Tüketicilerin Foursquare veya Swarm Uygulamalarını Kullanarak Yer Bildirimi Yapma Davranışları Marka Tutumuna ve Satınalma Davranışa Etkisi


Creative Commons License

Bakır N. O., Aydoğan S.

20. Ulusal Pazarlama Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Haziran 2015, cilt.1, ss.195-210

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Eskişehir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.195-210
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı, son yıllarda Foursquare adıyla hayatımıza giren ve yakın geçmişte Swarm adı altında kullanıcılarına çeşitli yenilikler sunan yer bildirim (check-in) uygulamasının üniversite öğrencileri tarafından kullanımları ile yer bildirimi yapılan mekânlara/markalara karşı tutum ve satın alma niyetine etkisini ortaya çıkartmaktır.

Araştırmada, üniversite öğrencilerinin en fazla tercih ettiği mekânlar, “Cafe”, “Bar”, “Okul”, “Restoran” ve “Alışveriş Merkezi”dir. Toplam 263 geçerli anket analize tabi tutulmuştur. Yapılan regresyon analizi sonucuna göre, öğrencilerin markalara/mekânlara karşı tutumları ve satın alma niyeti üzerinde etkili olan faktörler “eğlence ve iletişim halinde olma” ile “görüş bildirme ve keşfetme” olduğu ortaya çıkmıştır.