Biyografi
Lisans ve yüksek lisans diplomasını Boğaziçi Üniversitesinden sırasıyla matematik eğitimi ve öğretim tasarımı alanlarında,. doktora derecesini Universty of Leeds'te matematik eğitimi alanında aldı. İyi derecede İngilizce bilmektedir. Çalışma alanları içinde matematik eğitiminde öğretim tasarımı ve interdisipliner yaklaşımlar, müfredat çalışmaları, bilimin doğası, matematik eğitim tarihi, ve bilim tarihi gibi konular ön plandadır.
Eğitim Bilgileri
1996 - 2002
1996 - 2002Doktora
The University of Leeds, Matematik Eğitimi, Birleşik Krallık
1993 - 1995
1993 - 1995Yüksek Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Dr), Türkiye
1986 - 1993
1986 - 1993Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2011 - 2019
2011 - 2019Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2005 - 2011
2005 - 2011Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1994 - 2005
1994 - 2005Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2005 - 2010
2005 - 2010Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Matematiksel Modelleme Etkinliklerinin Ders İçi Uygulamalarının Değerlendirme Türleri Bağlamında İncelenmesi
AYDIN E. (Danışman)
S.ZENGİN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Meslek Lisesi Öğrencilerinin İstatistiksel Problem Çözme ve Okuryazarlık Becerilerinin Geliştirilmesi Üzerine Bir Öğretim Deneyi
AYDIN E. (Danışman), KÖKLÜ O. (Eş Danışman)
H.DURSUN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Lise matematik dersinde değer kazandırma amaçlı iki öğretim deneyi uygulamasının değerlendirilmesi
AYDIN E. (Danışman)
F.Kara(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Ortaöğretim matematik öğretmen eğitimi programına STEM entegrasyonu: Bir ders örneği
AYDIN E. (Danışman)
G.DERİN(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Çoktan seçmeli sorulara dayalı olmayan bir kitle matematik sınavı sürecinin değerlendirilmesi: Grup uyumu değerlendirme modeli
AYDIN E. (Danışman)
M.TAKUNYACI(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Üstbiliş odaklı problem çözme destek programı tasarım çalışması
AYDIN E. (Danışman)
G.AŞIK(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Palestinian pre-service mathematics teachers’ self-efficacy levels and performance in statistics
AYDIN E. (Danışman)
S.Abed(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Matematik öğretmen adaylarının matematiğe ve öğretmenliğe ilişkin özyeterlilik algıları
AYDIN E. (Danışman)
R.VARLIOĞLU(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Matematik ve fizik alan ve alan eğitimi lisans ve lisansüstü programlarında ölçme ve değerlendirme yaklaşımları ve ders içi uygulamalar
AYDIN E. (Danışman)
D.DEMİROĞLU(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Matematik öğretmen adaylarının lineer denklem sistemleri çözüm süreçlerinin öz-yeterlik algısı ve çoklu temsil bağlamında incelenmesi
AYDIN E. (Danışman)
D.KARDEŞ(Öğrenci)
2010
2010Matematik öğretmen adaylarının istatistik dersi konularındaki kavram yanılgıları
AYDIN E. (Danışman)
N.Esra(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Matematik öğretmen adaylarının istatistik dersi konularındaki kavram yanılgıları; istatistik dersine yönelik öz yeterlilik inançları ve tutumlarının incelenmesi
AYDIN E. (Danışman)
N.ESRA(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Çoktan seçmeli ve klasik tipteki sorularla yapılan sınav hazırlığının matematik başarı ve sınav kaygı düzeylerine etkisi
AYDIN E. (Danışman)
O.ÖNDER(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Matematik öğretmen adaylarının problem çözme becerilerinin modelleme sürecinde incelenmesi
AYDIN E. (Danışman)
M.KERTİL(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (46)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (3)
Scopus (7)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (25)
2025
20251. A Framework to Examine the Ways Mathematics Teachers Participate in and Support Collective Argumentation
Bayindir N., Dede A. T., AYDIN E., Kocaman K.
