5-6 Yaşında Çocuğu Olan Annelerin Çocukluk Deneyimleri ve Öznel Mutluluk Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi


Creative Commons License

Uyanık G., Sezer T., Karabulut A. G., Koçak Sazlı E.

Kalem Uluslararasi Egitim ve Insan Bilimleri Dergisi, cilt.9, ss.177-193, 2019 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitimine devam eden 5-6 yaş arası çocuğu olan annelerin çocukluk deneyimleri ve öznel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu,2014-2015 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinde yer alan 12 okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 298 çocuğun annesi oluşturmuştur. Araştırmanın verileri Çocukluk Deneyimleri Ölçeği ve Öznel Mutluluk Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, annelerin kendi çocukluk dönemlerinde yaşadıkları aile içi olumsuz deneyimlerin, onların şu anki mutluluk düzeylerini olumsuz yönde etkilediği belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Çocukluk dönemi; Çocukluk deneyimleri; Öznel mutluluk; Öznel iyi oluş; Anneler.

The aim of this study is to examine the relationship between childhood experiences and subjective happiness levels of mothers having 5-6 year olds child who are enrolled pre-school education. The study group, which is designed in a relational screening model, consisted of the mothers of 298 children who attended 12 pre-school education institutions located in İstanbul province in the academic year 2014-2015. Data from the study were obtained using the Childhood Experience Scale and the Subjective Happiness Scale. As a result of the research, it was determined that the negative experiences of the mother in their own childhood affected their current happiness level negatively. Keywords: Childhood; Childhood experience; Subjective happiness; Subjective well-being; Mothers.