Ögrenim Bilgisi
Doktora
1992 - 1997
|
Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye |
Yüksek Lisans
1987 - 1991
|
Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye |
Lisans
1983 - 1987
|
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Türkiye |
Yabancı Diller
İngilizce, B2 Orta Üstü
Yaptığı Tezler
Doktora, Müzisyenlerin Kişilik Özellikleri, Konser Kaygıları ve Aralarındaki İlişkinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 1997
Yüksek Lisans, Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerinin Giriş Sınavlarında Müziksel İşitme Yeteneğinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 1991
Akademik Unvanlar / Görevler
Prof.Dr.
2021 - Devam Ediyor
|
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü |
Doç.Dr.
2015 - 2021
|
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü |
Dr.Öğr.Üyesi
2000 - 2015
|
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü |
Öğretim Görevlisi
1993 - 2000
|
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü |
Araştırma Görevlisi
1988 - 1992
|
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü |
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
-
The Effectiveness of Embedded Teaching through the Most-to-Least Prompting Procedure in Concept Teaching to Children with Autism within Orff-based Music ActivitiesEREN B., DENİZ J., DÜZKANTAR A.KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI, cilt.13, sa.3, ss.1877-1885, 2013 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
-
BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI DERSİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİŞİRİN C., DENİZ J.Trakya Eğitim Dergisi, cilt.12, sa.3, ss.1329-1355, 2022 (Hakemli Dergi)
-
Gagne’nin Öğretim Kuramı Temelinde Yapılandırılmış Piyano Derslerinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin İşlevselliğiDENİZ J.OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, cilt.16, sa.31, ss.4097-4137, 2020 (Hakemli Dergi)
-
Evaluation of impact of fine arts high school music department program on students’ piano playing skillsDeniz J.Educational Research and Reviews, cilt.15, sa.7, ss.346-353, 2020 (Hakemli Dergi)
-
Flüt Eğitiminde Blues Doğaçlama Çalma Becerisini Geliştirmeye Yönelik Hazırlanan Öğretim Tasarımının Uygulamadaki GörünümüÇELİKOĞLU F., DENİZ J.Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, cilt.26, ss.306-313, 2020 (Hakemli Dergi)
-
MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MÜZİK ÖĞRETİMİ ÖZ YETERLİLİK ALGILARININ İNCELENMESİDENİZ J., Kürücü N.The Journal of Social Sciences, cilt.34, ss.112-126, 2019 (Hakemli Dergi)
-
ORTAOKUL MEZUNU ÖĞRENCİLERİN MÜZİK OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: KOCAELDENİZ J., Çimen M.The Journal of Social Sciences, cilt.19, ss.552-574, 2018 (Hakemli Dergi)
-
Kodaly ve Dalcroze Yaklaşımlarıyla Desteklenmiş Etkinliklerin İlkokul 3. Sınıf ÖKüçük B., DENİZ J.Researcher Social Science Studies, cilt.6, ss.71-84, 2018 (Hakemli Dergi)
-
ALTI EL BİR PİYANO ESERİNİN ÖĞRETİMİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİ BİR EYLEM ARAŞTIRMASIDENİZ J.the Journal of Academic Social Sciences, cilt.3, ss.89-117, 2015 (Hakemli Dergi)
-
MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİLİŞÖTESİ ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ KULLANMA DÜZEYLERİDENİZ J.the Journal of Academic Social Sciences, cilt.3, ss.1-14, 2015 (Hakemli Dergi)
-
Otistik bir öğrenciye adı söylenen çalgıyı gösterebilme öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiğiKARŞIYAKALI D. M., DENİZ J., DÜZKANTAR A.The Journal of Academic Social Science Studies, ss.507-520, 2014 (Hakemli Dergi)
-
Müzik öğretmeni adaylarının epistemolojik inançlarıDeniz J.Eğitimde Kuram ve Uygulama, cilt.10, sa.3, ss.667-683, 2014 (Hakemli Dergi)
-
Video recorded feedback for self regulation of prospective music teachers in piano lessonsDENİZ J.Journal of Instructional Psychology, cilt.39, ss.17-25, 2012 (Hakemli Dergi)
