AKADEMİK SOSYAL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ, cilt.4, sa.26, ss.302-326, 2016 (Hakemli Dergi)
Türkiye’de perakendecilik sektörü son yıllarda hızla büyüyen bir sektör haline gelmiştir. Tüketicilerin yaşam tarzlarındaki değişimler, alışveriş merkezlerine olan talepleri arttırmıştır. Bu yüzden de Türkiye’de sürekli alışveriş merkezleri açılmasına neden olmuştur.Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de faaliyet gösteren alışveriş merkezlerinin genel bir durumunu ortaya çıkarmaktır. Araştırma, Soysal Alışveriş Merkezleri 2014 Kataloğu’nda bulunan 285 alışveriş merkezi içermektedir. Alışveriş merkezleri, açılış yılı, faaliyet gösterdiği il, faaliyet gösterdiği bölge, ödül sayısı, merkez yönetim kadrosunda çalışan sayısı, arsa alanı, kapalı alan, kiralanabilir alan, mağaza sayısı, stant sayısı, kat sayısı, market sayısı, 500 m2’den büyük ve katlı mağaza sayısı, restoran / fast- food / kafe sayısı, otopark bilgisi, eğlence üniteleri (sinema, tiyatro, bowling vs.) bilgisi, diğer ünite (bankamatik, bebek odası, bisiklet noktası vs.) bilgileri ve danışmanlar / taşeronlar açısından incelenmiştir. Çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.