Learning Knowledge


Doctorate
1992 - 1997
Marmara University, Institute for Graduate Studies in Pure and Applied Sciences, Department of Music Teaching, Turkey

Postgraduate
1987 - 1991
Marmara University, Institute for Graduate Studies in Pure and Applied Sciences, Department of Music Teaching, Turkey

Undergraduate
1983 - 1987
Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Fine Arts Education, Turkey

Foreign Languages

English, B2 Upper Intermediate

Dissertations

Doctorate, Müzisyenlerin Kişilik Özellikleri, Konser Kaygıları ve Aralarındaki İlişkinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, Institute for Graduate Studies in Pure and Applied Sciences, 1997
Postgraduate, Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerinin Giriş Sınavlarında Müziksel İşitme Yeteneğinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Marmara Üniversitesi, Institute for Graduate Studies in Pure and Applied Sciences, 1991

Academic Titles / Tasks


Professor
2021 - Continues
Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Fine Arts Education

Associate Professor
2015 - 2021
Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Fine Arts Education

Assistant Professor
2000 - 2015
Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Fine Arts Education

Lecturer
1993 - 2000
Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Fine Arts Education

Research Assistant
1988 - 1992
Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Fine Arts Education

Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI

  1. The Effectiveness of Embedded Teaching through the Most-to-Least Prompting Procedure in Concept Teaching to Children with Autism within Orff-based Music Activities
    EREN B., DENİZ J., DÜZKANTAR A.
    KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI, vol.13, no.3, pp.1877-1885, 2013 (SSCI)

Articles Published in Other Journals

  1. BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI DERSİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİ
    ŞİRİN C., DENİZ J.
    Trakya Eğitim Dergisi, vol.12, no.3, pp.1329-1355, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
  2. Gagne’nin Öğretim Kuramı Temelinde Yapılandırılmış Piyano Derslerinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin İşlevselliği
    DENİZ J.
    OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, vol.16, no.31, pp.4097-4137, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
  3. Evaluation of impact of fine arts high school music department program on students’ piano playing skills
    Deniz J.
    Educational Research and Reviews, vol.15, no.7, pp.346-353, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
  4. Flüt Eğitiminde Blues Doğaçlama Çalma Becerisini Geliştirmeye Yönelik Hazırlanan Öğretim Tasarımının Uygulamadaki Görünümü
    ÇELİKOĞLU F., DENİZ J.
    Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, vol.26, pp.306-313, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
  5. MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MÜZİK ÖĞRETİMİ ÖZ YETERLİLİK ALGILARININ İNCELENMESİ
    DENİZ J., Kürücü N.
    The Journal of Social Sciences, vol.34, pp.112-126, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
  6. ORTAOKUL MEZUNU ÖĞRENCİLERİN MÜZİK OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: KOCAEL
    DENİZ J., Çimen M.
    The Journal of Social Sciences, vol.19, pp.552-574, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
  7. Kodaly ve Dalcroze Yaklaşımlarıyla Desteklenmiş Etkinliklerin İlkokul 3. Sınıf Ö
    Küçük B., DENİZ J.
    Researcher Social Science Studies, vol.6, pp.71-84, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
  8. ALTI EL BİR PİYANO ESERİNİN ÖĞRETİMİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİ BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
    DENİZ J.
    the Journal of Academic Social Sciences, vol.3, pp.89-117, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
  9. MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİLİŞÖTESİ ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ KULLANMA DÜZEYLERİ
    DENİZ J.
    the Journal of Academic Social Sciences, vol.3, pp.1-14, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
  10. Otistik bir öğrenciye adı söylenen çalgıyı gösterebilme öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği
    KARŞIYAKALI D. M., DENİZ J., DÜZKANTAR A.
    The Journal of Academic Social Science Studies, pp.507-520, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
  11. Müzik öğretmeni adaylarının epistemolojik inançları
    Deniz J.
    Eğitimde Kuram ve Uygulama, vol.10, no.3, pp.667-683, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
  12. Video recorded feedback for self regulation of prospective music teachers in piano lessons
    DENİZ J.
    Journal of Instructional Psychology, vol.39, pp.17-25, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
  13. Temel eğitim II kademe öğrencilerinin müzik dersine karşı tutumları
    SARUHAN Ş., DENİZ J.
    İlköğretim Online, vol.10, pp.695-702, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
  14. İlköğretim mezunu öğrencilerin müzik okuryazarlık düzeyleri
    ARSLAN L., DENİZ J.
    Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, pp.25-34, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
  15. Comparing the self concepts of the student in music high schools and general high schools
    DENİZ J.
    Journal of Instructional Psychology, vol.37, pp.112-116, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
  16. Müzik öğretmenlerinin mesleki yeterliliklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi
    DENİZ J., GÜNDOĞDU P.
    Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, pp.119-134, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
  17. Piyano dersi programının müzik öğretmeni adaylarının görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
    DENİZ J.
    Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, pp.33-42, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
  18. Mesleki müzik eğitimi alan ve almayan lise öğrencilerinin benlik kavramlarının incelenmesi
    DENİZ J., AZERİ S.
    Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, pp.99-106, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
  19. Müzik öğretmenlerinin liderlik stilleri
    DENİZ J., SEÇGEL N.
    Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, pp.41-58, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
  20. Piyano eğitimi programının müzik öğretmenliği öğrencilerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
    DENİZ J.
    Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, pp.115-134, 2000 (Peer-Reviewed Journal)
  21. Zehra Yıldız ın kişilik özellikleri üzerine bir araştırma
    DENİZ J.
    Orkestra, vol.38, pp.36-40, 1999 (Non Peer-Reviewed Journal)
  22. Mesleki müzik eğitimi öğrencilerinin konser kaygılarının cinsiyet kişilik ve okul değişkenleri açısından incelenmesi
    DENİZ J.
    Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, pp.75-82, 1998 (Peer-Reviewed Journal)
  23. Mesleki müzik eğitimi öğrencilerinin kişilik özellikleri
    DENİZ J.
    Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, pp.171-182, 1997 (Peer-Reviewed Journal)

