Articles Published in Other Journals
Ortaokul Matematik Öğretiminde Karşılaşılan Sorunları Belirleme Ölçeği Geliştirme Çalışması
EĞİTİM VE İNSANİ BİLİMLER DERGİSİ: TEORİ VE UYGULAMA
, vol.12, no.24, pp.275-300, 2021 (Peer-Reviewed Journal)


Examining Self Efficacy Beliefs and Attitudes of Prospective Music Teachers Trained with Concurrent and Consecutive Model
International Online Journal of Educational Sciences
, vol.8, no.4, pp.97-107, 2016 (Peer-Reviewed Journal)

Evaluation of Selection Criteria of Schools Principal in Turkey A qualitative study in Order to Define Appropriateness of Selection Criteria of School Principal from the Point of View of Participants
The Turkish Online Journal of Educational Technology
, vol.1, no.1, pp.176-184, 2015 (Peer-Reviewed Journal)


Türkiye de Öğretmen Niteliğinin Artırılması
Kamuda Sosyal Politika:Eğitim
, vol.8, pp.101-106, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
KARİYER DANIŞMANLIĞINDA YENİ YAKLAŞIMLAR ÖĞRENCİ MERKEZLİ ON LİNE KARİYER DANIŞMANLIĞI
Öğretmenim Dergisi
, no.65, pp.1-4, 2013 (Non Peer-Reviewed Journal)
Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Alan Öğretmenlerinin Bilgi Okur Yazarlık Yeterlik Düzeylerinin Değerlendirilmesi
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.9, pp.23-33, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
Comparing Turkey and Canada in the Context of Program Elements of Primary School Mathematics Curriculum
2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Turkey, 26 - 27 October 2019, pp.87-89, (Summary Text)
COMPARATIVE ANALYSIS OF THE 2ND –GRADE CURRICULUM OF THE TURKISH MINISTRY OF EDUCATION AND INTERNATIONAL BACCALAUREATE CURRICULUM
18th International Primary Teacher Education Symposium (IPTES 2019), 16 - 20 October 2019, (Summary Text)
RESEARCH OF TEACHERS’VIEWS ON VALUE EDUCATION IMPLEMENTATIONS IN THE SCOPE OF PRIMARY SCHOOL SOCIAL STUDIES
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2019), Antalya, Turkey, 16 - 20 October 2019, (Summary Text)
How to Conduct a Metaevaluation: A Metaevaluation Practice
7th International Congress on Curriculum and Instruction, Ankara, Turkey, 9 - 12 October 2019, (Summary Text)
İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27 - 30 April 2018, (Summary Text)

An Evaluation Of The Third Grade Science Curriculum
26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 April 2017, (Summary Text)
Curriculum Development Studies in Vocational Education in Turkey Reasons Issues and Suggestions
International Conference on Social Science, Literature, Business and Education, New-York, United States Of America, 21 - 22 December 2016, (Summary Text)
Reviewing of Teacher Training Curricula A New Dimension of Pre Service Training Curricula Social Skills
4th ınternational Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Turkey, 27 - 30 October 2016, (Summary Text)
Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarında Uygulanan Modüler Öğretim Programlarının Provus un Farklar Modeli Kullanılarak Değerlendirilmesi
I.International Congress on Curriculum and Instruction, 5 - 08 October 2011, (Summary Text)
Üstün Yetenekli Öğrencilerin Duygusal Zekâ Düzeylerinin İncelenmesi
XVI. Eğitim Bilimleri Kongresi, Gazi Osmanpaşa Üniversitesi, Tokat, Turkey, 5 - 07 September 2007, (Full Text)
Türkiye ve Almanya da Vardiyalı Çalışan Türk İşçilerinde Stres ve Başetme Yaklaşımları
9. Ulusal Ergonomi Kongresi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli, Turkey, 16 - 18 October 2003, (Full Text)
Türkiye ve Almanya da Üretim Sektöründe Çalışanlarda Vardiyalı Çalışma Sisteminin Kaygı ve Öfke Düzeyine Etkisi
8. Ulusal Ergonomi Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Turkey, 25 - 26 October 2001, (Full Text)
Elektromanyetik Kirlilik ve İnsan Sağlığına Etkilerinin incelenmesi
8. Ulusal Ergonomi Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Turkey, 25 - 26 October 2001, (Full Text)
Books
Genel Eğitim ve Mesleki Eğitimin Karşılaştırılması: Mesleki Eğitim ve Geleceği
in: 21. YÜZYILDA EĞITIM POLITIKALARI: KARŞILAŞTIRMALI PERSPEKTIFLER, Akgün Birol, Alpaydın Yusuf, Editor, Springer Nature Singapore Pte Ltd., İstanbul, pp.141-169, 2023
Problem Çözme
in: Çocuklara düşünmeyi öğretmek içinde (Teaching Childeren to Think), Baysal Nurdan, Sarıcan Elif, Editor, Pegem A, Ankara, pp.1-30, 2022
Modüler Sistemin Değerlendirilmesi: Modüler Sistem, Program Değerlendirme, Mesleki ve Teknik Eğitim
Pegem Akademi, Ankara, 2018