SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Duygusal zeka ve empatik eğilim okul öncesi öğretmenleri üzerine bir araştırma
Turkish Studies
, cilt.9, ss.893-901, 2014 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
SEDANTER 5 YAŞ ÇOCUKLARIN AKTİVİTELERİNE YÖNELİK EBEVEYN GÖRÜŞLERİ
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi,
, sa.117, ss.249-278, 2021 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Eğitimde ‘Okul Dışarıda Günü’ Etkinliklerinin İncelenmesi: COVID-19 Pandemisinin Etkisi
Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.116-134, 2020 (Hakemli Dergi)
Çocukluk Dönemi Yürütücü İşlevler Envanteri Türkçe Formunun 48-72 aylık çocuklar için geçerlik ve güvenirlik çalışması
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi
, cilt.4, sa.3, ss.762-787, 2020 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Dönemde STEM Yaklaşımı
ASOS Academic Journal of Social Science
, cilt.5, ss.337-348, 2017 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Rekabet Ölçeği nib Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi (INESJOURNAL)
, cilt.4, sa.10, ss.59-71, 2017 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Eğitimde Kalite
Öğretmen Dünyası
, cilt.38, ss.29-31, 2017 (Hakemsiz Dergi)
Analyzing the Relationship Between Self Efficacy Perception of Mothers and Their Communication with Their Preschool Children
US-China Education Review A
, cilt.5, ss.390-399, 2015 (Hakemli Dergi)
ANALZİNG THE RELTİONSHİP BETWEEN LEARNİNG SYTLES AND BASİC CONCEPT KNOWLEDGE LEVEL OF KİNDERGARTEN CHİLDREN
Educational Research and Reviews
, cilt.9, ss.1400-1405, 2014 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Çocuklarla Olan İletişimlerinde Kullandıkları Değerlerin İncelenmesi
PEGEM Eğitim ve Öğretim Dergisi
, cilt.3, ss.27-49, 2013 (Hakemli Dergi)
Anasınıfına devam eden çocuğu olan annelerin çocukları ile ilişkilerinin incelenmesi
International Journal of Human Sciences
, cilt.10, ss.844-862, 2013 (Hakemli Dergi)
A study on the development of the learning styles scale for 5 6 year old children
Elementary Education Online
, cilt.11, ss.480-490, 2012 (Hakemli Dergi)
Okul öncesi dönemde değerler eğitimi
Eğitime Bakış Dergisi
, cilt.6, ss.59-63, 2010 (Hakemsiz Dergi)
The examination of the relation between the Boehm test of basic concepts Boehm 3 and Bracken Basic Concept Scale BBCS for preschoolers
Elementary Education Online
, cilt.8, ss.935-942, 2009 (Hakemli Dergi)
Ailede iletişim ve temel değerler
İlköğretmen Dergisi
, ss.35-36, 2007 (Hakemsiz Dergi)
Okul öncesi dönemde değerler eğitimi
Çoluk Çocuk Dergisi
, ss.32-35, 2007 (Hakemsiz Dergi)
Okullarda neden değerler eğitimi çalışmaları
İlköğretmen Dergisi
, ss.14-16, 2006 (Hakemsiz Dergi)
Lise öğrencilerinin psikolojik durumlarının sosya demografik özelliklerine göre incelenmesi
Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi
, cilt.13, ss.3-12, 2006 (Hakemli Dergi)
Çocuklar ve değerler eğitmi
Çoluk Çocuk Dergisi
, ss.18-20, 2004 (Hakemsiz Dergi)
Çocuğunuz okula başlamaya hazır mı
Çoluk Çocuk Dergisi
, ss.10-11, 2004 (Hakemsiz Dergi)
Farklı sosyoekonomik düzeydeki lise öğrencilerinin benlik saygısı düzeylerinin incelenmesi
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.14, ss.175-183, 2004 (Hakemli Dergi)
Okul öncesi eğitimcilerinin entegrasyona ilişkin bilgi ve düşüncelerinin incelenmesi
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.11, ss.65-80, 2003 (Hakemli Dergi)
Çocuk kitap ilişkisi ve çocukların düzeylerine uygun kitap seçimi
Yaşadıkça Eğitim
, cilt.74, ss.40-44, 2002 (Hakemsiz Dergi)
Çocuk kitaplarına yeni bir yaklaşım internette resimli çocuk kitapları
TURKISH LIBRARIANSHIP
, cilt.16, ss.163-170, 2002 (Hakemsiz Dergi)
Anaokuluna devam eden dört altı yaş grubu çocukların şarkı söyleme ile ilgili düşüncelerinin incelenmesi
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.9, ss.355-364, 2001 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
5 YAŞ ÇOCUKLARI VE ANNELERİNİN PAYLAŞIMLI OKUMA TEKNİKLERİYLE GERÇEKLEŞTİRDİKLERİ EV MERKEZLİ KİTAP OKUMA UYGULAMALARININ İNCELENMESİ
ULUSLARARASI MARMARA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Kocaeli, Türkiye, 09 Aralık 2022
COVİD-19 Pandemi Sürecinde Ebeveynlik: Aileler Çocukların Sorularını Nasıl Yanıtladılar? Süreçte Öğretmenlerin Çabasını Nasıl Algıladılar?
