İrez O. S. (Yürütücü), Kantekin E.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2018 - 2019
Bilimsel okuryazarlık günümüzün bilim ve teknoloji eğitiminin sloganı haline gelmiştir ve bilim eğitiminin temel amacı olarak kullanılmaya başlanmıştır. Bugün, birçok ülkede bilim ve teknoloji okuryazar oranını arttırmak için yoğun araştırmalar gerçekleştirilmektedir. Bu çalışmada 9, 10, 11, 12. sınıf fizik, kimya, biyoloji ve ilköğretim fen ve teknoloji resmi öğretim programlarında bilimsel okuryazarlık temasına ne kadar yer verildiği araştırılacaktır. Bu bağlamda her seviyede ki öğretim programlarındaki hedef ve kazanımlar bölümleri bilimsel okuryazarlık teması ve bu temaların dengeli dağılımı yönünden analiz edilecek olup bilimsel okuryazarlık boyutlarının öğretim programına yansımasının karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır.