Biyografi
2005 yılında Marmara Üniversitesi’nden İşletme lisans derecesini alan Bakır, 2005 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde araştırma görevlisi olarak çalışmaya başlamıştır. 2007 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Üretim Yönetimi ve Pazarlama Programında yüksek lisansını tamamlamıştır. 2012 yılında ise, yine aynı programda doktor ünvanını almıştır. 2021 yılında, Doçent ünvanı alan Bakır’ın ilgi alanları pazarlama araştırmaları, tüketici davranışları, ürün ve marka yönetimi ve perakendeciliktir. Turkcell, Telekom, Coca-Cola gibi birçok kurumsal firmaya eğitim veren Bakır, ulusal ve uluslararası birçok akademik ve profesyonel konferansa konuşmacı olarak katılmaktadır.
Eğitim Bilgileri
2007 - 2012
2007 - 2012Doktora
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama (Dr), Türkiye
2005 - 2007
2005 - 2007Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama (Yl) (Tezli), Türkiye
2001 - 2005
2001 - 2005Lisans
Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Pazarlama
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2017 - 2021
2017 - 2021Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2012 - 2017
2012 - 2017Öğretim Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2011 - 2012
2011 - 2012Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
2005 - 2011
2005 - 2011Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı
Akademi Dışı Deneyim
2004 - 2004
2004 - 2004Finans Departmanı-Stajyer
Tekiz İzolasyon ve Yapı elemanları A.Ş. (Koç Grubu), Finans Departmanı-Stajyer
2003 - 2003
2003 - 2003Stajyer
Angle Tour, Stajyer
2002 - 2002
2002 - 2002Operasyon Grubu Rehber Yardımcısı
Tura Turizm, Operasyon Grubu Rehber Yardımcısı
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
Marka Deneyimi ve Marka İmajının Kozmetik Ürün Satın Alma Boyutlarına Etkisi ve Bir Uygulama: Flormar ve M.A.C Kozmetik Markaları Örneği
Bakır N. O. (Danışman)
G.SULA(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Algılanan kalite ve marka itibarının marka aşkına ve daha fazla ödeme isteğine etkisi: Nike markası üzerinde bir araştırma
Bakır N. O. (Danışman)
G.SAFARZADE(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Tüketicilerin anında teslim online sipariş uygulamalarını kullanmasının birleştirilmiş teknoloji kabul ve kullanımı teorisine (Btkkt-2) göre incelenmesi: Getir ve yemeksepeti – banabi üzerine bir uygulama
Bakır N. O. (Danışman)
S.BATTAL(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Faydacı ve hedonik alışveriş değerlerinin bireyin online alışverişte algılanan faydaları ve riskleri üzerindeki etkisi: Trendyol ve Zara üzerine karşılaştırmalı bir araştırma
Bakır N. O. (Danışman)
E.TANRIKULU(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
DUYGUSAL ÖZ YETERLİK DÜZEYİNİN SATIŞ PERFORMANSI ÜZERİNE ETKİSİ: ÇOK KATLI PAZARLAMA İLE EKONOMİLERİNE GELİR/EK GELİR SAĞLAYAN KADINLAR ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA
Bakır N. O. (Danışman)
B.DANIŞMAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
KOBİLERİN PAZARLAMA SORUNLARI: SANAYİ VE HİZMET SEKTÖRÜNDEKİ KOBİLERİN PAZARLAMA SORUNLARI FARKLILIKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Bakır N. O. (Danışman)
G.KONCUK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
MAĞAZA İMAJI VE ÖZEL MARKA İMAJI İLE ÖNCEKİ DENEYİMİN ÖZEL MARKALARDA ALGILANAN RİSK VE SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ: TÜRKİYE - AZERBAYCAN KIYASLAMASI
Bakır N. O. (Danışman)
E.AGHARZAYEV(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Tüketici kişilik özelliklerinin hedonik tüketim davranışları üzerine etkisi ve bir araştırma
Bakır N. O. (Danışman)
A.EROL(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
E-ticarette kullanıcı deneyiminin müşteri memnuniyetine ve müşteri sadakatine etkisi: Ayakkabı sektörü üzerine bir araştırma
Bakır N. O. (Danışman)
A.EMRE(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Deneyimsel pazarlamanın müşteri memnuniyeti üzerine etkisi: IKEA üzerine ampirik bir çalışma
BAKIR N. O. (Danışman)
Y.OZAN(Öğrenci)
Makaleler
2024
20241. HİZMET ORTAMININ MÜŞTERİ VATANDAŞLIK DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: MÜŞTERİ KATILIMININ ARACILIK ROLÜ
Taskiran E., BAKIR N. O., GENCER CELIK G., Öngel G.
