Eğitim Bilgileri
1993 - 1999
1993 - 1999Doktora
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Türkiye
1990 - 1993
1990 - 1993Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü, Türkiye
1984 - 1988
1984 - 1988Lisans
İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1999
1999Doktora
Modern Dönemde Medya ve Serbest Zaman
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi
1993
1993Yüksek Lisans
Basında Otokontrol ve Basın Konseyleri
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü
Araştırma Alanları
İletişim Bilimleri
Radyo, Sinema ve Televizyon
Medya ve İletişim Sistemleri
Akademik Ünvanlar / Görevler
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon Ve Sinema Bölümü
2006 - 2011
2006 - 2011Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo,Sinema Ve Televizyon Bölümü
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon Ve Sinema Bölümü
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo,Sinema Ve Televizyon Bölümü
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
YARATICI ENDÜSTRİLER VE KATILIMCI KÜLTÜR BAĞLAMINDA HATSUNE MİKU
Aydoğan Boschele F. (Danışman)
H.KARAARSLAN(Öğrenci)
2025
2025Doktora
Tekno-politika ve sosyal kimlik: Dijital platformlarda çevre gönüllüleri ve iklim değişikliği tartışmaları
Aydoğan Boschele F. (Danışman)
N.BULUR(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Tekno-kapitalist çağda benliğin sunumunun gözetim ve big data bağlamında analizi: İnstagram örneği
Aydoğan Boschele F. (Danışman)
F.ERKAN(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Edebi eserlerin üretilmesinde yeni medyanın rolü
Aydoğan Boschele F. (Danışman)
M.ÖZKAN(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Deneyimden dijitale hikâye anlatıcılığı: YouTube Türkiye örneği
Aydoğan Boschele F. (Danışman)
E.YEDEKCİ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Tekno-kapitalizm çağında amazon etkisi
Aydoğan Boschele F. (Danışman)
T.FURKAN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
DEZENFORMASYON ÇAĞINDA DİJİTAL AKTİVİZM
Aydoğan Boschele F. (Danışman)
E.BUSE(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Yapay zekâ eksenli gelişen algoritmik toplum ve medya
Aydoğan Boschele F. (Danışman)
B.KAPIR(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Sosyal medyada dişil söylemin inşası: Instagram örneği
Aydoğan Boschele F. (Danışman)
E.UZUN(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Çevrimiçi dinleme pratiklerinin kullanıcı ve sektör açısından eleştirel analizi: Spotify örneği
Aydoğan Boschele F. (Danışman)
S.KARATAY(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Yeni medya çağında bireysellik yanılsaması
Aydoğan Boschele F. (Danışman)
O.ŞEKER(Öğrenci)
2020
2020Doktora
TRT genel müdürleri dönemlerinde modernleşme ve hegemonya bağlamında tarih dizilerinin dönüşümü
Aydoğan Boschele F. (Danışman)
M.SAMİ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Anonim Türk masallarında toplumsal cinsiyet bağlamında kadın
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
C.Karaaslan(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Dijital kültürde gösteri olarak tüketim
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
M.Atalay(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Lacan'ın üç düzeninden dijital kültürün öznesine : Lacanyen psikanaliz bağlamında kimlik, tanınma ve sosyal medya
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
A.Yorulmaz(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
15 TEMMUZ DARBE GİRİŞİMİNDE MEDYA
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
A.TAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Post-truth ve medyada gerçeklik
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
A.KARAARSLAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Yeni medya ortamında kadına yönelik haberlerde nefret söylemi
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
E.KARAÇAY(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Çokkültürlülük ve kültürel kimlik inşası bağlamında Türkiye'deki çokkültürcü medya uygulaması: TRT Kûrdi
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
A.AY(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Toplumsal hareketler bağlamında hack ve hacktivizm
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
Ö.ÇETİN(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Radyo yayıncılığının dijitalleşmesi ve radyo dinleyicisinin dönüşümü
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
B.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Lütfi Ömer Akad'ın fordizminden Nuri Bilge Ceylan'ın post-fordizmine Türkiye'de yabancılaşma
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
E.YEDEKCİ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Radyo, televizyon ve sinema anabilim dalı iletişim bilimleri bilim dalı yeni Türk sinemasında “öteki”nin temsili: milliyetçiliğin eril dili
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
E.Uzun(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Yeni Türk sinemasında "Öteki"nin temsili: Milliyetçiliğin eril dili
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
E.UZUN(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Aile içi iletişim bağlamında Türk ailesinin serbest zamanda medya kullanım pratikleri
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
E.CİZMECİ(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Aile içi iletişim bağlamında Türk ailelerinin serbest zamanda medya kullanım pratikleri
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
E.Çizmeci(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Dijital sanatlarda etkileşimsellik: Türkiye'de etkileşimsel dijital sanatların konumu üzerine bir inceleme
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
C.AKIN(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Gerçekliğin kurgulanmasında reality-show'lar
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
B.ECE(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Küresel gençlik kültürü bağlamında bir gençlik dizisi analizi
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
B.TURHAN(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Bir iletişim aracı ve kodlanmış görüntüler olarak basın fotoğrafları
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
C.AŞAR(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Belçika'daki Türk Diasporasının medya ile etkileşimi üzerine bir izleyici çalışması
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
F.ORHAN(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Küresel gençlik kültürü kavramı bağlamındabir gençlik dizisi analizi
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
B.Turhan(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Türk televizyon kanallarındaki haber bültenlerinde özdenetim uygulamaları
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
M.GÜL(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Türkiye'de sivil toplum örgütlerinin yeni faaliyet alanı olarak sosyal medya
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
S.ENGİZ(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Genç kız dergilerinde kimliğin inşası ve bu bağlamda Heygirl dergisi
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
A.ERTEKİN(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Türk medyası bağlamında yaşam tarzı sorunsalı
AYDOĞAN BOSCHELE F. (Danışman)
S.DEMİRGÖNÜL(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (20)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (11)
2024
20241. Psiko-Politika Çağının Aktivizmi
AYDOĞAN BOSCHELE F., BÜLBÜL E. B.
