 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
2011
201171. Developing history of science materials for science classrooms A curriculum oriented approach
Bakanay Ç. D., İREZ O. S., ŞEKER H.
11th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, Selanik, Yunanistan, 1 - 05 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
2011
201172. The preparation process of historical materials depending on the new Turkish Biology Curriculum
Bakanay Ç. D., İREZ O. S., ŞEKER H.
National Association for Research in Science Teaching Conference, Orlando, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Nisan 2011, (Özet Bildiri)
2010
201073. Bilimsel Devrimler Olarak Eğitim Reformları
Han Ç., İrez O. S.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
2010
201074. Educational Reforms as Paradigm Shifts Utilizing Kuhnian Lenses to Understand Teacher Resistance to Educational Reform.
İrez O. S., Han Tosunoğlu Ç.
XIV. International Organization for Science and Technology, Ljubljana, Slovenya, 13 - 17 Haziran 2010, ss.560-571, (Tam Metin Bildiri)
2009
200975. An Assessment into Pre-service Biology Teachers’ Approaches to the Theory of Evolution and the Nature of Science
Özyeral Bakanay Ç. D., İREZ O. S.
2009 European Science Education Research Association Conference, İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, (Özet Bildiri)
2009
200976. Nature of Science in the Textbook
İREZ O. S.
International Congress of Science Education, Cartegena, Kolombiya, 15 - 18 Temmuz 2009, (Özet Bildiri)
2008
200877. Uygulama oğretmenlerinin fakülte-okul işbirliği hakkındaki görüşleri
ÇAKIR M., ŞEKER H., BEKİROĞLU F., İREZ O. S., KAHVECİ A.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
2008
200878. Öğretim elemanlarının fakülte-okul işbirliği hakkındaki görüşleri
ŞEKER H., ÇAKIR M., KAHVECİ A., BEKİROĞLU F., İREZ O. S.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 Ağustos 2008 - 29 Ağustos 2009, (Özet Bildiri)
2008
200879. Evrim Sadece Bir Teori
Özyeral Bakanay Ç. D., İREZ O. S.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
2008
200880. Lise Biyoloji Ders Kitaplarinda Bilim
İREZ O. S.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
2008
200881. Öğretmen yetiştirme programlarında portfolyoların kullanılması: İçerik, uygulama ve değerlendirme
İREZ O. S., BEKİROĞLU F., ÇAKIR M., KAHVECİ A., ŞEKER H.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongres, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
2008
200882. Fakülte–okul işbirliği etkinliğinin geliştirilmesi
KAHVECİ A., İREZ O. S., ŞEKER H., ÇAKIR M., BEKİROĞLU F.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
2008
200883. Öğretmen adaylarinin bakiş açisiyla fakülte-okul işbirliğinin değerlendirilmesi
BEKİROĞLU F., KAHVECİ A., İREZ O. S., ŞEKER H., ÇAKIR M.
değerlendirilmesi VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
2008
200884. Fakülte Okul İşbirliği nin geliştirilmesi
KAHVECİ A., İREZ O. S., ŞEKER H., ÇAKIR M., BEKİROĞLU F.
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Türkiye, 26 - 28 Ağustos 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200885. Öğretmen adaylarının bakış açısıyla Fakülte Okul İşbirliği nin değerlendirilmesi
BEKİROĞLU F., KAHVECİ A., İREZ O. S., ŞEKER H., ÇAKIR M.
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Türkiye, 26 - 28 Ağustos 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200886. Öğretim elemanlarının Fakülte Okul İşbirliği hakkındaki görüşleri
ŞEKER H., ÇAKIR M., KAHVECİ A., BEKİROĞLU F., İREZ O. S.
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Türkiye, 26 - 28 Ağustos 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200887. Uygulama öğretmenlerinin Fakülte Okul İşbirliği hakkındaki görüşleri
ÇAKIR M., ŞEKER H., BEKİROĞLU F., İREZ O. S., KAHVECİ A.
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Türkiye, 26 - 28 Ağustos 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200888. Towards Developing a Science Teacher Education Program for Environmental Literacy and Sustainability in Turkey
ÇAKIR M., İREZ O. S., DOĞAN Ö. K.
Annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), New-York, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 28 Mart 2008, (Özet Bildiri)
2008
200889. The Nature of Science in Science Teacher Education: A Case Study of Turkish Pre-service Science Teachers
İREZ O. S., ÇAKIR M., ŞEKER H.
Annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), New-York, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 28 Mart 2008, (Özet Bildiri)
2008
200890. Understandings of Four Current Environmental Issues: Turkish Case-Study in Six Teacher Education Colleges.
Çakır M., İrez O. S., Doğan Ö. K.
The Conference of Asian Science Education (CASE), Kaohsiung, Tayvan, 20 - 23 Şubat 2008, (Özet Bildiri)
2008
200891. Scientific literacy and the curriculum the Turkish case
İrez O. S., Çakır M., Doğan Ö. K.
Conference of Asian Science Education [CASE2008], Kaohsiung, Tayvan, 20 - 22 Şubat 2008, (Tam Metin Bildiri)
2007
200792. Bilimin Doğasını Anlamak Evrim Eğitiminde bir Önkoşul
İREZ O. S., ÇAKIR M., DOĞAN Ö. K.
Biyoloji Eğitiminde Evrim Sempozyumu, Türkiye, 3 - 04 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)
2006
200693. Biyoloji Öğretmenlerinin Bilimin Doğası ve Fen dersleri Hakkındaki Fikirleri: Yapılandırmacı Yaklaşım Lise Biyoloji Derslerinde Uygulanabilir mi?
ÇAKIR M., İREZ O. S., DOĞAN Ö. K.
VII.Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Konferansı, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2006
200694. Biyoloji Öğretmeni Eğitimi Programında Profesyonel Gelişim Dosyasının Kullanılması
ÇAKIR M., İREZ O. S.
VII.Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Konferansı, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2005
200595. Mühendislik ve Sosyal Bilimler Alanlarında Doktora Yapan Öğrencilerin Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşleri
ÇAKIR M., İREZ O. S.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2005, (Özet Bildiri)
2004
200496. Hizmet öncesi öğretmen yetiştiricilerinin bilim ve bilimin doğası hakkındaki anlayışları.
İREZ O. S.
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 1 - 04 Ekim 2004, (Tam Metin Bildiri)
2004
200497. Bilim ve Bilimin Doğası Hakkındaki Düşüncelerin Fen Bilimleri Eğitimine Yaklaşım Üzerine Etkisi
İREZ O. S.
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. 2024 Maarif Modeli Ortaöğretim Biyoloji, Kimya Ve Fizik Dersi Öğretim Programlarının Yeni Bloom Taksonomisine Göre Karşılaştırmalı Analizi
CENGİZ P., İREZ O. S.
Türkiye Yüzyili Maarif Modeli Öğretim Programlarinin Değerlendirilmesi, TUNCER MURAT, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.247-274, 2025
2025
20252. Eğitim Alanında Bilgi ve Teknoloji Transferi: Dünyada ve Türkiye’de Üniversite-Endüstri İş Birlikleri
ELEMAN Ş., İREZ O. S.
Güncel Eğitim Bilimleri, BAKİOĞLU AYŞEN, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.775-797, 2025
2021
20213. BİLİMİN DOĞASI VE SOSYOBİLİMSEL KONULAR
İrez O. S., Han Tosunoğlu Ç.
Sosyobilimsel Konular, Dr. Öğr. Üyesi Ayşe YENİLMEZ TÜRKOĞLU Doç. Dr. Dilek KARIŞAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.193-205, 2021
2021
20214. SOSYOBİLİMSEL KONULAR HAKKINDA ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERLE YAPILAN ÇALIŞMALAR
Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S.
Sosyobilimsel Konular , Dr. Öğr. Üyesi Ayşe YENİLMEZ TÜRKOĞLU Doç. Dr. Dilek KARIŞAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.427-441, 2021
2021
20215. Nitel veri analizi yaklaşımları
İREZ O. S., DOĞAN Ö. K., HAN TOSUNOĞLU Ç.
Eğitimde araştırma yöntemleri, Erkan Dinç, Kasım Kıroğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.643-656, 2021
2019
20196. Bilimin Doğası ve Öğretimi
Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç., İrez O. S.
Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Behiye AKÇAY, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.400-420, 2019
2018
20187. Mülakatlar
İREZ O. S., ÇAKIR M.
Nitel verileri yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.231-282, 2018
2018
20188. Nitel araştırmanın geçerliliği
DİNÇ E., Üztemur S., CEBESOY Ü. B., ULUÇINAR U., AÇIKALIN M., İREZ O. S., et al.
