Kalem Uluslararasi Egitim ve Insan Bilimleri Dergisi, cilt.9, ss.177-193, 2019 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitimine devam eden 5-6 yaş arası çocuğu olan
annelerin çocukluk deneyimleri ve öznel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu,2014-2015 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinde yer alan 12 okul öncesi eğitim
kurumuna devam eden 298 çocuğun annesi oluşturmuştur. Araştırmanın verileri
Çocukluk Deneyimleri Ölçeği ve Öznel Mutluluk Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, annelerin kendi çocukluk dönemlerinde yaşadıkları aile içi
olumsuz deneyimlerin, onların şu anki mutluluk düzeylerini olumsuz yönde etkilediği belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Çocukluk dönemi; Çocukluk deneyimleri; Öznel mutluluk;
Öznel iyi oluş; Anneler.
The aim of this study is to examine the relationship between childhood experiences and subjective happiness levels of mothers having
5-6 year olds child who are enrolled pre-school education. The study
group, which is designed in a relational screening model, consisted of
the mothers of 298 children who attended 12 pre-school education
institutions located in İstanbul province in the academic year
2014-2015. Data from the study were obtained using the Childhood
Experience Scale and the Subjective Happiness Scale. As a result of
the research, it was determined that the negative experiences of the
mother in their own childhood affected their current happiness level
negatively.
Keywords: Childhood; Childhood experience; Subjective happiness;
Subjective well-being; Mothers.