Medya ve Kültür , cilt.4, sa.2, ss.195-208, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20242. BRINGING OUT THE “CAL” IN GLOCAL: SITUATING SUBCULTURE AND DIGITAL SUBCULTURES IN TURKISH YOUTH
AYDOĞAN BOSCHELE F.
Glocalism: Journal of Culture, Politics and Innovation , ss.1-15, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
20223. Sosyal Medyada Dişil Söylemin İnşası: Instagram Örneği
UZUN YEDEKCİ E., AYDOĞAN BOSCHELE F.
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.118-140, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20224. Digital Citizenship: Beyond Big Data, Technical Skills, Industry 4.0, and COVID-19
Aydoğan F.
OMICS A Journal of Integrative Biology
, cilt.26, sa.11, ss.589-593, 2022 (SCI-Expanded)
2021
20215. Citizenship in the Techno-Politics Age
AYDOĞAN BOSCHELE F.
International Journal of Cultural and Social Studies (IntJCSS) , cilt.7, sa.2, ss.176-181, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20216. Dijital Teknolojilerin Vatandaşı ve Politikası
AYDOĞAN BOSCHELE F.
Middle Black Sea Journal of Communication Studies , cilt.6, sa.2, ss.58-63, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20207. Sürdürülebilirlik, Tüketim ve Medya
AYDOĞAN BOSCHELE F.
İnsan ve İnsan , cilt.7, sa.26, ss.11-23, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
20188. Tekno-Metalaşan ve “Emeğe” Dönüşen Oyun
AYDOĞAN BOSCHELE F.
Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.4, sa.4, ss.11-22, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20179. Dijital İletişim Teknolojileri ve Toplumsal Hareketler Bağlamında Hacktivizm
AYDOĞAN BOSCHELE F., ÇETİN ÖZTÜRK Ö.
Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , sa.5, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201710. Dijital Çağın Çocuklarının Serbest Zamanı
AYDOĞAN BOSCHELE F.
TRT AKADEMİ DERGİSİ , cilt.2, sa.4, ss.604-607, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201611. Flâneur Aylak ve Empatik İşçi Çeviri Makale
AYDOĞAN BOSCHELE F.
TRT Akademi , cilt.1, sa.2, ss.640-657, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201612. Çokkültürlülük Bağlamında Türkiye de ÇokkültürcüMedya ve TRT Kürdi
AYDOĞAN BOSCHELE F., AY A.
İnsan ve İnsan , cilt.3, sa.9, ss.36-52, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201613. Media in Leisure Time and Turkish Family
AYDOĞAN BOSCHELE F., Çizmeci E.
Yalova Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.6, sa.11, ss.284-302, 2016 (Hakemli Dergi)
2012
201214. Alternatif Medya Olarak Yeni Medya
AYDOĞAN BOSCHELE F., KIRIK A. M.
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , cilt.0, ss.58-69, 2012 (Hakemli Dergi)
2009
200915. Eleştirel Perspektiften Yeni Medya
AYDOĞAN BOSCHELE F.
MARMARA JOURNAL OF COMMUNICATION , sa.15, ss.185-194, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200916. Tüketim Kültürünün Gölgesinde Kentler
AYDOĞAN BOSCHELE F.
Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi , cilt.27, sa.2, ss.203-215, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200817. Erkeklerin Tüketici Kitleler Haline Getirilmesinde Erkek Dergilerinin Rolü ve İçerik Analizi
AYDOĞAN BOSCHELE F.
Öneri , 2008 (Hakemli Dergi)
2004
200418. Popüler Kültür ve Popüler Müzik
AYDOĞAN BOSCHELE F.
ISTANBUL UNIVERSITESI ILETISIM FAKULTESI DERGISI , sa.20, ss.207-213, 2004 (ESCI)
2003
200319. Kitle Kültürü ve Sirk Kültürü
AYDOĞAN BOSCHELE F.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION , cilt.2, sa.4, ss.13-20, 2003 (Hakemli Dergi)
1994
199420. Televizyonun Çocuklar Üzerinde Etkisi
AYDOĞAN BOSCHELE F.