International Journal of Science and Mathematics Education
, cilt.23, sa.5, ss.1369-1399, 2025 (SSCI)
2025
20252. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlık Öz-Yeterlilik Düzeyleri ile Temel Yeterlilik Testi Matematik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Ergün F., Aydin E., Türk E.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.15, sa.Özel Sayı, ss.184-210, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20253. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Okuryazarlık Öz-Yeterlik Algıları ile Matematiksel Düşünmeleri Arasındaki İlişki
Türk E., Aydin E., Ergün F.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.15, sa.Özel Sayı, ss.288-317, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20254. Matematik Eğitiminde Cebirsel Düşünme Üzerine Yapılan Makalelerin Bibliyometrik Analizi
Ergün F., Aydın E.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , cilt.16, sa.1, ss.979-1011, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20245. A CASE STUDY ON ASSESSMENT PERSPECTIVES AND PRACTICES IN HIGHER EDUCATION: THE MATHEMATICS PROFESSOR IN THE SCOPE
Aydın E., Demiroğlu D.
Mathematical Colloquium , cilt.30, sa.1, ss.69-85, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20246. Matematik öğretmenlerinin beceri ve matematiksel beceri kavramlarına yönelik algıları
Çolak Z. P., Aydın E., Bahadır E., Tortop F.
Yıldız Journal of Educational Research , cilt.9, sa.1, ss.43-54, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20237. Examining the Building and Coding Tasks Developed by Pre-service Mathematics Teachers in Terms of Curriculum Integration
Sevimli E., Aydın E., Özdemir A. Ş., Derin G.
International e-Journal of Educational Studies , cilt.7, sa.14, ss.272-286, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20228. Meslek Lisesi Öğrencilerinin İstatistik Okuryazarlık ve Problem Çözme Becerileri
DURSUN H., KOKLU O., AYDIN E.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.55, sa.55, ss.243-274, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20219. Çevrim içi Öğrenme Araçlarıyla İstatistik Eğitiminin 9. Sınıf Öğrencilerinin İstatistiğe Yönelik Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi
SEVİMLİ N. E., SEVİMLİ E., AYDIN E.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.10, sa.4, ss.1625-1667, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202110. Group Moderation Assessment Model: An Example of an Open-Ended Mathematics Exam
TAKUNYACI M., AYDIN E.
Sakarya University Journal of Education
, cilt.2, sa.2, ss.357-378, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202111. Matematik Öğretmeni Eğitiminde STEM -Matematiksel Modelleme Birlikteliğinin Problem Çözme ve Modelleme Becerilerine Etkisi
DERİN G., AYDIN E.
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi , STEM Eğitimi Özel Sayısı , cilt.37, sa.93, ss.93-120, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202012. Öğrencilerin başarısına ve öğrenmesine yönelik öğretmen görüşleri ölçeği (ÖBÖY-ÖGÖ)
KIRKIÇ K. A., AYDIN E., YAHŞİ Ö.
İZU Eğitim Dergisi , cilt.2, sa.3, ss.137-154, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202013. Bir Matematik Öğretmeninin Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşleri: Bir Tekli Durum Çalışması
SÜZÜK E., Derin G., AYDIN E.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.15, ss.1189-1212, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201914. Statistical Self-Efficacy Beliefs among Pre-Service Mathematics Teachers: The Case of Palestine.
AYDIN E., SEVİMLİ E., ABED S.
Journal of Theoretical Educational Science , cilt.12, ss.1209-1222, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201915. An investigation of preservice mathematics teachers’ self-efficacy beliefs and attitudes toward statistics.
AYDIN E., SEVİMLİ N. E.
İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.1, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201916. MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ İSTATİSTİK DERSİNE YÖNELİK ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI, TUTUMLARININ İNCELENMESİ
Aydın E., Sevimli N. E.
İZÜ Eğitim Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.161-185, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201817. Analysis of a Turkish Mathematics Textbook in the Late Ottoman Era with respect to the Principles of Contemporary Elementary Education
Yaprak E., ÇORLU M. S., AYDIN E.
Sakarya University Journal of Education , cilt.8, ss.214-231, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201818. Uncovering Preservice Mathematics Teachers’ Views on Innovation with Invention Stories from the History of Science
Aydın E.
International educational studies , cilt.11, sa.11, ss.110-116, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201719. İSTATİSTİK ÖZ YETERLİLİK İNANÇ ÖLÇEĞİNİN TÜRKİYEÖRNEKLEMİNE UYARLANMASI
SEVİMLİ N. E., AYDIN E.
Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama , cilt.8, ss.44-57, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201720. STEM (Fen-Teknoloji-Mühendislik–Matematik) Eğitimi Tutum Ölçeği.