Books & Book Chapters

  1. Müzik eğitimi alanında lisansüstü tez bibliyografyası 2000 2004 Genel bir değerlendirme
    Deniz L., Deniz J., Can Ü. K., Grançer Okay N.
    Maya, 2010

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

  1. Gelişimsel yetersizliği olan çocuklara hedeflenen müzikal becerileri kazandırmada Orff yaklaşımı prensipleri çerçevesinde hazırlanan sosyal öykü uygulamalarının etkililiği.
    Karşıyakalı Doğan D., Deniz J., Özen A.
    Fatih Sultan Mehmet Vakıf Ü. Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Turkey, 9 - 10 May 2020, pp.117-121
  2. Müzik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayar tutumları ve müzik teknolojisini kullanmaya yönelik yeterlik algıları
    DENİZ J., PİJİ KÜÇÜK D.
    11th International Educational Technology Conference, Turkey, 25 - 27 May 2011, vol.2, pp.1802-1807
  3. Müzik öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri
    DENİZ J.
    International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Turkey, 27 - 29 April 2011, pp.950-956
  4. Müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi
    PİJİ KÜÇÜK D., DENİZ J.
    11th International Educational Technology Conference, Turkey, 25 - 27 May 2011, vol.2, pp.1795-1801
  5. Müzik öğretmeni adaylarının müzik öğretmenliği programını çalgı çalma becerilerini geliştirmesi açısından değerlendirmeleri
    DENİZ J.
    3.Ulusal Güzel Sanatlar Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 16 - 17 April 2012, pp.156-159
  6. Müzik öğretmeni adaylarının çoklu zekâ profilleri
    DENİZ J.
    9. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 15 - 17 December 2010, vol.2, pp.663-673
  7. Mesleki müzik eğitimi öğrencilerinin ana dallarına ayırdıkları günlük çalışma saatleri açısından kişilik özelliklerinin incelenmesi
    DENİZ J.
    VI. İstanbul Türk Müziği Günleri Kapsamında Müzik Eğitimi ve Onun Temel Öğesi Müzik Öğretmeni Sempozyumu, Turkey, 13 - 14 May 1999, pp.63-76
  8. Başlangıç piyano metotlarında Türk kültüründen yararlanma yolları
    DENİZ J.
    I. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Turkey, 26 - 28 April 1993, pp.121-123