Akademik Hassasiyetler
, cilt.11, sa.24, ss.720-751, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20232. Lüks Ürün Kategorisinde Marka Aşkı ve Marka İtibarının Marka Deneyimi Boyutlarına Etkisi
Serbest D., Bakır N. O.
Turkish Journal of Marketing Research
, cilt.2, sa.1, ss.1-19, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20223. Deneyimsel Pazarlamanın Müşteri Memnuniyeti Endeksine Etkisi: IKEA Üzerine Bir Araştırma
Yıldırım Y. O., Bakır N. O.
Turkish Journal of Marketing Research
, cilt.1, sa.2, ss.77-91, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20224. THE EFFECT OF DIMENSIONS OF BRAND EXPERIENCE ON DIMENSIONS OF PURCHASING COSMETIC PRODUCTS: A COMPARISON OF FLORMAR AND MAC BRANDS
Sula Averbek G., Bakır N. O.
Aurum Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.65-92, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20215. TÜKETİCİLERİN ONLİNE ALIŞVERİŞTEKİ FAYDACI VE HEDONİK ALIŞVERİŞ DEĞERİNİN ALGILANAN FAYDA VE RİSK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: TRENDYOL VE ZARA TÜKETİCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Tanrıkulu E., Bakır N. O.
ÖNERİ
, cilt.16, sa.56, ss.634-667, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20216. ÖZEL MARKALARDA ALGILANAN RİSK BOYUTLARININ SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ: ÖZEL MARKA İMAJININ ARACILIK ROLÜ
Agharzayev E., Bakır N. O.
Yönetim Bilimleri Dergisi
, cilt.19, sa.39, ss.115-150, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20207. MARKA İTİBARININ DAHA FAZLA ÖDEME NİYETİNE ETKİSİ: MARKA AŞKININ ARACILIK ROLÜ VE NIKE MARKASI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
BAKIR N. O., SAFARZADE G.
Aurum Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.149-172, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20208. E-TİCARETTE E-KULLANICI DENEYİMİNİN E-MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ VE E-MÜŞTERİ SADAKATİNE ETKİSİ: AYAKKABI SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Bakır N. O., Bekereci A. E.
Journal of Research in Business
, cilt.5, sa.1, ss.1-27, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20209. SANAYİ VE HİZMET SEKTÖRÜNDE FAALİYET GÖSTEREN KOBİ'LERİN İÇ PAZARDAKİ SORUNLARININ İNCELENMESİ VE KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMA
Bakır N. O., Akbıyık G.
İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.51-81, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201910. Tüketicilerin Alışveriş Merkezi Tercih Etme Unsurlarının İlişkiyi Sürdürme İsteklerine ve Sadakate Etkisi: Capacity ve Carousel Alışveriş Merkezleri Örnekleri
Bakır N. O.
Beykoz Akademi Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.36-61, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201811. TÜKETİCİLERİN FOURSQUARE VEYA SWARM UYGULAMALARINI KULLANARAK YER BİLDİRİMİ YAPMA DAVRANIŞLARININ, MARKA TUTUMUNA VE SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ
Bakır N. O., Aydoğan S.
Beykoz Akademi Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.90-110, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
201612. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE MEMNUNİYET OLUŞTURAN UNSURLARIN SAPTANMASI MARMARA ÜNİVERSİTESİ İŞLETME FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ İLE BİR ARAŞTIRMA
Bakır N. O., Arslan F. M., Gegez A. E.