DERİN G., AYDIN E., KIRKIÇ K. A.
El-Cezeri Journal of Science and Engineering , cilt.4, ss.447-459, 2017 (Scopus)
2016
201621. Evaluation of Learning Gains through Integrated STEM Projects
Corlu M. A., AYDIN E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.4, sa.1, ss.20-29, 2016 (ESCI)
2016
201622. An analysis of history of mathematics research literature in Turkey: the mathematics education perspective
AYDIN E., Delice A., Demiroglu D.
BSHM BULLETIN-JOURNAL OF THE BRITISH SOCIETY FOR THE HISTORY OF MATHEMATICS
, cilt.31, sa.3, ss.215-229, 2016 (ESCI)
2015
201523. An Investigation of the Views on the Integration of Science Technology and Mathematics in a Mathematics Teacher Education Program
DELİCE A., AYDIN E., DERİN G., Yasin Ö.
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi , cilt.32, sa.1, ss.3-15, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201524. An exploratory study of visually impaired students' perceptions of inclusive mathematics education
Bayram G. I., Corlu M. S., AYDIN E., Ortactepe D., Alapala B.
BRITISH JOURNAL OF VISUAL IMPAIRMENT
, cilt.33, sa.3, ss.212-219, 2015 (ESCI)
2015
201525. Trigonometri konusunda kavram yanılgıları ve çözüm önerileri
Delice A., Aydın E.
researchgate.net
, cilt.0, sa.0, ss.1-39, 2015 (Hakemsiz Dergi)
2014
201426. An Investigation of Pre Services Mathematics Teachers Performances on Systems of Linear Equations within the Context of Self Efficacy Levels
DELİCE A., AYDIN E., DENİZ K. B.
International Journal of Educational Studies in Mathematics , cilt.1, ss.19-33, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201327. Mathematics Teachers' Use of Questions: Is There a Change of Practice after the Curriculum Change?
DELİCE A., AYDIN E., Cevik K. S.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.9, sa.4, ss.417-427, 2013 (SSCI)
2013
201328. Mathematics and science assessment in the Turkish educational system An overview
AYAS A., AYDIN E., ÇORLU M. S.
Middle Grades Research Journal , cilt.8, ss.11-23, 2013 (Hakemli Dergi)
2011
201129. Matematik Öğretmen Adaylarına Yönelik Lineer Denklem Sistemleri Öz Yeterlik Algısı Ölçeği
AYDIN E., DELİCE A., DENİZ K.
TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ DERGİSİ , cilt.2, ss.158-180, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201030. Sınava Hazırlık Biçiminin Farklı Sınav Türlerinde Ölçülen Matematik Sınav Başarı Düzeylerine Etkisi
AYDIN E., ÖNDER O.
M.U. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.31, ss.5-24, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200931. An evaluation of the aims of the faculty school partnership scheme by mathematics student teachers and their mentors
AYDIN E.
Journal of Instructional Psychology , cilt.36, ss.273-281, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200932. İlköğretim matematik öğretmen adayların matematik kaygı düzeylerine cinsiyet, sınıf ve kurum değişkenlerinin etkileri
AYDIN E., CE A. D., İLMAÇ B. D., ERTEKİN E.
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.8, sa.1, ss.231-242, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200933. Reflections in peer evaluation Is the attended teacher training program the implemented teacher training program
DELİCE A., SEVİMLİ E., AYDIN E.
Journal of the Korea Society of Mathematical Education Series D Research in Mathematical Education , cilt.13, ss.141-150, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200934. İlköğretim Matematik Öğretmen Adayların Matematik Kaygı Düzeylerine Cinsiyet Sınıf ve Kurum Değişkenlerinin Etkisi
AYDIN E., DELİCE A., DİLMAÇ B., ERTEKİN E.
İlköğretim Online , cilt.8, ss.231-242, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200935. Teacher Trainees' Epistemological Beliefs: Effects of Gender, Institution, and Discipline (Mathematics/Social Sciences)
Ertekin E., Dilmac B., Delice A., AYDIN E.
NEW EDUCATIONAL REVIEW
, cilt.18, sa.2, ss.184-196, 2009 (SSCI)
2009
200936. Öğretmen Adaylarını Matematik Kaygısı ile Bilgibilimsel İnançları Arasındaki İlişki Üzerine Bir Çalışma
DELİCE A., ERTEKİN E., AYDIN E., DİLMAÇ B.
