Publications & Works

Articles Published in Other Journals
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences

A Meta-Evaluation Study within the Framework of Turkey Program Evaluation Standards

11. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (ICCI-EPOK 2023), Aydın, Turkey, 26 - 28 October 2023, pp.111-112, (Summary Text) Sustainable Development

Eisner’ın Eğitsel Eleştiri Modeline Göre Yapılmış Program Değerlendirme Çalışmalarının İncelenmesi: Bir Meta-Sentez Çalışması

FSMVU-EAK2023 4. Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Turkey, 19 - 20 October 2023, pp.16, (Summary Text) Sustainable Development

Eisner’in Eğitsel Eleştiri Modeline Göre Felsefe Öğretim Programının Değerlendirilmesi

FSMVU-EAK2023 4. Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Turkey, 19 - 20 October 2023, pp.54-55, (Summary Text) Sustainable Development

Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının (1, 2 ve 3. Sınıflar) ÖgeleriAçısından Değerlendirilmesi

3. EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ: GEÇMİŞTEN GELECEĞE EĞİTİM, İstanbul, Turkey, 14 October 2022, pp.400-413, (Full Text) Creative Commons License Sustainable Development

Meta Değerlendirme Nedir? Nasıl Yapılır? Uygulamalı Bir Meta Değerlendirme Örneği

3. EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ: GEÇMİŞTEN GELECEĞE EĞİTİM, İstanbul, Turkey, 14 October 2022, no.50, pp.610-628, (Full Text) Creative Commons License

Examination of the Role of the Exhibition Unit on Learner Profile and Skill Development in the International Baccalaureate Primary Years Program

10. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Turkey, 26 - 28 October 2022, pp.722-727, (Summary Text) Sustainable Development

COMPARATIVE EVALUATION OF SCIENCE QUESTIONS OF A NATIONAL (TEOG) AND AN INTERNATIONAL (PISA) EXAMS HELD IN 2015 IN THE CONTEXT OF TEACHING PRINCIPLES

5th International Congress on Education Sciences and Learning Technology (ICESLT), Tuzla, Bosnia And Herzegovina, 6 - 10 November 2019, pp.13, (Summary Text) Creative Commons License Sustainable Development

Comparing Turkey and Canada in the Context of Program Elements of Primary School Mathematics Curriculum

2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Turkey, 26 - 27 October 2019, pp.87-89, (Summary Text)

An examination of the relationship between teacher opinions related to the elements of the human rights citizenship and democracy course curriculum and self-efficacy beliefs

2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Turkey, 26 - 27 October 2019, pp.100-102, (Summary Text)

COMPARATIVE ANALYSIS OF THE 2ND –GRADE CURRICULUM OF THE TURKISH MINISTRY OF EDUCATION AND INTERNATIONAL BACCALAUREATE CURRICULUM

18th International Primary Teacher Education Symposium (IPTES 2019), 16 - 20 October 2019, (Summary Text)

RESEARCH OF TEACHERS’VIEWS ON VALUE EDUCATION IMPLEMENTATIONS IN THE SCOPE OF PRIMARY SCHOOL SOCIAL STUDIES

18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2019), Antalya, Turkey, 16 - 20 October 2019, (Summary Text)

How to Conduct a Metaevaluation: A Metaevaluation Practice

7th International Congress on Curriculum and Instruction, Ankara, Turkey, 9 - 12 October 2019, (Summary Text)

Türkiye, Kanada ve Hong Kong’un Ortaokul Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması

VIth International Eurasian Educational research Congress, Ankara, Turkey, 19 - 22 June 2019, (Summary Text) Sustainable Development

İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27 - 30 April 2018, (Summary Text) Sustainable Development

İlkokul Üçüncü Sınıf İstanbul Dersinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

9. Ulusal Öğretmenim Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 2 - 03 December 2017, pp.2626, (Summary Text)

An Evaluation Of The Third Grade Science Curriculum

26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 April 2017, (Summary Text)

Curriculum Development Studies in Vocational Education in Turkey Reasons Issues and Suggestions

International Conference on Social Science, Literature, Business and Education, New-York, United States Of America, 21 - 22 December 2016, (Summary Text)

Evaluation of Secondary School s New Curricula for Mathematics

4th International Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Turkey, 27 - 30 October 2016, (Full Text)

Reviewing of Teacher Training Curricula A New Dimension of Pre Service Training Curricula Social Skills

4th ınternational Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Turkey, 27 - 30 October 2016, (Summary Text)

Evaluation of Supporting Formal and Non Formal Education and Training Courses Utilizing Participant Oriented Evaluation Model

3rd International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Turkey, 22 - 24 October 2015, (Summary Text)

Üstün Yetenekli Öğrencilerin Duygusal Zekâ Düzeylerinin İncelenmesi

XVI. Eğitim Bilimleri Kongresi, Gazi Osmanpaşa Üniversitesi, Tokat, Turkey, 5 - 07 September 2007, (Full Text)

Türkiye ve Almanya da Vardiyalı Çalışan Türk İşçilerinde Stres ve Başetme Yaklaşımları

9. Ulusal Ergonomi Kongresi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli, Turkey, 16 - 18 October 2003, (Full Text)

Eğitim Örgütü Yöneticilerinin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Sorumlulukları

XI. Eğitim Bilimleri Kongresi, Yakın Doğu Üniversitesi, Lefkoşa, Cyprus (Kktc), 23 - 26 October 2002, (Summary Text)

Türkiye ve Almanya da Üretim Sektöründe Çalışanlarda Vardiyalı Çalışma Sisteminin Kaygı ve Öfke Düzeyine Etkisi

8. Ulusal Ergonomi Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Turkey, 25 - 26 October 2001, (Full Text)

Elektromanyetik Kirlilik ve İnsan Sağlığına Etkilerinin incelenmesi

8. Ulusal Ergonomi Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Turkey, 25 - 26 October 2001, (Full Text)
Books

YUSUF HAS HACİB’İN EĞİTİM ANLAYIŞI

in: Maarif Düşüncemizin Kuramsal Temelleri-1, Akpınar Burhan, Oral Behçet, Özer Bayram, Editor, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, pp.187-218, 2023

Genel Eğitim ve Mesleki Eğitimin Karşılaştırılması: Mesleki Eğitim ve Geleceği

in: 21. YÜZYILDA EĞITIM POLITIKALARI: KARŞILAŞTIRMALI PERSPEKTIFLER, Akgün Birol, Alpaydın Yusuf, Editor, Springer Nature Singapore Pte Ltd., İstanbul, pp.141-169, 2023

Problem Çözme

in: Çocuklara düşünmeyi öğretmek içinde (Teaching Childeren to Think), Baysal Nurdan, Sarıcan Elif, Editor, Pegem A, Ankara, pp.1-30, 2022

General Education Versus Vocational Education: Vocational Education and Its Future

in: Education Policies in the 21st CenturyComparative Perspectives, Akgün,Birol; Alpaydın,Yusuf, Editor, Palgrave Macmillan; Springer Nature, İstanbul, pp.131-160, 2022 Creative Commons License Sustainable Development
Metrics

Publication

47

Citation (Scholar)

2

H-Index (Scholar)

1

Citiation (TrDizin)

33

H-Index (TrDizin)

2

Citiation (Sum Other)

62

Project

17

Thesis Advisory

15

Open Access

28
UN Sustainable Development Goals