7. ULUSLARASI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 24 Kasım 2021
Ülkemizde 2000-2021 Yılları Arasında Yayınlanan Erken Okuryazarlık ile İlgili Makalelerin İncelenmes
GENÇ ARAŞTIRMACILAR KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 28 Haziran 2021
2008-2020 Yılları Arasında Türkiye’de Erken Okuryazarlık Alanında Yapılmış Olan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
GENÇ ARAŞTIRMACILAR KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 28 Haziran 2021
Çocukluk Dönemi Yürütücü İşlevler Envanteri Ebeveyn Formu’nun Okul Öncesi Dönem Çocuklar İçin Geçerlik Güvenirlik Çalışması
VII. International EJER Congress Online, 10 - 13 Eylül 2020
ÇOCUKLUK DÖNEMİ YÜRÜTÜCÜ İŞLEVLER ENVANTERİ TÜRKÇE FORMUNUN 48-72 AYLIK ÇOCUKLAR İÇİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
VII th INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020
Investigation of American and Turkish Mothers’ Views About Social and Emotional Development
CURRICULUM AND INSTRUCTION RESEARCH AND CREATIVE ACTIVITY SYMPOSIUM CIRCAS, Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 14 Şubat 2020
Birinci Sınıfa Devam Eden Çocukların Ebeveynlerinin Öz Yeterlilik Düzeylerinin İncelenmesi
Uluslararası Katılımlı II. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.447-457
Okul Öncesi Dönem Çocuklarıyla Birlikte Çocuk Kütüphanelerini Kullanan Anne Babaların Çocuk Kütüphanelerden Beklentilerinin İncelenmesi
1. Uluslararası Çocuk Kütüphaneleri Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2018, ss.248-255
ÇOCUK KÜTÜPHANELERİNİN FİZİKSEL ORTAMLARININ İNCELENMESİ VE KÜTÜPHANECEİLERİN KONUYA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
I Uluslarası Çocuk Kütüphaneleri Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2018, ss.472-480
OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUĞU OLAN ANNELERİN ÇOCUK KİTABI SEÇME KRİTERLERİNİN BELİRLENMESİ
I Uluslarası Çocuk Kütüphaneleri Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2018, ss.515-521
Meraklı Minik dergisinde temel bilimsel süreç becerileri: Bir içerik analizi
IV. Uluslararası Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018, ss.1155-1170
5 YAŞ ÇOCUKLARININ ZİHİNLERİNDEKİ BİLİM İNSANI İMAJI İÇERİSİNDE STEM ALANLARININ YER ALAM DURUMU
Uluslarası IV Çocuk Gelişimi Kongresi, 22 - 24 Ekim 2018
Okul Öncesi Öğretmenlerinin STEM Semantik Algılarının ve STEM Yaklaşımına Yönelik Düşüncelerinin Belirlenmesi
6. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyum, Edirne, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018
Examination the relationship of social competencies, self regulation skills and play behaviors of preschool children
OMEP 201870th OMEP World Assembly and Conference, PRAQUE, Çek Cumhuriyeti, 27 - 29 Haziran 2018
Okul öncesi eğitime devam eden çocukları olan annelerin çocuklarına kitap alma ve kitap okumaya ilişkin görüşlerin incelenmesi
5.Uluslarası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.248-250
Okul öncesi öğretmen adaylarının fen eğitimine karşı tutumları ile öğretmen özyeterlilik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
5. Uluslarası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017
Okul Öncesi Çocuklar için Psikolojik Dayanıklılık Programının 5 yaş çocuklarının Problem Davranışlarına Etkisinin İncelenmesi
5. Uluslarası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017
Analyzing the relationship betweenprechool childrens competitive sytles and their play skills
69 th OMEP World Assembly and International Conference, Opatija, Hırvatistan, 19 - 24 Haziran 2017