International Journal of Human Sciences , cilt.6, ss.361-375, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200937. Investigating forms of understandings in the context of trigonometry
DELİCE A., BERNA A., AYDIN E.
Journal of the Korea Society of Mathematical Education Series D Research in Mathematical Education , cilt.13, ss.151-170, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200938. Öğretmen Adayı Gözüyle Matematik Ders Kitaplarında Görsel Öğelerin Kullanımı
DELİCE A., AYDIN E., DENİZ K.
İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi , cilt.15, ss.75-92, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200839. Exploring predictors of programming performance
ERDOĞAN Y., AYDIN E., KABACA T.
Journal of Instructional Psychology , cilt.35, ss.265-270, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200840. Correlates of logic performance The relationship between logic performance and general and logical reasoning skills
AYDIN E., ERDOĞAN Y., Özcan Ş.
Journal of Instructional Psychology , cilt.12, ss.200-2012, 2008 (Hakemli Dergi)
2005
200541. On the influence of grouping practices on classroom teaching
AYDIN E., Tugal İ.
Essays in Education , cilt.14, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200542. The use of computers in mathematics education A paradigm shift from computer assisted instruction towards student programming
AYDIN E.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.4, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200543. The effects of mastery learning and cooperative competitive and individualistic classroom organizations on achievement and attitudes in mathematics
GÜZVER Y., AYDIN E.
Journal of the Korea Society of Mathematical Education Series D: Research in Mathematical Education , cilt.9, ss.55-72, 2005 (Hakemli Dergi)
2002
200244. Okul Deneyimi I Dersinde Yürütülen Öğretim Yöntemleri Etkinliği ve Kazandırılan Davranışlar
GÜREL Z., ŞENGÜL S., ÇORLU M. A., GÜVEN İ., AYDIN E.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.16, ss.81-90, 2002 (Hakemli Dergi)
2002
200245. Fizik Öğretmen Adayları için Düzenlenen Fizikte Öğretim Yöntemleri Etkinlikleri Araştırmaları
GÜREL Z., GÜVEN İ., ŞENGÜL S., ÇORLU M. A., AYDIN E.
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.16, ss.81-90, 2002 (Hakemli Dergi)
1995
199546. Ortaokul öğrencileri için geliştirilen bir matematik tutum testi
AYDIN E.
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.7, ss.17-21, 1995 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Türkiye’de Matematik Eğitiminde Disiplinler Arası Yaklaşım Üzerine Yapılan Çalışmaların Tematik Analizi
ERGUN F., AYDIN E.
7. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 13 Aralık 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. Gerçek Sınıf Deneyimlerinin Nitelikli Matematik Öğretimi Açısından İncelenmesi: Öğretimsel Kararların Analizi
Fazlı E., Aydın E., Avcı Ö.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.641-642, (Özet Bildiri)
2024
20243. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Okuryazarlık Öz-Yeterlilik Algıları ile Temel Yeterlilik Testi Matematik Başarıları Arasındaki İlişki
Ergün F., Aydın E., Türk E.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.545, (Özet Bildiri)
2024
20244. Ölçek Geliştirme Çalışmalarının Metodolojisi Üzerine
Erdoğan E., Şehit A. G., Arslan Z., Aydın E.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.645-646, (Özet Bildiri)
2024
20245. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlık Öz-Yeterlik Algıları ile Matematiksel Düşünmeleri Arasındaki İlişki
Türk E., Aydın E., Ergün F.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.547-548, (Özet Bildiri)
2022
20226. Karadağ Sırbistan, Bosna Hersek, Hırvatistan veTürkiye'nin VIII-IX Sınıf Matematik Öğretim Müfredatlarının Karşılaştırılması;
Hasic A., AYDIN E.
ULUSLARARASI KATILIMLI EĞİTİMDE MÜKEMMELİYET ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, JOURNAL OF SUSTAINABLE EDUCATIONAL STUDIES KONGRE ÖZEL SAYISI, 2022, Türkiye, 12 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2021
20217. Ortaklaşa Argümantasyon Sürecinde Öğretmen Katılımının İncelenmesi
Bayındır Kocaman N., TEKİN DEDE A., AYDIN E.
2. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU 28-29 Mayıs 2021, İzmir, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021, ss.105, (Özet Bildiri)
2020
20208. AN INVESTIGATION OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS’ SELF REGULATORY LEARNING SKILLS
KIRKIÇ K. A., SEVİMLİ M. M., AYDIN E.
SOCIOINT 2020- 7th INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND EDUCATION OF SOCIAL SCIENCES, İstanbul, Türkiye, 15 Haziran 2020, cilt.7, ss.236-241, (Tam Metin Bildiri)
2020
20209. AN INNOVATIVE MODEL FOR THE ADMISSION OF TALENTED HIGH SCHOOL STUDENTS TO THE UNIVERSITY: A CASE STUDY
Kırkıç K. A., Gürdağ K., Aydın E.
SOCIOINT 2020- 7th International Conference on Education and Education of Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 15 Haziran 2020, cilt.1, ss.242-252, (Tam Metin Bildiri)
2019
201910. TYT2018 MATEMATİK TESTİ SORU ANALİZİ VE BİR BLOOM TAKSONOMİ İNCELEMESİ
AYDIN E., ÇALIŞKAN Y.
UEYAK 2019 - 2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201911. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN STEM ALT BOYUTLARINA YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ
KART S. N., AYDIN E.
UEYAK 2019 - 2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201912. Matematik Terminolojisinin Gelişimi Üzerine Bir Vaka Analizi: 1938 Yılına Ait Aritmetik ve Cebir I Lise Ders Kitabı Örneği
GÖZÜBERK B. A., AYDIN E., AYDIN A. N.
4th INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF TURKISH COMPUTER AND MATHEMATICS EDUCATION, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201913. MATEMATİK SINIFLARINDA BİR DEĞER KAZANDIRMA UYGULAMASI PAYLAŞMAK
KARA ENGİN F., AYDIN E.
VIIth International EurasianEducational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201914. Bir Matematik Öğretmeninin Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşleri: Bir Tekil Vaka Çalışması
Derin G., AYDIN E., SÜZÜK E.
International Conference on Science,Mathematics, Entrepreneurship andTechnology EducationFen, Matematik, Uluslararası Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2019
201915. A Teaching Experiment On Vocational High School Students’ Statistical Problem Solving Performances.
Dursun H., AYDIN E., KÖKLÜ O.
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (FGMTEK 2019), 2 - 05 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
201816. Examining the opinions of mathematics teacher candidates on the effectiveness of coding activities in the teaching-learning process
ÖZDEMİR A. Ş., SEVİMLİ E., AYDIN E., DERİN G.
British Society for Research into Learning Mathematics (BSRLM), Londrina, Brezilya, 9 - 10 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201817. Karma Yöntem Araştırmaları: Yanlış Bildiklerimiz ve Yanlış Yaptıklarımız (Mixed Method Research: The Things We Know and Do Wrong).
Dede Y., Demir S. B., Aydın E.
5th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201818. MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI GÖZÜNDEN MODELLEME VE STEM ETKİNLİKLERİNİNKULLANIŞLILIĞI: LİSE MATEMATİK KONULARI ÖRNEĞİ
SEVİMLİ E., AYDIN E., YAVUZ İ., ÖZDEMİR A. Ş., Derin G.
Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201819. 9. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN WEB-DESTEKLİ ORTAMLARDAKİ İSTATİSTİK EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Sevimli E., SEVİMLİ E., AYDIN E.
Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi-(UEYAK-2018), İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201820. STEM-TABANLI SINIFLARIN ÖĞRETİCİLİĞİNE İLİŞKİN MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI TUTUMLARININ İNCELENMESİ
Derin G., AYDIN E., SEVİMLİ E., ÖZDEMİR A. Ş., YAVUZ İ.
Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi-(UEYAK-2018), İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201721. GAINS OF PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHERS IN A SIMPLE PENDULUM EXPERIMENT
ÇORLU M. A., AYDIN E.
Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201722. PALESTINIAN PRE-SERVICE TEACHERS’ SELF-EFFICACY AND CONCEPTUAL LEVELS IN STATISTICS
AYDIN E., ABED S.
Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201623. AN INVESTIGATION OF THE INNOVATION PERCEPTIONS OF ENGINNEERING STUDENTS IN A HISTORY OF SCIENCE AND TECHOLOGY WORKSHOP
ÇORLU M. A., AYDIN E.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.289-292, (Tam Metin Bildiri)
2016
201624. AN INVESTIGATION OF THE FACTORS AFFECTING INNOVATION PERCEPTIONS OF MATHEMATICS SCIENCE AND SOCIAL SCIENCES TEACHER CANDIDATES
AYDIN E., ÇORLU M. A.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.293-296, (Tam Metin Bildiri)
2016
201625. INVESTIGATING THE FOUNDATIONS OF TURKISH ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION THROUGH AN ANALYSIS OF A LATE OTTOMAN TEXTBOOK
YAPRAK E., ÇORLU M. S., AYDIN E.
International Conference on Mathematical Education (ICME) 2016, 24 - 31 Temmuz 2016
2015
201526. Fostering Self Questioning to Improve Mathematical Word Problem Solving
AŞIK G., AYDIN E., ERKTİN E.
European Educational Research Association, Budapest, Macaristan, 11 - 13 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201527. Açık Uçlu Matematik Sınavlarının Değerlendirilmesinde Grup Uyumu Değerlendirme Modelinin Sınavların Güvenirliğine Etkisi
TAKUNYACI M., AYDIN E.
2. TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Adıyaman Üniversitesi, Türkiye, 16 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201528. Üstbiliş Odaklı Problem Çözme Destek Programı Geliştirme Çalışması: Sonuç, Problem ve Kısıtlamalar
AŞIK G., AYDIN E.
2. TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Adıyaman Üniversitesi, Türkiye, 16 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201529. Prof. Dr. Fuat Sezgin’in Eserlerinden Matematik Eğitimi Örnekleri
ÇORLU M. A., AYDIN E., ÇORLU M. S.
2. TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Adıyaman Üniversitesi, Türkiye, 16 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201530. The development of a progressive incorporation perspective The case of Denise
KARAGÖZ AKAR G., DELİCE A., AYDIN E.
9th CONGRESS OF EUROPEAN RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION., PRAG, 4 - 08 Şubat 2015, (Özet Bildiri)
2014
201431. TURKISH TEACHER CANDIDATES VIEWS ON THE INTEGRATION OF STEM FIELDS
DERİN G., YAŞİN Ö., AYDIN E., DELİCE A.
The International Society of Educational Research (ISER) Conference, 29 Ekim - 02 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2014
201432. Examining Assesment Approaches in Graduate and Undergraduate Programs Case of a Mathematics Professor
DEMİROĞLU D., DELİCE A., AYDIN E.
ERPA International Sscience and Mathematics Education Congress, 6 - 08 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2014
201433. Examining Assesment Approaches in Graduate and Undergraduate Programs Case of a Mathematics Professor
DEMİROĞLU D., DELİCE A., AYDIN E.
ERPA International Sscience and Mathematics Education Congress, 6 - 08 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2014
201434. University students' solution processes in systems of linear equation
Birinci D. K., Delice A., AYDIN E.
ERPA International Congress on Education (ERPA), İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2014, cilt.152, ss.563-568, (Tam Metin Bildiri)
2013
201335. MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ LİNEER CEBİR DERSİNDEKİ İSPATLAMA BAŞARILARININ VE İSPAT ŞEMALARININ İNCELENMESİ
BİRİNCİ D., AYDIN E.
1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201336. The Turkish adaptation of teaching mathematics efficiency belief scale: The validity and reliability study
TAKUNYACI M., AYDIN E.
5th World Conference on Educational Sciences, Roma, İtalya, 06 Şubat 2013, (Özet Bildiri)
2013
201337. Anlamayı anlamak Matematik eğitimi lisansüstü öğrencilerinin lineer cebir kavramlarını anlamalarının incelenmesi
DENİZ K. B., DELİCE A., AYDIN E.
VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 1 - 03 Ocak 2013, cilt.6, ss.55-60, (Tam Metin Bildiri)
2012
201238. MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ LİNEER DENKLEM SİSTEMLERİ PERFORMANSININ TEMSİL DÖNÜŞÜM BAŞARISI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
AYDIN E., BİRİNCİ D.
21. Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 03 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2009
200939. INVESTIGATING REPRESENTATIONAL FLUENCY IN MODELING PROCESS: THE EXPERIENCE OF PRE-SERVICE TEACHERS WITH A CASSETTE PROBLEM
Kertil M., Delice A., AYDIN E.