-
Temel eğitim II kademe öğrencilerinin müzik dersine karşı tutumlarıSARUHAN Ş., DENİZ J.İlköğretim Online, cilt.10, ss.695-702, 2011 (Hakemli Dergi)
-
İlköğretim mezunu öğrencilerin müzik okuryazarlık düzeyleriARSLAN L., DENİZ J.Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, ss.25-34, 2011 (Hakemli Dergi)
-
Comparing the self concepts of the student in music high schools and general high schoolsDENİZ J.Journal of Instructional Psychology, cilt.37, ss.112-116, 2010 (Hakemli Dergi)
-
Müzik öğretmenlerinin mesleki yeterliliklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesiDENİZ J., GÜNDOĞDU P.Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, ss.119-134, 2008 (Hakemli Dergi)
-
Piyano dersi programının müzik öğretmeni adaylarının görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesiDENİZ J.Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, ss.33-42, 2008 (Hakemli Dergi)
-
Mesleki müzik eğitimi alan ve almayan lise öğrencilerinin benlik kavramlarının incelenmesiDENİZ J., AZERİ S.Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, ss.99-106, 2006 (Hakemli Dergi)
-
Müzik öğretmenlerinin liderlik stilleriDENİZ J., SEÇGEL N.Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, ss.41-58, 2006 (Hakemli Dergi)
-
Piyano eğitimi programının müzik öğretmenliği öğrencilerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesiDENİZ J.Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, ss.115-134, 2000 (Hakemli Dergi)
-
Zehra Yıldız ın kişilik özellikleri üzerine bir araştırmaDENİZ J.Orkestra, cilt.38, ss.36-40, 1999 (Hakemsiz Dergi)
-
Mesleki müzik eğitimi öğrencilerinin konser kaygılarının cinsiyet kişilik ve okul değişkenleri açısından incelenmesiDENİZ J.Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, ss.75-82, 1998 (Hakemli Dergi)
-
Mesleki müzik eğitimi öğrencilerinin kişilik özellikleriDENİZ J.Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, ss.171-182, 1997 (Hakemli Dergi)
Kitap & Kitap Bölümleri
-
Müzik eğitimi alanında lisansüstü tez bibliyografyası 2000 2004 Genel bir değerlendirmeDeniz L., Deniz J., Can Ü. K., Grançer Okay N.Maya, 2010
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
-
Gelişimsel yetersizliği olan çocuklara hedeflenen müzikal becerileri kazandırmada Orff yaklaşımı prensipleri çerçevesinde hazırlanan sosyal öykü uygulamalarının etkililiği.Karşıyakalı Doğan D., Deniz J., Özen A.Fatih Sultan Mehmet Vakıf Ü. Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 10 Mayıs 2020, ss.117-121
-
Müzik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayar tutumları ve müzik teknolojisini kullanmaya yönelik yeterlik algılarıDENİZ J., PİJİ KÜÇÜK D.11th International Educational Technology Conference, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2011, cilt.2, ss.1802-1807
-
Müzik öğretmeni adaylarının öğrenme stilleriDENİZ J.International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.950-956
-
Müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesiPİJİ KÜÇÜK D., DENİZ J.11th International Educational Technology Conference, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2011, cilt.2, ss.1795-1801
-
Müzik öğretmeni adaylarının müzik öğretmenliği programını çalgı çalma becerilerini geliştirmesi açısından değerlendirmeleriDENİZ J.3.Ulusal Güzel Sanatlar Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Nisan 2012, ss.156-159
-
Müzik öğretmeni adaylarının çoklu zekâ profilleriDENİZ J.9. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Aralık 2010, cilt.2, ss.663-673
-
Mesleki müzik eğitimi öğrencilerinin ana dallarına ayırdıkları günlük çalışma saatleri açısından kişilik özelliklerinin incelenmesiDENİZ J.VI. İstanbul Türk Müziği Günleri Kapsamında Müzik Eğitimi ve Onun Temel Öğesi Müzik Öğretmeni Sempozyumu, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 1999, ss.63-76
-
