Biyografi
Jale Deniz 1966 yılında doğmuştur. İlk, orta ve lise öğrenimlerini İstanbul’da tamamlamıştır. 1986-87 öğretim yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği bölümünden mezun olmuştur. 1991 yılında “Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerinin Giriş Sınavlarında Müziksel İşitme Yeteneğinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi” başlıklı yüksek lisans tezini Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalında tamamlamıştır. 1997 yılında Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalından “Müzisyenlerin Kişilik Özellikleri, Konser Kaygıları ve Aralarındaki İlişkinin İncelenmesi” başlıklı doktora tezi ile mezun olmuştur. 1988 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi bölümüne araştırma görevlisi olarak girmiş ve yine aynı kurumda Prof. Dr. unvanı ile öğretim üyesi olarak devam etmektedir.
Eğitim Bilgileri
1992 - 1997
1992 - 1997Doktora
Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
1987 - 1991
1987 - 1991Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
1983 - 1987
1983 - 1987Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1997
1997Doktora
Müzisyenlerin Kişilik Özellikleri, Konser Kaygıları ve Aralarındaki İlişkinin İncelenmesi
Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
1991
1991Yüksek Lisans
Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerinin Giriş Sınavlarında Müziksel İşitme Yeteneğinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi
Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim
Sanat Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Müzik
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
2015 - 2021
2015 - 2021Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
2000 - 2015
2000 - 2015Dr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
1993 - 2000
1993 - 2000Öğretim Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
1988 - 1992
1988 - 1992Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
Lisans
Genel Müzik Tarihi
Piyano VI
Orkestra-Oda Müziği II
Temel Piyano IV
Okul Çalgıları II- Blok Flüt
Piyano Eğitimi II
Temel Piyano II
Müzik Öğretimi Programları
Piyano Eğitimi II
Piyano Eğitimi II
Genel Müzik Tarihi
Orkestra-Oda Müziği ve Yönetimi
Müzik Öğretmenlik Uygulaması
Piyano IV
Okul Çalgıları I- Blok Flüt
Piyano Eğitimi I
Piyano Eğitimi I
Piyano VII
Temel Piyano III
Piyano Eğitimi I
Piyano V
Batı Müziği Tarihi
Temel Piyano I
Piyano Eğitimi I
Yönetilen Tezler
2025
2025Doktora
Eğitim Müziği Kapsamında Müzik Öğretmeni Adayları İçin Okul Şarkısı Bestelemeye Yönelik Bir Ders Öğretim Programı Tasarımının Geliştirilmesi
Deniz J. (Danışman)
C.ŞİRİN(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Orff Yaklaşımı ile Birlikte Sunulan Sosyal Öykü Uygulamalarının Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklara Müzikal Beceri Kazandırmada Etkililiği
Deniz J. (Danışman)
D.MUTLU(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Batı Müziği Teori ve Uygulaması Dersinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Etkililiği
Deniz J. (Danışman)
C.ŞİRİN(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Flüt eğitiminde blues doğaçlama çalma becerisini geliştirmeye yönelik öğretim tasarımı
Deniz J. (Danışman)
F.ÇELİKOĞLU(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Müzik öğretmeni adaylarının müzik öğretimi öz yeterlilik algılarının incelenmesi
DENİZ J. (Danışman)
N.KÜRÜCÜ(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Flüt eğitiminde blues doğaçlama çalma becerisini geliştirmeye yönelik öğretim tasarımı = The implementation of a instructional design for improving improvısıng skills in flute education
DENİZ J. (Danışman)
F.Çelikoğlu(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Kodaly ve Dalcroze Yaklaşımlarıyla Oluşturulmuş Etkinliklerin 5E Modeline Göre Tasarlanan İlkokul 3. Sınıf Müzik Derslerinde Kullanımı
DENİZ J. (Danışman)
B.KÜÇÜK(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Ortaokul mezunu öğrencilerin müzik okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi (Kocaeli ili örneği)
DENİZ J. (Danışman)
M.ÇİMEN(Öğrenci)
2012
2012Doktora
ORFF yaklaşımına göre hazırlanan müzik etkinlikleri içinde ipucunun giderek azaltılması yöntemi ile yapılan gömülü öğretiminin otistik çocuklara kavram öğretmedeki etkililiği
DENİZ J. (Eş Danışman), Deniz J.(Eş Danışman)
B.Eren(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Otistik bir öğrenciye adı söylenen çalgıyı gösterebilme öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği
DENİZ J. (Danışman)
D.MUTLU(Öğrenci)
2010
2010Doktora