33rd Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Thessaloniki, Yunanistan, 19 - 24 Temmuz 2009, cilt.3, ss.305-306, (Tam Metin Bildiri)
2009
200940. Preservice primary teachers' three dimensional thinking skills
Delice A., Ertekin E., Yazici E., AYDIN E.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.2666-2672, (Tam Metin Bildiri)
2008
200841. Student teachers' perspectives on mathematics assessment in the process of a curriculum reform
Aydın E.
British Society for Research into Learning Mathematics, Manchester, Birleşik Krallık, 08 Mart 2008, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2008
200842. Student teachers' perspectives on mathematics assessment in the process of a curriculum reform
AYDIN E.
British Society for Research into Learning Mathematics 2008, University of Manchester, Birleşik Krallık, 08 Mart 2008, (Özet Bildiri)
2007
200743. Experiences of mathematics student teachers in a series of science experiments
AYDIN E., Delice A.
6th WSEAS International Conference on Education and Educational Technology, Venice, İtalya, 21 - 23 Kasım 2007, ss.58-59, (Tam Metin Bildiri)
2007
200744. Identifying predictors of programming achievement
ERDOĞAN Y., AYDIN E., Kabaca T.
6th WSEAS International Conference on Education and Educational Technology, Venice, İtalya, 21 - 23 Kasım 2007, ss.195-197, (Tam Metin Bildiri)
2006
200645. An Effective Use of a CAS in an Advanced Calculus Course
ERDOĞAN Y., KABACA T., AYDIN E.
5th WSEAS International Conference on Education and Educational Technology, 16 - 18 Aralık 2006, (Tam Metin Bildiri)
2006
200646. The Meaning Constructed Beyond Symbols
DELİCE A., AYDIN E.
3rd International Conference on the Teaching of Mathematics, 30 Haziran - 05 Temmuz 2006, (Tam Metin Bildiri)
2004
200447. Meslek Becerilerini Geliştirmek İçin Öğretmen Eğitiminde Kolektif Araştırma Yaklaşımı.
AYDIN E., ÇORLU M. A., GÜREL Z., ŞENGÜL S.
Orta Öğretimde Yeniden Yapılandırma Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2004, ss.271-279, (Tam Metin Bildiri)
2002
200248. Okul Deneyimi I Dersinde Yürütülen Öğretim Yöntemleri Etkinliği ve Kazandırılan Davranışlar
GÜREL Z., ŞENGÜL S., ÇORLU M. A., GÜVEN İ., AYDIN E.
Uluslar arası Katılımlı 2000’li yıllarda 1. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2002
2002
200249. Aydın, E., Çorlu, M.A. , Şengül, S., Gürel, Z. ( Mayıs, 2002). Fizik ve Matematik Öğretmenlerinin Eğitiminde Sınıf Yönetimi Etkinliklerinden Kazanımlar (OdeI).
AYDIN E., ÇORLU M. A., ŞENGÜL S., GÜREL Z.
Uluslar Arası Katılımlı 2000’li Yıllarda Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu., İstanbul, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2002, (Özet Bildiri)
2002
200250. Uygulama Okullarındaki Matematik ve Fen Derslerinin İşlenişinin Öğretim Yöntemleri Açısından Değerlendirilmesi.
ŞENGÜL S., GÜREL Z., ÇORLU M. A., AYDIN E.
Uluslar Arası Katılımlı2000’li Yıllarda Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2002, (Özet Bildiri)
2002
200251. Gürel, Z., Şengül, S.Çorlu, M.A., Güven, İ., Aydın, E. (Mayıs, 2002). Okul Deneyimi –IDersinde Yürütülen Öğretim Yöntemleri Etkinliği Ve Kazandırılan Davranışlar.
GÜREL Z., ŞENGÜL S., ÇORLU M. A., GÜVEN İ., AYDIN E.
Uluslar Arası Katılımlı2000’li Yıllarda Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu., İstanbul, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2002, (Özet Bildiri)
2002
200252. Alan Öğretmeni Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım (OdeI)
ÇORLU M. A., ŞENGÜL S., GÜREL Z., AYDIN E., GÜREL C.
Uluslar Arası Katılımlı 2000’li Yıllarda Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu., İstanbul, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2002, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Matematik Kaygısıyla Mücadelede Problem Çözme Becerisinin Rolü
PUSMAZ A., AYDIN E., ERGENE Ö.