Başlangıç piyano metotlarında Türk kültüründen yararlanma yollarıDENİZ J.I. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 26 - 28 Nisan 1993, ss.121-123
Verdiği Dersler
Müzik Eğitiminde Program Geliştirme, Doktora, 2020 - 2021
Genel Müzik Tarihi, Lisans, 2019 - 2020
Piyano VI, Lisans, 2019 - 2020
Orkestra-Oda Müziği II, Lisans, 2019 - 2020
Temel Piyano IV, Lisans, 2019 - 2020
Okul Çalgıları II- Blok Flüt, Lisans, 2019 - 2020
Piyano Eğitimi II, Lisans, 2019 - 2020
Temel Piyano II, Lisans, 2019 - 2020
Müzik Öğretimi Programları, Lisans, 2019 - 2020
Piyano Eğitimi II, Lisans, 2019 - 2020
Piyano Eğitimi II, Lisans, 2019 - 2020
Genel Müzik Tarihi, Lisans, 2019 - 2020
Orkestra-Oda Müziği ve Yönetimi, Lisans, 2019 - 2020
Müzik Öğretmenlik Uygulaması, Lisans, 2019 - 2020
Piyano IV, Lisans, 2019 - 2020
Seminer, Yüksek Lisans, 2019 - 2020
Okul Çalgıları I- Blok Flüt, Lisans, 2019 - 2020
Piyano Eğitimi I, Lisans, 2019 - 2020
Piyano Eğitimi I, Lisans, 2019 - 2020
Piyano VII, Lisans, 2019 - 2020
Temel Piyano III, Lisans, 2019 - 2020
Piyano Eğitimi I, Lisans, 2019 - 2020
Piyano V, Lisans, 2019 - 2020
Batı Müziği Tarihi, Lisans, 2019 - 2020
Temel Piyano I, Lisans, 2019 - 2020
Piyano Eğitimi I, Lisans, 2019 - 2020
Yönetilen Tezler
Deniz J., Orff Yaklaşımı ile Birlikte Sunulan Sosyal Öykü Uygulamalarının Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklara Müzikal Beceri Kazandırmada Etkililiği, Doktora, D.MUTLU(Öğrenci), 2020
Deniz J., Batı Müziği Teori ve Uygulaması Dersinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Etkililiği, Yüksek Lisans, C.ŞİRİN(Öğrenci), 2020
Deniz J., Flüt eğitiminde blues doğaçlama çalma becerisini geliştirmeye yönelik öğretim tasarımı, Doktora, F.ÇELİKOĞLU(Öğrenci), 2019
DENİZ J., Müzik öğretmeni adaylarının müzik öğretimi öz yeterlilik algılarının incelenmesi, Yüksek Lisans, N.KÜRÜCÜ(Öğrenci), 2019
DENİZ J., Flüt eğitiminde blues doğaçlama çalma becerisini geliştirmeye yönelik öğretim tasarımı = The implementation of a instructional design for improving improvısıng skills in flute education, Doktora, F.Çelikoğlu(Öğrenci), 2019
DENİZ J., Kodaly ve Dalcroze Yaklaşımlarıyla Oluşturulmuş Etkinliklerin 5E Modeline Göre Tasarlanan İlkokul 3. Sınıf Müzik Derslerinde Kullanımı, Doktora, B.KÜÇÜK(Öğrenci), 2019
DENİZ J., Ortaokul mezunu öğrencilerin müzik okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi (Kocaeli ili örneği), Yüksek Lisans, M.ÇİMEN(Öğrenci), 2018
DENİZ J., Deniz J., ORFF yaklaşımına göre hazırlanan müzik etkinlikleri içinde ipucunun giderek azaltılması yöntemi ile yapılan gömülü öğretiminin otistik çocuklara kavram öğretmedeki etkililiği, Doktora, B.Eren(Öğrenci), 2012
DENİZ J., Otistik bir öğrenciye adı söylenen çalgıyı gösterebilme öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği, Yüksek Lisans, D.MUTLU(Öğrenci), 2011
Deniz J., Deniz L., Müzik okuryazarlığına yönelik bir test geliştirme ve ilköğretim mezunları üzerine örnek bir uygulama, Doktora, L.FEVZİ(Öğrenci), 2010
DENİZ J., Temel eğitim II. kademe öğrencilerinin müzik dersine karşı tutumları, Yüksek Lisans, Ş.Saruhan(Öğrenci), 2008
DENİZ J., Anasınıfı öğretmenlerinin müzik eğitimine yönelik algıladıkları yeterlilikler ve müzik eğitimi ortamına yönelik düşünceleri, Yüksek Lisans, B.ALTAŞ(Öğrenci), 2006
DENİZ J., Fakülte-okul işbirliği programının müzik öğretmeni adayları tarafından değerlendirilmesi, Yüksek Lisans, A.Akgül(Öğrenci), 2006
DENİZ J., Müzik öğretmenlerinin mesleki yeterliliklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi, Yüksek Lisans, P.Gündoğdu(Öğrenci), 2006
DENİZ J., Mesleki müzik eğitimi alan ve almayan lise öğrencilerinin benlik kavramlarının incelenmesi, Yüksek Lisans, S.AZERİ(Öğrenci), 2005
DENİZ J., Müzik öğretmenlerinin liderlik stilleri, Yüksek Lisans, N.SEÇGEL(Öğrenci), 2005
DENİZ J., Müzik eğitimi öğrencilerinin çalgı (ya da şan) sınavı kaygılarının incelenmesi, Yüksek Lisans, S.YAVUZDOĞAN(Öğrenci), 2004
Metrikler
Araştırma Alanları
Eğitim, Sanat Eğitimi, Öğretmen Eğitimi, Müzik