Analyzing the relationship between preschool children s play skills and their social competence and emotion regulation skills
69 th OMEP World Assembly and International Conference, Opatija, Hırvatistan, 19 Haziran - 24 Kasım 2017
iLKOKUL BİRİNCİ SINIFA DEVAM EDEN ÇOCUKLARI OLAN ANNELERİN DEĞER ALGILARININ VE AKTARMAK İSTEDİKLERİ DEĞERLERİN KARŞILAŞTIRMALI İNCELENMESİ
EĞİTİM ARAŞTIRMALARI BİRLİĞİ 8. ULUSLARARSI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, 5 - 08 Mayıs 2016
5 6 yaş grubunda çocuğu olan çalışan ve çalışmayan annelerin çocuklarının sosyal duygusal uyum düzeylerinin incelenmesi
4. Uluslarası okul öncesi eğitimi kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015
Okul Öncesi Sosyal duygusal değerlendirme ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
4. Uluslarası okul öncesi eğitimi kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015
5 6 yaş grubunda çocuğu olan annelerin çocukluk deneyimleri ve öznel mutluluk düzeyleri rasındaki ilişkinin önemi
4. Uluslarası okul öncesi eğitimi kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015
60 72 aylık çocuklar için sosyal duygusal okul olgunluğu ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması
4. Uluslarası okul öncesi eğitimi kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015
Okul Öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ve mesleki motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi
. 4. Uluslarası okul öncesi eğitimi kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015
The Relationship Between Childhood Traumatic Experiences And Self Esteem
International Journal of Arts & Sciences’ (IJAS) International Conference for Social Sciences and Humanities, VİYANA, Avusturya, 19 - 23 Nisan 2015
Okul Öncesi Dönemde Çocuğu Olan Annelerin Öz Yeterlilik ve Öfke düzeylerinin İncelenmesi
I. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014
Okul Öncesi Öğretmenlerinin sınıf Yönetimleri ve Öğretmenlik Tutumlarının İncelenmesi
I. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014
Hayat Evde Başlar Erken Çocukluk Döneminde Temel Değerlerin Kazanılmasında Aile Yaşantısının Önemi ve Etkisi
Uluslararası Antalya Değerler Eğitimi Sempozyumu, 28 - 29 Mayıs 2013, ss.156-177
The Preschool Behavioral and Emotional Rating Scale for 5 Year Old Children The study of Linguistic Equivalence Validty and Reliability
Third International Congress on Early Childhood Education, Adana, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, ss.182-183
Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerind Kullandıkları Değerlerin İncelenmesi
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012
Değerler Eğitimi Etkinliklerinin 5 6 Yaş Çocuklarının Sosyal ve Duygusal Gelişimleri Üzerine Etkisi
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012
Okul Öncesi Öğretmenelrin Sınıf İçi Etkinliklerinde Kullandıkları Değerlerin İncelenmesi
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Paylaşma ve İşbirliği Davranışları Üzerine Drama Eğitiminin Etkisi
14. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri " Değerler Eğitimi ve drama", Ankara, Türkiye, 22 - 24 Haziran 2012
Anasınıfındaki Çocukların Paylaşma ve İşbirliği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
Değerler Eğitimi Sempozyumu; Sosyal ve Kurumsal Yönleriyle Değerler Eğitimi, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011
Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Sınıf Yönetimi Ölçeği nin Geliştirilmesi ve Psikometrik Özellikleri
Ulusal Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Haziran 2011
5 6 Yaş Çocuklarının Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Ulusal Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Haziran 2011
