Doç. Dr. NURETTİN OZAN BAKIR


İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

Pazarlama Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Pazarlama

Metrikler

Yayın

39

Atıf (TrDizin)

9

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

33

Proje

1

Tez Danışmanlığı

11

Açık Erişim

26
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

2005 yılında Marmara Üniversitesi’nden İşletme lisans derecesini alan Bakır, 2005 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde araştırma görevlisi olarak çalışmaya başlamıştır. 2007 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Üretim Yönetimi ve Pazarlama Programında yüksek lisansını tamamlamıştır. 2012 yılında ise, yine aynı programda doktor ünvanını almıştır. 2021 yılında, Doçent ünvanı alan  Bakır’ın ilgi alanları pazarlama araştırmaları, tüketici davranışları, ürün ve marka yönetimi ve perakendeciliktir. Turkcell, Telekom, Coca-Cola gibi birçok kurumsal firmaya eğitim veren Bakır, ulusal ve uluslararası birçok akademik ve profesyonel konferansa konuşmacı olarak katılmaktadır.

Eğitim Bilgileri

2007 - 2012

2007 - 2012

Doktora

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama (Dr), Türkiye

2005 - 2007

2005 - 2007

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama (Yl) (Tezli), Türkiye

2001 - 2005

2001 - 2005

Lisans

Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Pazarlama

Akademik Ünvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

2017 - 2021

2017 - 2021

Yrd. Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

2012 - 2017

2012 - 2017

Öğretim Görevlisi Dr.

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

2011 - 2012

2011 - 2012

Araştırma Görevlisi

Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü

2005 - 2011

2005 - 2011

Araştırma Görevlisi

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı

Akademi Dışı Deneyim

2004 - 2004

2004 - 2004

Finans Departmanı-Stajyer

Tekiz İzolasyon ve Yapı elemanları A.Ş. (Koç Grubu), Finans Departmanı-Stajyer

2003 - 2003

2003 - 2003

Stajyer

Angle Tour, Stajyer

2002 - 2002

2002 - 2002

Operasyon Grubu Rehber Yardımcısı

Tura Turizm, Operasyon Grubu Rehber Yardımcısı

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (16)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (8)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Algılanan Sosyal Medya Pazarlama Faaliyetlerine İlişkin Tüketici Algısının Marka Denkliğine Etkisi: Getir Etkisi

ÇIRAKOĞLU S., BAKIR N. O.

4. International Academic Research For Sustainability, İstanbul, Türkiye, 14 - 15 Aralık 2023, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

2. Mobil Perakendecilik Sektöründe Tüketicilerin Anında Teslim Online Sipariş Uygulamalarını Kabulü Üzerine Bir Araştırma

BATTAL S., BAKIR N. O.

25. Pazarlama Kongresi, Ankara, Türkiye, 30 Haziran - 02 Temmuz 2021, cilt.1, ss.1-18, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

5. Marka Odaklılığın ve İmajın Marka Performansına Etkisi: Birleşik Markalar Derneği Üyeleri Üzerine Bir Araştırma

Bakır N. O., Erdil T. S., Ayar B.

22. Pazarlama Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, cilt.1, ss.463-484, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2017

2017

6. İnovasyon, Ar-Ge ve Tasarım Faaliyetlerinin İşletmelerin Birleşik Rekabet Gücü Üzerine Etkisi: Türk İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma

Erdil T. S., Bakır N. O., Ayar B.

22. Pazarlama Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 Eylül 2017 - 30 Eylül 2018, cilt.1, ss.1112-1132, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2016

2016

7. THE IMPACT OF MARKET AND BRAND ORIENTATION ONPERFORMANCE: AN EMPIRICAL STUDY

ERDİL T. S., BAKIR N. O., AYAR B.

13th International Strategic Management Conference, 06 Temmuz 2016 - 09 Temmuz 2017, cilt.1, ss.115-124, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

8. The Impact of Market and Brand Orientation on Firm Performance: An Application in the Members of United Brand Association

Erdil T. S., Bakır N. O., Bahadır A.