Marmara Üniversitesi İktiadi ve İdari Bilimler Dergisi
, cilt.38, sa.1, ss.93, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201613. TÜRKİYE DE FAALİYET HALİNDEKİ ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİN İNCELENMESİ
Bakır N. O., Aydoğan S.
AKADEMİK SOSYAL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ
, cilt.4, sa.26, ss.302-326, 2016 (Hakemli Dergi)
2013
201314. Pazarlama Alanında Yapılan Doktora Tezlerinin Kategorik Olarak Değerlendirilmesi 1994 2012
Bakır N. O.
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi
, cilt.10, sa.40, ss.1-13, 2013 (Hakemli Dergi)
2010
201015. TÜKETİCİLERİN İLGİLENİM DÜZEYLERİNE GÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ VE SADAKATE ETKİSİ
ARSLAN F. M., BAKIR N. O.
Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , cilt.28, sa.1, ss.227-259, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200916. Tüketicilerin Alışveriş Merkezlerini Tercih Etme Nedenleri ve Sadakate Etkisi Üzerine Bir Araştırma
Arslan F. M., Bakır N. O.
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi
, cilt.8, sa.32, ss.39-49, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Algılanan Sosyal Medya Pazarlama Faaliyetlerine İlişkin Tüketici Algısının Marka Denkliğine Etkisi: Getir Etkisi
ÇIRAKOĞLU S., BAKIR N. O.
4. International Academic Research For Sustainability, İstanbul, Türkiye, 14 - 15 Aralık 2023, (Tam Metin Bildiri)
2021
20212. Mobil Perakendecilik Sektöründe Tüketicilerin Anında Teslim Online Sipariş Uygulamalarını Kabulü Üzerine Bir Araştırma
BATTAL S., BAKIR N. O.
25. Pazarlama Kongresi, Ankara, Türkiye, 30 Haziran - 02 Temmuz 2021, cilt.1, ss.1-18, (Tam Metin Bildiri)
2021
20213. FAYDACI VE HEDONİK ALIŞVERİŞ DEĞERLERİNİN BİREYİN ONLİNE ALIŞVERİŞTE ALGILANAN RİSKLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: FRANSIZ TÜKETİCİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
TANRIKULU E., BAKIR N. O.
International Paris Conference on Social Sciences - V, Paris, Fransa, 7 - 08 Şubat 2021, ss.104-115, (Tam Metin Bildiri)
2017
20174. İnovasyon, Ar- Ge ve Tasarım Faaliyetlerinin İşletmelerin Birleşik Rekabet Gücü Üzerine Etkisi, Türk İşletmeleir Üzerine Bir Araştırma
ERDİL T. S., BAKIR N. O., BAHADIR A.
22. Pazarlama Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, cilt.1, ss.1112-1132, (Tam Metin Bildiri)
2017
20175. Marka Odaklılığın ve İmajın Marka Performansına Etkisi: Birleşik Markalar Derneği Üyeleri Üzerine Bir Araştırma
Bakır N. O., Erdil T. S., Ayar B.
22. Pazarlama Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, cilt.1, ss.463-484, (Tam Metin Bildiri)
2017
20176. İnovasyon, Ar-Ge ve Tasarım Faaliyetlerinin İşletmelerin Birleşik Rekabet Gücü Üzerine Etkisi: Türk İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma
Erdil T. S., Bakır N. O., Ayar B.
22. Pazarlama Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 Eylül 2017 - 30 Eylül 2018, cilt.1, ss.1112-1132, (Tam Metin Bildiri)
2016
20167. THE IMPACT OF MARKET AND BRAND ORIENTATION ONPERFORMANCE: AN EMPIRICAL STUDY
ERDİL T. S., BAKIR N. O., AYAR B.
13th International Strategic Management Conference, 06 Temmuz 2016 - 09 Temmuz 2017, cilt.1, ss.115-124, (Tam Metin Bildiri)
2017
20178. The Impact of Market and Brand Orientation on Firm Performance: An Application in the Members of United Brand Association
Erdil T. S., Bakır N. O., Bahadır A.