Nitel verileri yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem Akademi, ss.539-575, 2018
2017
20179. Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Öğretmenler İçin El Kitabı
ÖZTÜRK M., TEPETAŞ CENGİZ G. Ş., KÖKSAL H., İREZ O. S.
MEB, Ankara, 2017
2017
201710. Fen Bilimleri Egitiminde Bilimin Dogası ve Bilim Tarihi
İrez O. S., Han Tosunoğlu Ç.
Fen Bilimleri Öğretimi, Mutlu Pınar Demirci Güler, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.50-80, 2017
2017
201711. Fen Egitiminde Sosyobilimsel Konular
Kılınç A., İrez O. S., Sönmez-Eryaşar A., Güngör S., Han Tosunoğlu Ç., Yılmaz Ş., et al.
Fen Bilimleri Öğretimi, Mutlu Pınar Demirci Güler, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.100-120, 2017
2017
201712. ASTROBİYOLOJİ
İREZ O. S., DOĞAN Ö. K.
BİYOLOJİDE ÖZEL KONULAR, FİKRİYE POLAT, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.343-362, 2017
2016
201613. Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi
DOĞAN N., ÇAKMAKÇI G., İREZ O. S., YALAKİ Y., ERDAŞ E., KAYA G., et al.
Pegem, 2016
2016
201614. Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi: 5., 6., 7. Ve 8. Sınıflar
DOĞAN N., İREZ O. S., ÖZER F., YALAKİ Y., KAYA G., HAN Ç., et al.
Pegem Akademi, Ankara, 2016
2016
201615. Adaptasyon ve Evrim
İREZ O. S.
İlköğretimde Eğlendiren ve Anlamayı Geliştiren Fen Öğretimi, Türkmen Hakan, Sağlam Murat, Şahin Pekmez Esin, Bobs Dore, Editör, Nobel, Ankara, ss.221-244, 2016
2014
201416. Nitel Mülakat Yapma
ÇAKIR M., İREZ O. S.
Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, Bütün, M., Demir, S. B, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.339-428, 2014
2006
200617. Creating a reflective learning community: The role of information technology in genetics learning
Çakır M., İrez O. S.
Current developments in technology-assisted education , A. Mendez-Vilas,A. Solano Martin,J. M. Gonzales,J.A.M. Gonzales, Editör, Formatex, Badajoz, ss.1214-1219, 2006
2006
200618. Research Using ICT: The design and implementation of a research study using Internet-Mediated-Interviews.
İrez O. S., Çakır M.
Current Developments in Technology-Assisted Education, A. Mendez-Vilas,A.Solano Martin,J.M. Gonzales,J.A.M. Gonzales, Editör, Formatex, Badajoz, ss.165-170, 2006
Desteklenen Projeler
2019 - 2021
2019 - 2021İlköğretimi Tamamlayan Öğrencilerin Bilimsel Sorgulama Anlayışlarının İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç. (Yürütücü), İrez O. S.
2018 - 2019
2018 - 2019Tarihi Deney ve Modellerin Tekrarlanması Projesi 2019
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
İrez O. S. (Yürütücü), Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç.
2018 - 2019
2018 - 2019
ORTAÖĞRETİM FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE İLKÖĞRETİM FEN BİLİMLERİ RESMİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ BİLİMSEL OKURYAZARLIK BOYUTLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
(Proje Özeti)
İrez O. S. (Yürütücü), Kantekin E.
2017 - 2018
2017 - 2018Tarihi Deney ve Modellerin Tekrarlanması Projesi 2018
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
İrez O. S. (Yürütücü), Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç.
2016 - 2018
2016 - 2018Biyoloji Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konuları Uygulama Yeterliliklerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
İrez O. S. (Yürütücü), Han Tosunoğlu Ç.
2015 - 2018
2015 - 2018Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konuların Öğretimi Konusunda Yetiştirilmesi Bir Profesyonel Öğrenme Topluluğu Çalışması
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Kılınç A.(Yürütücü), İrez O. S.
2016 - 2017
2016 - 2017Tarihi Deney ve Modellerin Tekrarlanması Projesi 2017
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
İrez O. S. (Yürütücü), Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç.