Müzik okuryazarlığına yönelik bir test geliştirme ve ilköğretim mezunları üzerine örnek bir uygulama
Deniz J., Deniz L. (Eş Danışman)
L.FEVZİ(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Temel eğitim II. kademe öğrencilerinin müzik dersine karşı tutumları
DENİZ J. (Danışman)
Ş.Saruhan(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Anasınıfı öğretmenlerinin müzik eğitimine yönelik algıladıkları yeterlilikler ve müzik eğitimi ortamına yönelik düşünceleri
DENİZ J. (Danışman)
B.ALTAŞ(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Fakülte-okul işbirliği programının müzik öğretmeni adayları tarafından değerlendirilmesi
DENİZ J. (Danışman)
A.Akgül(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Müzik öğretmenlerinin mesleki yeterliliklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi
DENİZ J. (Danışman)
P.Gündoğdu(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Mesleki müzik eğitimi alan ve almayan lise öğrencilerinin benlik kavramlarının incelenmesi
DENİZ J. (Danışman)
S.AZERİ(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Müzik öğretmenlerinin liderlik stilleri
DENİZ J. (Danışman)
N.SEÇGEL(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Müzik eğitimi öğrencilerinin çalgı (ya da şan) sınavı kaygılarının incelenmesi
DENİZ J. (Danışman)
S.YAVUZDOĞAN(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Okul Şarkısı Besteleme Öz Yeterlik Ölçeği'nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Şirin C., Deniz J.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.15, sa.4, ss.1810-1826, 2025 (TRDizin)
2025
20252. The effectiveness of social story interventions presented with the Orff approach in acquisition of musical skills by developmentally disabled children
Karşıyakalı Doğan D. M., Deniz J., Özen A.
SOUTH AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION , cilt.45, sa.1, ss.1-12, 2025 (SSCI)
2024
20243. Paylaşmalı Öğretim ile Yapılan Piyano Derslerinde Staccato Çalma Becerisi Geliştirmeye Yönelik Bir Öğretim Tasarımı
Deniz J., Durak M.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.62, ss.3563-3589, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
20224. BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI DERSİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİ
ŞİRİN C., DENİZ J.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.12, sa.3, ss.1329-1355, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
20205. Gagne’nin Öğretim Kuramı Temelinde Yapılandırılmış Piyano Derslerinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin İşlevselliği
DENİZ J.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.16, sa.31, ss.4097-4137, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20206. Evaluation of impact of fine arts high school music department program on students’ piano playing skills
Deniz J.
Educational Research and Reviews , cilt.15, sa.7, ss.346-353, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20207. Flüt Eğitiminde Blues Doğaçlama Çalma Becerisini Geliştirmeye Yönelik Hazırlanan Öğretim Tasarımının Uygulamadaki Görünümü
ÇELİKOĞLU F., DENİZ J.
Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi , cilt.26, ss.306-313, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20198. MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MÜZİK ÖĞRETİMİ ÖZ YETERLİLİK ALGILARININ İNCELENMESİ
DENİZ J., Kürücü N.
The Journal of Social Sciences , cilt.34, ss.112-126, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20189. Kodaly ve Dalcroze Yaklaşımlarıyla Desteklenmiş Etkinliklerin İlkokul 3. Sınıf Ö
Küçük B., DENİZ J.
Researcher Social Science Studies , cilt.6, ss.71-84, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201810. ORTAOKUL MEZUNU ÖĞRENCİLERİN MÜZİK OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: KOCAEL
DENİZ J., Çimen M.
The Journal of Social Sciences , cilt.19, ss.552-574, 2018 (Hakemli Dergi)
2015
201511. ALTI EL BİR PİYANO ESERİNİN ÖĞRETİMİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİ BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
DENİZ J.
the Journal of Academic Social Sciences , cilt.3, ss.89-117, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201512. MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİLİŞÖTESİ ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ KULLANMA DÜZEYLERİ
DENİZ J.
the Journal of Academic Social Sciences , cilt.3, ss.1-14, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201413. Otistik bir öğrenciye adı söylenen çalgıyı gösterebilme öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği
KARŞIYAKALI D. M., DENİZ J., DÜZKANTAR A.