Matematik Kaygısı, Erhan Ertekin, Bülent Dilmaç, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.181-200, 2022
2021
20212. Matematik Eğitiminde İnanışlar
Ergene Ö., Aydın E. (Editör)
Matematiğin Duyuşsal Özellikleri, Erhan ERTEKİN & Bülent DİLMAÇ, Editör, Pegem A Yayıncılık, İstanbul, ss.1-22, 2021
2020
20203. Matematikte Üstün Yetenekli Öğrenciler İçin Etkinlik Kavramı
AYDIN E., ÖZDEMİR A.
Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları, Yüksel DEDE, Muhammed Fatih DOGAN, Fatma ASLAN-TUTAK, Editör, PEGEM, Ankara, ss.511-540, 2020
2019
20194. Matematik Eğitimi ve Kodlama
AYDIN E., SEVİMLİ E., ÖZDEMİR A. Ş., DERİN G.
MERHABA STEM:: Yenilikçi bir Öğretim Yaklaşımı, Kamil Arif Kırkıç Emin Aydın, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.10-113, 2019
2018
20185. Merhaba STEM-Yenilikçi Bir Öğretim Yaklaşımı
Kırkıç K. A. (Editör), Aydın E. (Editör)
Eğitim Kitabevi, Konya, 2018
2018
20186. Yenilikçi Bir Öğretim Yakaşımı Olarak STEM Eğitimi
KIRKIÇ K. A., DERİN G., AYDIN E.
Merhaba STEM: Yenilikçi bir Öğretim Yaklaşımı, Kamil Arif Kırkıç Emin Aydın, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.1-3, 2018
2018
20187. STEM VE MATEMATİK EĞİTİMİ
AYDIN E., DERİN G.
MERHABA STEM, KAMİL ARİF KIRKIÇ VE EMİN AYDIN, Editör, EĞİTİM YAYINLARI, ss.3-17, 2018
2015
20158. ORTAOKUL VE İMAM HATİP ORTAOKULU ZEKÂ OYUNLARI DERS KİTABI
AYDIN E., KİŞİSEL A. U. Ö., SAYGI E., SULAK F., URTİŞ Ç., ÖLMEZ Y., et al.
Milli Eğitiim Bakanlığı, Ankara, 2015
2015
20159. Karma Yöntem Araştırmasında Paradigma ile İlgili Hususlar
AYDIN E., KERTİL M.
Karma Yöntem Araştırmalarının Temelleri, Yüksel Dede, Selçuk Beşir Demir, Editör, ANI, Ankara, ss.99-128, 2015
2015
201510. Karma Yöntem Araştırmasında Paradigma ile İlgili Hususlar
AYDIN E., KERTİL M.
Karma Yöntem Araştırmalarının Temelleri, Yüksel Dede, Selçuk Beşir Demir, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.99-126, 2015
2013
201311. Lineer cebirin anahtar kavramı: Vektör
AYDIN E.
Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar, I.O.Zembat, M.F.Özmantar, E.Bingölbali, H.Şandır, A.Delice, Editör, PEGEM, ss.573-584, 2013
2008
200812. Ölçme-Değerlendirmeye Kavram Yanılgıları Perspektifinden bir Bakış
AYDIN E., DELİCE A.
Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, M. F. Özmantar, E. Bingölbali ve H. Akkoç, Editör, PEGEM, ss.393-435, 2008
2004
200413. Ortaöğretim Öğrencilerinin Matematik Kaygısını Azaltmaya Yönelik Eğitim Programı
DİLMAÇ B., AYDIN E.
Örnek Grup Rehberlik Programları, A Kulaksızoğlu, Editör, NOBEL, ss.1-14, 2004
2004
200414. Matematik Kaygısı
AYDIN E., DİLMAÇ B.
Eğitime İlişkin Çeşitlemeler, M GÜRSEL, Editör, Eğitim Kitabevi Yayınları, ss.231-240, 2004
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025Kaliteli Matematik Öğretiminde Öğretmen Ahlakı Yeni Başlayan Bir Matematik Öğretmeni Üzerine Bir Durum Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Aydın E. (Yürütücü), Fazlı E.
2017 - 2019
2017 - 2019Robotik ve Kodlama Yardımıyla Mühendislik Odaklı Matematik Öğretmen Eğitimi Modülü Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Özdemir M. R., Özdemir A. Ş. (Yürütücü), Aydın E., Süzük E., Yavuz İ.