TURKIYE ILETISIM ARASTIRMALARI DERGISI-TURKISH REVIEW OF COMMUNICATION STUDIES , cilt.8, sa.8, ss.143-152, 1994 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2020
20201. Dijital İletişim Çağında Medya Sektörünün Problemleri ve Medya Eğitimi
KARAÇAY E., AYDOĞAN BOSCHELE F.
7.Uluslararası İletişim Günleri - Dijital Çağda İletişim Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2020, (Tam Metin Bildiri)
2020
20202. DİJİTAL İLETİŞİM ÇAĞINDA MEDYA SEKTÖRÜNÜN PROBLEMLERİ VE MEDYA EĞİTİMİ.
KARAÇAY E., AYDOĞAN BOSCHELE F.
ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİİLETİŞİM FAKÜLTESİ7. Uluslararasıİletişim GünleriDijital Çağda İletişim EğitimiSempozyumu, 21 Ekim - 23 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2018
20183. Children and Game as Techno-Commodity
AYDOĞAN BOSCHELE F.
InternationalChild and Information Safety Congress“Digital Games”, 11 - 13 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
20174. Medya Okur - Yazarlığı Nedir?
AYDOĞAN BOSCHELE F.
Yeni Gelenek, Dijital Gelecek., İstanbul, Türkiye, 13 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2017
20175. NEW MEDIA IN THE LEISURE TIME OF CHILDREN
AYDOĞAN BOSCHELE F.
International Symposium of New Media from the Past to the Future, 10 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
20166. Koruyucu Tıp Bağlamında Serbest Zaman Medya ve Tüketim
AYDOĞAN BOSCHELE F.
Uluslararası Tıpta İnovasyon Buluşmaları 2 Konferansı, Gaziantep, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2004
20047. Integrated Marketing Communications Practices in Turkish Companies
TOSUN N. Z., TÜZEL URALTAŞ K. N., AYDOĞAN BOSCHELE F.
13th World Business Congress, Maastricht, Hollanda, 14 - 18 Temmuz 2004, cilt.1, ss.72-77, (Tam Metin Bildiri)
2004
20048. A Critical Approach to the Quiz Shows on TV and Corporate Image
TIĞLI M., AYDOĞAN BOSCHELE F., TOSUN N. Z.
), 2nd International Symposium Communication in the Millennium, 17 - 19 Mart 2004, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. ENFORMASYON TOPLUMUNDAN TEKNO-KAPİTALİZME SERBEST ZAMAN
AYDOĞAN BOSCHELE F.
Dijital İletişimi Anlamak-5, ADIGÜZEL YUSUF, BOSTANCI MUSTAFA, Editör, Palet Yayınları, Konya, ss.150-160, 2024
2023
20233. Dijital Medyada Tüketim ve Çoçuklar
AYDOĞAN BOSCHELE F.
Pazarlama ve Dijital Dönüşüm, AKYÜZ AYŞEN, Editör, ALFA Basım Yayım, İstanbul, ss.21-33, 2023
2023
20234. Tekno-Kapitalizm
AYDOĞAN BOSCHELE F.
Medyada Güncel Kavramlar, AYDOĞAN FİLİZ, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.215-225, 2023
2021
20215. COVID-19 ve TEKNO-HAYATLAR
AYDOĞAN BOSCHELE F.
Medya, Kriz İletişimi ve Sosyal Ağlar Covid-19 Pandemi Sürecinde İletişim, Dr. Korhan MAVNACIOĞLU, Editör, Çizgi Kitabevi, ss.111-119, 2021
2018
20187. Ötekinin Açığa Çıkardıkları: ”Kirpi” ve Milliyetçiliğin Eril Dili
AYDOĞAN BOSCHELE F., UZUN YEDEKCİ E.
Kitle İletişimine Bakış, , Editör, Eğitim Yayınevi, ss.81-102, 2018
2017
20178. Flâneur, Aylak ve Empatik İşçi
AYDOĞAN BOSCHELE F.
Yeni Medya Kuramcılarından Yeni Medya Kuramları, FİLİZ AYDOĞAN, Editör, Der Yayınları, İstanbul, ss.1-21, 2017
2015
20159. Yeni Medyada Post-Modern Tüketici ve Siber-Simulasyonda Gerçeklik
Aydoğan Boschele F., Uslusoy B., Tümbek Tekeoğlu A. N., Şakrak B. E., Saka E., Parlayandemir G., et al.
İletişim Çalışmaları, Prof.Dr.Filiz Aydoğan, Editör, Derin Yayınları DER Yayınevi, İstanbul, ss.111-125, 2015
2015
201510. Tüketici Kitleler Olarak Çocuklar ve Çocuk Dergileri Uygulaması
AYDOĞAN BOSCHELE F.
Çocuk ve Medya: Önce Çocuklar Düşlesin Diye, , Editör, Nobel, ss.53-68, 2015
2004
200412. Düşlerimizi Artık Televizyon Kuruyor: Medya ve Popüler Kültür Üzerine Yazılar
AYDOĞAN BOSCHELE F.
Mediacat, 2004