The Journal of Academic Social Science Studies , ss.507-520, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201414. Müzik öğretmeni adaylarının epistemolojik inançları
Deniz J.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.10, sa.3, ss.667-683, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201315. The Effectiveness of Embedded Teaching through the Most-to-Least Prompting Procedure in Concept Teaching to Children with Autism within Orff-based Music Activities
EREN B., DENİZ J., DÜZKANTAR A.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.13, sa.3, ss.1877-1885, 2013 (SSCI)
2012
201216. Video recorded feedback for self regulation of prospective music teachers in piano lessons
DENİZ J.
Journal of Instructional Psychology , cilt.39, ss.17-25, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201117. Temel eğitim II kademe öğrencilerinin müzik dersine karşı tutumları
SARUHAN Ş., DENİZ J.
İlköğretim Online
, cilt.10, ss.695-702, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201118. İlköğretim mezunu öğrencilerin müzik okuryazarlık düzeyleri
ARSLAN L., DENİZ J.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , ss.25-34, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201019. Comparing the self concepts of the student in music high schools and general high schools
DENİZ J.
Journal of Instructional Psychology , cilt.37, ss.112-116, 2010 (Hakemli Dergi)
2008
200820. Müzik öğretmenlerinin mesleki yeterliliklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi
DENİZ J., GÜNDOĞDU P.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , ss.119-134, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200821. Piyano dersi programının müzik öğretmeni adaylarının görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
DENİZ J.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , ss.33-42, 2008 (Hakemli Dergi)
2006
200622. Müzik öğretmenlerinin liderlik stilleri
DENİZ J., SEÇGEL N.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , ss.41-58, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200623. Mesleki müzik eğitimi alan ve almayan lise öğrencilerinin benlik kavramlarının incelenmesi
DENİZ J., AZERİ S.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , ss.99-106, 2006 (Hakemli Dergi)
2000
200024. Piyano eğitimi programının müzik öğretmenliği öğrencilerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
DENİZ J.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , ss.115-134, 2000 (Hakemli Dergi)
1999
199925. Zehra Yıldız ın kişilik özellikleri üzerine bir araştırma
DENİZ J.
Orkestra , cilt.38, ss.36-40, 1999 (Hakemsiz Dergi)
1998
199826. Mesleki müzik eğitimi öğrencilerinin konser kaygılarının cinsiyet kişilik ve okul değişkenleri açısından incelenmesi
DENİZ J.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , ss.75-82, 1998 (Hakemli Dergi)
1997
199727. Mesleki müzik eğitimi öğrencilerinin kişilik özellikleri
DENİZ J.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , ss.171-182, 1997 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2020
20201. Gelişimsel yetersizliği olan çocuklara hedeflenen müzikal becerileri kazandırmada Orff yaklaşımı prensipleri çerçevesinde hazırlanan sosyal öykü uygulamalarının etkililiği.
Karşıyakalı Doğan D., Deniz J., Özen A.
Fatih Sultan Mehmet Vakıf Ü. Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 10 Mayıs 2020, ss.117-121, (Özet Bildiri)
2011
20112. Müzik öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri
DENİZ J.
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.950-956, (Tam Metin Bildiri)
2011
20113. Müzik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayar tutumları ve müzik teknolojisini kullanmaya yönelik yeterlik algıları
DENİZ J., PİJİ KÜÇÜK D.
11th International Educational Technology Conference, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2011, cilt.2, ss.1802-1807, (Tam Metin Bildiri)
2011
20114. Müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi
PİJİ KÜÇÜK D., DENİZ J.
11th International Educational Technology Conference, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2011, cilt.2, ss.1795-1801, (Tam Metin Bildiri)
2012
20125. Müzik öğretmeni adaylarının müzik öğretmenliği programını çalgı çalma becerilerini geliştirmesi açısından değerlendirmeleri
DENİZ J.
3.Ulusal Güzel Sanatlar Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Nisan 2012, ss.156-159, (Tam Metin Bildiri)
2010
20106. Müzik öğretmeni adaylarının çoklu zekâ profilleri
DENİZ J.
9. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Aralık 2010, cilt.2, ss.663-673, (Tam Metin Bildiri)
1999
19997. Mesleki müzik eğitimi öğrencilerinin ana dallarına ayırdıkları günlük çalışma saatleri açısından kişilik özelliklerinin incelenmesi
DENİZ J.
VI. İstanbul Türk Müziği Günleri Kapsamında Müzik Eğitimi ve Onun Temel Öğesi Müzik Öğretmeni Sempozyumu, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 1999, ss.63-76, (Tam Metin Bildiri)
1993
1993