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Edebiyatına Yönelik Tutumların İncelenmesi
Ulusal Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Haziran 2011
anasınıfına Devam Eden Alt Sosyo Ekonomik Düzey Çocuklara Bilgisayar Destekli Kavram Eğitiminin Etkisinin İncelenmesi
Uluslararası Katılımlı II. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, 7 - 09 Ekim 2009
Anasınıfındaki Çocukların Ailelerinin Özyeterlilik Düzeylerinin İncelenmesi
International Conferences on Educational Sciences ICES’xx08, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, cilt.3, ss.2074-2083
İlköğretime Başlayan Çocukların Okula Hazır Bulunuşluk Düzeyleri ve Anne Baba tutumları arasındaki İlişkinin İnelenmesi
International Conferences on Educational Sciences (ICES), Kıbrıs, 23 - 25 Haziran 2008
İlköğretim Okul Yöneticilerinin Kaynaştırmaya İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007
Kaynaştırma Öğrencisi Olan ve Olmayan Sınıf Öğretmenlerinin Kaynaştırmaya İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
I. Ulusal İlköğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007
Çeşitli Üniversitelerde Okul Öncesi Dönem ve Eğitimle İlgili Yapılmış Olan Yüksek Lisans Tezlerinin Konu Alanı Açısından İncelenmesi
III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2007
Erken Dönemlerde Değerler eğitimi
I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004
1 ve 2 Sınıf Öğrencilerinin Matematik Yeteneklerinin Okul Öncesi Eğitimi Alıp almama ve kurumda ve Ailesinin Yanında Kalma Durumlarına Göre Karşılaştırılması
I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004
Altı Yaş Grubu Korunmaya Muhtaç ve Ailesinin Yanında Kalan Çocukların Okula Hazır bulunuşluk ile İlgili Temel Kavram Bilgilerinin İncelenmesi
OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, İzmir, Türkiye, 5 - 11 Eylül 2003
Kitap & Kitap Bölümleri
Erken Çocuklukta Yürütücü İşlevler- Kuramsal temeller ve örnek etkinlikler
Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2021
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi
Okul Öncesi Eğitime Giriş, Uyanık, Gülden, Editör, Nobel Yayın, Ankara, ss.125-144, 2021
EVRENSEL DEĞERLER EĞİTİMİ VE ÇOCUKLARIMIZ
ÖĞRENEN ÖĞRETMEN, ozana ural, özge ünsal, elif küçükoğlu, Editör, kasdaş, İstanbul, ss.21-26, 2019
Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi ve Önemi
Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, Berrin Akman, Gülden Uyanık Balat, Tülin Güler Yıldız, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.1-21, 2018
Okul Öncesi Eğitimde Anlatım, Tartışma, Soru Cevap, Örnek Olay, Gezi , Gözlem ve Gösteri Öğretim Yöntemleri
Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri, Prof. Dr. Rengin Zembat, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.239-264, 2018
Erken Çocukluk Döneminde Stem Yaklaşımı
Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, Berrin Akman, Gülden Uyanık Balat, Tülin Güler Yıldız, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.137-160, 2018
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimin Kritik Rolü, Tanımı ve Önemi
Erken Çocukluk Eğitiminde Sınıf Yönetimi, Gülden Uyanık Balat, Hülya Bilgin, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.1-20, 2018
Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi Öğretim Yöntemleri
Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, , Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.99-136, 2018
Erken Çocukluk Eğitiminde Sınıfta Davranış Yönetimi
Erken Çocukluk Eğitiminde Sınıf Yönetimi, Gülden Uyanık Balat, Hülya Bilgin, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.63-86, 2018
