International Conference on Educational Technology and Online Learning (ICETOL2021), Balıkesir, Türkiye, 22 Eylül 2021, ss.17-23
Bu araştırmanın amacı, dijital oyunların okul öncesi dönem çocuklar üzerindekileri etkileri hakkındaki ebeveyn
görüşlerinin çeşitli demografik değişkenlere göre değişip değişmediğini belirlemektir. Araştırma ilişkisel tarama
modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul’da ikamet eden ve okul öncesi dönem çocukları olan
208 ebeveyn oluşturmaktadır. Araştırmada, veri toplamak için Kişisel Bilgi Formu ve Erken Çocuklukta Dijital
Oyunların Etkileri Ölçeği kullanılmıştır. Sonuçlar, erkek çocuk ailelerinin, kız çocuk ailelerinden daha yüksek
oranda dijital oyun oynarlarken çocuklarının eğlendiği görüşünde olduğunu, dijital oyunların öğrenme üzerindeki
olumlu etkileri hakkında ebeveyn görüşlerinin, 31-40 yaş ebeveynlerin lehine olduğu görülmektedir. Dijital
oyunların etkileri hakkındaki ebeveyn görüşleri, çocuk sayısına göre ise farklılık göstermemektedir. Bunlara ek
olarak, dijital oyun oynama süresine göre ebeveyn görüşlerindeki farklılıklar detaylı şekilde açıklanmıştır.
Anahtar kelimeler: dijital oyun, ebeveyn, okul öncesi dönem