Parent views on the effects of digital games


Creative Commons License

Balaban Dağal A., Bayındır D., Uyanık G.

International Conference on Educational Technology and Online Learning (ICETOL2021), Balıkesir, Türkiye, 22 Eylül 2021, ss.17-23

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Balıkesir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.17-23
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı, dijital oyunların okul öncesi dönem çocuklar üzerindekileri etkileri hakkındaki ebeveyn görüşlerinin çeşitli demografik değişkenlere göre değişip değişmediğini belirlemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul’da ikamet eden ve okul öncesi dönem çocukları olan 208 ebeveyn oluşturmaktadır. Araştırmada, veri toplamak için Kişisel Bilgi Formu ve Erken Çocuklukta Dijital Oyunların Etkileri Ölçeği kullanılmıştır. Sonuçlar, erkek çocuk ailelerinin, kız çocuk ailelerinden daha yüksek oranda dijital oyun oynarlarken çocuklarının eğlendiği görüşünde olduğunu, dijital oyunların öğrenme üzerindeki olumlu etkileri hakkında ebeveyn görüşlerinin, 31-40 yaş ebeveynlerin lehine olduğu görülmektedir. Dijital oyunların etkileri hakkındaki ebeveyn görüşleri, çocuk sayısına göre ise farklılık göstermemektedir. Bunlara ek olarak, dijital oyun oynama süresine göre ebeveyn görüşlerindeki farklılıklar detaylı şekilde açıklanmıştır. Anahtar kelimeler: dijital oyun, ebeveyn, okul öncesi dönem