Benlik Saygısı Oyunları
Nobel Çocuk, Ankara, 2017
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi ve Önemi
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Akman Berrin, Uyanık Balat Gülden, Güler Yıldız Tülin, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.1-21, 2017
Okul öncesi eğitimde sınıf yönetimi
Okul Öncesi Eğitime Giriş, Uyanık Balat, Gülden, Editör, Nobel Yayın, ss.149-166, 2016
Okul Öncesi Eğitimde Farklı Yaklaşımlar
Okul Öncesi Eğitime Giriş, Gülden Uyanık Balat, Editör, Nobel Yayın, Ankara, ss.115-134, 2016
Okul Öncesi Eğitimde Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Gezi Gözlem ve Gösteri Öğretim Yöntemleri
Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri, Prof. Dr. Rengin Zembat , Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.239-263, 2016
Farklı Gelişim Gösteren Çocukların Eğitimine Aile Katılımı
Farklı Gelişen Çocuklar, Prof. Dr. Adnan Kulaksızoğlu, Editör, NOBEL Yayın, Ankara, ss.221-232, 2015
Türkçe Etkinliği (7. Ünite)
Çocuk Gelişimi Uygulamaları, Zembat, Rengin, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum, ss.1-28, 2015
Eğlenceli Matematik Dünyası
Çamlıca Çocuk Yayınları, İstanbul, 2013
Çizgi Boyama Dünyası
Çamlıca Çocuk Yayınlar, İstanbul, 2013
Kavramları Öğreniyorum
Çamlıca Çocuk Yayınları, İstanbul, 2013
Zıt Kavramlar
Eğiten Kitap Yayınları, Ankara, 2012
Şekiller
Eğiten Kitap Yayınları, Ankara, 2012
Kavramlarla Eğlenelim
Eğiten Kitap Yayınları, Ankara, 2012
Neşeli Renkler
Eğiten Kitap Yayınları, Ankara, 2012
Ben Kimim
Eğiten Kitap Yayınları, Ankara, 2012
Saymayı Öğreniyorum
Eğiten Kitap Yayınları, Ankara, 2012
Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Uygulamaları
Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi, A.rzu Arıkan, Editör, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, ss.167-187, 2011
Sınıf Yönetimi Kavramı ve Sınıf Yönetimi Modelleri
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Doç. Dr. Gülden Uyanık Balat, Hülya Bilgin, Editör, Eğiten Kitap Yayınları, Ankara, ss.1-11, 2011
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Pegem Akademi, 2010
Okul Öncesi Eğitime Giriş
UYANIK BALAT G., GÜLTEKİN AKDUMAN G., ÖZDEMİR BECEREN B., BİLGİN N. H., GÜVEN G., KOÇYİĞİT S., et al.
Pegem Akademi, 2010
Fen nedir, Çocuklar Feni Nasıl Öğrenir?
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Berrin Akman, Gülden Uyanık Balat, Tülin Güler, Editör, PEGEM Akademi Yayınları, Ankara, ss.1-18, 2010
Okul öncesi eğitimde farklı yaklaşımlar
Okul öncesi eğitime giriş, Uyanık Balat, Gülden, Editör, PEGEM AKADEMİ Yayın, Ankara, ss.127-151, 2010
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş Projesi
Geçmişten GeleceğeOkul Öncesi Eğitim, A. Orakçı, N. R. Gürsoy, Editör, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, ss.116-131, 2010
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi Öğretim Yöntemleri
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Berrin akman, Gülden Uyanık Balat, Tülin Güler, Editör, PEGEM Akademi Yayınları, Ankara, ss.91-131, 2010
İlköğretime Hazırbulunuşluğun Değerlendirilmesi
İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları, Prof. Dr. Ayla Oktay, Editör, PEGEM Akademi Yayınları, Ankara, ss.159-183, 2010
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Temel Gelişimsel Özellikleri
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Berrin akman, Gülden Uyanık Balat, Tülin Güler, Editör, PEGEM Akademi Yayınları, Ankara, ss.225-250, 2010
Okul Öncesi Dönemde Duyu Eğitimi ve Etkinlikler
Kare Yayınları, İstanbul, 2005
Okulöncesi Dönemde Matematik Etkinlikleri
Epsilon Yayınevi, İstanbul, 2002