2015 - 2016
2015 - 2016Tarihi Deney ve Modellerin Tekrarlanması Projesi 2016
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
İrez O. S. (Yürütücü), Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç.
2012 - 2016
2012 - 2016Bilimin Doğasının Öğretimi Konusunda Öğretmenin Mesleki Gelişiminin Süreç Boyunca Desteklenmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Doğan N.(Yürütücü), İrez O. S., Çakmakçı G., Yalaki Y.
2009 - 2012
2009 - 2012Fen derslerinde bilim tarihinin kullanımının geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Şeker H.(Yürütücü), İrez O. S., Kahveci A., AKBULUT U.
2009 - 2011
2009 - 2011Eğitimsel Değişim ve Öğretmen Öğretmenlerin Yeni Öğretim Programı Hakkındaki Kişisel Teorileri Üzerine Etnografik bir Durum Araştırması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
İrez O. S. (Yürütücü), Han Tosunoğlu Ç.
2006 - 2008
2006 - 2008Türkiye`deki Fen bilimleri Alanı Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası ve Fen Bilimleri Eğitimi Hakkındaki Düşünce Profilinin Ortaya Çıkarılmasına Yönelik Bir Araştırma
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
İrez O. S. (Yürütücü), Çakır M., Şeker H.
2005 - 2006
2005 - 2006Fen Bilimleri Öğretmen Eğitiminde Okul Fakülte İşbirliğinin Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
Bekiroğlu F. (Yürütücü), İrez O. S., Çakır M.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorResearch in Science & Technological Education
Editörler Kurulu Üyesi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Mayıs 2018
Mayıs 20181. Uluslararası Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
İrez O. S.
İstanbul, Türkiye
Burslar
2000 - 2004
2000 - 2004Yurtdışı LisansÜstü Eğitim Bursu
Milli Eğitim Bakanlığı
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 20
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Ekim-2019
Ekim 2019Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Akademik Kadroya Atama Jürisi, Ekim 2019 - Boğaziçi Üniversitesi
Ağustos-2019
Ağustos 2019Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Akademik Kadroya Atama Jürisi, Ağustos 2019 - Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi
Mayıs-2019
Mayıs 2019Doçentlik Sınavı
Doçentlik Sınav Jürisi, Üniversiteler arası Kurul, Ekim 2018 - Bartın Üniversitesi
Nisan-2019
Nisan 2019Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Akademik Kadroya Atama Jürisi, Nisan 2019 - Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi
Mart-2019
Mart 2019Doçentlik Sınavı
Doçentlik Sınav Jürisi, Üniversiteler arası Kurul, Ekim 2018 - Aksaray Üniversitesi
Şubat-2019
Şubat 2019Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Akademik Kadroya Atama Jürisi, Şubat 2019 - Dicle Üniversitesi
Eylül-2018
Eylül 2018Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Akademik Kadroya Atama Jürisi, Eylül 2018 - Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Ağustos-2018
Ağustos 2018Doçentlik Sınavı
Doçentlik Sınav Jürisi, Üniversiteler arası Kurul, Ağustos 2018 - Dicle Üniversitesi
Ağustos-2018
Ağustos 2018Doçentlik Sınavı
Doçentlik Sınav Jürisi, Üniversitelerarası Kurul, Ağustos 2018 - Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
Ağustos-2018
Ağustos 2018Doçentlik Sınavı
Doçentlik sınav jürisi, Üniversiteler arası kurul, Ağustos 2018. - Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
Temmuz-2018
Temmuz 2018Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Akademik Kadroya Atama Jürisi, Temmuz 2018 - Bursa Uludağ Üniversitesi
Nisan-2018
Nisan 2018Doçentlik Sınavı
Doçentlik Sınav Jürisi, Üniversiteler Arası Kurul, Nisan 2018 - Marmara Üniversitesi
Nisan-2018
Nisan 2018Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Akademik Kadroya Atama Jürisi, Nisan 2018 - Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Nisan-2018
Nisan 2018Doçentlik Sınavı
Doçentlik Sınav Jürisi, Üniversiteler arası Kurul, Nisan 2018 - Bursa Uludağ Üniversitesi
Mart-2018
Mart 2018Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Akademik Kadroya Atama Jürisi, Mart 2018 - Hacettepe Üniversitesi
Mart-2018
Mart 2018Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Akademik Kadroya Atama Jürisi, Mart 2018 - Hacettepe Üniversitesi
Aralık-2017
Aralık 2017