Courses

Müzik Eğitiminde Program Geliştirme, Doctorate, 2020 - 2021
Genel Müzik Tarihi, Undergraduate, 2019 - 2020
Piyano VI, Undergraduate, 2019 - 2020
Orkestra-Oda Müziği II, Undergraduate, 2019 - 2020
Temel Piyano IV, Undergraduate, 2019 - 2020
Okul Çalgıları II- Blok Flüt, Undergraduate, 2019 - 2020
Piyano Eğitimi II, Undergraduate, 2019 - 2020
Temel Piyano II, Undergraduate, 2019 - 2020
Müzik Öğretimi Programları, Undergraduate, 2019 - 2020
Piyano Eğitimi II, Undergraduate, 2019 - 2020
Piyano Eğitimi II, Undergraduate, 2019 - 2020
Genel Müzik Tarihi, Undergraduate, 2019 - 2020
Orkestra-Oda Müziği ve Yönetimi, Undergraduate, 2019 - 2020
Müzik Öğretmenlik Uygulaması, Undergraduate, 2019 - 2020
Piyano IV, Undergraduate, 2019 - 2020
Seminer, Postgraduate, 2019 - 2020
Okul Çalgıları I- Blok Flüt, Undergraduate, 2019 - 2020
Piyano Eğitimi I, Undergraduate, 2019 - 2020
Piyano Eğitimi I, Undergraduate, 2019 - 2020
Piyano VII, Undergraduate, 2019 - 2020
Temel Piyano III, Undergraduate, 2019 - 2020
Piyano Eğitimi I, Undergraduate, 2019 - 2020
Piyano V, Undergraduate, 2019 - 2020
Batı Müziği Tarihi, Undergraduate, 2019 - 2020
Temel Piyano I, Undergraduate, 2019 - 2020
Piyano Eğitimi I, Undergraduate, 2019 - 2020

Advising Theses

Deniz J., Orff Yaklaşımı ile Birlikte Sunulan Sosyal Öykü Uygulamalarının Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklara Müzikal Beceri Kazandırmada Etkililiği, Doctorate, D.MUTLU(Student), 2020
Deniz J., Batı Müziği Teori ve Uygulaması Dersinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Etkililiği, Postgraduate, C.ŞİRİN(Student), 2020
Deniz J., The implementation of a instructional design for improving improvising skills in flute education, Doctorate, F.ÇELİKOĞLU(Student), 2019
DENİZ J., Müzik öğretmeni adaylarının müzik öğretimi öz yeterlilik algılarının incelenmesi, Postgraduate, N.KÜRÜCÜ(Student), 2019
DENİZ J., Flüt eğitiminde blues doğaçlama çalma becerisini geliştirmeye yönelik öğretim tasarımı = The implementation of a instructional design for improving improvısıng skills in flute education, Doctorate, F.Çelikoğlu(Student), 2019
DENİZ J., Kodaly ve Dalcroze Yaklaşımlarıyla Oluşturulmuş Etkinliklerin 5E Modeline Göre Tasarlanan İlkokul 3. Sınıf Müzik Derslerinde Kullanımı, Doctorate, B.KÜÇÜK(Student), 2019
DENİZ J., Ortaokul mezunu öğrencilerin müzik okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi (Kocaeli ili örneği), Postgraduate, M.ÇİMEN(Student), 2018
DENİZ J., Deniz J., ORFF yaklaşımına göre hazırlanan müzik etkinlikleri içinde ipucunun giderek azaltılması yöntemi ile yapılan gömülü öğretiminin otistik çocuklara kavram öğretmedeki etkililiği, Doctorate, B.Eren(Student), 2012
DENİZ J., Otistik bir öğrenciye adı söylenen çalgıyı gösterebilme öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği, Postgraduate, D.MUTLU(Student), 2011
Deniz J., Deniz L., Müzik okuryazarlığına yönelik bir test geliştirme ve ilköğretim mezunları üzerine örnek bir uygulama, Doctorate, L.FEVZİ(Student), 2010
DENİZ J., Temel eğitim II. kademe öğrencilerinin müzik dersine karşı tutumları, Postgraduate, Ş.Saruhan(Student), 2008
DENİZ J., Anasınıfı öğretmenlerinin müzik eğitimine yönelik algıladıkları yeterlilikler ve müzik eğitimi ortamına yönelik düşünceleri, Postgraduate, B.ALTAŞ(Student), 2006
DENİZ J., Fakülte-okul işbirliği programının müzik öğretmeni adayları tarafından değerlendirilmesi, Postgraduate, A.Akgül(Student), 2006
DENİZ J., Müzik öğretmenlerinin mesleki yeterliliklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi, Postgraduate, P.Gündoğdu(Student), 2006
DENİZ J., Mesleki müzik eğitimi alan ve almayan lise öğrencilerinin benlik kavramlarının incelenmesi, Postgraduate, S.AZERİ(Student), 2005
DENİZ J., Müzik öğretmenlerinin liderlik stilleri, Postgraduate, N.SEÇGEL(Student), 2005
DENİZ J., Müzik eğitimi öğrencilerinin çalgı (ya da şan) sınavı kaygılarının incelenmesi, Postgraduate, S.YAVUZDOĞAN(Student), 2004

Metrics



Research Areas

Education, Education in Art, Teacher Training, Music