13th INTERNATIONALSTRATEGIC MANAGEMENT CONFERENCE, Podgorica, Sırbistan Ve Karadağ, 6 - 08 Temmuz 2017, cilt.1, ss.115-124, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2016

2016

9. Sadakat Kartlarına Yeni Bir Bakış Açısı HOPİ Alışverişin App i Üzerine Pilot Bir Araştırma

Bakır N. O., Güsan G., Güvendik Ö.

21. Pazarlama Kongresi, Kütahya, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, cilt.1, ss.262-281, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

10. Tüketicilerin Foursquare veya Swarm Uygulamalarını Kullanarak Yer Bildirimi Yapma Davranışları Marka Tutumuna ve Satınalma Davranışa Etkisi

Bakır N. O., Aydoğan S.

20. Ulusal Pazarlama Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Haziran 2015, cilt.1, ss.195-210, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2014

2014

11. WHO IS MORE CONCERNED WITH MARKETING ETHICS? A STUDY OF MARKETING AND NON-MARKETING STUDENTS

AYDOĞAN S., AKTAN M., Terrence H. W., BAKIR N. O.

Marketing Educators’ Association Conference, California, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 26 Nisan 2014, ss.34-42, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2013

2013

12. Arçelik ve Beko Markaları Farklı Mı? Marka Kişilikleri Açısından Bir Değerlendirme

Aydoğan S., Bakır N. O., Aktan M.

18. Ulusal Pazarlama Kongresi, Kars, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2013, ss.239-255, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

13. ARÇELİK VE BEKO MARKALARI FARKLI MI? MARKA KİŞİLİKLERİ AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME

AYDOĞAN S., BAKIR N. O., AKTAN M.

18. Ulusal Pazarlama Kongresi, Kars, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2013, ss.239-255, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Tedarik Zinciri ve Kanal Yönetimi

BAKIR N. O.

Pazarlama - Beşinci Basımdan Çeviri, Arslan, F. M. & Dirsehan, T., Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.308-326, 2023

2023

2023

2. Uluslararası Pazarlamayı Etkileyen Krizler, Trendler ve Gelişmeler

ÜLKER DEMİREL E., BAKIR N. O.

ULUSLARARASI PAZARLAMA: Kavramlar, Teoriler ve Uygulamalar, Erdoğan KOÇ, Ahu Yazıcı AYYILDIZ, Editör, Seçkin Yayınevi, Ankara, ss.95-118, 2023

2023

2023

3. Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Davranışları

Bakır N. O.

SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASI, Emrah CENGİZ, Editör, İstanbul Üniversitesi AUZEF, İstanbul, ss.57-78, 2023 Creative Commons License

2021

2021

5. Yeni Dünya Düzeninde E-Ticaret ve E-Perakendecilik

BAKIR N. O.

Covid-19 Sonrası Değişim ve Dijital İşletme, Prof. Dr. Fatma AYANOĞLU, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, ss.161-184, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

6. Ek 1: Pazarlama Planı

Bakır N. O.

Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. A. Ercan GEGEZ, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.631-640, 2018 Creative Commons License

2018

2018

7. Kişisel Satış ve Satış Geliştirme

Bakır N. O., Aydoğan S.

Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. A. Ercan GEGEZ, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.476-507, 2018 Creative Commons License

2018

2018

8. EK-1 Pazarlama Planı

BAKIR N. O.

Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. A. Ercan GEGEZ, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, ss.631-640, 2018

2018

2018

9. Sinsi Pazarlama

Bakır N. O.

Masamızda Marka Sohbetleri 2, Prof.Dr. F. Müge ARSLAN, Editör, Beta Basım Dağıtım Yayıncılık A.Ş., İstanbul, ss.185-205, 2018 Creative Commons License

2018

2018

10. Sinsi Pazarlama

BAKIR N. O.

MASAMIZDA MARKA SOHBETLERİ 2, Prof. Dr. F. Müge ARSLAN, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, ss.185-205, 2018


Yayıncılık Etkinlikleri

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

SECONDMIND TV YOUTUBE KANALI

TV Programı

Bakır N. O.