Tüketici kişilik özelliklerinin hedonik tüketim davranışları üzerine etkisi ve bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ALARA EROL

Danışman: Nurettin Ozan Bakır

Özet:

Günümüzde hızla gelişen rakabet ortamında tüketicilere sunulan ürün ve hizmetlerin sayısı artarken, bu ürün ve hizmetlerin tüketim amaçları ihtiyaçtan çok daha fazlası haline gelmiştir. Ürünlerin ya da hizmetlerin hitap ettiği kişilik özelliklerine sahip kişiler, alınan ürün ya da hizmetin kişiye sunduğu hedonik faydayı çok daha fazla gözetmektedirler. Bu sebeple markalar, tüketimin hedonik boyutuna odaklanıp, bu yönde pazarlama çalışmalarını yürütmektedirler.. Bu çalışmada, tüketici kişilik özelliklerinin hedonik tüketim davranışları üzerine etkisi incelenmiştir. Üçüncü bölümdeki uygulamada iseiçerik analizi yöntemi kullanılarak hangi hangi kişilik özelliklerinin hedonik tüketim üzerinde etkisi olduğu analiz edilmiştir. -------------------- Nowadays, the numbers of products and services that offered to the consumer is increasing with the huge competition environment, so the purpose of the consuming of these products is more than our needs. The people whoever has the consumer personality for this products or services, they are observing hedonic advantage of it mainly. That’s why, the brands focus on the hedonic aspect of the consumption, they are working on marketing activities accordingly. In this research, the effect of consumer personality characteristics on hedonic consumption behaviour is analysed. In third chapter, with the research data, by using content analysis method, it is analysed which personality characteristics affect hedonic consumption mostly .