Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Emel Uzun
Danışman: FİLİZ AYDOĞAN BOSCHELE
Özet:YENİ TÜRK SİNEMASINDA “ÖTEKİ”NİN TEMSİLİ: MİLLİYETÇİLİĞİN ERİL DİLİ Bu çalışmada, sinemanın görüntü gücü kullanılarak, yeni Türk sineması üzerinden “öteki” temsilleri incelenmiştir. Farklılık ve çeşitliliğin çok geniş olduğu “öteki” konusunda, milliyetçilik ve toplumsal cinsiyet ilişkisinin karşılıklı etkileşimine dayanarak, var olan egemen ideolojiyi yeniden üretişine özellikle değinilmiştir. Reha Erdem’in “Korkuyorum Anne” ve Ümit Ünal’ın “9” filmleri üzerinden ayrıntılı olarak ele alınan çalışma, fark ederek ya da etmeyerek yarattığımız “öteki” kalıplarını da görme imkânı sunmuştur. Bilinçsizce içselleştirdiğimiz bu kalıplar, gündelik hayatın içerisine nüfuz etmektedir. Bu durum, sistemin adaletsiz yanlarını yeniden üretmek anlamına da gelmektedir. Çalışmada, sosyolojik, ideolojik ve feminist eleştiri temelinde incelenen filmlerin, tüm bu yapıları açığa çıkarması amaçlanmaktadır. ABSTRACT THE REPRESENTATION OF THE OTHER IN NEW TURKISH CINEMA MASCULINE LANGUAGE OF NATIONALISM In this study,”the other” representation was examined through new Turkish cinema by using power of the cinema scene. The reproduction of existential dominant ideology was specially mentioned in terms of mutual interraction of relationship between nationalism and gender on extensive diversity and variety of “other”. The study that is broadly referred to Reha Erdem’s “Korkuyorum Anne” and Ümit Ünal’s “9” movies, presented visibility of other term that is created by us with or without recognizing. Unaweres interiorised these terms were penetrated inside of the daily life. This situation also meant reproduction of unfaired parts of the system. In the study, the films that are analyzed on the basis of sociological, ideological and feminist critiques, were aimed to disclose all these structures.