13th INTERNATIONALSTRATEGIC MANAGEMENT CONFERENCE, Podgorica, Sırbistan Ve Karadağ, 6 - 08 Temmuz 2017, cilt.1, ss.115-124, (Tam Metin Bildiri)
2016
20169. Sadakat Kartlarına Yeni Bir Bakış Açısı HOPİ Alışverişin App i Üzerine Pilot Bir Araştırma
Bakır N. O., Güsan G., Güvendik Ö.
21. Pazarlama Kongresi, Kütahya, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, cilt.1, ss.262-281, (Tam Metin Bildiri)
2015
201510. Tüketicilerin Foursquare veya Swarm Uygulamalarını Kullanarak Yer Bildirimi Yapma Davranışları Marka Tutumuna ve Satınalma Davranışa Etkisi
Bakır N. O., Aydoğan S.
20. Ulusal Pazarlama Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Haziran 2015, cilt.1, ss.195-210, (Tam Metin Bildiri)
2014
201411. WHO IS MORE CONCERNED WITH MARKETING ETHICS? A STUDY OF MARKETING AND NON-MARKETING STUDENTS
AYDOĞAN S., AKTAN M., Terrence H. W., BAKIR N. O.
Marketing Educators’ Association Conference, California, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 26 Nisan 2014, ss.34-42, (Tam Metin Bildiri)
2013
201312. Arçelik ve Beko Markaları Farklı Mı? Marka Kişilikleri Açısından Bir Değerlendirme
Aydoğan S., Bakır N. O., Aktan M.
18. Ulusal Pazarlama Kongresi, Kars, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2013, ss.239-255, (Tam Metin Bildiri)
2013
201313. ARÇELİK VE BEKO MARKALARI FARKLI MI? MARKA KİŞİLİKLERİ AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME
AYDOĞAN S., BAKIR N. O., AKTAN M.
18. Ulusal Pazarlama Kongresi, Kars, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2013, ss.239-255, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Tedarik Zinciri ve Kanal Yönetimi
BAKIR N. O.
Pazarlama - Beşinci Basımdan Çeviri, Arslan, F. M. & Dirsehan, T., Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.308-326, 2023
2023
20232. Uluslararası Pazarlamayı Etkileyen Krizler, Trendler ve Gelişmeler
ÜLKER DEMİREL E., BAKIR N. O.
ULUSLARARASI PAZARLAMA: Kavramlar, Teoriler ve Uygulamalar, Erdoğan KOÇ, Ahu Yazıcı AYYILDIZ, Editör, Seçkin Yayınevi, Ankara, ss.95-118, 2023
2023
20233. Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Davranışları
Bakır N. O.
SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASI, Emrah CENGİZ, Editör, İstanbul Üniversitesi AUZEF, İstanbul, ss.57-78, 2023
2021
20214. Spor Mağazacılığında Hizmet Kalitesi ve Marka Sadakati İlişkisi
Bakır N. O., Aydoğan S.
Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2021
2021
20215. Yeni Dünya Düzeninde E-Ticaret ve E-Perakendecilik
BAKIR N. O.
Covid-19 Sonrası Değişim ve Dijital İşletme, Prof. Dr. Fatma AYANOĞLU, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, ss.161-184, 2021
2018
20186. Ek 1: Pazarlama Planı
Bakır N. O.
Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. A. Ercan GEGEZ, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.631-640, 2018
2018
20187. Kişisel Satış ve Satış Geliştirme
Bakır N. O., Aydoğan S.
Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. A. Ercan GEGEZ, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.476-507, 2018
2018
20188. EK-1 Pazarlama Planı
BAKIR N. O.
Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. A. Ercan GEGEZ, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, ss.631-640, 2018
2018
20189. Sinsi Pazarlama
Bakır N. O.
Masamızda Marka Sohbetleri 2, Prof.Dr. F. Müge ARSLAN, Editör, Beta Basım Dağıtım Yayıncılık A.Ş., İstanbul, ss.185-205, 2018
2018
201810. Sinsi Pazarlama
BAKIR N. O.
MASAMIZDA MARKA SOHBETLERİ 2, Prof. Dr. F. Müge ARSLAN, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, ss.185-205, 2018
Desteklenen Projeler
2016 - 2018
2016 - 2018